Bajs za bikepacking i duze ture

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

SSteva

New member
Pozdrav svima,

Pored MTB koji vozim resio sam da kupim bajs koji ce sluziti za bikepacking, voznju duzih tura a i povremen odlazak na posao bajsem.
Dosta vremena sam zadnjih dana utrosio citajuci postove kolege Relje i ovom prilikom zelim da mu zahvalim na sirenju svog znanja. Al nekako, sto sam vise stvari procitao to sad pre ne znam sta da kupim :)

Visok sam 182cm, 90kg.

Gledajuci gravel biciklove, shvatio sam da budzet mora biti oko 1000e +-300e, i to sam spreman da platim.
Gledaju se polovni biciklovi, cikloberza.
Sto se tice brzina 2x11, 2x10, tako nesto razmatram.
Ram da bude aluminijumski. Znam da je vecina novijih ramova ima karbonsku viljusku i da to moze biti problem, al koliko vidim vecina dolaze sa njom.
Tu sam da cujem koji pogon preporucujete, sta je neka najbolja preporuka.

Nesto od bajseva koji su mi zapali za oko. Tu sam da cujem vase misljenje kao i neki drugi predlog.
 
Pozdrav svima,

Pored MTB koji vozim resio sam da kupim bajs koji ce sluziti za bikepacking, voznju duzih tura a i povremen odlazak na posao bajsem.
Dosta vremena sam zadnjih dana utrosio citajuci postove kolege Relje i ovom prilikom zelim da mu zahvalim na sirenju svog znanja. Al nekako, sto sam vise stvari procitao to sad pre ne znam sta da kupim :)

Visok sam 182cm, 90kg.

Gledajuci gravel biciklove, shvatio sam da budzet mora biti oko 1000e +-300e, i to sam spreman da platim.
Gledaju se polovni biciklovi, cikloberza.
Sto se tice brzina 2x11, 2x10, tako nesto razmatram.
Ram da bude aluminijumski. Znam da je vecina novijih ramova ima karbonsku viljusku i da to moze biti problem, al koliko vidim vecina dolaze sa njom.
Tu sam da cujem koji pogon preporucujete, sta je neka najbolja preporuka.

Nesto od bajseva koji su mi zapali za oko. Tu sam da cujem vase misljenje kao i neki drugi predlog.

Lično volim (& preporučujem) što manje lančanika pozadi, a tri lančanika napred.
To daje dobru robusnost, nisku cenu održavanja (zamene lanaca, kaseta), a velik raspon prenosnih odnosa (najmanji lančanik na tripl pogonu pomaže dosta kada se natovarenim biciklom ide uz dug, a strm uspon).

Alternativa na gravel biciklima može biti 30-46 dubl pogon. Ti pogoni su retki, skupi, ali daju neki da kažem "zdravorazumski" raspon prenosnih odnosa. Mana je što su Shimanovi pravljeni za nešto širu liniju lanca, tj. za kombinaciju sa boost nablama (gde zadnji lančanici generalno stoje malo dalje ka spolja (u odnosu na uzdužnu osu bicikla).

I da, karbonske viljuške, rutiranje bužira i sajli kroz ram, disk kočnice - sve je to sad neizbežno, ne nudi se i ne pravi ništa "normalno", za da služi biciklisti, a ne da biciklista služi biciklu. Nije smak sveta (osim onih gde bužiri idu i kroz lulu/čeonu cev bicikla, od toga bih bežao), ali komplikuje i poskupljuje održavanje.

Linkovani Cube je izgleda već prodat, a onaj drugi, Trek, deluje OK po slikama (uz sve gore-pomenute specifičnosti, ali nema baš puno izbora).

Nije me mrzelo pregledati oglase - zanimalo me je baš da vidim mogu li naći išta za manje od hiljadu evra. :)
Ovo su još neki koji deluju OK po slikama (opet sa gore-pomenutim neizbežnim manama):
  1. ORBEA VECTOR 28 (Size-L) 2x10 Full Tiagra (700 "lešnika" :) )
  2. TREK DOMANE 28 (Size-58cm) 2x8 Full Claris 2024 (650 jedinica trulozapadne valute)
    Trek je više za asfalt, a Orbea više za blato
  3. CONTOURA FE 14 (1000 evra)
    Spakovan za putovanja, odlazak do posla i sl (blatobrani, dinamo nabla i kvalitetna svetla, prihvati za prtljag i napred i pozadi)
  4. FOCUS ATLAS 28 (Size-L) 2x10 Full GRX -2023- (1000 evra)
    Slično kao Contoura, samo deluje malo novije (što ne znači da je u boljem stanju - za svaki od tih bajseva treba pogledati stanje pre kupovine i probati da li odgovara u vožnji). Nema blatobrane, pa će blato prskati po prednjem i zadnjem svetlu (i donjoj šolji ležaja upravljača) - mada se blatobrani uvek mogu improvizovati i naknadno dodati, samo je stvar novca.
  5. BERGAMONT Gran Durance RD5 28 (Size-L) 2x10 GRX (850 evra)
    Moraće neki adapter za montiranje paktregera pozadi, ali izgleda kao da ima gde da se ušrafi (ovde se vidi korištenje takvog adaptera - trebalo bi da video otvori na baš tom delu).
  6. ORBEA vector (880 lešnika)
    Jedan iz Svetozareva, da ne budu samo novosadski prodavci na spisku. :)
    Fabrički paktreger se kači na fabrički blatobran, ali ram ima prihvate za klasične paktregere. Dinamo nabla, svetla - spreman za putovanje.
Nadam se da ovo bar malo pomaže.
 
Hvala na opsirnom odgovoru.
Tri lancanika napred koliko sam video slabo (uopste) se ne proizvodi u novijim bajsevima, a s obzirom da gledam bajs koji nije puno star ova opcija mi propada.
Hvala za sugestiju na pogon, vec sam u nekom delu bloga procitao da ne preporucujete pogon 50-34, jer je 50 pri voznji po ravnom prevelik.

Da, izgleda da se cube prodao, nema ga vise na oglasima.
A trek koji sam postavio nema nista od dodatne opreme.
Hvala na sugestijama za sve navedene bajseve.
Stvar koju sam isto gledao jeste da na viljusci imaju nosac za bisage, to mi je isto stvar koju gledam da ima u startu.
Pomaze, naravno!
 
Na kraju sam pazario Focus Atlas 6.7 EQP, 2x10 SLX brzine. Za vikend sam napravio turu od 70km i mogu reci da sam zadovoljan.
Bajs je ako izuzmemo sitne ogrebotine rama, moglo bi se reci nov.
 

Adverts

Back
Top Bottom