Benzin za čišćenje i odmašćivanje?

BikeGremlin

Wheel Wizard
Staff member
Ovo se često spominje kada pričam i pišem o odmašćivanju.

Benzin jeste odličan odmašćivač (odlično čisti i brzo isparava), ALI je veoma zapaljiv i dosta otrovan, pa je zbog toga bolje koristiti uljani razređivač, ili dizel za odmašćivanje.


Relja
 
Pozdrav Relja!
Na više mesta sam primetio da pominjete akra k2 odmašćivač kao efikasno a bezbedno sredstvo za čišćenje lanca bez skidanja istog sa bajsa. Zanima me kako je najbolje da se koristi - da li je ok da se njime isprska lanac pa da se “provrti” u kontaktu sa nekom jačom četkom ili je dovoljna samo pamučna krpa? Ili postoji neki drugi način. Takodje, ukoliko slučajno sredstvo dodje u kontakt sa drugim delom npr. nablom da li ga može oštetiti. Za kasetu i lančanike je verujem bolji uljani razredjivač..? Verujem da ovaj način nije dobar kao skidanje lanca i mućkanje sa razredjivačem u tegli, ali nemam brzu spojnicu i ne bih je nabavljao svaki put kada čistim lanac jer se za 10-faz ne može koristiti više puta. Hvala.
 
Pozdrav Relja!
Na više mesta sam primetio da pominjete akra k2 odmašćivač kao efikasno a bezbedno sredstvo za čišćenje lanca bez skidanja istog sa bajsa. Zanima me kako je najbolje da se koristi - da li je ok da se njime isprska lanac pa da se “provrti” u kontaktu sa nekom jačom četkom ili je dovoljna samo pamučna krpa? Ili postoji neki drugi način. Takodje, ukoliko slučajno sredstvo dodje u kontakt sa drugim delom npr. nablom da li ga može oštetiti. Za kasetu i lančanike je verujem bolji uljani razredjivač..? Verujem da ovaj način nije dobar kao skidanje lanca i mućkanje sa razredjivačem u tegli, ali nemam brzu spojnicu i ne bih je nabavljao svaki put kada čistim lanac jer se za 10-faz ne može koristiti više puta. Hvala.

Ćao Nikola,

Akra K2:
  • Naprska se lanac (i delovi koji se žele odmastiti).
  • Sačeka se 15ak minuta da uradi svoje.
  • Isprati vodom (voda pod pritiskom na auto perionicama ili sa onih Kercher aparata je rizična jer se lako može nabiti u ležajeve - i isprati mast iz istih), sa mlaza običnog creva.
  • Naravno, nekad (često :) ) treba i trljati krpom i četkom, ali K2 dosta dobro rastvara i tvrdokornu mast do tačke da se spira i samo vodom.
Ako treba, ponoviti.

Koliko sam iskusio, Akra K2 je dosta neutralan za gumu i plastiku, kao i za ram/boju.

Uljani razređivač je jeftiniji (može i dizel). Njime se mora trljati/ribati.

KMC, ako se ne varam, pravi brze spojke koje su za višekratnu upotrebu ("čak" i na 10-faznim lancima).

Brzo (ne savršeno, ali dovoljno dobro) rešenje je da se krpa natopi uljanim razređivačem, provuče lanac (i očiste lančanici), zatim suva krpa, pa ulje, pa onda opet suva krpa da se skine višak ulja sa spoljnog dela lanca. Lanac traje duže kada se potpuno opere i podmazuje redovno kada je skroz čist, ali to traži sate posla u toku veka trajanja lanca, a neće poduplati vek trajanja (pošto savremeni lanci veoma loše zadržavaju lubrikant u sebi).

Ako se uljanim/dizelom ne natapaju gumeni i plastični delovi, u principu ne pravi vidna oštećenja.

Relja
 
Ćao Nikola,

Akra K2:
  • Naprska se lanac (i delovi koji se žele odmastiti).
  • Sačeka se 15ak minuta da uradi svoje.
  • Isprati vodom (voda pod pritiskom na auto perionicama ili sa onih Kercher aparata je rizična jer se lako može nabiti u ležajeve - i isprati mast iz istih), sa mlaza običnog creva.
  • Naravno, nekad (često :) ) treba i trljati krpom i četkom, ali K2 dosta dobro rastvara i tvrdokornu mast do tačke da se spira i samo vodom.
Ako treba, ponoviti.

Koliko sam iskusio, Akra K2 je dosta neutralan za gumu i plastiku, kao i za ram/boju.

Uljani razređivač je jeftiniji (može i dizel). Njime se mora trljati/ribati.

KMC, ako se ne varam, pravi brze spojke koje su za višekratnu upotrebu ("čak" i na 10-faznim lancima).

Brzo (ne savršeno, ali dovoljno dobro) rešenje je da se krpa natopi uljanim razređivačem, provuče lanac (i očiste lančanici), zatim suva krpa, pa ulje, pa onda opet suva krpa da se skine višak ulja sa spoljnog dela lanca. Lanac traje duže kada se potpuno opere i podmazuje redovno kada je skroz čist, ali to traži sate posla u toku veka trajanja lanca, a neće poduplati vek trajanja (pošto savremeni lanci veoma loše zadržavaju lubrikant u sebi).

Ako se uljanim/dizelom ne natapaju gumeni i plastični delovi, u principu ne pravi vidna oštećenja.
To je to. Hvala puno!
 

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

Back
Top Bottom