BR-M486 kočioni sistem - zamena ulja, podešavanje...

kicaBo

Saddle Sage
Kako je bajs koji trenutno servisiram i pripremam za sezonu u delovima, a za veći posao čekam ključ za viljušku da i nju kompletno sredim, pokušao sam da se poigram sa kočionim sistemom, da vidim u kakvom je stanju ulje, same čeljusti, itd... Paknovi su za zamenu svakako, novi čekaju. Lepo odmastio i očistio čeljusti, nema naprslina nikakvih i ceo sistem funkcioniše korektno. Nisam rastavljao čeljusti jer mislim da nema potrebe za tim, klipovi se fino pomeraju. Mada sam možda i mogao, da se sve lepo prebriše. Možda i uradim na kraju krajeva, kad je sve već kompletno rastureno :)

Pre svega mi je bio cilj da probam kako stvar funkcioniše i da izbacim staro ulje.

Ova verzija kočionog sistema ima rezervoar za ulje, otvara se na dva šrafa, gotovo isto kao što je Relja prezentovao na videu, koji sam tek kasnije pregledao. Postupak sam odradio drugačije. Naime, ulje sam ubacivao špricem sa strane čeljusti - odozdo, a svo staro i prljavo ulje izbacivao iz rezervoara. Bilo je dosta prljavo, posebno zadnja kočnica. Zadnji sistem je pokazao nešto mehurića koji su pojavljivali na rezervoaru, vrlo malo, i nakog daljeg ubacivanja ulja nije ih više bilo. Gotovo da nisam drukao sistem, možda par puta, čisto radi reda. Nakon završetka, zavrnuo donji šraf za ulje, gore vratio dihtung i poklopac. Čini mi se da je odrađeno kako valja, jer je pod rukom sve utegnuto i gotovo nema praznog hoda - probano naravno sa blokom između klipova.

Pitanje - da li je i ovaj način ispravan ili je pak bolje odraditi onako kako je Relja prezentovao?

Ono što sam primetio, jeste da zadnje čeljusti imaju nešto širi prostor gde se ubacuje blok koji drži klipove. Kod prednje blok upada idealno, na nuli, dok kod zadnjih malo radi. Nisu u pitanju klipovi, njih sam gotovo poravnao sa unutrašnjim zidom čeljusti. To me sad malo brine, jer će zadnji klipovi imati nešto veći hod dok ne pritisnu paknove na disk, a to znači da će ručice kasnije hvatati. Ove ručice mislim da nemaju mogućnost štelovanja kao one u Reljinoj prezentaciji (moram proveriti), da bi se razlika mogla nulirati.

Možda je rešenje da se klipovi zadnje čeljusti puste malo napolje, da budu na nuli sa blokom, pa ponoviti proceduru. Druga stvar je možda da se proces ponovi sa nameštenim paknovima, a između njih i diska ubaciti neki distancer, kartice i sl., tako bi se dobilo podjednak pritisak u oba sistema, bila bi rastojanja identična, ali i verovatnoća da se paknovi sretnu sa uljem :)

EDIT: Ovako sam odradio

 
U ovom videu sam objasnio princip rada (i "luftiranja") hidrauličnih sistema:


Ukratko:
Važno je da se ne dozvoli ulazak vazduha - kojim god redom da se radi.

  • Ako se tečnost ubrizgava sa donje strane, kada se to završi, treba zatvoriti prvo poklopac gore, kako ulje ne bi moglo iscuriti (i vazduh ući) dok se i dole ne vatvori.
  • Ako se tečnost ubrizgava od gore, onda obrnuto - prvo se zatvara dole, pa tek onda na vrhu, iz istog razloga.
Doduše, hidraulično ulje je nešto gušće (viskoznije) od DOT kočione tečnosti (i kafe iz tog video snimka :) ), tako da se može "proći" i bez zatvaranja potrebnim redosledom, ako se sve uradi dovoljno brzo. :)

Što se hoda klipova tiče, oni će imati isti radni hod, nevezano za širinu klipa, ili čeljusti. Napraviću video i o tome. :)

Relja
 
Znači nije greška odraditi i obrnuto :)
Ako se pokaže da nije OK, onda manjemo :)

Klipovi će imati isti radni hod, to je jasno, mada mi se čini da će se na ručici osetiti da ne hvataju na istom rastojanju, barem kad je ovaj slučaj kod mene u pitanju. Nešto mislim da će tako biti, ili grešim...

Mogao bih to probati pre no što usledi proces farbanja rama :D
 
Znači nije greška odraditi i obrnuto :)
Ako se pokaže da nije OK, onda manjemo :)

Klipovi će imati isti radni hod, to je jasno, mada mi se čini da će se na ručici osetiti da ne hvataju na istom rastojanju, barem kad je ovaj slučaj kod mene u pitanju. Nešto mislim da će tako biti, ili grešim...

Mogao bih to probati pre no što usledi proces farbanja rama :D

Kod nekih modela, u nekim situacijama, neće sav vazduh da izađe ako se radi kontra.
Ali to je bitno samo ako ima vazduha u džepovima koji se prazne preporučenim smerom odzračivanja.

Ako kočnica ne propada, onda je najverovatnije sve OK.
 
Da, u principu je bolje tako, kad se stvara neki pritisak dok se odzračuje.
Meni je ručica ostala gotovo na maksimalnom otklonu i može vrlo malo da radi kad se stisne sa blokom između klipova.
 
Last edited:

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

Back
Top Bottom