Kako je bajs koji trenutno servisiram i pripremam za sezonu u delovima, a za veći posao čekam ključ za viljušku da i nju kompletno sredim, pokušao sam da se poigram sa kočionim sistemom, da vidim u kakvom je stanju ulje, same čeljusti, itd... Paknovi su za zamenu svakako, novi čekaju. Lepo odmastio i očistio čeljusti, nema naprslina nikakvih i ceo sistem funkcioniše korektno. Nisam rastavljao čeljusti jer mislim da nema potrebe za tim, klipovi se fino pomeraju. Mada sam možda i mogao, da se sve lepo prebriše. Možda i uradim na kraju krajeva, kad je sve već kompletno rastureno
Pre svega mi je bio cilj da probam kako stvar funkcioniše i da izbacim staro ulje.
Ova verzija kočionog sistema ima rezervoar za ulje, otvara se na dva šrafa, gotovo isto kao što je Relja prezentovao na videu, koji sam tek kasnije pregledao. Postupak sam odradio drugačije. Naime, ulje sam ubacivao špricem sa strane čeljusti - odozdo, a svo staro i prljavo ulje izbacivao iz rezervoara. Bilo je dosta prljavo, posebno zadnja kočnica. Zadnji sistem je pokazao nešto mehurića koji su pojavljivali na rezervoaru, vrlo malo, i nakog daljeg ubacivanja ulja nije ih više bilo. Gotovo da nisam drukao sistem, možda par puta, čisto radi reda. Nakon završetka, zavrnuo donji šraf za ulje, gore vratio dihtung i poklopac. Čini mi se da je odrađeno kako valja, jer je pod rukom sve utegnuto i gotovo nema praznog hoda - probano naravno sa blokom između klipova.
Pitanje - da li je i ovaj način ispravan ili je pak bolje odraditi onako kako je Relja prezentovao?
Ono što sam primetio, jeste da zadnje čeljusti imaju nešto širi prostor gde se ubacuje blok koji drži klipove. Kod prednje blok upada idealno, na nuli, dok kod zadnjih malo radi. Nisu u pitanju klipovi, njih sam gotovo poravnao sa unutrašnjim zidom čeljusti. To me sad malo brine, jer će zadnji klipovi imati nešto veći hod dok ne pritisnu paknove na disk, a to znači da će ručice kasnije hvatati. Ove ručice mislim da nemaju mogućnost štelovanja kao one u Reljinoj prezentaciji (moram proveriti), da bi se razlika mogla nulirati.
Možda je rešenje da se klipovi zadnje čeljusti puste malo napolje, da budu na nuli sa blokom, pa ponoviti proceduru. Druga stvar je možda da se proces ponovi sa nameštenim paknovima, a između njih i diska ubaciti neki distancer, kartice i sl., tako bi se dobilo podjednak pritisak u oba sistema, bila bi rastojanja identična, ali i verovatnoća da se paknovi sretnu sa uljem
EDIT: Ovako sam odradio
Pre svega mi je bio cilj da probam kako stvar funkcioniše i da izbacim staro ulje.
Ova verzija kočionog sistema ima rezervoar za ulje, otvara se na dva šrafa, gotovo isto kao što je Relja prezentovao na videu, koji sam tek kasnije pregledao. Postupak sam odradio drugačije. Naime, ulje sam ubacivao špricem sa strane čeljusti - odozdo, a svo staro i prljavo ulje izbacivao iz rezervoara. Bilo je dosta prljavo, posebno zadnja kočnica. Zadnji sistem je pokazao nešto mehurića koji su pojavljivali na rezervoaru, vrlo malo, i nakog daljeg ubacivanja ulja nije ih više bilo. Gotovo da nisam drukao sistem, možda par puta, čisto radi reda. Nakon završetka, zavrnuo donji šraf za ulje, gore vratio dihtung i poklopac. Čini mi se da je odrađeno kako valja, jer je pod rukom sve utegnuto i gotovo nema praznog hoda - probano naravno sa blokom između klipova.
Pitanje - da li je i ovaj način ispravan ili je pak bolje odraditi onako kako je Relja prezentovao?
Ono što sam primetio, jeste da zadnje čeljusti imaju nešto širi prostor gde se ubacuje blok koji drži klipove. Kod prednje blok upada idealno, na nuli, dok kod zadnjih malo radi. Nisu u pitanju klipovi, njih sam gotovo poravnao sa unutrašnjim zidom čeljusti. To me sad malo brine, jer će zadnji klipovi imati nešto veći hod dok ne pritisnu paknove na disk, a to znači da će ručice kasnije hvatati. Ove ručice mislim da nemaju mogućnost štelovanja kao one u Reljinoj prezentaciji (moram proveriti), da bi se razlika mogla nulirati.
Možda je rešenje da se klipovi zadnje čeljusti puste malo napolje, da budu na nuli sa blokom, pa ponoviti proceduru. Druga stvar je možda da se proces ponovi sa nameštenim paknovima, a između njih i diska ubaciti neki distancer, kartice i sl., tako bi se dobilo podjednak pritisak u oba sistema, bila bi rastojanja identična, ali i verovatnoća da se paknovi sretnu sa uljem
EDIT: Ovako sam odradio