Da li i koji bicikl odabrati

Mladja

New member
Pozdrav Relja,

Evo me ponovo sa molbom za pomoć da donesem odluku o eventualnoj kupovini.

Ovo su tri bicikla koja mi se čine najinteresantnija za moje opuštene i vremenom nadam se što duže vožnje.

Dva su polovna sa oglasa a treći je Polar Shadow kao već više puta preporučen kao najbolje novo biciklo za taj novac.



Polar Shadow (ne prilažem link, verujem da si ga do sada napamet naučio) prelazi iznos mog planiranog budžeta od nekih 300-350 eur, ali ako je zaista najveća dugoročna dobit sa njime spreman sam da razmislim o nekim kreditnim mogućnostima kako bih ga sebi priuštio.
Naravno dobrodošla je svaka preporuka ukoliko imaš nešto drugo da predložiš.

Takodje, kako nisam do sada nabavio biciklo a imajući u vidu da je već kraj oktobra, da li treba sačekati eventualne povoljnije promene u cenovnoj ponudi sa dolazećom zimskim danima?

Hvala na strpljenju, trudu i pomoći koju mi i mnogima kao što sam ja činiš.

Veliki pozdrav
Mladja
 
Solution
Hvala Relja,
U početku svakako ne ali se nadam, želim i planiram da vremenom polako krenem i u duže vožnje van grada, asfaltom koje podrazumevaju brda uspone i eventualno me zadese loši vremenski uslovi, kiše, vetrovi ....

Da li je u tom slučaju pametniji izbor plavog zbog kočnica i opšteg stanja, mladji je i očuvaniji ili i sivi takodje može biti dobar izbor?

Svakako me više privlači niža cena, sivi jeste jetiniji za nekih 100 evra ali da li smatraš da je stanje prihvatljivo odnosno da li se tim novcem može dovesti u stanje slično plavom?

Takodje, pitanje za bilo koje biciklo: ako je prethodnih godina bivši vlasnik nekih 120kg kako to utiče na samo biciklo i dalju upotrebu?

Veliko hvala
Mladja

Dobra i logična pitanja. :)...
Ćao Mlađo,

Od ta tri bicikla, za sve osim vožnje po blatu i puno van asfalta bih birao taj "Stevens Galant" mi deluje kao najbolji izbor. Da, više bih voleo da je sa 3x8 prenosom (zbog jeftinijih lanaca i kaseta kasnije), ali sve ostalo mi se sviđa:
  • Spolja rutirane sajle i bužiri (ne ide ništa kroz ram) - lakše za pregled i zamenu.
  • Već montirani paktreger i blatobrani.
  • Solidna svetla na dinamo i dinamo nabla.
Nov Polar Shadow sad košta koji evro manje od tog Stevens-a (i piše da ima L veličine na stanju):
https://planetbike.rs/bicikl-polar-shadow-black-a282a28220-c.html

  • Prednost novog je što ima garanciju i što (je najveća verovatnoća da) je na njemu sve novo i ispravno.
  • Prednost polovnog je što dolazi sa višom klasom opreme (i, u ovom slučaju, više opreme) za isti dati novac.
Da kupujem, ja bih otišao videti taj Stevens, i ako je uživo stanje podjednako dobro kao što izgleda na slikama, napravio bih probnu vožnju da vidim odgovara li mi veličina. Prvenstveno iz tehničkih razloga - ali moram priznati da mi se i i boja tog rama mi se najviše sviđa, tj. Stevens mi je ubedljivo najlepši od ta tri bajsa. :)

Članci na ovu temu:

Relja
 
Hvala na odgovoru,

Poslušaću savet i probati da čim pre organizujem gledanje i probu Stevens bicikla.

Molim te samo za dodatno objašnjenje

Polar link koji si prilozio jeste sa nižom cenom ali je oprema L-Twoo, prednja nabla i lančanik nisu kao na modelu Polar Shadow sa Altus opremom koji i dalje drži jaču cenu.
Da li smatraš da se ovaj Polar sa L-Twoo opremom u medjuvremenu pokazao kao solidan i prihvatljiv, znam da su ranije komentari bili ka preporuci modela sa Altus opremom?

Još jednom hvala
Mladja
 
Hvala na odgovoru,

Poslušaću savet i probati da čim pre organizujem gledanje i probu Stevens bicikla.

Molim te samo za dodatno objašnjenje

Polar link koji si prilozio jeste sa nižom cenom ali je oprema L-Twoo, prednja nabla i lančanik nisu kao na modelu Polar Shadow sa Altus opremom koji i dalje drži jaču cenu.
Da li smatraš da se ovaj Polar sa L-Twoo opremom u medjuvremenu pokazao kao solidan i prihvatljiv, znam da su ranije komentari bili ka preporuci modela sa Altus opremom?

Još jednom hvala
Mladja

Taj polar sam linkovao kao nov bicikl sa sličnom cenom (gotovo istom sa tim popustom) kao polovan. Vidi se razlika u klasi opreme (u korist polovnog).

Stevens ima opremu klase Shimano Alivio, što je dve klase iznad Altus-a (klase Shimano, SRAM i Campagnolo grupa delova). Kočnice su mu svakako bolje od tih Radius na Polar-u. Polar Shadow sa Shimano Altus menjačima i kočnicama (koje su solidne, bolje od Radius, ali slabije od Alivio) je skuplji za dodatnih 130 evra. I još uvek je to sve bez dinamo nable, svetala, blatobrana i paktregera (što izađe još nekih 200-300 evra ako se kupuju novi delovi i ugrađuju).

U tome je suština: polovan bicikl nosi neki rizik pri kupovini (nema garancije), ali obično daje višu klasu opreme (nekad i rama, u zavisnosti od cenovnog ranga) za dati novac.

Doduše, možda će se L-Twoo pokazati kao solidna oprema. To ćemo znati za nekih godinu-dve.

Relja
 
Taj polar sam linkovao kao nov bicikl sa sličnom cenom (gotovo istom sa tim popustom) kao polovan. Vidi se razlika u klasi opreme (u korist polovnog).

Stevens ima opremu klase Shimano Alivio, što je dve klase iznad Altus-a (klase Shimano, SRAM i Campagnolo grupa delova). Kočnice su mu svakako bolje od tih Radius na Polar-u. Polar Shadow sa Shimano Altus menjačima i kočnicama (koje su solidne, bolje od Radius, ali slabije od Alivio) je skuplji za dodatnih 130 evra. I još uvek je to sve bez dinamo nable, svetala, blatobrana i paktregera (što izađe još nekih 200-300 evra ako se kupuju novi delovi i ugrađuju).

U tome je suština: polovan bicikl nosi neki rizik pri kupovini (nema garancije), ali obično daje višu klasu opreme (nekad i rama, u zavisnosti od cenovnog ranga) za dati novac.

Doduše, možda će se L-Twoo pokazati kao solidna oprema. To ćemo znati za nekih godinu-dve.

Relja
Sve je jasno, zahvaljujem na strpljenju i dodatnom objašnjenju.
Mladja
 
Relja zdravo,
Evo me ponovo.
Poslušao sam te i opredelio se za (plavi) Stevens ali se sada pojavio još jedan u ponudi
Povoljniji po ceni ali malo stariji, V kočnice ... pa te opet molim za mišljenje

Hvala
 
Relja zdravo,
Evo me ponovo.
Poslušao sam te i opredelio se za (plavi) Stevens ali se sada pojavio još jedan u ponudi
Povoljniji po ceni ali malo stariji, V kočnice ... pa te opet molim za mišljenje

Hvala

Ćao Mlađo,

Dakle, poredimo plavi i sivi. :)

Ovaj poslednji, sivi, mi se najviše sviđa u tehničkom smislu (estetski mi je puno lepši onaj plavi ram :) ). Bicikl deluje starije i više voženo. Sviđa mi se što su delovi na njemu jednostavni i jeftini za popraviti i zameniti kada zatreba.

Disk kočnice za "asfaltni" bicikl imaju smisla ako se puno vozi po kiši u brdovitom terenu. Za ostalo, čak i za kišu ali po ravnom, V-brake kočnice su po meni bolji izbor.

Članak na tu temu:
Prednosti i mane disk kočnica u odnosu na V-brake (i drumske "kaliper") kočnice


Plavi bicikl ima lancobran pune dužine, što je praktičnije za vožnju po gradu, u odelu, ali manje praktično za duže (turističke i rekreativne) vožnje i održavanje samog lanca (čišćenje i podmazivanje lanca, vraćanje ako spadne, zamenu i slično).

Sivi pak dolazi i sa prednjim "paktregerom" (nosačem prednjih bisaga) što može biti zgodno za putovanja.

Izgleda mi i kao da sivi u dnu viljuške ima izbušene rupe s navojem za montiranje blatobrana sa "klasičnim" sistemom (ne tako da se kači na sred viljuške). Ne mogu jasno videti sa slika, ali odlično je ako to ima (na plavom mi se čini da to ne postoji). To bi, barem meni, bio plus pri izboru.

Relja
 
Hvala Relja,
U početku svakako ne ali se nadam, želim i planiram da vremenom polako krenem i u duže vožnje van grada, asfaltom koje podrazumevaju brda uspone i eventualno me zadese loši vremenski uslovi, kiše, vetrovi ....

Da li je u tom slučaju pametniji izbor plavog zbog kočnica i opšteg stanja, mladji je i očuvaniji ili i sivi takodje može biti dobar izbor?

Svakako me više privlači niža cena, sivi jeste jetiniji za nekih 100 evra ali da li smatraš da je stanje prihvatljivo odnosno da li se tim novcem može dovesti u stanje slično plavom?

Takodje, pitanje za bilo koje biciklo: ako je prethodnih godina bivši vlasnik nekih 120kg kako to utiče na samo biciklo i dalju upotrebu?

Veliko hvala
Mladja
 
Hvala Relja,
U početku svakako ne ali se nadam, želim i planiram da vremenom polako krenem i u duže vožnje van grada, asfaltom koje podrazumevaju brda uspone i eventualno me zadese loši vremenski uslovi, kiše, vetrovi ....

Da li je u tom slučaju pametniji izbor plavog zbog kočnica i opšteg stanja, mladji je i očuvaniji ili i sivi takodje može biti dobar izbor?

Svakako me više privlači niža cena, sivi jeste jetiniji za nekih 100 evra ali da li smatraš da je stanje prihvatljivo odnosno da li se tim novcem može dovesti u stanje slično plavom?

Takodje, pitanje za bilo koje biciklo: ako je prethodnih godina bivši vlasnik nekih 120kg kako to utiče na samo biciklo i dalju upotrebu?

Veliko hvala
Mladja

Dobra i logična pitanja. :)

Disk kočnice ne habaju felnu i omogućavaju bolju modulaciju kočione sile kada je kiša/blato. Za ljude u škotskoj, sa puno brda i kiše, su po meni odličan izbor jer V-brake kočnice u takvim uslovima brzo potroše felnu, pa treba preplitati, ili menjati točkove.

Takođe, ako je potrebno dosta kočiti na spustu, a pljusak je, V-brake pakne se mogu potrošiti i za svega jedan spust niz osrednju planinu (doživeh to :) ).

Opet, po Novom Sadu, ali i po Fruškoj gori, ja vozim sa V-brake kočnicama - a koristio sam jedno vreme diskove, da vidim iz prve ruke kako mi se to sviđa. Ja više volim V-brake i to mi je prvi izbor. Da putujem svaki dan na posao iz Kamenice, na primer, onda bih ozbiljno razmišljao o disk kočnicama. Ovako, za vikend vožnje po Fruškoj i svakodnevnu vožnju po ravnici, diskovi mi nisu potrebni, čak i preko zime.

Prednost V-brake kočnica je i kad bajsom idem na pijacu, pa moram vezati bajs na parkingu gde su bajsevi "nakrcani," i nerealno je očekivati da će drugi paziti da ne naslone bicikl i iskrive mi disk. U gradu sa malo biciklista to nije problem za razmatranje, u Novom Sadu (i, pretpostalvjam, Amsterdamu) jeste. :)

To su otprilike neke prednosti i mane, nešto sa čim sam se sretao u praksi - a ranije-linkovani članak to "taksativnije" pokriva. Ne mogu reći za druge šta je bolji izbor, mogu samo to navesti, i reći šta ja više volim.

Sad, razlika u ceni i ulaganje:
V-brake je nešto povoljniji za održavanje (osim u uslovima sa puno kiše i brda - kako sam gore objasnio). I jednostavniji. To na duži rok može praviti neku razliku.
Ostalo je na tim biciklima slično, s tim što taj plavi deluje novije i manje voženo.
Cena novog 9-faznog lanca je oko 25 evra, kasete su isto tu negde, kao i šolje upravljača, pogoni su oko 50 evra, nova nabla OK kvaliteta je oko 30 evra (dinamo nabla oko 60), preplitanje točka od 10 do 30 (u zavisnosti od servisa)...

Uglavnom, sve to dođe na red pre ili kasnije (i vredi - dok god se bicikl vozi). Kod bicikla u boljem stanju, to dođe nešto kasnije na red, ali i tu dođe. Nezgodno je ako bicikl ima previše skupih i da kažem "egzotičnih" delova.

Oba ova bicikla su u principu u velikoj meri "klasični" da tako kažem, sa delovima koji se koliko-toliko lako mogu naći.

P.S.
Za malo da propustim reći: sivi ima interno rutirane bužire. To nije strašno, ali meni je puno brže i lakše zameniti sajle i bužire kada su rutirani spolja. S tim u vidu mi je mrtva trka: jedan ima diskove, drugi interno rutirane bužire - dve stvari koje gledam izbeći. :)
Opet, mislim da su, spram današnjih cena, oba bicikla dobra kupovina za dati novac i deluju sasvim OK (mada bih ipak sivom dao blagu prednost, da kupujem sebi, za sebe :) ).

Težina vlasnika nije kritična ako ništa nije oštećeno ili napuklo. Ram i točkovi stradaju kod teških vozača. Točkovi su zamenjivi, a ram kad pukne to je u suštini totalna šteta, jer je teško naći drugi isti takav ram da sve komponente baš pasuju (a i skupo je).

Relja
 
Solution
Back
Top Bottom