• Cycling enthusiasts, bicycle mechanics, and anyone curious about bikes (or computers)? You're in the right place!

    Register for a free account and dive into the discussions.

    Our forum works with an AdBlocker, but if you’d like to support us, consider backing us on Patreon.

Diamant 018 ili nesto drugo?

Advert

Slobodan

New Rider
Hub Hero
Postovani Relja,

Ja sam pre nego sto sam naisao na Vase savete vec odlucio sta da kupim, onda procitao ono najvaznije jer je bilo nemoguce procitati sve i uprkos nekim dilemama koje su mi se javile nakon citanja Vasih saveta i dalje sam ostao pri ovome sto sam nasao. Interesuje me vase misljenje o ovom biciklu i da li je moguce naci nesto bolje u ovom cenovnom rangu eventualno?
Neka alternativa je bio Cube NatureAllroad ali EXC model za koji se moze reci da je bolje opremljen ide od 1200 EUR sto je skoro duplo od ovoga a model ONE u istom cenovnom rangu nudi manje-vise isto. Negde na nemackom nekom forumu procitah da je ovaj Diamant bolja opcija za neki dalji eventualni upgrade koji meni ne verujem ni da ce biti potreban.

Ali da ukratko opisem moje potrebe. Zapravo kupujem dva bicikla. Jedan za zenu (crveni, namerno nisam birao ''zenski'' model) velicine M (visina 170 cm) i jedan za sebe velicine L ili XL sto jos nisam odlucio jer sam sa vidinom od 186-187 cm ''granicni slucaj''. Oni deklarisu i unutrasnju duzinu noge koju nisam ni proveravao pa ne znam da li i to moze biti odlucujuce pri kupovini. Uglavnom, ja licno bih zbog problema sa ledjima voleo da sedim malo uspravnije. I u Vasem pisanju potvrdio sam ono sto sam i ranije shvatio da je ponuda trekking bicikala kod nas nikakva. Onda je odluka bila da se kupi u Nemackoj ili Austriji. Bicikli ce biti korisceni 100% za turisticku voznju od cega 98% po inostranstvu. Znaci nikakvo odlazenje na posao svakodnevno. Uglavnom cemo ih nositi na neke produzene vikende ili krace odmore i praznike u Sloveniju, Nemacku, Austriju, Italiju ili Svajcarsku. Biciklisticka infrastruktura po Srbiji ne moze se nazvati ni losom, skoro je i nepostojeca. Eventualno cemo bicikle staviti na auto i odneti do Ade Ciganlije pa se voziti okolo ili do Dorcola biciklistickom stazom. Po inostranstvu cemo voziti vecinom asfaltiranim biciklistickim stazama i nesto manje sljuncanim putevima. Nece tu biti nikakvog jurcanja vec vise uzivanja a ja cu voziti i dete koje je sada staro 3.5 godine sve dok ne stasa da samostalno vozi svoj bicikl. Ono sto sam ja uspeo da shvatim iz sati provedenih na internetu je da ovo sto je ugradjeno na ovaj Diamant 018 moze da zadovolji ove potrebe koje sam naveo. Menjaci nisu iz vrha ponude, ovaj prednji Tourney, ako sam dobro shvatio, je cak najslabiji sto mi je za prednji i prihvatljivo, dok je ovaj zadnji Altus bolji i ne bi trebalo da pokaze svoje neke mane pri nacinu koriscenja koji sam naveo. Procitah da sledeci u ponudi Alivio uopste nece ponuditi nista vise nego Altus tj. da ce to biti gotovo neprimetno, dok su bicikli opremljeni sa Deore ili XT varijantama koje su osetno bolje duplo skuplji.

I kad vec ovo pitam da pitam nesto i na temu osiguravanja jer sam i o tome gledao Vase savete. Posto se bicikli nece koristiti u Srbiji gotovo uopste, da ce se u inostranstvu koristiti uglavnom u ruralnim alpskim sredinama daleko od velikih i prometnih gradova, da i tu gde se budu koristili nece nikad biti ostavljeni van vidokruga (sedenje u restoranu i kaficu), eventualno na par minuta kod ulaska u neke prodavnice, pretpostavljam da i nivo zastite ne mora biti na nivou koji ste preporucivali za one koji bicikle ostavljaju tokom radnog vremena negde u Beogradu ili Novom Sadu. Meni se u Decathlonu ucinio zanimljiv ovaj lanac koji je navodno deklarisan na etiketi da se ne moze seci makazama nego samo brusilicom i da je za duza zadrzavanja u gradovima. Nema na linku nikakvih karakteristika, sve ovo sto pisem sam video u radnji. Stoji da je prema nekom njihovom rangiranju nivo zastite 7/10. Nema deklarisane debljine u mm. Vidim u komentarima da se neki zale da je posle dve godine bilo nemoguce otkljucati ga ali moguce je da zahteva i neko odrzavanje ta brava. Interesuje me Vase misljenje i o njemu.
 
Solution
Postovani Relja,

Ja sam pre nego sto sam naisao na Vase savete vec odlucio sta da kupim, onda procitao ono najvaznije jer je bilo nemoguce procitati sve i uprkos nekim dilemama koje su mi se javile nakon citanja Vasih saveta i dalje sam ostao pri ovome sto sam nasao. Interesuje me vase misljenje o ovom biciklu i da li je moguce naci nesto bolje u ovom cenovnom rangu eventualno?
Neka alternativa je bio Cube NatureAllroad ali EXC model za koji se moze reci da je bolje opremljen ide od 1200 EUR sto je skoro duplo od ovoga a model ONE u istom cenovnom rangu nudi manje-vise isto. Negde na nemackom nekom forumu procitah da je ovaj Diamant bolja opcija za neki dalji eventualni...
Postovani Relja,

Ja sam pre nego sto sam naisao na Vase savete vec odlucio sta da kupim, onda procitao ono najvaznije jer je bilo nemoguce procitati sve i uprkos nekim dilemama koje su mi se javile nakon citanja Vasih saveta i dalje sam ostao pri ovome sto sam nasao. Interesuje me vase misljenje o ovom biciklu i da li je moguce naci nesto bolje u ovom cenovnom rangu eventualno?
Neka alternativa je bio Cube NatureAllroad ali EXC model za koji se moze reci da je bolje opremljen ide od 1200 EUR sto je skoro duplo od ovoga a model ONE u istom cenovnom rangu nudi manje-vise isto. Negde na nemackom nekom forumu procitah da je ovaj Diamant bolja opcija za neki dalji eventualni upgrade koji meni ne verujem ni da ce biti potreban.

Ali da ukratko opisem moje potrebe. Zapravo kupujem dva bicikla. Jedan za zenu (crveni, namerno nisam birao ''zenski'' model) velicine M (visina 170 cm) i jedan za sebe velicine L ili XL sto jos nisam odlucio jer sam sa vidinom od 186-187 cm ''granicni slucaj''. Oni deklarisu i unutrasnju duzinu noge koju nisam ni proveravao pa ne znam da li i to moze biti odlucujuce pri kupovini. Uglavnom, ja licno bih zbog problema sa ledjima voleo da sedim malo uspravnije. I u Vasem pisanju potvrdio sam ono sto sam i ranije shvatio da je ponuda trekking bicikala kod nas nikakva. Onda je odluka bila da se kupi u Nemackoj ili Austriji. Bicikli ce biti korisceni 100% za turisticku voznju od cega 98% po inostranstvu. Znaci nikakvo odlazenje na posao svakodnevno. Uglavnom cemo ih nositi na neke produzene vikende ili krace odmore i praznike u Sloveniju, Nemacku, Austriju, Italiju ili Svajcarsku. Biciklisticka infrastruktura po Srbiji ne moze se nazvati ni losom, skoro je i nepostojeca. Eventualno cemo bicikle staviti na auto i odneti do Ade Ciganlije pa se voziti okolo ili do Dorcola biciklistickom stazom. Po inostranstvu cemo voziti vecinom asfaltiranim biciklistickim stazama i nesto manje sljuncanim putevima. Nece tu biti nikakvog jurcanja vec vise uzivanja a ja cu voziti i dete koje je sada staro 3.5 godine sve dok ne stasa da samostalno vozi svoj bicikl. Ono sto sam ja uspeo da shvatim iz sati provedenih na internetu je da ovo sto je ugradjeno na ovaj Diamant 018 moze da zadovolji ove potrebe koje sam naveo. Menjaci nisu iz vrha ponude, ovaj prednji Tourney, ako sam dobro shvatio, je cak najslabiji sto mi je za prednji i prihvatljivo, dok je ovaj zadnji Altus bolji i ne bi trebalo da pokaze svoje neke mane pri nacinu koriscenja koji sam naveo. Procitah da sledeci u ponudi Alivio uopste nece ponuditi nista vise nego Altus tj. da ce to biti gotovo neprimetno, dok su bicikli opremljeni sa Deore ili XT varijantama koje su osetno bolje duplo skuplji.

I kad vec ovo pitam da pitam nesto i na temu osiguravanja jer sam i o tome gledao Vase savete. Posto se bicikli nece koristiti u Srbiji gotovo uopste, da ce se u inostranstvu koristiti uglavnom u ruralnim alpskim sredinama daleko od velikih i prometnih gradova, da i tu gde se budu koristili nece nikad biti ostavljeni van vidokruga (sedenje u restoranu i kaficu), eventualno na par minuta kod ulaska u neke prodavnice, pretpostavljam da i nivo zastite ne mora biti na nivou koji ste preporucivali za one koji bicikle ostavljaju tokom radnog vremena negde u Beogradu ili Novom Sadu. Meni se u Decathlonu ucinio zanimljiv ovaj lanac koji je navodno deklarisan na etiketi da se ne moze seci makazama nego samo brusilicom i da je za duza zadrzavanja u gradovima. Nema na linku nikakvih karakteristika, sve ovo sto pisem sam video u radnji. Stoji da je prema nekom njihovom rangiranju nivo zastite 7/10. Nema deklarisane debljine u mm. Vidim u komentarima da se neki zale da je posle dve godine bilo nemoguce otkljucati ga ali moguce je da zahteva i neko odrzavanje ta brava. Interesuje me Vase misljenje i o njemu.

Pozdrav,

Diamant je bolji izbor od pomenutog Cube. Kako u smislu odnosa plaćeno-dobijeno, tako i u smislu lakoće kasnijeg održavanja (na primer, Cube ima specijalan paktreger i ram nije projektovan za šrafljenje standardnih).

Što se veličine rama tiče, ako se traži uspravniji položaj, ja bih birao XL ram iako je visinski na granici između L i XL (osim ako su noge proporcionalno kraće pa je problem opkoračiti ram, zato to i spominju u preporukama za izbor veličine, pored same visine bicikliste).

Po kvalitetu komponenata Diamant bicikl je sasvim OK i uz neki redovan servis, trebalo bi da služi dobro.
Uz sve generalne prednosti i mane suspenzije, disk kočnica, i interno rutiranih sajli.
Međutim, iako će Altus i Tourney raditi OK sa tako manjim brojem brzina (3x8, a ne 2x10 ili više), klasa Acera (i više klase, Alivio i Deore) daje nešto veći kvalitet i ako je doplata u klasi razlike u ceni tih komponenata, može se isplatiti, a mogu se menjači i naknadno zameniti.

Za vezivanje:
Abus BORDO GRANIT XPlus™ 6500/85 na mom bajsu ima već preko 15 godina, koristi se praktično svaki dan, leti, zimi, sve na njoj još uvek radi. Abus potkovica na ženinom bajsu isto tako. Slično iskustvo imaju i prijatelji sa lancima i potkovicama tog proizvođača (barem onim srednje i više klase). To se kupuje jednom.

Za te ostale - ne znam kakve su, ne mogu ih ni hvaliti, ni kuditi.

Svakako je dobro povremeno podmazati mehanizam brave (i izduvati prljavštinu nekim finim, tankim sprejem ako treba pre toga).

Relja
 
Solution
Puno hvala na svim odgovorima. I moja je logika bila da mi je ovaj Diamant u ovakvoj konfiguraciji najbolji a da pratim kako će se ponašati pre svega menjači. I ja sam gledao koliko su posebno delovi ukoliko bi se ukazala potreba za zamenom u nekom trenutku. Ono što sam ja video, ispravite me ako grešim, da ne postoje Deore menjači kompatibilni sa ovom 3x8 varijantom već bi se moralo menjati sve komplet i napred i nazad sa sve lancem verovatno. Čak i u toj varijanti ono što sam ja video je oko 250 eura a razlika između ovog Diamanta i Cube sa Deore menjačem je 500 eura. Meni je ideja da vidim da li će to sve raditi glatko kao što očekujem pa ako tako bude onda neće ni biti potrebe za nekim nadogradnjama.

Što se rama tiče izmerio sam nogu i ona ke 84 cm. Proizvođač navodi da je za L dužina 82-88 a za XL 87-93. Ja onda upadam u L jer je visina za L 175-186 a za XL 187-193. Međutim, ako je ova dužina noge samo pitanje opkoračivanja rama a ne same vožnje, onda bih zbog uspravnijeg sedenja ipak uzeo XL.
 
Puno hvala na svim odgovorima. I moja je logika bila da mi je ovaj Diamant u ovakvoj konfiguraciji najbolji a da pratim kako će se ponašati pre svega menjači. I ja sam gledao koliko su posebno delovi ukoliko bi se ukazala potreba za zamenom u nekom trenutku. Ono što sam ja video, ispravite me ako grešim, da ne postoje Deore menjači kompatibilni sa ovom 3x8 varijantom već bi se moralo menjati sve komplet i napred i nazad sa sve lancem verovatno.

Deore menjači starijih generacija pravljeni za 9 (i manje) brzina bi radili odlično.
Takođe, može se uzeti neki Acera menjač (ne znam napamet da li su najnoviji sada za 9 brzina, ili su i tu već prešli na 10+, ali i to bi trebalo da odlično radi ako nije za više od 9 brzina).

Deore ima smisla za agresivnu vožnju van asfalta, inače je za ostalo Acera sasvim OK (i jedan i drugi će biti gotovi kad grana uleti u menjač, ili se snažno udari o kamen, pa nema potrebe plaćati skuplji).

Čak i u toj varijanti ono što sam ja video je oko 250 eura a razlika između ovog Diamanta i Cube sa Deore menjačem je 500 eura. Meni je ideja da vidim da li će to sve raditi glatko kao što očekujem pa ako tako bude onda neće ni biti potrebe za nekim nadogradnjama.

Manje lančanika (pozadi) je generalno robusnije i oprašta nesavršenosti menjača i podešavanja. Tako da u praksi, pogotovo ako se ne vozi agresivno po džombama (i ne menjaju brzine pod opterećenjem pedala kao da je svaka stotinka važna), neće biti neke osetne razlike.

Što se rama tiče izmerio sam nogu i ona ke 84 cm. Proizvođač navodi da je za L dužina 82-88 a za XL 87-93. Ja onda upadam u L jer je visina za L 175-186 a za XL 187-193. Međutim, ako je ova dužina noge samo pitanje opkoračivanja rama a ne same vožnje, onda bih zbog uspravnijeg sedenja ipak uzeo XL.

Hmm. U tom slučaju je možda sigurnije uzeti L ram. Mada je kod L u odnosu na XL cev upravljača svega za 1 cm bliža, a za oko 2 cm niža - problem sa XL ramom bi mogla biti za 6 cm duža cev sedla (na već relativno visoko postavljenom pogonu).

Generalno jeste sigurnije uzeti manji ram ako je čovek između dve veličine, jer se lakše uzme duža lula i šticna ako je ram manji, dok se prevelik ram ne može skratiti. Međutim, pošto je u ovom slučaju bitno da korman stoji što više (da se vozi što uspravnije), razmišljao sam da bi uz lulu koja je okomito ka gore (da što više podigne korman) možda bilo bolje da je ram u startu višeg kormana (a sa lulom koja ide ka gore bi udaljenost kormana bila svakako smanjena u odnosu na fabričku, pa ne bi smetalo što je u startu za oko 1 cm dalja cev upravljača).

Ovakvu lulu sam imao na umu:
https://www.bike24.com/p2400106.html?sku=1385463

Riser stem



Inače, dužina nogu (uz ukupnu visinu) daje podatak o proporcijama tela, što je važno za izbor optimalne veličine rama (visina sedla u odnosu na pogon se podešava spram dužine nogu, dok se položaj kormana onda podešava u odnosu na tako podešeno sedlo, spram dužine ruku i torza). Jedno vuče drugo, ne samo po pitanju opkoračivanja bicikla (mada, ako se ne može komotno opkoračiti, onda je ram svakako prevelik).

Naravno, jedino sigurno je probati bicikl pre kupovine ako je ikako moguće. Ili barem probati neki bicikl odgovarajućih proporcija, pa izmeriti njegov "stack i reach", te ih uporediti sa podacima na sajtu proizvođača za novi bicikl.
 
Nemam mogucnost da probam posto kupujem online sa isporukom u izabranoj radnji. Mada citajuci sve ovo sto ste napisali dolazim do zakljucka da je ipak moja velicina L jer iako je visina na granici duzina nogu je bliza donjoj granici za L nego gornjoj ili XL velicini. Sto se tice polozaja sedenja kako mi bude. Sigurno ce biti uspravnije nego na drumasu ili MTB.

Gledajuci i citajuci neke Vase clanke ne znam sta da ocekujem kada ga podignem u pogledu podmazanosti lanca, lancanika i ostalih sklopova koji to zahtevaju. Na sajtu proizvodjaca stoji da ce bicikl po dolasku u prodavnicu biti podesen i spremljen za voznju sto bi trebalo da znaci da bar za pocetak nece biti potrebe za nekim podmazivanjima.
 
Biće OK, ali kvalitet ugrađenih komponenti zahtevaće nešto redovnije servisiranje.

Moje neko razmišljanje na glas:
  • Ram deluje sasvim OK, sem što ima interno rutirane bužire (sve neizbežnije danas).
  • Viljuška (SR Suntour X1 sa 60 mm hoda) je budžet, ali spram klase, cene i planirane namene bicikla očekujem da će služiti sasvim OK.
  • Sedlo (Bontrager Arvada), lula (Bontrager Comp OS), šticna (obična, alu, 27,2 mm prečnika) i korman (alu, OS) deluju isto OK.
  • Prednja nabla je Shimano dinamo od 3 W snage - sasvim dobro rešenje koje može da tera godinama bez servisiranja, najčešće.
  • Zadnja je Tourney TX505. Quando nable traju uz redovan servis, pa bi trebalo i Shimano Tourney da tera. Nisam imao problema sa ovim nablama do sada.
  • Prednji menjač Shimano Tourney TY710 - na ovome nije trebalo štedeti. Opet, za vožnju bez neke jurnjave i brzog šaltanja na neravnom terenu, trebalo bi da može raditi posao.
  • Zadnji menjač Shimano Altus M2000 bi trebalo da radi lepo sa 8 lančanika pozadi (opet, nije za DH ili XC MTB vožnju, kao ni za 9 brzina pozadi, naravno).
  • Ručice menjača su Altus M315 - sasvim u redu za 3x8 prenos (i lako zamenjive po potrebi).
  • Shimano pogon i kaseta - tu nema greške, ne za 3x8, koji god da je model.
  • Lanac je KMC Z8, to je potrošno i zamenjivo, ali solidan odnos plaćeno/dobijeno.
  • Kočnice su hidraulične disk Shimano MT200. Zvanično se vode kao Altus klasa, ali su iznenađujuće dobre i puno puta sam ih montirao i servisirao na zadovoljstvo vozača. Svaka preporuka u tom cenovnom rangu (i za opisanu namenu bicikla, opet: nisu za DH MTB).
  • Svetla su Spanninga, LED, sa kondenzatorom za svetlo dok bicikl stoji (odlično za bezbednost). Viša klasa Busch & Muller košta oko 150 evra za par (prednje + zadnje) i to nije razumno očekivati niti ugrađivati na bicikl koji se ceo prodaje za ispod 1000 evra (naravno da ima smisla staviti dobra svetla za sebe, ali iz ugla prodavca je drugačija situacija).
  • Nogara je dosta kvalitetna - Pletscher Comp 18 (na bajsu imam model Comp 40 Zoom i odlično radi, ali i model Comp 18 deluje kvalitetno, mada bez mogućnosti podešavanja dužine).
Sve u svemu, ne vidim nešto baš očigledno problematično što bi tražilo vanserijski kraće servisne intervale bicikla. Čak bih rekao da je izbor komponenata dosta zdravorazumski spram proseka danas.
 
Jos jednom puno hvala na ovoj detaljnoj analizi. I meni je nekako bio zakljucak da je od bitnih komponenti taj prednji Tourney najslabija karika ali je kao po defaultu ugradjivan u sve ono sto je meni bilo zanimljivo i u ovom cenovnom rangu. Logika mi je bila da se proba pa ako bas bude pravio problema, u sta iskreno sumnjam, da se menja. Priblizava se i porucivanje. To bi trebalo da zavrsim u drugoj polovini ove nedelje pa da nas onda samo vreme posluzi i da za nedelju dana to lepo isprobamo pa da pisem utiske.
 
Evo kao sto sam i obecao da napisem utiske o biciklima iz naslova teme. Odmah da napomenem da ovakav nacin kupovine iziskuje dosta vremena koje treba posvetiti analizi onoga sto nameravate da kupite a i samom procesu kupovine na nevidjeno i to online sa isporukom 900 km od kuce. Ali ponuda bicikala ovakvog tipa u Srbiji je nikakva i jedina je opcija bila kupovina u inostranstvu. Posto je nerealno otici tamo negde i posvetiti se obilasku prodavnica sto bi trajalo ko zna koliko, odlucio sam se da se o ponudi informisem putem interneta pa onda probam da organizujem online kupovinu. Opet i kod online kupovine je bilo tesko naci nekoga ko ce vase bicikle imati uslova da cuva dok ih ne pokupite. Zato sam pokusao da nadjem opciju isporuke u radnju ali je trebalo uglaviti datum isporuke par dana pre naseg dolaska da ne bi eventualno poslo nesto naopako i da isporuka iz nekog razloga ne bi kasnila. Bas je bio izazov sve to organizovati ali drugih opcija nije bio. Na kraju je sve poruceno 31.10, isporuceno je u radnju 5.11. a mi smo ih pokupili 8.11. ujutro u nemackom gradicu Bernau u Bavarskoj nedaleko od austrijske granice. Radnja u koju su poruceni me je odmah kontaktirala i rekla da ce im trebati jos neki dan da sve podese sto je i meni taman odgovaralo. Na preuzimanju su mi napomenuli da ih kontaktiram ako bilo sta ne bude u redu sto meni i nije znacilo puno jer smo posle tri dana isli nazad za Srbiju a bilo je potrebe. Tako da cu prvo krenuti od problema za koje se nadam da nisu veliki ali sprece te delom u necemu sto si planirao. Naime, ispred radnje nisam uopste probao bicikle misleci da nema tu sta da se proba, sve je podeseno, novo, mozda mogu da po svojoj potrebi podesim visinu sedista. Ali kada smo stigli u Austriju i krenuli u prvu kracu ''probnu'' voznju primetio sam da mi je hod rucice zadnje kocnice duzi nego kod prednje. Nisam to u tom trenutku svatio kao neki veci problem i to je tako proslo. Medjutim, sledeceg dana kada smo krenuli da gazimo kilometre primecujem da rucica propada i da slabije hvata zadnja kocnica. Bukvalno je isti osecaj kao kada na autu u sistemu postoji vazduh tj. kada sistem nije ozracen kako treba pa pedala kocnice propada u patos a efekat kocenja je slab. U tom trenutku sam shvatio da ipak postoji problem ali niti sam imao mogucnosti da se vracam nazad niti sam mislio da je to neki veliki prblem zbog koga bi trebalo dizati paniku. Jednostavno mislim da je u pitanju podesavanje koje nije dobro odradjeno sto mi je ipak cudno za nv bicikl. Kod zene je sve u redu, koci normalno i prednja i zadnja kocnica s tim da se njene kocnice i manje cuju sto ne znam da li ima veze sa tim sto ja sa detetom imam 120 a ona 60 kg. Nastavili smo voznju taj dan sasvim normalno ali do kraj dana sam osetio da se stanje pogorsava jer je teren takav da ima dosta duzih deonica u spustu gde je potrebno ostrije stisnuti kocnicu. Sutra dan smo vozili po ravnijem terenu ali i pored toga u nekom trenutku od propadanja rucice i hvatanja kocnice pred kraj hoda dolazim do toga da sam je potpuno izgubio i da vise nije kocila uopste. Delom i zbog toga a delom i zbog nase slabije kondicije taj dan smo malo skratili. Sve u svemu, licno ne verujem da je ovaj kvar nesto ozbiljnije i da ce se sve resiti stelovanjem kocnica i eventualnim ozracivanjem sistema.

Sto se ostalih stvari tice generalno sam zadovoljan. Kada sam video bicikle shvatio sam da ono sto sam naslikao sebi u glavi nema bas mnogo veze sa realnoscu. Ocekivao sam manje-vise standardne bicikle, neku smo cak dodatnu opremu kupili ovde na slepo racunajuci to je to, standardne bicikle, nema tu sta da ne pase. Bicikl je zaista kako to Nemci vole da kazu robustan. U vecini recenzija ga nazivaju SUV bike. Kakda se pogleda uzivo onda se shvati zasto. Ram je prilicno masivan, pravougaonih profila sem cevi u koju ide cev sedista sto nisam ocekivao. Volan ''debeo'' da recimo torba koju smo kupili nije mogla da se nakaci jer su hvataljke male pa smo ga ''budzili'' na stranu gde je tanje umesto na sredinu sto dovodi do disbalansa kod upravljanja i nije trajno resenje. Sediste je kvalitetno ali sam znao da cu imati problema bez sortsa sa umetkom i na kraju ga nisam kupio ni sam ne znam zasto. Delom je i to bio razlog zasto smo poslednji dan skratili. Mogao sam da pedalam ali nisam mogao da sedim. Gume su prilicno siroke i omogucuju raznovrsnije uslove voznje. Menjaci su sto se mene tice sasvim korektni. Sve to lepo i glatko ide. Jedino se kod zene cuje. Objasnio sam joj sve, da ne salta pod velikim opterecenjem, da unapred pre uzbrdice prebaci u stepen nize ali avaj... Vidim je ispred uz brdo i cujem lepo ''udar'' na sred uzbrdice. Valjda ce joj to malo uci u glavu. U suprotnom, trajace joj manje nego meni. Ono sto je opet problem narucivanja na nevidjeno je decije sediste. Na zenin M ram uopste ne moze da se namontira. Uzeto je sediste na ram pozadi, Polisport Bilby. Adapter se kaci ispod horizontalne cevi rama i to je moguce na mom L biciklu. U tom slucaju sediste lepo upadne u adapter i klikne u polozaj u koji treba. Kod nje nema mesta da se sediste gurne do klika jer pre nego sto sipke kliknu u adapter, sediste nalegne na zadnju korpu i nema vise mesta da ide dole do klika. Opet meni neshvatljivo jer proizvodjac sedista kaze da moze na sve tipove bicikala sa okruglim ramom precnika 28-40 ako se dobro secam a evo na ovaj bicikl velicine M ne moze. Jedino mozda podatak da je prostor potreban za montazu drzaca rama 105 mm govori da je na ovu velicinu bicikla nemoguce namontirati to sediste. Jedina eventualna opcija je da se adapter nakaci umesto na cev rama na cev sedista tako sto se sediste prvo izvuce u visi polozaj, onda se ubaci sediste u adapter da klikne, pa se spusti sediste na odgovarajucu visinu, pa se tek onda fiksira adapter zajedno sa sedistem ako je uopste i dozvoljeno kaciti sve to na cev sedista. Sto se ovoga tice ne bi mi cak nista znacilo i da sam imao bicikl kod sebe jer ga sigurno ne bih nosio u radnju prilikom kupovine sedista. Video sam i da amortizeri imaju opciju ''zakljucavanja'' sto iz informacija o biciklu prilikom kupovine nisam video. Nailazio sam na komentare sto se toga tice ali vise se ni ne secam sta ta opcija omogucuje i da li je plus ili minus.

Sve u svemu, mislim da ce kada ove kocnice sredim sledece prolece biti maksimalno iskorisceno. Ovih par dana su nam zaista bili pravo zadovoljstvo i uzivanje i pored nekih usputnih problema.

I na kraju i neka fotografija. Nisam ni siguran sta je to na biciklu bitno fotografisati.

1731415195558.webp

1731415258295.webp

1731415231437.webp

1731415221005.webp

1731415248934.webp
 

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

Advert
Back
Top Bottom