Fixie build

vinny

New member
Imam ram koji bih zeleo da prepravim na fixie. U pitanju je Crescent Tarfek Sport. U originalu je bio Nexus 7 nacin prenosa. Pa me u sustini zanima sta bi mi sve bilo potrebno i neke preporuke za delove. Evo 2 slike ako ista znace. Hvala unapred!


20240330_123846.jpg
Screenshot_20240419_114504_Gallery.jpg
 
Solution
Imam ram koji bih zeleo da prepravim na fixie. U pitanju je Crescent Tarfek Sport. U originalu je bio Nexus 7 nacin prenosa. Pa me u sustini zanima sta bi mi sve bilo potrebno i neke preporuke za delove. Evo 2 slike ako ista znace. Hvala unapred!


View attachment 256View attachment 257

Ćao,

Koliko mogu videti sa slika, taj ram ima sve što treba:
  • Prihvate za kočnice (V-brake ili cantilever).
  • Horizontalne prihvate (dropove) zadnjeg točka.
    OK, tehnički su kosi, ali dozvoljavaju podešavanje zategnutosti lanca, što je bitno.
Tako da treba nabaviti:
  • Točak sa fixie nablom (ili samo nablu, pa plesti točak).
  • Neke kočnice (barem prednju) i ručice kočnica.
  • Nov zadnji lančanik ako se postojeći ne može prebaciti, ili je...
Imam ram koji bih zeleo da prepravim na fixie. U pitanju je Crescent Tarfek Sport. U originalu je bio Nexus 7 nacin prenosa. Pa me u sustini zanima sta bi mi sve bilo potrebno i neke preporuke za delove. Evo 2 slike ako ista znace. Hvala unapred!


View attachment 256View attachment 257

Ćao,

Koliko mogu videti sa slika, taj ram ima sve što treba:
  • Prihvate za kočnice (V-brake ili cantilever).
  • Horizontalne prihvate (dropove) zadnjeg točka.
    OK, tehnički su kosi, ali dozvoljavaju podešavanje zategnutosti lanca, što je bitno.
Tako da treba nabaviti:
  • Točak sa fixie nablom (ili samo nablu, pa plesti točak).
  • Neke kočnice (barem prednju) i ručice kočnica.
  • Nov zadnji lančanik ako se postojeći ne može prebaciti, ili je pohaban.
  • Nov ležaj pogona, pogon i lanac ako su postojeći pohabani.
Uz napomenu da idu različite vrste ručica za V-brake u odnosu na cantilever (ove druge rade sa "drumskim" ručicama ako se planira drop korman).

Relja
 
Solution
Cao, hvala na odgovoru, da li imate neke preporuke za nablu, lezaj lancanik i pogon, malo sam istrazivao i isao bih na 46-16 gear ratio.
Da planirao sam da stavljam ili drop ili bullhorn korman uz regularnu prednju kocnicu montiranu na ravnom delu. Nisam rastavljao viljusku od lule, ali bih takodje menjao lulu, najradije na ahead ako je moguce.
 
Cao, hvala na odgovoru, da li imate neke preporuke za nablu, lezaj lancanik i pogon, malo sam istrazivao i isao bih na 46-16 gear ratio.
Da planirao sam da stavljam ili drop ili bullhorn korman uz regularnu prednju kocnicu montiranu na ravnom delu. Nisam rastavljao viljusku od lule, ali bih takodje menjao lulu, najradije na ahead ako je moguce.

Ukratko, "iz glave" što se kaže:

Legenda kaže da je fixie nastao kao jeftin način da ciklo kuriri u americi sklope funkctionalne bicikle. U Srbiji, delovi za fixie nisu lako dostupni, a ni jeftini. Više je to butik/luksuz klasa opreme.

Ne znam gde se može naći kvalitetna fixie nabla (možda neko od čitalaca zna, pa će napisati). Za lanac i pogon je lakše, samo se traži kvalitet za jednu brzinu ("single speed," odnosno "SS").

Koristan alat može biti i "skid patch calculator:"
https://www.surplace.fr/ffgc/

Suština je u tome da bude što više (različitih) tačaka blokiranja točka kad su pedale horizontalne (kad je najjača sila kočenja "kontrom"). Kombinacija 48-17 daje sličan prenosni odnos kao 46-16, a puno više različitih tačaka (49-17 bi bilo još bolje, ali ne verujem da se može naći lančanik sa 49 zuba tako lako). Time se ujednačuje habanje zadnje gume (da se ne pojede prebrzo na jednom mestu).

Ako je bicikl sa orah lulom prečnika 22,2 mm, onda je malo teže naći šolje za ahead (1" ahead trebaju), a i takve viljuške su sad skupa egzotika. Ako je lula 25,4 (1") sa navojem, onda je viljuška 1 1/8" (~ 28,6 mm) i tada je puno lakše naći šolje i viljušku.

Relja
 
Opet ja, zanima me da li bi mozda Quando KT-A11R zadnja nabla bila pogodna za fixie?
Najiskrenije ne shvatam bas princip i razlike iako sam procitao nekoliko threadova pa najsigurnije da pitam..
Takodje pronasao sam na drugom bajsu zadnju i prednju nablu Shimano Deore FH-M510 i srednji pogon FC-M572 sa 44t lancanikom koji bih privremeno koristio, nisam siguran sta je patrona, ali razmisljao sam da koristim BB UN26. Procitao sam da bi ova nabla bila potencijalno dobar izbor za single speed, pa me takodje zanima je l' to tacno? Hvala unapred
 
Quando KT-A11R je nabla za kojoj je OLD 135 mm - dakle, pasovaće za dropove (prihvate zadnjeg točka) širine od 132,5 do 135 mm.

Takođe, za fixie je bolje koristiti nable koje se zovu "track hub" - koje imaju normalan navoj za montiranje lančanika, ali pre njega (sa spoljne strane u odnosu na lančanik) imaju kontra (levi) navoj manjeg promera za zavrtanje kontra-matice (eng. "lockring"). To je važno jer sprečava odvrtanje lančanika u slučaju da se snažno koči pedalama (ili snažno pedala u rikverc).

Postoje i flip-flop nable, koje sa jedne strane imaju običan navoj za jednu brzinu, a sa druge strane taj "track" sistem sa običnim + kontra navojem. To omogućava da se točak montira sa dva lančanika, pa okrene strana koja se želi (za uspone može da se stavi nešto veći lančaink sa sistemom freewheel, koji omogućava da pedale stoje dok bicikl ide, što može biti praktično i na spustu niz strminu, a i za nešto lakše pedalanje uzbrdo).

Deore FH-M510 je kasetna nabla i ja ne znam kako bih sa njom napravio fixie.

FC-M572 je tripl pogon i tu će najveći lančanik stojati dosta ka spolja (možda i previše, tj. lanac će biti previše ukošen).

U posebnom članku sam objasnio šta su patrone pogona i koji sve standardi postoje.
Shimano BB-UN26 je patrona na četvrtku, dok je FC-M572 pogon za Octalink patrone (ako me sećanje ne vara). Inače, patrone na četvrtku obično dolaze sa različitim dužinama osovine, a za fixie (i single speed) obično treba birati kraću osovinu, zbog linije lanca.

Sad, za neki konkretan savet i preporuku, morao bih guglati da vidim ima li šta da se kupi kod nas (poželjno bi bilo znati i da li dolazi u obzir nabavka iz nemačke), ali pre toga bih morao znati koliki je razmak prihvata zadnjeg točka na biciklu (slika 4 na toj strani), i koji je spoljni prečnik šolje patrone na biciklu - ovde sam pokazao kako se meri i objasnio zbog čega je to važno (da znamo sa sigurnošću je li navoj britanski, ili neki drugi standard):


Relja
 
Konkretno ja nisam uspeo da nadjem nista, ali kao sto rekoh nisam potpuno ni siguran kako da trazim.. Preferirao bih nesto sto je dostupno kod nas.
Unutrasnji otvor dropova je 128mm, a spoljasnji 147mm. Nemam alat za proveru ali sam pretrazio i trebalo bi da je engleski standart patrone. Sirina dela za montiranje patrone je 63mm.

Doduse razmisljao sam cak i da je mozda bolja kupovina uzeti gotov fixie/singlespeed..
 
Konkretno ja nisam uspeo da nadjem nista, ali kao sto rekoh nisam potpuno ni siguran kako da trazim.. Preferirao bih nesto sto je dostupno kod nas.
Unutrasnji otvor dropova je 128mm, a spoljasnji 147mm. Nemam alat za proveru ali sam pretrazio i trebalo bi da je engleski standart patrone. Sirina dela za montiranje patrone je 63mm.

Doduse razmisljao sam cak i da je mozda bolja kupovina uzeti gotov fixie/singlespeed..

Standard nable za starije bicikle sa brzinama (račnama ili kasetama) je 126 mm i to je verovatno nominalni razmak dropova (pa su možda ispali malo širi pri izradi i slično).

Za školjku patrone pogona, širina je 68 mm, ili šira - nisam još video ram sa 63 mm. Osim ako je greška u kucanju, i izmereno je 73 mm - to je relativno čest MTB standard širine školjke patrone pogona. Italijanske patrone su 70 mm, tako da ako je školjka šira ili uža od 70 mm, najverovatnije je da se radi o britanskom standardu, što je dobro (aktuelan je standard i za njega ima delova).

Ako je ram zaista 128 mm širokih dropova (sa unutrašnje strane), onda bi trebalo da pasuje ovakva nabla, širine 130 mm:
https://www.bike24.com/p237400.html?sku=148076
Ako je ram širine 126 mm, onda bi možda mogla da se uglavi ovakva, ako joj se doda po 2 mm spejsera sa svake strane (pod uslovom da dropovi nisu predebeli, pa da se ne može ušrafiti kako treba - ako je ram aluminijumski, onda su verovatno predebeli):
https://www.bike24.com/p216520.html

Relja
 

Adverts

Back
Top Bottom