💡 Like BikeGremlin? Support us on Patreon
  • Cycling enthusiasts, bicycle mechanics, and anyone curious about bikes (or computers)? You're in the right place!

    Register for a free account and dive into the discussions.

Izbor bicikla za vikend vožnje sa detetom (asfalt + zemljani putevi)

Advert

verovatnonevena

New Rider
Hub Hero
Pozdrav,

Nisam našla za neophodno za otvorim novu temu sa sličnim sadržajem, tako da ću savet potražiti u nastavku :)

Naime, u potrazi sam za biciklom koju bih koristila da upoznam dete sa lepotama biciklizma i bicikliranja. Živimo u Zemunu, a Išle bismo na vikend vožnje do Ade, Ostružnice, Surčina, možda nekad vozom do Ns pa do Begeča. Dosta sam sadržaja pročitala na Vašem forumu na ovu temu u vezi vrste bicikli i tipu prevoza (rikša/zadnja korpa), tako da sam razumela da moj drumaš 23" guma ne dolazi u obzir, a po Vašim savetima drugima, ni mtb koji mi je bio prva opcija za kupovinu.

Moje dete (2 god) i ja bismo koristile bicikl 95% za asvalt, eventualno zemljani put do neke livade. Što se tiče grupe delova, shvatila sam da nije toliko bitno, ugrubo rečeno, i ne bih da imamo samo veliku šajbnu.

Takođe što se tiče prevoza deteta, mislim da bih se opredelila za sedište pozadi još godinu-dve dana (povoljnija su, a mislim da bi mi rikša+dete 15kg bili teški u početku), a posle je možda osposobim da tera sama 10-15 km, ili u rikšu.

Znam da ste hvalili Cube Aim; pa sam ovaj pronašla za moju visinu (160cm), a u mom budžetu (do 500€):


A ovaj mi je lep mada oskuda u informacijama što ne nalazim za pozitivno :)


Ovaj mi je takođe lep, nov i sa ok cenom (420):


Eto, ja sam objasnila svoju problematiku, pa ako možete da me uputite da li u dobrom pravcu tražim ili treba da promenim smer.

Hvala!
 

Uvodne napomene​

Napomena moderatora (tj. mene u ovom slučaju :) )
Ako nekog buni početak, originalni (početni) post ove teme je prvobitno bio napisan u ovoj temi.
Zbog lakše preglednosti i boljeg snalaženja svih članova, post je premešten u ovu, novu, zasebnu temu.
(Trudim se stvoriti bazu znanja, kako sam objasnio ovde)
Na osnovu višedecenijskog iskustva sa forumima, znam da teme koje objedinjuju različita konkretna pitanja često prerastu u nepregledne diskusije sa stotinama stranica i hiljadama postova. Da bismo to izbegli i olakšali svima pronalaženje odgovora na pitanja, svaka konkretna potraga za biciklom otvara se kao zasebna tema.
U tom smislu su i podnaslovi - za lakše naknadno linkovanje/referisanje na
konkretne delove odgovora koji je ipak ispao poduži. :)

Pozdrav,

Nisam našla za neophodno za otvorim novu temu sa sličnim sadržajem, tako da ću savet potražiti u nastavku :)

Naime, u potrazi sam za biciklom koju bih koristila da upoznam dete sa lepotama biciklizma i bicikliranja. Živimo u Zemunu, a Išle bismo na vikend vožnje do Ade, Ostružnice, Surčina, možda nekad vozom do Ns pa do Begeča. Dosta sam sadržaja pročitala na Vašem forumu na ovu temu u vezi vrste bicikli i tipu prevoza (rikša/zadnja korpa), tako da sam razumela da moj drumaš 23" guma ne dolazi u obzir, a po Vašim savetima drugima, ni mtb koji mi je bio prva opcija za kupovinu.

Moje dete (2 god) i ja bismo koristile bicikl 95% za asvalt, eventualno zemljani put do neke livade. Što se tiče grupe delova, shvatila sam da nije toliko bitno, ugrubo rečeno, i ne bih da imamo samo veliku šajbnu.

Takođe što se tiče prevoza deteta, mislim da bih se opredelila za sedište pozadi još godinu-dve dana (povoljnija su, a mislim da bi mi rikša+dete 15kg bili teški u početku), a posle je možda osposobim da tera sama 10-15 km, ili u rikšu.

Model sedišta za dete​

Na osnovu mog iskustva i iskustva prijatelja, sedište pozadi je odlično i praktično rešenje, pogotovo modeli koji se montiraju na cev rama (a ne na paktreger).

Znam da ste hvalili Cube Aim; pa sam ovaj pronašla za moju visinu (160cm), a u mom budžetu (do 500€):


A ovaj mi je lep mada oskuda u informacijama što ne nalazim za pozitivno :)


Ovaj mi je takođe lep, nov i sa ok cenom (420):


Eto, ja sam objasnila svoju problematiku, pa ako možete da me uputite da li u dobrom pravcu tražim ili treba da promenim smer.

Hvala!

Kratak odgovor​

Bilo koji bicikl sa aluminijumskim ili čeličnim ramom će raditi posao.

Nešto malo opšrinije​

Poželjno je da bicikl ne bude super-skup, superlagan, jer su tada cevi tanjene, pa će teže podneti opterećenje dečijeg sedla. Karbonski ramovi generalno to loše podnose (nisu otporni na kompresiju spolja, šelnom za montiranje sedišta), a ni visoka klasa aluminijumskih i čelčnih trkačkih ramova nije sjajna.
Važno je da na ramu postoji mesto za montiranje sedla. Kod linkovanog Cube Aim rama mi deluje da je cev sedla dosta kratka, pa da će dečije sedište teško stati bez da udari o zadnji točak. Skiciram kao dete od tri godine, ali nadam se da ova slika pomaže da objasnim na šta mislim: :)

Cube Aim ram sa (pre)kratkom sedalnom cevi za montažu dečijeg sedišta


Opširan odgovor​

Ako Vaš postojeći bicikl ima da kažem "običan" ram, i još ako može prihvatiti i nešto šire gume (barem 25 mm, idealno 28 mm), onda će i to biti izvodljivo za prevoz deteta po asfaltu i ne-preterano džombastim utabanim stazama (možda bude malo zamornije za Vas zbog vibracija, ali vredi probati pre kupovine).

Većina drumaša ima dovoljno dugačku sedalnu cev, ali treba proveriti može li "šapa" za montiranje dečijeg sedla stati, bez da zadnji točak češe o nju (važi isto što i za česta uska grla za montiranje širih guma).

Ukoliko je ipak potrebno tražiti nov bicikl, dok god se dečije sedište može montirati (kako sam iznad objasnio), tip bicikla je manje bitan - s obzirom na to da se ne planiraju neke ogromne kilometraže ili agresivna vožnja van asfalta.

Važno je da se Vama bicikl sviđa, da Vam je udoban, i da ima ispravne kočnice (tj. da je bezbedan za vožnju).

Preporuke za kupovinu?​

U smislu jednostavnijeg održavanja, bilo bi lakše ako je bicikl što "bazičniji", ali ponuda takvih bicikala je danas izuzetno loša (ozbiljno razmišljam o restauraciji polovnih bicikala kako bih ljudima rešio ovaj problem, po nekoj razumnoj ceni da se ne osećam da radim za džabe). Ovde sam pričao opširnije na tu temu:
https://www.bikegremlin.com/2724/pouzdani-bicikli-jeftini-za-odrzavanje/

Ipak, to ne znači da neki "komplikovaniji" i moderniji bicikl neće služiti dobro - samo će održavanje biti malo skuplje.

Od linkovanih bicikala, sva tri bi mogla poslužiti, samo da su ispravni, i da sedlo može stati (za ta dva MTB-a vredi poneti šine za montiranje, pa videti da li ima dovoljnu visinu da drži sedište iznad točka kad se nosač/prihvat montira na cev sedišta).

Mimo toga, neki konkretan model - dosta je slaba ponuda, nemam neki razuman predlog ovako iz glave. Ipak, ako pomaže, dodao bih da vredi razmotriti bicikle sa točkovima veličine 26". To više nije moderno, ali može biti praktično, pogotovo za bicikliste visine ispod 170 cm. Bicikl bude manjih gabarita, lakši za manevrisanje, i lakši za utovar u atomobile, vozove i slično.

Nadam se da sam više objasnio i pomogao, nego zbunio. Sažetost mi nije vrlina, ali trudim se objasniti onako kako volim kad meni objasne ono što pitam. :)

Relja
 
Pozdrav i najpre hvala na brzom odgovoru.

Moj drumski bicikl nažalost ne dolazi u obzir jer je karbonski (Bianchi Aria), a na njemu nisu opcija gume deblje od 25".

Ako sam dobro razumela, da li je preporuka da najpre kupim sedište, pa da ga ponesem pri kupovini bicikla? Slažem se za točkove do 26", ako ne i manje, to sam zaboravila da napomenem u inicijalnom postu. Naročito što mi automobil nije veliki tj. nema veliki gepek (Toyota Yaris), pa da odložim kupovinu nosača. :)

Hvala na pojašnjenju (i slikovnom i tekstualnom) u vezi pozicije i dužine cevi sedla. Pregledaću oglase sa drugačijom geometrijom.
 
Pozdrav i najpre hvala na brzom odgovoru.

Moj drumski bicikl nažalost ne dolazi u obzir jer je karbonski (Bianchi Aria), a na njemu nisu opcija gume deblje od 25".

Ako sam dobro razumela, da li je preporuka da najpre kupim sedište, pa da ga ponesem pri kupovini bicikla? Slažem se za točkove do 26", ako ne i manje, to sam zaboravila da napomenem u inicijalnom postu. Naročito što mi automobil nije veliki tj. nema veliki gepek (Toyota Yaris), pa da odložim kupovinu nosača. :)

Hvala na pojašnjenju (i slikovnom i tekstualnom) u vezi pozicije i dužine cevi sedla. Pregledaću oglase sa drugačijom geometrijom.

Nije mi palo na pamet u startu, ali da - verovatno bi najsigurnije bilo pozajmiti ili kupiti sedište i videti da li pasuje na bicikl, pre kupovine bicikla.
Mada u suštini bi svaki bicikl koji nije baš egzotične geometrije (i oblika/prečnika sedalne cevi) trebalo da može prihvatiti dečije sedište, sigurnije je proveriti.

Za točkove manje od 26" (559 mm ISO ETRTO) može biti nezgodno naći bicikl koji je pristojnog kvaliteta i pravljen za odrasle. Verovatno da bi laše bilo u tom slučaju ići na 20" (406 mm ISO ETRTO), pa gledati neki gradski bicikl tipa Poni, ili Brompton.

Sa 26" se otvara više opcija, pogotovo za polovne bicikle. Pogotovo ako se prihvati rizik lule sa orahom (dakle, bez vožnje u gustom saobraćaju, jurcanja nizbrdo i slično).

Dodao bih i da čak i sa 20", ako bicikl nije sklopiv, može biti problema sa pakovanjem u gepek auta kao Toyota Yaris (inače fenomenalan auto, ali ne velik). Može se desiti da će tražiti vožnju sa otvorenim gepekom, ili ipak montiranje nosača.

Relja
 
Za vikend sam imala prvu vožnju sa detetom, 15km - išle smo po Zemunskom keju tamo 'amo, jer joj se baš dopalo, iako su nas izjedali komarci 🥲.

Iznajmila sam biciklu koja bila je dosta izakana, meni je bilo naporno (ne zbog težine nego (ne)kvaliteta bicikle) ali njoj se dopalo - sedela je napred na onom malenom sedištu, delovalo mi je malo ali skroz je taman i bicikl je lako upravljiv. Tako da nadalje sa lakšim prenosima i boljim kočnicama biće nam sve bolje.

Što se tiče Bromptona, na pamet mi nije pao, pre svega da se na njega može postaviti - zakačiti dečije sedište, a i mnogo mi je estetski neobičan, da kažem smešan.

Ukoliko bih imala ograničen izbor, što naslućujem (zbog veličine rama, točkova, pa možda i cene), da li biste mi sugerisali Brompton ili dole linkovan?

 
Za vikend sam imala prvu vožnju sa detetom, 15km - išle smo po Zemunskom keju tamo 'amo, jer joj se baš dopalo, iako su nas izjedali komarci 🥲.

Iznajmila sam biciklu koja bila je dosta izakana, meni je bilo naporno (ne zbog težine nego (ne)kvaliteta bicikle) ali njoj se dopalo - sedela je napred na onom malenom sedištu, delovalo mi je malo ali skroz je taman i bicikl je lako upravljiv. Tako da nadalje sa lakšim prenosima i boljim kočnicama biće nam sve bolje.

Što se tiče Bromptona, na pamet mi nije pao, pre svega da se na njega može postaviti - zakačiti dečije sedište, a i mnogo mi je estetski neobičan, da kažem smešan.

Ukoliko bih imala ograničen izbor, što naslućujem (zbog veličine rama, točkova, pa možda i cene), da li biste mi sugerisali Brompton ili dole linkovan?


Za pomenutu namenu, pre bih birao bicikl iz linka (Cube SL Road Pro, u XS veličini rama), osim u smislu lakoće postojanja pakovanja u automobil - za to je sklopivi bicikl ipak bolji.
 
Advert
Back
Top Bottom