Planiram kupovinu prvog e bicikla za klasičnu gradsku vožnju (Bg i okolina..praktično 100% asfalt),viđam često dve stvari: 1)ram bez top tube-a ali je osnovni ram više nego masivan-da li ovo treba izbegavati ako je vozač većih gabarita 110-115 kg i preko 190 cm 2) ima u ponudi modela sa Nexus menjačem-kako su se pokazali na E-biciklima...hvala unapred!
Konstrukcija rama
Ako je bicikl napravljen kako treba (što kažu "od renomiranog proizvođača"), onda će ti "ženski" ramovi biti konstruisani sa dovoljno jakim cevima da podnesu opterećenje, uprkos nešto većoj težini. Glavna prednost "muških" ramova je što se potrebna snaga i krutost rama dobija sa manje teškim cevima (može i manji promer, i tanji zidovi).
Naravno, svaki kršten bicikl ima deklarisanu nosivost i taj podatak bi trebalo da je dostupan pre kupovine. Tako da dizajn rama sam po sebi ne mora biti ništa loše, "čak" i ako je "ženski" ram.
Marke i modeli električnih bicikala
S tim u vezi, preporučio bih modele proizvođača "Gazelle" i "Trek."
Preporučio bih
izbegavanje "Giant" električnih bicikala, kao i sve male privrede (nepoznati proizvođači, bez servisne mreže, rezervnih delova, uputstava, garancija itd.).
Bosch, Yamaha i Shimano motori i baterije samo. Ostalo je mačka u džaku. Mada je i za ove u Srbiji još uvek relativno teško naći dobru servisnu podršku i delove, ali ih ima barem u Nemačkoj, dok je za ove ostale malo teže (može, rade sve ljudi, ali mora se čovek dosta dovijati).
Zadnja nabla
Obične Shimano Nexus nable ne trpe jake obrtne momente. Mogu možda da prođu sa nekim baš slabim električnim motorom.
Shimano Nexus
Inter-5E (i Rohloff) nable su solidno jake i mogu raditi i sa nekim malo jačim motorom.
Uz sve
prednosti i mane brzina u glavi.
P.S.
Možda vredi baciti oko i na ovu temu vezanu za kupovinu električnog bicikla:
https://www.bikegremlin.net/threads/pitanje-u-vezi-kupovine-elektricnog-bicikla.314/
Relja