Izbor nabli za trekking bicikl

Nikola

Hub Hero
Ćao Relja!
U procesu sam zamene dotrajalih felni za trekking bajs i želeo bih da zamenim i nable. Felne su Mavic A319 za v-brake sistem, a kada su u pitanju nable nisam siguran da li da ostanem pri Shimanu i uzmem neke poput fh-t610 ili pak Arc nable koje mi je preporucio majstor jer se navodno mnogo bolje vrte od Shimanovih. Malo sam skeptican pa me zanima tvoje misljenje, da li imas iskustva sa Arc-om i koje bi mi ti nable preporucio. Za DT Swiss nemam budzet 😊
Takodje ne interesuje da li se moram držati nabli za v-brake ili mogu i one za diskove.
Hvala!
 
Ćao Relja!
U procesu sam zamene dotrajalih felni za trekking bajs i želeo bih da zamenim i nable. Felne su Mavic A319 za v-brake sistem, a kada su u pitanju nable nisam siguran da li da ostanem pri Shimanu i uzmem neke poput fh-t610 ili pak Arc nable koje mi je preporucio majstor jer se navodno mnogo bolje vrte od Shimanovih. Malo sam skeptican pa me zanima tvoje misljenje, da li imas iskustva sa Arc-om i koje bi mi ti nable preporucio. Za DT Swiss nemam budzet 😊
Takodje ne interesuje da li se moram držati nabli za v-brake ili mogu i one za diskove.
Hvala!

Ćao Nikola,

Shimano nable su kvalitetne, ali gotovo sve njihove nable su sa sistemom šolja-konus.
Jedina mana tog sistema je što traži redovan servis jednom godišnje, ili na 5.000 km (šta god prvo dođe od ta dva).

Arc i slične nable koriste ketridž (što kažu "industrijske") ležajeve.
Jedina prednost tog sistema je što dozvoljava zapuštanje - može se čekati da ležaj skroz propadne, pa ga onda menjati, kad se oseti luft ili grebanje.
Jedna od mana tog sistema je lošija potpora za zadnju osovinu (video o problemu). Zato bih gledao naručiti odmah rezervnu zadnju osovinu, za svaki slučaj. :)

Ono što mi se dopada kod Arc nabli je što nude i varijantu sa 36 žbica. Možda napravim sebi točak da vidim kako se ponašaju u praksi. :)
https://www.arcbikehub.com/products/arc-mtb-hub-28h-32h-36h-bike-bicycle-hub-micro-spline-front-hub-9x100-10x135-rear-hub-10x135-12x142-shimano-8-12v-xdr-12v?VariantsId=10369

Nable sa prihvatom za disk se mogu bez problema koristiti za V-brake.
Mane tog rešenja su nešto malo veća težina (mada zavisi od konkretnog modela) i to što prednja nable onda isto ima asimetrične žbice.
Slika 18 članka o pravljenju točkova bicikla prikazuje kako to izgleda na zadnjoj nabli, a kod disk nabli, ista mana postoji i kod prednje (samo sa leve strane, dakle kao odraz u ogledalu, kontra), jer se mora napraviti prihvat za disk sa leve strane.

Relja
 
Ćao Nikola,

Shimano nable su kvalitetne, ali gotovo sve njihove nable su sa sistemom šolja-konus.
Jedina mana tog sistema je što traži redovan servis jednom godišnje, ili na 5.000 km (šta god prvo dođe od ta dva).

Arc i slične nable koriste ketridž (što kažu "industrijske") ležajeve.
Jedina prednost tog sistema je što dozvoljava zapuštanje - može se čekati da ležaj skroz propadne, pa ga onda menjati, kad se oseti luft ili grebanje.
Jedna od mana tog sistema je lošija potpora za zadnju osovinu (video o problemu). Zato bih gledao naručiti odmah rezervnu zadnju osovinu, za svaki slučaj. :)

Ono što mi se dopada kod Arc nabli je što nude i varijantu sa 36 žbica. Možda napravim sebi točak da vidim kako se ponašaju u praksi. :)
https://www.arcbikehub.com/products/arc-mtb-hub-28h-32h-36h-bike-bicycle-hub-micro-spline-front-hub-9x100-10x135-rear-hub-10x135-12x142-shimano-8-12v-xdr-12v?VariantsId=10369

Nable sa prihvatom za disk se mogu bez problema koristiti za V-brake.
Mane tog rešenja su nešto malo veća težina (mada zavisi od konkretnog modela) i to što prednja nable onda isto ima asimetrične žbice.
Slika 18 članka o pravljenju točkova bicikla prikazuje kako to izgleda na zadnjoj nabli, a kod disk nabli, ista mana postoji i kod prednje (samo sa leve strane, dakle kao odraz u ogledalu, kontra), jer se mora napraviti prihvat za disk sa leve strane.

Relja
Relja,
Hvala puno na brzom odgovoru. Kako mi ne bi majstor eventualno zamerio, nabavicu te nable sa kertridžom u koje se on kune 😊 Ne svidja mi se jedino ta asimetrija ali Arc nable nemaju varijantu sa 32 rupe za rim brake. Takodje, koliko je validan argument da se takve nable bolje vrte od onih cup and cone?
Nikola
 
Relja,
Hvala puno na brzom odgovoru. Kako mi ne bi majstor eventualno zamerio, nabavicu te nable sa kertridžom u koje se on kune 😊 Ne svidja mi se jedino ta asimetrija ali Arc nable nemaju varijantu sa 32 rupe za rim brake. Takodje, koliko je validan argument da se takve nable bolje vrte od onih cup and cone?
Nikola

Da, izgleda da Arc više ne pravi nable sa po 32 ili 36 rupa bez prihvata za disk kočnice. Prave ih samo u varijanti sa malo žbica (tipa 20 napred, 24 pozadi i slično).

Što se kotrljanja tiče, u realnoj upotrebi bicikla (kada se ne ugrađuje nov ležaj pre svake vožnje), nable sa šoljama i konusima srednje i više klase Shimano se sasvim lepo vrte. Takođe, pošto točkovi bicikla trpe i bočna opterećenja (odnosno ne 100% u osi ležaja), konusni ležajevi sistema sa šoljama i konusima su optimalni, za razliku od ketridž ležajeva koji su uglavnom radijalni (konusni ketridž/industrijski ležajevi su skuplji i teži za naći - barem meni).

Ovde sam opširnije pisao na tu temu (vrste, prednosti i mane):
Vrste i konstrukcije ležajeva bicikala
Na stalku, bez opterećenja, sa skroz čistim ležajevima, ketridž ležajevi mogu pružiti nešto manje otpora. U praksi, kada nije sve idealno i kada ležajevi trpe i bočno (aksijalno) opterećenje (barem u nekom procentu), kvalitetni ležajevi sa konusima se bolje ponašaju.

Vredi dodati i da se te razlike teško mogu izmeriti, a kamoli osetiti u vožnji. Bitnije je da su ležajevi u dobrom stanju (bez oštećenja, čisti i podmazani), nego sama konstrukcija.

Zanimljivo zapažanje je i da u praksi ljudi obično servisiraju ležajeve kada postanu osetno oštećeni (osetan luft, ili zapinjanje). To je glavna prednost ketridž ležajeva - što se tada izbiju i ugrade novi, dok kod sistema sa šoljama i konusima, ako se ne servisira redovno, dođe do oštećenja šolja, što u praksi traži zamenu nable i preplitanje točka sa novom nablom (naravno, uz redovan servis, takve nable traju po 20 godina).

P.S.
Pisao sam jutros Arc kompaniji da pitam mogu li naručiti dve rezervne osovine uz zadnju nablu (model koji sam linkovao u prethodnom postu), i da li prave čelične osovine (a ne samo aluminijumske). To zbog lošeg dizajna praktično svih "industrijskih" nabli koje rezultuju većom verovatnoćom pucanja osovine (u prvom postu sam linkovao ka videu u kojem to pokazujem i objašnjavam).

U slučaju potvrdnog odgovora, to bi mi omogućilo da izbegnem redovan servis točka za svoj gradski bicikl, i testiram kako se Arc nabla ponaša u praksi.
P.P.S.
Premestio sam ovu temu u odeljak foruma na našem jeziku.

Relja
 
Da, izgleda da Arc više ne pravi nable sa po 32 ili 36 rupa bez prihvata za disk kočnice. Prave ih samo u varijanti sa malo žbica (tipa 20 napred, 24 pozadi i slično).

Što se kotrljanja tiče, u realnoj upotrebi bicikla (kada se ne ugrađuje nov ležaj pre svake vožnje), nable sa šoljama i konusima srednje i više klase Shimano se sasvim lepo vrte. Takođe, pošto točkovi bicikla trpe i bočna opterećenja (odnosno ne 100% u osi ležaja), konusni ležajevi sistema sa šoljama i konusima su optimalni, za razliku od ketridž ležajeva koji su uglavnom radijalni (konusni ketridž/industrijski ležajevi su skuplji i teži za naći - barem meni).

Ovde sam opširnije pisao na tu temu (vrste, prednosti i mane):
Vrste i konstrukcije ležajeva bicikala
Na stalku, bez opterećenja, sa skroz čistim ležajevima, ketridž ležajevi mogu pružiti nešto manje otpora. U praksi, kada nije sve idealno i kada ležajevi trpe i bočno (aksijalno) opterećenje (barem u nekom procentu), kvalitetni ležajevi sa konusima se bolje ponašaju.

Vredi dodati i da se te razlike teško mogu izmeriti, a kamoli osetiti u vožnji. Bitnije je da su ležajevi u dobrom stanju (bez oštećenja, čisti i podmazani), nego sama konstrukcija.

Zanimljivo zapažanje je i da u praksi ljudi obično servisiraju ležajeve kada postanu osetno oštećeni (osetan luft, ili zapinjanje). To je glavna prednost ketridž ležajeva - što se tada izbiju i ugrade novi, dok kod sistema sa šoljama i konusima, ako se ne servisira redovno, dođe do oštećenja šolja, što u praksi traži zamenu nable i preplitanje točka sa novom nablom (naravno, uz redovan servis, takve nable traju po 20 godina).

P.S.
Pisao sam jutros Arc kompaniji da pitam mogu li naručiti dve rezervne osovine uz zadnju nablu (model koji sam linkovao u prethodnom postu), i da li prave čelične osovine (a ne samo aluminijumske). To zbog lošeg dizajna praktično svih "industrijskih" nabli koje rezultuju većom verovatnoćom pucanja osovine (u prvom postu sam linkovao ka videu u kojem to pokazujem i objašnjavam).

U slučaju potvrdnog odgovora, to bi mi omogućilo da izbegnem redovan servis točka za svoj gradski bicikl, i testiram kako se Arc nabla ponaša u praksi.
P.P.S.
Premestio sam ovu temu u odeljak foruma na našem jeziku.

Relja
Hvala Relja!
 
Da, izgleda da Arc više ne pravi nable sa po 32 ili 36 rupa bez prihvata za disk kočnice. Prave ih samo u varijanti sa malo žbica (tipa 20 napred, 24 pozadi i slično).

Što se kotrljanja tiče, u realnoj upotrebi bicikla (kada se ne ugrađuje nov ležaj pre svake vožnje), nable sa šoljama i konusima srednje i više klase Shimano se sasvim lepo vrte. Takođe, pošto točkovi bicikla trpe i bočna opterećenja (odnosno ne 100% u osi ležaja), konusni ležajevi sistema sa šoljama i konusima su optimalni, za razliku od ketridž ležajeva koji su uglavnom radijalni (konusni ketridž/industrijski ležajevi su skuplji i teži za naći - barem meni).

Ovde sam opširnije pisao na tu temu (vrste, prednosti i mane):
Vrste i konstrukcije ležajeva bicikala
Na stalku, bez opterećenja, sa skroz čistim ležajevima, ketridž ležajevi mogu pružiti nešto manje otpora. U praksi, kada nije sve idealno i kada ležajevi trpe i bočno (aksijalno) opterećenje (barem u nekom procentu), kvalitetni ležajevi sa konusima se bolje ponašaju.

Vredi dodati i da se te razlike teško mogu izmeriti, a kamoli osetiti u vožnji. Bitnije je da su ležajevi u dobrom stanju (bez oštećenja, čisti i podmazani), nego sama konstrukcija.

Zanimljivo zapažanje je i da u praksi ljudi obično servisiraju ležajeve kada postanu osetno oštećeni (osetan luft, ili zapinjanje). To je glavna prednost ketridž ležajeva - što se tada izbiju i ugrade novi, dok kod sistema sa šoljama i konusima, ako se ne servisira redovno, dođe do oštećenja šolja, što u praksi traži zamenu nable i preplitanje točka sa novom nablom (naravno, uz redovan servis, takve nable traju po 20 godina).

P.S.
Pisao sam jutros Arc kompaniji da pitam mogu li naručiti dve rezervne osovine uz zadnju nablu (model koji sam linkovao u prethodnom postu), i da li prave čelične osovine (a ne samo aluminijumske). To zbog lošeg dizajna praktično svih "industrijskih" nabli koje rezultuju većom verovatnoćom pucanja osovine (u prvom postu sam linkovao ka videu u kojem to pokazujem i objašnjavam).

U slučaju potvrdnog odgovora, to bi mi omogućilo da izbegnem redovan servis točka za svoj gradski bicikl, i testiram kako se Arc nabla ponaša u praksi.
P.P.S.
Premestio sam ovu temu u odeljak foruma na našem jeziku.

Relja
Pozdrav Relja!
Da li su odgovorili iz Arc-a o čeličnoj osovini, pošto sam i ja zainteresovan da je nabavim? Koliko vidim, njihove nable su samo aluminijumske a na nekim forumima sam čitao da je problem naći zamenski kertridž za njihove nable..
Nikola
 
Pozdrav Relja!
Da li su odgovorili iz Arc-a o čeličnoj osovini, pošto sam i ja zainteresovan da je nabavim? Koliko vidim, njihove nable su samo aluminijumske a na nekim forumima sam čitao da je problem naći zamenski kertridž za njihove nable..
Nikola

Ćao Nikola,

Ništa od odgovora za sad.
Za ležajeve - ne vidim na sajtu podatke o tipu ležaja koji koriste. Nije nemoguće da je neka "egzotika."

Relja
 

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

Back
Top Bottom