Kompatibilnost [08] Mehaničke kočnice - komentari članka

BikeGremlin

Administrator
Staff member
Kako bih izbegao da stranice budu kilometrima dugačke, ali i sačuvao korisna pitanja i odgovore koje sam tokom vremena dobijao i davao, odlučio sam kopirati komentare sa sajta na forum - i "premestiti" dalje diskusije ovde.

Ovo su komentari vezani za članak:
Kompatibilnost [08] Mehaničke kočnice
 
  1. marsovac
    16/10/2016 u 07:24
    Molim Vas, imam MTB Merida matts bicikl. I kada sm hteo da skinem zadnja klešta, desilo mi se je da sam sa šrafovima skinuo odmah i pinove, dok su se prednja klešta skinula najnormalnije. Obzirom da nisam ekspert za bicikle, a volim sam da održavam svoj bicikl, možete li da mi preporučite šta da radim. Na starom MTB u sam skidao klešta, prepakivao i menjao ih, ali nešto ovako mi se nije desilo. Molim Vas da lije ovo u redu i šta da radim? Unapred se zahvaljujem na odgovoru, prijateljski pozdrav iz Paraćina, Miki Marsovac.
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      16/10/2016 u 09:12
      Šraf kojim se pinovi šrafe je verovatno manje zapekao od šrafova koji drže čeljusti.
      Ono što bih ja probao je naprskati šraf koji drži čeljusti nekim “odvijač” sprejem, penetrirajućim uljem za otpuštanje zapeklih navoja. Posle prskanja ostaviti bar jedan dan, pa ponovo naprskati. Staviti pin i čeljust tako da sprej prodre između navoja šrafa i pina koji drži čeljust (najbolje sa unutrašnje strane, ako je pin šupalj, kad je odvrnut. Dobro natopiti.
      Zatim imam nekoliko ideja.
      1)
      Ako pin sa unutrašnje strane ima profil za imbus ključ, onda se može i bez uvrtanja pina u ram probati odvrtanje.
      2)
      Ako nema, stavio bih kap nekog lepka za navoje (loctite na primer) na navoje pinova, pa ponovo ušrafio pinove u ram i sačekao preko noći da stegne. Potom ponovo probao odvrtanje šrafova čeljusti.
      Loctite bih prvo probao slabiji (plavi), a ako on ne bude držao, ona jači, crveni, koji traži zagrevanje pre odvrtanja samog loctitea. Mada ne smeta ni ako pinovi ostanu zalepljeni na ramu do daljnjeg, mala je šansa da će se oni menjati.
      3)
      Treća varijanta je da se pin u neku stegu uhvati, pa pokuša odvrtanje, uz oštećenje samih navoja pina. Po tom će trebati zamenski pin (odgovarajućeg koraka navoja):
      https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=121991;menu=1000,2,15,118
      Ako su navoji za pin na samom ramu oštećeni, ovo je rešenje:
      https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=121955;menu=1000,2,15,118
      http://problemsolversbike.com/files/tech/6516_pro_cantirepair_inst.pdf
      Na kraju, kada se uspešno odvrne, navoje šrafa koji drži čeljust namazati bakarnom mašću pre vraćanja i stezanja. Tako će se sprečiti da u buduće ponovo zapekne. Bakarna mast je relativno skupa, ali traje decenijama jedna kantica, pogotovo za kućnu upotrebu. Dovoljna je i mala tuba od 100 ml da potraje dugo.
  2. 08592439955d3adbf91211aa8a8ab52d.jpg

    Dejan
    30/01/2017 u 16:52
    Pozdrav bio bih vam zahvalan za savet naime radi se o PROMAX kocnicama drumskim sa kojima i nisam bas zadovoljan kako rade svoj posao
    Da li bi u kombinaciji sa samaraljkama TORNEY odgovarale komplet kocnice BIANCHI ili SORA ili nek druga kombinacija .
    HVALA.
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      30/01/2017 u 20:00
      Kratak odgovor: da (velika većina drumskih šamaraljki će raditi OK sa većinom drumskih kočnica).
      Ipak, kada su kočnice u pitanju, ceo lanac je jak koliko i najslabija karika. Treba imati kvalitetne ručice kočnica, kvalitetne sajle i bužire, kvalitetne čeljusti, kvalitetne pakne (Kool Stop Salmon, crvene boje su među najboljim), dobre kočione površine na točkovima (bez riseva) – po mogućnosti aluminijumske felne, da kočione površine budu čiste i odmašćene. Na kraju, važno je da sve bude podešeno kako treba.
      Promax čeljusti, ako su aluminijumske, nisu toliko loše same po sebi, ali su često na lošem glasu jer su obično na biciklima sa nižom klasom opreme, loše podešene, i svakako bez kvalitetnih pakni.
      Dobre pakne su obično na sistem za ubacivanje u nosače pakni, ovako to izgleda:
      https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71pwcKwMTQL._SL1500_.jpg
      Jeftine i lošije pakne ovako izgledaju (nema posebnog metalnog nosača, već se pakne direktno montiraju na čeljusti):
      http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1JTH6...oad-b-font-Bicycle-Cycling-Braking-V-font.jpg
  3. 08592439955d3adbf91211aa8a8ab52d.jpg

    Dejan
    30/01/2017 u 21:15
    HVALA vam na savetima i odgovoru da jesu aluminijumske Promax.
    Pozdrav za vas.
  4. bd63c4d95dc0496bd10bb121af847580.jpg

    djokica54
    20/01/2020 u 13:00
    Dobio sam lagan hibridni (fitnes) bicikl marke “Tretwerk Subs 1.0”, na kojem su neke “no name” V-brake kočnice.
    Ručice menjača i kočnica su „Shimano ST-EF51, Rapidfire“.
    Pošto su Promax „tužna priča“, da li bi mogle da se stave bar „Shimano Altus V-brake BR M 422“.
    Set u Capriolu košta 2.600 din.
    Bicikl je u dobrom stanju i plaćen je 160e.
    Pozdrav.
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      20/01/2020 u 13:25
      Trebalo bi da mogu.
      Shimano Alivio V-brake su, koliko vidim po cenama na PlanetBike sajtu ispod 1500 dinara za komad – ako postoji prostor u budžetu, ja bih išao na taj model. Deore su već preko 2000 za komad, tako da je to već velika razika, ali Alivio su dve klase iznad Altus (po klasama Shimano opreme, nisu duplo bolje), a cena je dosta približna.
      Uz napomenu da kod V-brake kočnica (kao i kod većine drugih) veliku ulogu igraju same pakne (kvalitet istih) i podešavanje. Napravio sam video demonstraciju koja objašnjava sve aspekte i prikazuje kako se podešavaju – dugačko, ali detaljno:
  5. bd63c4d95dc0496bd10bb121af847580.jpg

    djokica54
    21/01/2020 u 13:39
    Hvala Relja,
    Veoma detaljno, mašinac sam, ali od skora se družim sa biciklima.
    Super je sajt, samo nastavi tako, vidi se da voliš ovo, a i brate stvarno iscrpno.
    Pozdrav.
 
  1. Dany6
    13/05/2020 u 20:22
    Da li bi mogao dobiti objasnjenje za sta sluzi ovaj deo na kocnicama?
    Ima kao 3 okreta podesavnja i svaki okret privlaci pakne prema felgi,zadnji okret najvise steze pakne i njima blokira tocak da se okrece.
    Na rucicama kocnice imam onaj pin QR-a za opustanje kocnica prilikom skidanja tocka.Da li je i ovaj saraf sa “krilcima” oznacen strelicom sa slike isto kao neki QR ili sluzi za nesto drugo?
    https://postimg.cc/mczc8fqS
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      13/05/2020 u 21:07
      Obično postoji šraf (burence) za fino podešavanje kočnice (dotezanje kako se pakne troše) i mehanizam kojim se prave veći pomeraji, u jednom stepenu obično (u ovom slučaju ih ima tri), kako bi se kočnice popustile, radi lakšeg skidanja točka.
      Nisam radio sa tim konkretnim modelom, niti imam uputstvo proizvođača, ali imalo bi mi smisla da se sajla zategne tako da kad je taj quick relase skroz zategnut, kočnice ne blokiraju točak, već stoje kako treba za vožnju – a da se otpuštanjem pomoću mehanizma točak može lako skinuti.
  2. 9bd0ad3d346e4e0af8a4f44ed0b27c11.jpg

    Stefan
    03/07/2021 u 15:14
    Pozdrav, na biciklu su mi drumske kocnice potkovica identicne kao ove sa slike, sa jednim pivotom, do sada sam vozio sa uzim tockovima i 28 mm gumama (najlonke), sada kada stavim sire tockove, i 35 ili 37 mm gume, da li zbog debljine gume ili sta vec gume mi zakacinje unutrasnjost kocnica (pod samom vilom) pa se pitam da li je moguce nastelovati to jest podici kocnice?
    hvala unapred
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      03/07/2021 u 16:31
      Ćao Stefane,
      U članku o standardima guma (3. poglavlje) sam objasnio ovo rečju i slikama.
      Generalno, rešenje ovog problema je izbor guma koje mogu da stanu (užih). Ako 35 mm staju knap, a 28 mm su previše uske, možda ima šanse da se uglave gume od 32 mm – u zavisnosti od raspoloživog prostora.
      Relja
  3. 9bd0ad3d346e4e0af8a4f44ed0b27c11.jpg

    Stefan
    03/07/2021 u 17:09
    Hvala puno na izdvojenom vremenu!
  4. 12310b7d7130ca109cdbe70b645ab4f8.jpg

    Marko
    21/04/2023 u 22:23
    Cao Relja, kupih nove kocione celjusti Shimano BR-T4000 i kada sam probao da ih montiram vidim da nece da sednu do kraja na nosace. Nekih 5mm je prosirenje na nosacu duze od udubljenja na kocnici tako da kocnica ne moze da legne do kraja. Probao na 2 bajsa i na oba isti slucaj. Probacu da vratim kocnice jer ne mislim da je ok da bude ovako, ocigledno sam kupio pogresne kocnice.
    Evo kako izgleda na slici (slika preuzeta sa neta ali su iste kocnice u pitanju i isti problem)
    • d693f26dcd2fedd28dfc1ad7a66e01a2.jpg

      BikeGremlin
      22/04/2023 u 10:40
      Ćao Marko,
      Neke čeljusti se prave da sednu do kraja, a neke da idu do samog tog proširenja na nosaču čeljusti.
      Na primer, već dosta godina koristim Shimano Deore čeljusti koje upravo tako naležu – i odlično koče, bez ikakvih problema.
      Važno je da pin opruge za štelovanje uđe u rupu lepo – preko jednog milimetra. Mislim na jednu ili (često) tri rupice koje stoje u osnovi nosača V-brake čeljusti. Ako pin tu leže kako treba, kočnice će raditi i tehnički su ispravne.
      Relja
 
Back
Top Bottom