• Cycling enthusiasts, bicycle mechanics, and anyone curious about bikes (or computers)? You're in the right place!

    Register for a free account and dive into the discussions.

    Our forum works with an AdBlocker, but if you’d like to support us, consider backing us on Patreon.

Nadogradnja prednjeg zupčanika

Advert

Đorđe

New Rider
Hub Hero
Hteo bih da uzmem veći prednji lančanik 50T, dužina 170mm, trenutno imam 40T, 170mm. Nigde ne mogu da pronađem koja je srednja osovina, pretpostavljam da je BSA. Kako to da utvrdim, a da ne raskantam pola bajsa? Gledam na Aliexpresu, ima svega, nisam siguran, ako menjam prednji zupčanik da li moram i srednju osovinu ili to mogu da kačim na ovu postojeću?

IMG_20240106_134416.webp
viber_slika_2024-01-06_14-26-54-503.jpg
 
Solution
Hteo bih da uzmem veći prednji lančanik 50T, dužina 170mm, trenutno imam 40T, 170mm. Nigde ne mogu da pronađem koja je srednja osovina, pretpostavljam da je BSA. Kako to da utvrdim, a da ne raskantam pola bajsa? Gledam na Aliexpresu, ima svega, nisam siguran, ako menjam prednji zupčanik da li moram i srednju osovinu ili to mogu da kačim na ovu postojeću?

View attachment 160View attachment 159

Ćao Đorđe,

Po slikama bih rekao da je to patrona pogona na četvrtku. Ako bicikl nije iz prošlog veka (i još italijanski), najverovatnije da je u pitanju patrona sa BSA navojem.

To se može sa sigurnošću utvrditi ako se leva šolja odvrne i premeri njen spoljni prečnik navoja - video o utvrđivanju koji je navoj patrone, i...
Hteo bih da uzmem veći prednji lančanik 50T, dužina 170mm, trenutno imam 40T, 170mm. Nigde ne mogu da pronađem koja je srednja osovina, pretpostavljam da je BSA. Kako to da utvrdim, a da ne raskantam pola bajsa? Gledam na Aliexpresu, ima svega, nisam siguran, ako menjam prednji zupčanik da li moram i srednju osovinu ili to mogu da kačim na ovu postojeću?

View attachment 160View attachment 159

Ćao Đorđe,

Po slikama bih rekao da je to patrona pogona na četvrtku. Ako bicikl nije iz prošlog veka (i još italijanski), najverovatnije da je u pitanju patrona sa BSA navojem.

To se može sa sigurnošću utvrditi ako se leva šolja odvrne i premeri njen spoljni prečnik navoja - video o utvrđivanju koji je navoj patrone, i članak o standardima patrona s navojem.

Svakako bih krenuo od novog pogona. Ako se kupi novi pogon na Hollowtech II, ili Octalink patronu, onda svakako treba menjati patronu. Ako se nađe pogon na četvrtku (što je verovatno najjeftinije i najjednostavnije rešenje), onda bih ga montirao, pa video da li sve stoji kako treba (kako se montira pogon na četvrtku).

Pod time da li sve stoji kako treba mislim na liniju lanca (šta je to linija lanca i kako se meri). Ako je sve OK, ne bih ništa dirao, naravno. A ako se ispostavi da je prednji lančanik previše blizu ramu, ili previše daleko od njega, tražio bih patronu koja je duža, ili kraća (u zavisnosti od toga kuda želim pomeriti lančanik).

P.S.
Patrone pogona na četvrtku se isplati kupiti u Srbiji (OK su cene spram onih "napolju") i tu bih preporučio da se uzima Shimano (ako treba menjati).

Pogon sa jednim lančanikom ne znam ovako iz glave gde bih tražio da je kršten, a da nije preskup (na pogonu sa slike se ne može zameniti samo lančanik bez zamene celog pogona).

Relja
 
Solution
Nismo se razumeli, to mi je jasno kako se radi i šta će se desiti ako je prekratak ili predugačak. Pitam, ako imam prednji zupčanik od 52T, a nazad 6 brzina, da li onda treba da uzmem lanac za 9, 10, ili 11 brzina, zbog veličine prednjeg zupčanika. Jasno je da će trebati da se krati, poenta je uzeti lanac srazmerno proporcijonalno, da bi imao što manje "šakrta" tj. što manje sekao višak, samim tim i manje platio duži lanac.
 
Nismo se razumeli, to mi je jasno kako se radi i šta će se desiti ako je prekratak ili predugačak. Pitam, ako imam prednji zupčanik od 52T, a nazad 6 brzina, da li onda treba da uzmem lanac za 9, 10, ili 11 brzina, zbog veličine prednjeg zupčanika. Jasno je da će trebati da se krati, poenta je uzeti lanac srazmerno proporcijonalno, da bi imao što manje "šakrta" tj. što manje sekao višak, samim tim i manje platio duži lanac.

Broj brzina lanca diktiran je brojem zadnjih lančanika.

Kaseta sa 6 brzina -> lanac za 6 ili više brzina
Kaseta sa 7 brzina -> lanac za 7 ili više brzina

I tako dalje. Bez ulaženja u previše detalja, do 2, pa čak i 3 brzine više za lanac neće smetati u praksi. Manje brzina će smetati, pošto će lanac biti preširok i možda se zaglavljivati između susednih lančanika na kaseti.

Opširnije:
Kompatibilnost [01] Lanci

Relja
 

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

Advert
Back
Top Bottom