• Cycling enthusiasts, bicycle mechanics, and anyone curious about bikes (or computers)? You're in the right place!

    Register for a free account and dive into the discussions.

    Our forum works with an AdBlocker, but if you’d like to support us, consider backing us on Patreon.

“Nulto” podmazivanje nabli

Advert

Nikola

New Rider
Hub Hero
Pozdrav Relja!
Zanima me da li bi po tvom mišljenju pre ugradnje trebalo otvoriti i podmazati nove nable nekom mašću. Isto me zanima i za srednju glavu (hollowtech 2).
Hvala unapred na odgovoru.
Nikola
 
Pozdrav Relja!
Zanima me da li bi po tvom mišljenju pre ugradnje trebalo otvoriti i podmazati nove nable nekom mašću. Isto me zanima i za srednju glavu (hollowtech 2).
Hvala unapred na odgovoru.
Nikola

Ćao Nikola,

Kod novih nabli najčešći i najveći problem je loše podešeno predopterećenje ležajeva. Često dođu pretegnute iz fabrike. Viđao sam nekoliko meseci stare Shimano XT nable sa oštećenjem konusa baš iz tog razloga.

Sama mast je manje problematična. Naravno, kod nabli sa šolja-konus sistemom, tj. kod onih koje nemaju ketridž ("industrijske") ležajeve, treba raditi servis svakih 5.000 km, ili 12 meseci (šta god dođe prvo). Iz fabrike obično stignu sa ne previše masti, ali to nije kritično mala količina (mada obično stavim nešto više kada radim servis).

Za ketridž patrone pogona (bilo da su na četvrtku, ili Hollowtech II) u suštini ne treba raditi ništa. Samo staviti montažnu pastu na navoje pre nego što se uvrne, kako ne bi zapekla.

Relja
 
Ćao Nikola,

Kod novih nabli najčešći i najveći problem je loše podešeno predopterećenje ležajeva. Često dođu pretegnute iz fabrike. Viđao sam nekoliko meseci stare Shimano XT nable sa oštećenjem konusa baš iz tog razloga.

Sama mast je manje problematična. Naravno, kod nabli sa šolja-konus sistemom, tj. kod onih koje nemaju ketridž ("industrijske") ležajeve, treba raditi servis svakih 5.000 km, ili 12 meseci (šta god dođe prvo). Iz fabrike obično stignu sa ne previše masti, ali to nije kritično mala količina (mada obično stavim nešto više kada radim servis).

Za ketridž patrone pogona (bilo da su na četvrtku, ili Hollowtech II) u suštini ne treba raditi ništa. Samo staviti montažnu pastu na navoje pre nego što se uvrne, kako ne bi zapekla.

Relja
Hvala Relja. Propustio sam da pomenem da se radi o industrijskim nablama, da li kod njih treba intervenisati pre ugradnje.
 
Hvala Relja. Propustio sam da pomenem da se radi o industrijskim nablama, da li kod njih treba intervenisati pre ugradnje.

Ako su nable sa ketridž ležajevima, onda tu uglavnom nema šta da se dira. Eventualno proveriti da li se baš teško okreću kad je točak skinut sa bicikla (rukom), pa podesiti predopterećenje ležajeva kod modela koji to omogućavaju. Prednost takvih nabli je što se ceo ketridž ležaj zameni kad propadne, a nabla ostaje kako je i bila, tako da i oštećenje ležaja ne traži zamenu nable.
 
Ako su nable sa ketridž ležajevima, onda tu uglavnom nema šta da se dira. Eventualno proveriti da li se baš teško okreću kad je točak skinut sa bicikla (rukom), pa podesiti predopterećenje ležajeva kod modela koji to omogućavaju. Prednost takvih nabli je što se ceo ketridž ležaj zameni kad propadne, a nabla ostaje kako je i bila, tako da i oštećenje ležaja ne traži zamenu nable.
To je to, hvala!
 

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

Advert
Back
Top Bottom