Oprema za bicikl

Mladen11

Hub Hero
Pozdrav.
Sta je preporucujete rekreativcu od dodatne opreme uz bicikl:-) ?
Npr:
biciklisticka odjeca, uredjaj za mjerenje kadence,
Itd
 
Pozdrav.
Sta je preporucujete rekreativcu od dodatne opreme uz bicikl:) ?
Npr:
biciklisticka odjeca, uredjaj za mjerenje kadence,
Itd

Pozdrav Mladene,

Dobro pitanje. :) Odgovor, ukratko, nekim redosledom prioriteta:

1. Najvažnije - osnovno​

Na prvom mestu ispravan bicikl - dobre, ispravne kočnice i ram bez naprsnuća.
Znam da bi to trebalo da se podrazumeva, ali prečesto viđam bicikle koji nisu bezbedni za vožnju - čak i nakon posete nekom od servisa (neću imenovati loše, samo ću preporučiti Bike Team u Novom Sadu i Grbića blizu Beograda - spisak bicikl servisa u Srbiji, sa adresama i telefonima).

Na drugom mestu je način da se nastavi sa vožnjom nakon bušenja gume. Pumpa, set za krpljenje i rezervna unutrašnja guma (i ključ za skidanje točka ako je fiksiran šrafovima - obično 15 mm).
Guranje bicikla sa probušenom gumom može dovesti do oštećenja bočnih zidova gume, čak i ako se gura relativno kratko (efekat sličan savijanju spajalice levo-desno dok ne pukne).

Ako se ide dalje van "civilizacije:" mobilni telefon, ili prijatelj. Za slučaj da se desi nešto ružno, nepredviđeno.

Kaciga, ali uz uslov da se ne preduzimaju rizici koji se ne bi preduzeli bez kacige (napraviću poseban video ili članak o biciklističkim kacigama - ja ih ne nosim, ali besmisleno je ljudima savetovati da se vrate u detinjstvo i treniraju džudo padove dok im ne postanu automatska rutina :) ).

Naočare. Nisu neophodne, ali iz mog iskustva uvek se naiđe na neke insekte, ili odskoči kamenčić od točka kamiona i slično, tako da gotovo nikad ne vozim bez naočara.

2. Bitno za srednje i duže vožnje (30+ km u danu)​

Dobre pedale. Među potcenjenijim delovima opreme, a pravi veliku razliku. Bilo da se čovek odluči za one sa kopčanjem (SPD) koje traže posebne patike sa prihvatom za kopče, bilo da se uzimaju ravne ("platforma") pedale (sa, ili bez eksera/pinova, da noga ne kliza kad je kiša ili blato).
Pedale bicikla – vrste, standardi

Dobro sedlo. Pravi ogromnu razliku, pogotovo kad se uđe u formu i krene sa dužim vožnjama.
Serija članaka o izboru odgovarajućeg sedla (predlažem da se krene od donjeg na spisku, tj. prvog - nisu previše dugački).

Biciklističke "gaće" (bilo dugačke, ili kratke - spram vremenskih uslova). Pomažu da se ne ojede koža na dužim turama (nose se direktno na golo telo - mnogi to ne znaju, pa se desi ojed uprkos bici gaćama). Lično spadam među manje osetljive po tom pitanju, i mogu voziti stotine kilometara u "običnoj" sportskoj odeći, ali velikom procentu ljudi pomažu bici gaće.

Dobre ručke kormana (ili traka kormana i dobar drop korman ako se vozi drumski, ili gravel bicikl).

Paktreger i bisage. :) Puno je lakše kada se prtljag ne nosi na leđima, već ga nosi bicikl. Ima ljudi koji vole nositi minimum stvari, potrpati sve po džepovima bici dresa i torbicu ispod sedla, ali još se niko nije naljutio kad izvadim kršten alat i pumpu normalne veličine kada zatrebaju - vetrovka, flaša vode i ostalo takođe nisu na odmet u prelaznim periodima, a sve je to lakše poneti kad se ima paktreger. :)

3. Manje bitno​

Bidoni za vodu (može flaša u torbi/bisagama), brzinomer, power-metar i ostale takve stvari su OK kome je to zabavno. Ovde je Darko lepo opisao kako je njemu pomogao power metar:
https://www.2bike.rs/forum/topic/13054-passo-dello-stelvio-osveta/?p=293392

Biciklistička majica/dres. Džepovi na leđima su praktični, ali generalno će bilo koji kršten aktivan veš/majica raditi posao. Za zimsko vreme ima više smisla tražiti baš bici jakne, pošto su obično manje izolovane na leđima, pa se ne preznojiš, a štite napred od vetra.
Slično važi i za kamašne, i navlake za kolena i laktove. Dobri su, ali može se kombinovati i sa "običnom" odećom pa videti šta je zaista potrebno u praksi.

Balaklava od mikrofibera. Zgodna stvar za imati kod sebe u prelaznim i hladnijim periodima. Može se staviti oko vrata, navući preko nosa i usta, ili staviti preko glave ako je hladno - ili prži sunce.

Posebna priča je alat za popravke pored puta. To ima smisla pakovati spram veštine servisiranja. Napravio sam video na tu temu:


Nadam se da nisam ništa zaboravio. :)

Relja
 
Pozdrav Mladene,

Dobro pitanje. :) Odgovor, ukratko, nekim redosledom prioriteta:

1. Najvažnije - osnovno​

Na prvom mestu ispravan bicikl - dobre, ispravne kočnice i ram bez naprsnuća.
Znam da bi to trebalo da se podrazumeva, ali prečesto viđam bicikle koji nisu bezbedni za vožnju - čak i nakon posete nekom od servisa (neću imenovati loše, samo ću preporučiti Bike Team u Novom Sadu i Grbića blizu Beograda - spisak bicikl servisa u Srbiji, sa adresama i telefonima).

Na drugom mestu je način da se nastavi sa vožnjom nakon bušenja gume. Pumpa, set za krpljenje i rezervna unutrašnja guma (i ključ za skidanje točka ako je fiksiran šrafovima - obično 15 mm).
Guranje bicikla sa probušenom gumom može dovesti do oštećenja bočnih zidova gume, čak i ako se gura relativno kratko (efekat sličan savijanju spajalice levo-desno dok ne pukne).

Ako se ide dalje van "civilizacije:" mobilni telefon, ili prijatelj. Za slučaj da se desi nešto ružno, nepredviđeno.

Kaciga, ali uz uslov da se ne preduzimaju rizici koji se ne bi preduzeli bez kacige (napraviću poseban video ili članak o biciklističkim kacigama - ja ih ne nosim, ali besmisleno je ljudima savetovati da se vrate u detinjstvo i treniraju džudo padove dok im ne postanu automatska rutina :) ).

Naočare. Nisu neophodne, ali iz mog iskustva uvek se naiđe na neke insekte, ili odskoči kamenčić od točka kamiona i slično, tako da gotovo nikad ne vozim bez naočara.

2. Bitno za srednje i duže vožnje (30+ km u danu)​

Dobre pedale. Među potcenjenijim delovima opreme, a pravi veliku razliku. Bilo da se čovek odluči za one sa kopčanjem (SPD) koje traže posebne patike sa prihvatom za kopče, bilo da se uzimaju ravne ("platforma") pedale (sa, ili bez eksera/pinova, da noga ne kliza kad je kiša ili blato).
Pedale bicikla – vrste, standardi

Dobro sedlo. Pravi ogromnu razliku, pogotovo kad se uđe u formu i krene sa dužim vožnjama.
Serija članaka o izboru odgovarajućeg sedla (predlažem da se krene od donjeg na spisku, tj. prvog - nisu previše dugački).

Biciklističke "gaće" (bilo dugačke, ili kratke - spram vremenskih uslova). Pomažu da se ne ojede koža na dužim turama (nose se direktno na golo telo - mnogi to ne znaju, pa se desi ojed uprkos bici gaćama). Lično spadam među manje osetljive po tom pitanju, i mogu voziti stotine kilometara u "običnoj" sportskoj odeći, ali velikom procentu ljudi pomažu bici gaće.

Dobre ručke kormana (ili traka kormana i dobar drop korman ako se vozi drumski, ili gravel bicikl).

Paktreger i bisage. :) Puno je lakše kada se prtljag ne nosi na leđima, već ga nosi bicikl. Ima ljudi koji vole nositi minimum stvari, potrpati sve po džepovima bici dresa i torbicu ispod sedla, ali još se niko nije naljutio kad izvadim kršten alat i pumpu normalne veličine kada zatrebaju - vetrovka, flaša vode i ostalo takođe nisu na odmet u prelaznim periodima, a sve je to lakše poneti kad se ima paktreger. :)

3. Manje bitno​

Bidoni za vodu (može flaša u torbi/bisagama), brzinomer, power-metar i ostale takve stvari su OK kome je to zabavno. Ovde je Darko lepo opisao kako je njemu pomogao power metar:
https://www.2bike.rs/forum/topic/13054-passo-dello-stelvio-osveta/?p=293392

Biciklistička majica/dres. Džepovi na leđima su praktični, ali generalno će bilo koji kršten aktivan veš/majica raditi posao. Za zimsko vreme ima više smisla tražiti baš bici jakne, pošto su obično manje izolovane na leđima, pa se ne preznojiš, a štite napred od vetra.
Slično važi i za kamašne, i navlake za kolena i laktove. Dobri su, ali može se kombinovati i sa "običnom" odećom pa videti šta je zaista potrebno u praksi.

Balaklava od mikrofibera. Zgodna stvar za imati kod sebe u prelaznim i hladnijim periodima. Može se staviti oko vrata, navući preko nosa i usta, ili staviti preko glave ako je hladno - ili prži sunce.

Posebna priča je alat za popravke pored puta. To ima smisla pakovati spram veštine servisiranja. Napravio sam video na tu temu:


Nadam se da nisam ništa zaboravio. :)

Relja
Hvala puno Relja !
Ovo je i više nego detaljan odgovor !
 
.... pedale. Među potcenjenijim delovima opreme, a pravi veliku razliku. Bilo da se čovek odluči za one sa kopčanjem (SPD) koje traže posebne patike sa prihvatom za kopče....

Na jednom davnom i velikom porodičnom skupu, jedan dečak me je, na vest da sam nabavio bicikl, pitao da li sam instalirao nekakve prstenove na pedalama u kojima se stavljaju stopala. Nešto analogno konjaničkim uzengijama. Pritom, pomenuo je da se ovim dodatkom efikasnost bicikla povećava i do dvadesetak procenata.

Njegove reči su me impresioniranirale: Nikad pre o takvom nečem nisam čuo, još manje to video... a ovaj vršnjak mi govori kao da se radi o inovaciji koja je već u širokoj upotrebi.

Fast-forward trideset godina: Moja impresioniranost je samo povećana. Ali, veoma su se promenili razlozi za nju... Ono što je u priči tog dečaka zvučalo kao zdravorazumska novina koja samo što nije osvojila svet, je do dana-današnjeg ostalo nešto što nikada nisam video, niti sam čuo o njemu išta više nakon te davne upadice u razgovoru.

:unsure::unsure::giggle:
 
Na jednom davnom i velikom porodičnom skupu, jedan dečak me je, na vest da sam nabavio bicikl, pitao da li sam instalirao nekakve prstenove na pedalama u kojima se stavljaju stopala. Nešto analogno konjaničkim uzengijama. Pritom, pomenuo je da se ovim dodatkom efikasnost bicikla povećava i do dvadesetak procenata.

Njegove reči su me impresioniranirale: Nikad pre o takvom nečem nisam čuo, još manje to video... a ovaj vršnjak mi govori kao da se radi o inovaciji koja je već u širokoj upotrebi.

Fast-forward trideset godina: Moja impresioniranost je samo povećana. Ali, veoma su se promenili razlozi za nju... Ono što je u priči tog dečaka zvučalo kao zdravorazumska novina koja samo što nije osvojila svet, je do dana-današnjeg ostalo nešto što nikada nisam video, niti sam čuo o njemu išta više nakon te davne upadice u razgovoru.

:unsure::unsure::giggle:

Pozdrav, :)

Mislim da je reč o pedalama sa kaiševima za kopčanje.
Danas su aktuelne pedale sa sistemom kopči sličnom skijaškim kopčama - da se pomeranjem noge u stranu (i u slučaju pada) mogu lako raskopčati.

Povezanost sa biciklom čini vožnju sigurnijom i može se lakše i jače pedalati.

Inače, česta zabluda je da pedale sa kopčanjem omogućavaju "jače" pedalanje zbog toga što se nogom koja je pozadi pedala može i vući ka gore, a ne samo gurati. Mišići koji rade taj pokret vučenja su dosta slabiji i to se može iskoristiti samo na kratko (u kraćem sprintu i slično) uz dosta koncentracije i vežbe. Inače je za iole duže vožnje bolje ne naprezati te mišiće dodatno (ako se zgrče, pošto su mišići sa prednje strane butine puno jači, može se pokidati ta zadnja loža pri pritiskanju pedale na dole, tj. kad prednji mišići upru).

Relja
 

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

Back
Top Bottom