Podizanje visine kormana na "MTB"-u.

Lezilebijus

Hub Hero
Ćao Gremline.
Ako možeš da mi pomogneš, bilo bi super, ako ne možeš i to je OK.

Nisam znalac. Iako imam iza sebe 9 godina vožnje straog Treka sa XT opremom. On je svoje odslužio.
Zbog nedostatka sredstava za nešto bolje i neznanja da kupim nešto polovno za sumu kojom sa raspolagao, uhvatim dobru priliku i kupim na dobrom sniženju Capriolo Attack, varijantu sa krutom vilom. Izmerio sam mu reach i sve je delovalo OK, iako sam ranje vozio 3-4 cm niži bajs. Kad ono međutim., iako je sama visina sedla sigurno dobro nameštena.

Boli me donji deo leđa od njega. A ne prodaje mi se i ne gube mi se pare, i opet mi se ne listaju oglasi mnogih vrlo interesantnih prodavaca koji stave po dve slike bicikla iz profila, proglase vrhunskim bajkom nešto staro dvadeset godina i slično.

Da li imaš ideju da li bi ipak mogla tu da se izvede neka uspešna zamena lule i kormana, da bih bio malo smanjio pritisak na donji deo leđa?

U Capriolu su mi odgovorili imaju neku lulu koja može samo malkice da mi podigne korman, ali da ne veruju da će mi raditi posao i da prodam svoj bajs i kupim Roadster (500e); u jednom servisu na glasu su me pogledali sa empatijom (bez ironije) i rekli da bolje uzmem treking, što mogu da prihvatim, ali mi za to treba malo vremena, da bih ipak uzeo nešto malo bolje.

Bicikl koristim za rekreaciju po utabanoj stazi ili pored reke ili kao prevoz od tačke A do tačke B.


I onda dolazimo do pitanja tri pasusa iznad - ima li mi pomoći, mogu li nekako da se provučem sa nekom drugom lula-korman kombinacijom za neko vreme, tipa godinu dana?

Ovo su relevantne specifikacije:

lula / handle stem:
ALLOY A-HEAD, DIA. 28.6 MM, EXT:90 MM
upravljač / handle bar:
JD-HB-104-8 BT, W:620 MM

Hvala na pažnji.
 
Ćao Gremline.
Ako možeš da mi pomogneš, bilo bi super, ako ne možeš i to je OK.

Nisam znalac. Iako imam iza sebe 9 godina vožnje straog Treka sa XT opremom. On je svoje odslužio.
Zbog nedostatka sredstava za nešto bolje i neznanja da kupim nešto polovno za sumu kojom sa raspolagao, uhvatim dobru priliku i kupim na dobrom sniženju Capriolo Attack, varijantu sa krutom vilom. Izmerio sam mu reach i sve je delovalo OK, iako sam ranje vozio 3-4 cm niži bajs. Kad ono međutim., iako je sama visina sedla sigurno dobro nameštena.

Boli me donji deo leđa od njega. A ne prodaje mi se i ne gube mi se pare, i opet mi se ne listaju oglasi mnogih vrlo interesantnih prodavaca koji stave po dve slike bicikla iz profila, proglase vrhunskim bajkom nešto staro dvadeset godina i slično.

Da li imaš ideju da li bi ipak mogla tu da se izvede neka uspešna zamena lule i kormana, da bih bio malo smanjio pritisak na donji deo leđa?

U Capriolu su mi odgovorili imaju neku lulu koja može samo malkice da mi podigne korman, ali da ne veruju da će mi raditi posao i da prodam svoj bajs i kupim Roadster (500e); u jednom servisu na glasu su me pogledali sa empatijom (bez ironije) i rekli da bolje uzmem treking, što mogu da prihvatim, ali mi za to treba malo vremena, da bih ipak uzeo nešto malo bolje.

Bicikl koristim za rekreaciju po utabanoj stazi ili pored reke ili kao prevoz od tačke A do tačke B.


I onda dolazimo do pitanja tri pasusa iznad - ima li mi pomoći, mogu li nekako da se provučem sa nekom drugom lula-korman kombinacijom za neko vreme, tipa godinu dana?

Ovo su relevantne specifikacije:

lula / handle stem:
ALLOY A-HEAD, DIA. 28.6 MM, EXT:90 MM
upravljač / handle bar:
JD-HB-104-8 BT, W:620 MM

Hvala na pažnji.

Ćao,

Kruti aluminijumski (ili karbonski) ramovi su danas postali neizbežni - čelični se ne nude u nekoj iole smislenoj i kvalitetnoj varijanti.

Srećom, postoje rešenja:
  • Spuštanje sedla za nekih 5 mm može napraviti osetnu razliku (smanjiti opterećenje na donji deo leđa, izmeštanjem dela opterećenja na noge - i kolena). To je jedan od simptoma malčice previsokog sedla (naravno, ne znači da je to).
  • Široke kvalitetne gume na optimalnom pritisku mogu napraviti ogromnu razliku. Fabričke gume na Capriolo Attack biciklu nisu baš sjajne.
  • Sedlo sa federima. Brooks flyer, sa svim manama kožnog sedla, može dosta pomoći (na žalost, košta oko 100 evra).
  • Šticna sa amortizacijom. Kvalitetne su dosta skupe (tipa i 200 evra, ili više). Cane Creek Thudbuster je kvalitetno rešenje (posebno prodaju gume/elastomere različite tvrdoće za različite težine vozača).
    Lično merkam model eeSLIK, sa kraćim hodom, samo da prodam bubreg... :)
Na kraju, postoje i opcije za podizanje kormana. Ima nekoliko rešenja za podizanje i približavanje kormana. Lulu i korman je u principu bezbedno kombinovati, ali ne bih kombinovao dva nastavka lule.
Napomena: treba premeriti prečnik kormana pre kupovine, da odgovara prihvatu lule (ili da se uzme odgovarajući korman). Članak o standardima dimenzija lula (šta se meri i kako). Ispod navodim samo primere kako šta izgleda.
  • Produžetak vrata viljuške. Jednostavno rešenje da se dobije korman koji je za nekih 5-7 cm viši.
  • Lula sa okomitim uglom. Jednostavnost obične lule, uz efektivno podignut korman. Može se kombinovati sa produžetkom vrata viljuške.
  • Podesiva lula. Omogućava da se korman podigne uz primicanje (nekad je to poželjno, nekad smeta, u zavisnosti od toga koliko je sedlo udaljeno u odnosu na čeonu cev bicikla, kao i visine/dužine ruku vozača). Dodaje nešto malo težine i kompleksnosti. Ne bih je kombinovao sa produžetkom vrata viljuške.
  • Zakrivljen korman (eng. "riser bar"). Može se kombinovati sa odgovarajućom lulom (pa da se dobije još više podignut rukohvat), ili produžetkom vrata viljuške.
Relja
 
Auh, kakav odgovor i koliko li je vremena bilo potrebno samo za umetanje linkova npr. Baš mnogo cenim.

Sad jedino treba da smislim šta prvo da uradim.
Gume sam izmenio na Schwalbe Hurricane (2.1in, nisu sa defektom, polovne, skoro pa nove) - samo što sam čitao oprečne recenzije, izvesno je da su brze; o zakrivljenom kormanu sam isto razmišljao, ali nisam bio siguran, ne znam baš toliko mehaniku, fiziku i geometriju rama, o šticni sa amortizerom sam ionako razmišljao za budućnost, o produžetku viljuške nisam imao pojma, o sedlima uglavnom nemam pojma, osim što sam video te lepe cene.


Sad treba razmisliti kako i šta prvo da probam.
Naravno da su mi podesivi lula i zakrivljeni korman najbliži.
Mogu li da ti oduzmem toliko vremena da mi predložiš šta prvo da probam? Ako se to uopšte može ovako na daljinu...
Jer u ta dva servisa nekako nisu bili pričljivi, a ni ja se nisam snašao.

I mnogo, mnogo hvala na izdvojenom vremenu.
 
Auh, kakav odgovor i koliko li je vremena bilo potrebno samo za umetanje linkova npr. Baš mnogo cenim.

Sad jedino treba da smislim šta prvo da uradim.
Gume sam izmenio na Schwalbe Hurricane (2.1in, nisu sa defektom, polovne, skoro pa nove) - samo što sam čitao oprečne recenzije, izvesno je da su brze; o zakrivljenom kormanu sam isto razmišljao, ali nisam bio siguran, ne znam baš toliko mehaniku, fiziku i geometriju rama, o šticni sa amortizerom sam ionako razmišljao za budućnost, o produžetku viljuške nisam imao pojma, o sedlima uglavnom nemam pojma, osim što sam video te lepe cene.


Sad treba razmisliti kako i šta prvo da probam.
Naravno da su mi podesivi lula i zakrivljeni korman najbliži.
Mogu li da ti oduzmem toliko vremena da mi predložiš šta prvo da probam? Ako se to uopšte može ovako na daljinu...
Jer u ta dva servisa nekako nisu bili pričljivi, a ni ja se nisam snašao.

I mnogo, mnogo hvala na izdvojenom vremenu.

Dobra i logična pitanja (bezbroj puta sam čuo slično pitanje sa varijacijama, pa se nadam da će odgovori pomoći velikom broju ljudi).

Uzgred bih u startu spomenuo vežbanje mišića koji drže kičmu (i joga vežbe) - ali koncentrisaću se na tehničke aspekte samog bicikla, jer na neudobom bajsu ni to nije svemoguće. Redom:

Prvo:
Besplatno je spuštanje sedla. Naravno, moguće je da je sedlo već na optimalnoj visini, ali u tom slučaju vredi eksperimentisati sa spuštanjem 5 mm ispod optimuma (nikako više, zbog kolena). Zna da napravi osetnu razliku.

Drugo:
Gume bih svakako zamenio - jer će sa kvalitetnijim gumama bicikl ići i lakše, brže, a biti udobniji. Za pomenutu vrstu vožnje su bolje gume "ćelavijeg" profila. Na žalost, ponuda kvalitetnih guma u dimenziji od 26" (to bi trebalo da pasuje na Capriolo Attack) je veoma slaba. Continental Contact Urban bi trebalo da su OK (svakako bolje od fabričkih) - u širini od 50 mm će biti udobne, a bez da su previše trome i teške.

Treće:
Podizanje kormana nije toliko skupo. Nekako mi ide "ruku pod ruku" sa udobnijim gumama i ostalim gore-napisanim. Vrat viljuške od 28,6 mm je relativno ustaljen (mada su proizvođači "kreativni," ali može se naći dosta bicikala sa tim standardom i još je najrasprostranjeniji). Tako da nije bacanje novca da se uzme lula, ili produžetak vrata viljuške, a ni zakrivljeni korman nije loš. To neće drastično uticati na ciklistiku (ako se ne vozi agresivno, nije problem, samo će uspravnijim položajem sedenja prednji točak biti manje opterećen).

Dalji koraci:
Kvalitetna amortizer šticna je preskupa, a zbog različitih standarda prečnika, možda se neće moći prebaciti na drugi bicikl ako se postojeći zameni (standardi prečnika šticni). To bih ostavio za kraj.

Brooks Flyer sedlo se meni odlično pokazalo, sem što je koža hladna zimi (moram nositi "podgaće" čak i kad mi inače nije toliko hladno za njih, samo zbog sedla) - i hoće da se natopi vodom ako se ne pokrije kesom kad je bajs parkiran na kiši.

Opet, ima boljih sedala, ali onda mora amort-šticna (krštena, inače je muka za voziti).

P.S.
Softver za forum (Xenforo) omogućava brzo i lako ubacivanje linkova, izmene, i formatiranje teksta. Automatski snima gde sam stao u toku pisanja, tako da mogu iz 3-4 navrata, kad nađem vremena, završiti pisanje odgovora.
Ako nekog ne mrzi da registruje nalog i postavi pitanje, mene ne mrzi napisati odgovor - pogotovo što tako odgovori pomažu ogromnom broju ljudi (opširnije o BikeGremlin forumu).

"Univerzalnije" teme uglavnom gledam "obraditi" na sajtu, u vidu članaka, dok je forum idealan za konkretnije situacije i probleme - ali i forum i sajt imaju odličnu pretragu, što je najvažnije. :)
Mada razmišljam o pisanju članka na temu rešavanja problema bola donjeg dela leđa. :)

Relja
 
Prvo, hvala još jednom. Mnogo.

Pročitao sam sve one linkove koji si mi dao, i ranije sam svraćao na blog.
I da priznam nešto, obratio sam se tebi, a ne negde drugde, zato što otprilike mislim da imaš razumevanja kad ti neko kaže Capriolo Attack, dakle najjeftiniji alu model, Tourney/plastične kočnice (sada polovne Avid)/ram sa natpisom Capriolo. Znam šta imam, to je to za sada, hajde "na rate" da ga unapredim ako mogu; neprijatno mi je da se pravdam bilo kome. I to cenim.

Mada, kad sam bio u tom poznatijem servisu, bio sam iznenađen kada sam onako letimično bacio pogled i video da su većim delom Capriolo i Polar bicikli. Da me je neko pitao, pre bih očekivao nemačke marke, ali eto... a možda je to bila slučajnost.

Eksperimentisaću sa visinom sedla, 5mm je baš malo, jeste da ne poznaajem mehaniku tela tj. lokomotornog sistema - nije mi nelogično da tih 5mm ispadne mnogo.

Onda znači lula prvo. Video sam cenu, to je OK, jasno mi je za carinu i p&p, ali opet je sasvim u redu.

Gume Schwalbe Hurricane mi nisu za mene, čak sam malo pazio da ne odletim negde :) kao ne preterano sklon egzibicijama, i ja njih ne bih preporučivao sličnima. Inače sam bio team CST. Za Contact Urban sam čuo, tj. baš gledao recenziju nekog bicikliste koji vozi po asfaltu, ako se dobro sećam, čovek je iz Mađarske, ali je recenzija na engleskom, i sećam ih se baš zato što su nahvaljene, ali će one sa ostalim, morati da sačekaju neko vreme, moram jedno po jedno, lula mi je najbitnija.

I nikad mi ne bi palo na pamet da onako negujem kožno sedlo kao što je opisano na blogu, osim što je logično - da pazim na vodu. Jer kad je čovek baš rekreativac, tako je to, ne razmišlja se baš toliko o tim detaljima.

Mišića imam, sad je pitanje da li radim optimalne vežbe, koje ionako radim...

Još jednom ti se zahvaljujem, možda nisam dovoljno ekspresivan, ali u današnje vreme da ti neko da ovakve odgovore, koji koštaju je... veoma lepo.

To je zapravo open sourceovanje znanja.
A oni koji prave open source softver imaju često ono dugmence "buy me a coffee/beer/wrench", pa eto predloga za sajt i forum, ako ti nije glupo.
 
Prvo, hvala još jednom. Mnogo.

Pročitao sam sve one linkove koji si mi dao, i ranije sam svraćao na blog.
I da priznam nešto, obratio sam se tebi, a ne negde drugde, zato što otprilike mislim da imaš razumevanja kad ti neko kaže Capriolo Attack, dakle najjeftiniji alu model, Tourney/plastične kočnice (sada polovne Avid)/ram sa natpisom Capriolo. Znam šta imam, to je to za sada, hajde "na rate" da ga unapredim ako mogu; neprijatno mi je da se pravdam bilo kome. I to cenim.

Mada, kad sam bio u tom poznatijem servisu, bio sam iznenađen kada sam onako letimično bacio pogled i video da su većim delom Capriolo i Polar bicikli. Da me je neko pitao, pre bih očekivao nemačke marke, ali eto... a možda je to bila slučajnost.

Eksperimentisaću sa visinom sedla, 5mm je baš malo, jeste da ne poznaajem mehaniku tela tj. lokomotornog sistema - nije mi nelogično da tih 5mm ispadne mnogo.

Onda znači lula prvo. Video sam cenu, to je OK, jasno mi je za carinu i p&p, ali opet je sasvim u redu.

Gume Schwalbe Hurricane mi nisu za mene, čak sam malo pazio da ne odletim negde :) kao ne preterano sklon egzibicijama, i ja njih ne bih preporučivao sličnima. Inače sam bio team CST. Za Contact Urban sam čuo, tj. baš gledao recenziju nekog bicikliste koji vozi po asfaltu, ako se dobro sećam, čovek je iz Mađarske, ali je recenzija na engleskom, i sećam ih se baš zato što su nahvaljene, ali će one sa ostalim, morati da sačekaju neko vreme, moram jedno po jedno, lula mi je najbitnija.

I nikad mi ne bi palo na pamet da onako negujem kožno sedlo kao što je opisano na blogu, osim što je logično - da pazim na vodu. Jer kad je čovek baš rekreativac, tako je to, ne razmišlja se baš toliko o tim detaljima.

Mišića imam, sad je pitanje da li radim optimalne vežbe, koje ionako radim...

Još jednom ti se zahvaljujem, možda nisam dovoljno ekspresivan, ali u današnje vreme da ti neko da ovakve odgovore, koji koštaju je... veoma lepo.

To je zapravo open sourceovanje znanja.
A oni koji prave open source softver imaju često ono dugmence "buy me a coffee/beer/wrench", pa eto predloga za sajt i forum, ako ti nije glupo.

Često me ljudi pitaju za savete pri kupovini i većina može izdvojiti maksimalno 200 evra za bicikl (neko traži nov, neko polovan, ali budžet je uglavnom toliki). Tako da ima smisla što su takvi bicikli i po svim servisima - to je neki prosek.

Inače, prvi MTB sam kupio od para zarađenih šegrtovanjem preko letnjeg raspusta. Polovan. Bio je u klasi tog Capriolo Attack bicikla i prošao sam celu Frušku uzduž i popreko na takvom biciklu. :)

Promena visine sedla za 5 mm je veoma osetna, pogotovo na duže staze, ako se kreće od neke srednje otimalne visine sedla (ako je sedlo prenisko, ili previsoko za više cm, onda se promena od 5 mm neće osetiti). 5 mm je u tom slučaju dovoljno da rastereti malo leđa, bez da se kolena drastično više naprežu.

Za donacije sam poslušao savet i stavio dugme za Patreon donaciju na forumu. Na sajtu već duže vreme stavljam "blok" za Patreon donacije (na kraju poslednjeg članka, na primer).
Patreon nije idealan, ali rekao bih da je najmanje loš od postojećih opcija (moje iskustvo sa Patreonom).

Pored toga, na forumu koristim Google AdSense monetizaciju (moje iskustvo i statistike), koja pokriva troškove hostinga. Na sajtu koristim Mediavine (iskustvo i statistike).

Glavna zamerka za obe platforme mi je što ne omogućavaju kontrolu broja reklama unutar stranice (između postova foruma, ili paragrafa teksta na sajtu) - voleo bih da to mogu ograničiti na maksimalno dve, nevezano za dužinu teksta (ovako mogu samo da ih isključim za nula zarade, ili da ostavim, pa bude i po 4-5 na stranici, što mi se ne dopada). Zato sam na sajtu skroz isključio takav vid reklama (tu imam opciju da "ručno" smeštam reklame na druga mesta, mimo teksta), dok na forumu, pogotovo na mobilnom, nema manje loše alternative.

Na YouTube sve ide automatski što se tiče reklama i tu nemam izbora (YouTube ih svakako ubacuje, mogu samo da izabarem da li hoću da pola para ide meni, ili da sve uzima Gugl).

Ostavio sam svugde mogućnost da sve normalno radi i sa AdBlocker-om, zbog onih 1% ljudi koji uspešno čuvaju svoju privatnost (ne nose pametni telefon, ne plaćaju karticama, i nemaju naloge na društvenim mrežama). :)

Relja
 
Izgleda da si bio u pravu za minimalno snižavanje visine sedla što se kičme tiče, odvezao sam relativno kratke ture kuća-posao, čini mi se da mi je dosta manje naporno za lumbalni deo, ali sam sigurno izgubio osećaj neke tenzije u preponama, koju sam od kupovine bicikla imao, pripisujući ga nedobrom sedlu, što vidim da je isto znak visoko postavljenog sedla. Tako da je verovatno to bilo to.
Bio sam ubeđen da sam ga dobro namestio...
Hvala još jednom.

Bilo bi lepo da nešto novo može da se kupi za 200e, osim na "totalnim rasprodajama", kao što sam ja uzeo ovog za 180 i suvim, starim gumama, Attack je sada 33 000 po redovnoj ceni, za oko 150e mogu van sezone da se kupe hi-ten čelični bicikli (neke 29ke imaju oko 18kg).

Želim što više (zasluženih) patereonaca :)
 

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

Back
Top Bottom