• Cycling enthusiasts, bicycle mechanics, and anyone curious about bikes (or computers)? You're in the right place!

    Register for a free account and dive into the discussions.

    Our forum works with an AdBlocker, but if you’d like to support us, consider backing us on Patreon.

Podmazivanje Hollowtech 2

Advert

mracni

New Rider
Hub Hero
Postovani,

skinuo sam pogon radi zamene lancanika. S obzirom da sam se namucio,zaprasnjavio samu osovinu pogona, ja bih je ocistio i podmazao ponovo ali ne znam da li to mogu litijumskom masti ili nekom drugom jer mast koja je na samoj osovini ne deluje da je litijumska. Takodje deluje da u samoj patroni ili kako se vec ovo zove ima neka silikonska mast.
 

Attachments

  • PXL_20240711_195846503.webp
    PXL_20240711_195846503.webp
    42.7 KB · Views: 8
  • PXL_20240711_195854981.webp
    PXL_20240711_195854981.webp
    26.3 KB · Views: 11
  • PXL_20240711_200001463.webp
    PXL_20240711_200001463.webp
    54.5 KB · Views: 12
  • PXL_20240711_200011190.webp
    PXL_20240711_200011190.webp
    73 KB · Views: 11
  • PXL_20240711_200021693.webp
    PXL_20240711_200021693.webp
    72 KB · Views: 9
Kad si već skinuo pogon, menjaš lančanike, skini i te patrone i očisti ih uljanim razređivačem ili dizelom. One fabrički dolaze sa finom količinom shimano masti, ali nisu dovoljno dobro zatvorene, pa ne bi bilo loše da skineš te plastike i vidiš u kakvom su stanju lageri, posebno ako nije servisirano duže vreme, a bajs se vozio. Relja ima par videa na tu temu, pored gomile drugih na tjubu. Ako su lageri ok i nema lufta, očisti ih (otvoreni su sa jedne strane) i namasti. Možeš da koristiš litijumsku mast bez bojazni za ceo pogon (ja koristim FAM FOR 2). Ako su u lošem stanju, ne znam isplati li se da ih menjaš (potreban je alat ili da se već snađeš nekako), pošto se fabričke patrone mogu naći za korektne novce. Zavrtnje koji nose lančanike nije loše malo namackati montažnom pastom, ali ako je nemaš, slobodno litijumska, čisto da ne budu suvi.
 
Postovani,

skinuo sam pogon radi zamene lancanika. S obzirom da sam se namucio,zaprasnjavio samu osovinu pogona, ja bih je ocistio i podmazao ponovo ali ne znam da li to mogu litijumskom masti ili nekom drugom jer mast koja je na samoj osovini ne deluje da je litijumska. Takodje deluje da u samoj patroni ili kako se vec ovo zove ima neka silikonska mast.

Pozdrav,

Da se nadovežem na ono što je napisao @kicaBo

Ta žuto-zelena mast liči na fabričku Shimano (izgleda i ponaša se identično kao "Motorex 2000," odnosno "Motorex Bike Grease" - ista mast). Koliko shvatam, to je mast na bazi kalcijuma. Kompatibilna je sa litijum mašću, tako da nije nikakav problem ako se osovina podmaže litijumovom mašću (kompatibilnost masti).

Relja
 
Hvala!
Napravio sam previd za kljuc za kontra maticu za lancanike i sad moram to da nadjem. @kicaBo morao bih da nadjem alat za skidanje patrone, probacu i to, sad svakako nemam ovaj kljuc. Litijumsku cu lako naci,a montaznu sve neka velika pakovanja, videcu, krenuo sam sa zamenom lanca i kasete, a zavrsicu kao otvaranje servisa :D
 
Hvala!
Napravio sam previd za kljuc za kontra maticu za lancanike i sad moram to da nadjem. @kicaBo morao bih da nadjem alat za skidanje patrone, probacu i to, sad svakako nemam ovaj kljuc. Litijumsku cu lako naci,a montaznu sve neka velika pakovanja, videcu, krenuo sam sa zamenom lanca i kasete, a zavrsicu kao otvaranje servisa :D

Tako sam i ja krenuo... :)
 
Hahaha... isto i ovde :D
Imao sam inače dosta alata, ali specifičnog za bajseve ne, pa sve dovlačio sa Aliexpress-a mesecima. Ima tu dosta toga za nabaviti. Nije to neki ultra kvalitet, ali sasvim zadovoljava da budem potpuno nezavistan u smislu servisiranja sebi i drugarima. Takođe, DIY je zakon kad se naiđe na nešto, a nema se alata ;).
Imam ja par špriceva viška Famol HT. Ako si zainteresovan, pošalji poruku. Kupio celo pakovanje koje nikad neću potrošiti...
 
Isto u vezi alata. Za sve sam za bicikle. video sam da ima K2 bakarna mast ali ko ce to naci i negde. Pisem ti na DM.
 
Uspeo sam sve da zavrsim sem patrone. Uzeo sam Crivit set alata na kp, ali nisam uspeo da skinem patronu jer je prilicno jako utegnuta, pa sam se plasio da je odvijem. Deluje da patrona nema lufta. Famol sam nasao u kartusi 400ml i umesto bakarne paste sam uzeo bakarni sprej koji je isto ok, jedino cena i boja. Hvala na pomoci.
 
Uspeo sam sve da zavrsim sem patrone. Uzeo sam Crivit set alata na kp, ali nisam uspeo da skinem patronu jer je prilicno jako utegnuta, pa sam se plasio da je odvijem. Deluje da patrona nema lufta. Famol sam nasao u kartusi 400ml i umesto bakarne paste sam uzeo bakarni sprej koji je isto ok, jedino cena i boja. Hvala na pomoci.

Ako mislimo na isti, taj Lidl/Crivit set alata za patronu hvata samo deo obima patrone, i njime se ne bih usudio primenjivati jaču silu.

Takođe, za svaki slučaj da spomenem, kod najrasprostranjenijeg britanskog standarda, desna šolja patrone se odvrće u desno (u smeru okretanja kazaljke na satu, kao što se "normalni" šrafovi zavrću).

I samo da proverim za DM - da li si probao poslati DM, pošto mi nije ništa stiglo (da proverim ima li neki problem sa softverom za forum)?

Relja
 
Ako mislimo na isti, taj Lidl/Crivit set alata za patronu hvata samo deo obima patrone, i njime se ne bih usudio primenjivati jaču silu.

Takođe, za svaki slučaj da spomenem, kod najrasprostranjenijeg britanskog standarda, desna šolja patrone se odvrće u desno (u smeru okretanja kazaljke na satu, kao što se "normalni" šrafovi zavrću).

I samo da proverim za DM - da li si probao poslati DM, pošto mi nije ništa stiglo (da proverim ima li neki problem sa softverom za forum)?

Relja
Probao sam ali video sam da ne ide i da izjeda zareze u patroni i odustao sam. Video sam da ima na patroni smer za zavijanje pa sam probao kontra. Mora se kupiti alat za to, kilo kljuc, i sta sve vec treba, mada mislim da cu za sad voziti ovako. Deluje mi da ima blag luft na strani gde je pogon ali mozda je to i plastika samo. Unutra deluje lepo podmazano, dodao sam malo litijumske masti za svaki slucaj.

DM radi, slao sam KicaBo.
 
Probao sam ali video sam da ne ide i da izjeda zareze u patroni i odustao sam. Video sam da ima na patroni smer za zavijanje pa sam probao kontra. Mora se kupiti alat za to, kilo kljuc, i sta sve vec treba, mada mislim da cu za sad voziti ovako. Deluje mi da ima blag luft na strani gde je pogon ali mozda je to i plastika samo. Unutra deluje lepo podmazano, dodao sam malo litijumske masti za svaki slucaj.

DM radi, slao sam KicaBo.

OK, jasno. :)

Kilo ključ nije neophodan, dovoljno je samo snažno zavrnuti sa držanjem alata na kratko, pa pratiti da li se razlabavljuje (ko radi sebi, dok se ne stekne osećaj).

Ali treba alat koji hvata ceo obim, super je što si skontao i stao na vreme (sa krštenim alatom ćeš samo nakucati alat na taj aluminijum ako su se zubi na patroni malo izjeli).

Ako pomaže:
Za monoblock patrone (četvrtka i slično), ovaj alat je fenomenalan i neuništiv:
SHIMANO TL-UN74-S (Planet Bike link)

Za Hollowtech II patrone obične (da kažem starijeg tipa):
SHIMANO TL-FC33 (Planet Bike link)

Za novije "drumske" SM-BBR60 Hollowtech II patrone:
SHIMANO TL-FC37 (isto - podrazumeva se da dobijam 200 posto od svakog prodatog :) )

Lepota gore-navedenih alata je u sledećem:
  • Jaki su, dobar čelik, i pravljeni za rad sa udarnim električnim (i pneumatskim) odvijačima, što zna biti spas.
  • Imaju prihvat za ključ od 32 mm - tako da se kroz rupu za gedoru od 1/2" može provući šraf, staviti matica, pa držati alat pripijenim uz patronu, da ne klizne, dok se skače po ključu. :)
Dugotrajni, robusni i dizajnirani kako treba.
 
Hvala. Hteo sam da izbegnem kupovinu ovog alata sa Crivit setom ali on nije za ovo. Mislim da je ova FC33 varijanta u pitanju, ali moram da vidim na Shimano manualu, u pitanju je patrona SM-BB52.

Kilo kljuc ce sacekati malo, ako se voznja nastavi intenzivnije.
 
Hvala. Hteo sam da izbegnem kupovinu ovog alata sa Crivit setom ali on nije za ovo. Mislim da je ova FC33 varijanta u pitanju, ali moram da vidim na Shimano manualu, u pitanju je patrona SM-BB52.

Kilo kljuc ce sacekati malo, ako se voznja nastavi intenzivnije.

Da - TL-FC33 bi trebalo da paše za SM-BB52 (pošto nisam u radionici, proverio sam Shimano uputstvo - strana 10).

Za moment ključ:

Bike Team servis u Novom Sadu ima mali moment ključ (od 1 do 10 Nm, za karbonske lule, šticne i slično), što slučajno znam jer im je to bio moj poklon za otvaranje. :)

Ne znam ni jedan drugi servis bicikala u Novom Sadu koji ima moment ključ.
Svakako nisam ni u jednom drugom servisu video da negde stoji, ili da se koristi moment ključ u radu (što samo po sebi ne mora da znači da nemaju i ne koriste, ali sigurno da to nije često - nigde nije stavljen da bude pri ruci, na vidnom mestu, niti u ruci majstora).

Uz malo osećaja, barem kod čeličnih i aluminijumskih delova koji nisu super-laki (visoka klasa), može se uraditi posao bez moment ključa. Naravno da je sigurnije sa njim - čak i kad se stekne osećaj. Relativno skoro sam na svom bajsu uspeo preslabo zavrnuti baš patronu pogona. Osetim u vožnji da pucketa, proverim moment ključem - op, nije bilo dovoljno zategnuto. Prevario me je dizajn sa mnogo suvog lepka za navoje na patroni (sad Shimano to sve češće stavlja na sve više modela, pa se teže zavrću i dok su labave). Eto, posle hiljada ugrađenih, samo što sam kontao - za mene je, namestiću ako ne bude dobro, žurim, mrzi me uzimati moment ključ (i onda sam dvaput radio isti posao, naravno). :)
 
Ispratio sam sve tvoje info video-tekst na temu kilo kljuca :D
Kad sam video koliko je zategnuto odustao sam definitivno od cackanja dok ne kupim odgovarajuci alat koji ne moze da prokliza-oblajzne. Ne brine ma premalo sile vec premnogo i eventualno pucanje rama. Kod karbonskih je to vrv mnogo lakse nego alu, ali svejedno, na alu isto moze da se desi. Kanim se da ga kupim vec neko vreme i zbog drugih stvari ne samo bajsa, ali sam nakon informacija oko kalibracije odustao za sad. Ono sto sam video dok sam ovo sklapao rasklapao, je definitivno da je neophodno koristiti bakarnu mast. Srafovi za kontra maticama nisu to imali i malo su pozeleneli, sto je pretpostavljam oksidacija.

Ono sto me malo nervira je ovaj trag na osovini koji mi nije bas jasan kako se desio. Lezajevi mi ne deluju lose odnosno da imaju lufta, mozda malo strana kod lancanika, ali opet mislim da je to vise plastika, nisam se previse udubljivao jer se i ne razumem, sem u teoriji. Ako je luft na jednoj strani, ima mi smisla ovo opterecenje, ali mi nema logike da se lezajevi trose neravnomerno toliko. Ne vidim nikakve opiljke, nista, a s obzirom da je polovan bajs, moguce je da je to nastalo pre menjanja ove patrone. Mozda zamenim celu patronu preventivno, nije skupa, jer mislim da je ovaj prednji pogon prilicno skup za zamenu ako do toga dodje ikad.
 

Attachments

  • osovina.webp
    osovina.webp
    26.3 KB · Views: 6
Ispratio sam sve tvoje info video-tekst na temu kilo kljuca :D
Kad sam video koliko je zategnuto odustao sam definitivno od cackanja dok ne kupim odgovarajuci alat koji ne moze da prokliza-oblajzne. Ne brine ma premalo sile vec premnogo i eventualno pucanje rama. Kod karbonskih je to vrv mnogo lakse nego alu, ali svejedno, na alu isto moze da se desi. Kanim se da ga kupim vec neko vreme i zbog drugih stvari ne samo bajsa, ali sam nakon informacija oko kalibracije odustao za sad. Ono sto sam video dok sam ovo sklapao rasklapao, je definitivno da je neophodno koristiti bakarnu mast. Srafovi za kontra maticama nisu to imali i malo su pozeleneli, sto je pretpostavljam oksidacija.

Ono sto me malo nervira je ovaj trag na osovini koji mi nije bas jasan kako se desio. Lezajevi mi ne deluju lose odnosno da imaju lufta, mozda malo strana kod lancanika, ali opet mislim da je to vise plastika, nisam se previse udubljivao jer se i ne razumem, sem u teoriji. Ako je luft na jednoj strani, ima mi smisla ovo opterecenje, ali mi nema logike da se lezajevi trose neravnomerno toliko. Ne vidim nikakve opiljke, nista, a s obzirom da je polovan bajs, moguce je da je to nastalo pre menjanja ove patrone. Mozda zamenim celu patronu preventivno, nije skupa, jer mislim da je ovaj prednji pogon prilicno skup za zamenu ako do toga dodje ikad.

Desna strana osovine trpi uvijanje (opterećenje desne kurble).
Leva trpi uvijanje, ali u isto vreme i prenosi obrtni momenat (pošto se sa leve kurble, preko osovine, sila prenosi na desni lančanik).

To je sigurno faktor (kod osovina na četvrtku, manjeg prečnika, najčešće leva strana pukne od zamora materijala).

Ako su risovi na osovini duboki (da se može lako zapeti noktom), onda je verovatno u nekoj fazi korištenja voženo sa zapeklim ležajem (ili ležajem koji zapinje), barem je to moja pretpostavka.

Za moment ključ - može se proveriti preko drugog (novog, kalibrisanog) moment ključa, barem za nivo preciznosti dovoljan za mehaniku bicikala. Takođe, ovaj alat (Amazon .de affiliate link) bi trebalo da je dovoljno pouzdan i precizan za proveru kalibrisanosti moment ključa (taj model sa prihvatom od 3/8" ima merni opseg od 8 do 80 Nm, što bi trebalo da omogući proveru moment ključeva koje koristim). To planiram kupiti u toku jeseni. :) Daje podatak o najvećem momentu koji izmeri (pre nego što moment ključ klikne), trebalo bi da je dosta precizan, i na taj način bih mogao videti da li je moment ključ razdešen. Ako je verovati prodavcu i recenzijama (znaću tek kada probam):

Vollgepackt mit funktionellen Funktionen​

Multifunktional mit Drehmomenteinstellung, Messeinstellung und Moduseinstellung. Einfache Einstellung von Peak oder Trace Modi. LCD-Display zeigt Messungen in metrischen und imperialen (Nm, kg-cm, in-lb, ft-lb).
 
Ja sam sa AE uzeo ovakav za srednji pogon:

H1e29935c6a5f4bda9e9893899076b0b5D.jpg_640x640.jpg


1721903190074.webp


Odlično radi, ne ostavlja tragove korišćenja. Može se naći sa jako dobrom cenom. Nemam kilo ključ, ali treba zategnuti dobrano. Stavim oznaku gde je bilo pre skidanja, pa dotle i stežem.
 

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

Advert
Back
Top Bottom