Koji je unutrašnji prečnik koji treba biti za neku od standardnih osovina/patrona, odnosno da bi se mogao ugraditi standardniji pogon? Koliko duboko trebaju ići navoji sa obe strane i da li ima veze vrsta navoja (lijevi ili desni, dubina urezivanja..)
Negdje sam pročitao prijedlog da se ubaci manja patrona koja bi se zavarila na cijev..
Ja bi pokušao ubaciti cijev iz 3 dijela. Na krajnje bi išli navoji a između njih da ubacim komad da služi kao distancer između ova krajnja dva komada sa navojima. Taj distancer bi izrezao da mu ne smetaju dijelovi rama što ne vire unutra. Ako ne uspijem ostaje vratiti nazad njegov pogon
Logična, dobra pitanja, i dobra ideja.
Ako se pravi iz tri dela, spoljni (bočni) delovi bi trebalo da pasuju što više na knap (tako da se moraju utisnuti-ukucati da bi seli). Možda je dobra ideja da se stavi malo lepka za navoje, pa kad se to ukuca, da stoji fiksirano čak i ako je uže (tj. ako ne ide celom dužinom školjke patrone pogona u jednom delu).
Što se tiče prečnika, smera i koraka navoja, u ovom članku sam pisao o tome (videti pod "Britanski, ili BSA u tabeli u 3. poglavlju):
Patrone s navojima – Patrone pogona [01]
Preporučio bih da se koristi taj (engleski) standard, jer je sada ubedljivo najrasprostranjeniji (pogotovo što se tiče standarda sa navojem), za njega se lako nalaze zamenske patrone, a i prečnik mu je među manjim, pa se može uglaviti umetak sa dovoljnom debljinom zida da se ne deformiše pri ugradnji ili pri eksploataciji.
Začkoljica je što, bez skidanja par mm sa bočnih zidova školjke patrone pogona (tj. njenog sužavanja), neće biti moguće koristiti Hollowtech II patrone pogona, već samo one na četvrtku (koje ulaze unutar školjke). Takođe, treba gledati da desni umetak bude poravnat sa školjkom patrone pogona na ramu, pošto je i kod četvrtke desna patrona sa proširenjem (alternativa je da se proveri da li desna patrona ulazi cela u šupljinu cevi na ramu, u tom slučaju neće biti problema i ako umetak nije poravnat). Ne znam koliko sam dobro objasnio na šta mislim.
Za dubinu navoja - morao bih izmeriti. Desna strana patrone pogona ima uvek stoper (i kod Hollowtech II, i kod četvrtke), dok leva kod četvrtke ulazi dok god joj telo patrone pogona dozvoljava (i treba je stegnuti pristojno -
momenti sila stezanja patrona pogona). Tako da ima smisla premeriti dužinu navoja na desnoj šolji patrone pogona, a onda prisloniti uz umetak i videti koliko bi leva strana ulazila duboko kad je pripijena na drugi kraj patrone pogona (i možda dodati još jedan mm navoja, za svaki slučaj

).
Vraćanje starog pogona je Sizifov posao, zato što stari pogon obično već ima oštećenja, a novi se ne mogu nabaviti u kvalitetu (ležajevi odu i posle mesec dana intenzivnije vožnje).
Nadam se da ovo bar malo pomaže.
Relja
Edit:
Dao sam sebi za slobodu da izmenim naslov teme, pošto na biciklima uglavnom postoji samo jedan pogon (na tandem biciklima ima dva - prednji i zadnji). Morao sam. Nije bolest sve što boli.
