• Cycling enthusiasts, bicycle mechanics, and anyone curious about bikes (or computers)? You're in the right place!

    Register for a free account and dive into the discussions.

    Our forum works with an AdBlocker, but if you’d like to support us, consider backing us on Patreon.

Pogon za pony

Advert

ZoranD

New Rider
Hub Hero
Pozdrav,
Našli stari pony i klinci se primili da ga osposobimo. U voznom stanju ali bi ga malo unaprijedili i dotjerali. Ako uspijemo riješiti da ugradimo novi (standardniji) srednji pogon onda bi išli dalje sa farbanjem. Pitao dva majstora, oba me odbila, kažu nema rješenja.
Gledao sam tvoj video o zamjeni patrone na poniju. Djeluje mi da je taj posao komplikovan i težak a nemam ništa od specijalnih alata ako zatrebaju. Cijev u koju ide osovina za pogon je dužine 69mm, unutrašnji prečnik je 39mm a vanjski je 46mm, evo slike. Unutra nije glatka, vide se mala ispupčenja gdje je varen ram.
Upomoć :)
 

Attachments

  • IMG_20240723_173243.webp
    IMG_20240723_173243.webp
    60.7 KB · Views: 10
  • IMG_20240723_172844.webp
    IMG_20240723_172844.webp
    38.9 KB · Views: 8
  • IMG_20240723_172749.webp
    IMG_20240723_172749.webp
    54 KB · Views: 8
Prestali su proizvoditi umetak koji sam ugradio u videu o zameni patrone na poniju. :(
Izgleda mi kao da je proizvođač toga koristio gotovu cev odgovarajućeg prečnika, i ureznice (koje su godinama bivale sve tuplje i tuplje što se videlo po kvalitetu navoja na gotovom proizvodu).

Alternativa je da se nađe stari (skršeni) ram sa patronom pogona engleskog standarda, pa da se samo taj deo školjke patrone pogona iseče i obradi/obrusi/isturpija na meru, i onda ugradi.

Ta ispupčenja su bitna za držanje cevi rama (to su krajevi cevi), tako da ih ne bih turpijao, već bih na umetku pravio "šliceve" na tim delovima tako da se može nakucati.

Aluminijum je relativno mekan i više i brže se širi/skuplja na toploti/hladnoći, pa mislim da je bolje za čelični ram praviti umetak od čelika (ali nisam još probao s aluminijumom - možda grešim).

Relja

P.S.
Inače sam uzeo neki mali, stari strug, sad je u fazi remonta (tj. stajanja - na ovu vrućinu radim samo ono što se ne može odložiti :) ), a posle ću, nakon godinu-dve učenja i vežbe, nadam se moći da pravim i takve stvari kad zatreba - videćemo.
 
Hvala na brzom i detaljnom odgovoru.
Koji je unutrašnji prečnik koji treba biti za neku od standardnih osovina/patrona, odnosno da bi se mogao ugraditi standardniji pogon? Koliko duboko trebaju ići navoji sa obe strane i da li ima veze vrsta navoja (lijevi ili desni, dubina urezivanja..)
Negdje sam pročitao prijedlog da se ubaci manja patrona koja bi se zavarila na cijev..
Ja bi pokušao ubaciti cijev iz 3 dijela. Na krajnje bi išli navoji a između njih da ubacim komad da služi kao distancer između ova krajnja dva komada sa navojima. Taj distancer bi izrezao da mu ne smetaju dijelovi rama što ne vire unutra. Ako ne uspijem ostaje vratiti nazad njegov pogon :(

 
Koji je unutrašnji prečnik koji treba biti za neku od standardnih osovina/patrona, odnosno da bi se mogao ugraditi standardniji pogon? Koliko duboko trebaju ići navoji sa obe strane i da li ima veze vrsta navoja (lijevi ili desni, dubina urezivanja..)
Negdje sam pročitao prijedlog da se ubaci manja patrona koja bi se zavarila na cijev..
Ja bi pokušao ubaciti cijev iz 3 dijela. Na krajnje bi išli navoji a između njih da ubacim komad da služi kao distancer između ova krajnja dva komada sa navojima. Taj distancer bi izrezao da mu ne smetaju dijelovi rama što ne vire unutra. Ako ne uspijem ostaje vratiti nazad njegov pogon :(

Logična, dobra pitanja, i dobra ideja.

Ako se pravi iz tri dela, spoljni (bočni) delovi bi trebalo da pasuju što više na knap (tako da se moraju utisnuti-ukucati da bi seli). Možda je dobra ideja da se stavi malo lepka za navoje, pa kad se to ukuca, da stoji fiksirano čak i ako je uže (tj. ako ne ide celom dužinom školjke patrone pogona u jednom delu).

Što se tiče prečnika, smera i koraka navoja, u ovom članku sam pisao o tome (videti pod "Britanski, ili BSA u tabeli u 3. poglavlju):
Patrone s navojima – Patrone pogona [01]

Preporučio bih da se koristi taj (engleski) standard, jer je sada ubedljivo najrasprostranjeniji (pogotovo što se tiče standarda sa navojem), za njega se lako nalaze zamenske patrone, a i prečnik mu je među manjim, pa se može uglaviti umetak sa dovoljnom debljinom zida da se ne deformiše pri ugradnji ili pri eksploataciji.

Začkoljica je što, bez skidanja par mm sa bočnih zidova školjke patrone pogona (tj. njenog sužavanja), neće biti moguće koristiti Hollowtech II patrone pogona, već samo one na četvrtku (koje ulaze unutar školjke). Takođe, treba gledati da desni umetak bude poravnat sa školjkom patrone pogona na ramu, pošto je i kod četvrtke desna patrona sa proširenjem (alternativa je da se proveri da li desna patrona ulazi cela u šupljinu cevi na ramu, u tom slučaju neće biti problema i ako umetak nije poravnat). Ne znam koliko sam dobro objasnio na šta mislim.

Za dubinu navoja - morao bih izmeriti. Desna strana patrone pogona ima uvek stoper (i kod Hollowtech II, i kod četvrtke), dok leva kod četvrtke ulazi dok god joj telo patrone pogona dozvoljava (i treba je stegnuti pristojno - momenti sila stezanja patrona pogona). Tako da ima smisla premeriti dužinu navoja na desnoj šolji patrone pogona, a onda prisloniti uz umetak i videti koliko bi leva strana ulazila duboko kad je pripijena na drugi kraj patrone pogona (i možda dodati još jedan mm navoja, za svaki slučaj :) ).

Vraćanje starog pogona je Sizifov posao, zato što stari pogon obično već ima oštećenja, a novi se ne mogu nabaviti u kvalitetu (ležajevi odu i posle mesec dana intenzivnije vožnje).

Nadam se da ovo bar malo pomaže. :)

Relja

Edit:
Dao sam sebi za slobodu da izmenim naslov teme, pošto na biciklima uglavnom postoji samo jedan pogon (na tandem biciklima ima dva - prednji i zadnji). Morao sam. Nije bolest sve što boli. :)
 
Last edited:
Pozdrav,

Znam da malo kasno odgovaram ovdje ali čisto za ubuduće.

Nisam 100% siguran za Pony, ali Rog bicikli iz te ere koriste Thun/Thompson pogone ovih dimenzija koje su izmjerene. Može se nabaviti pressfit pogon s square tapered spindle povoljno i vrlo lagano se ubaci (samo se nakuca uz podmazivanje i pazi na to da je realtivno ravno).


Ima i drugih trgovina i proizvođača ovakvih pogona.

Dakle po mjerama to bi bilo promjer 40 mm, taj sam ja stavio u svog Rog Senior (na avataru :) ) i pristaje.
 
Pozdrav,

Znam da malo kasno odgovaram ovdje ali čisto za ubuduće.

Nisam 100% siguran za Pony, ali Rog bicikli iz te ere koriste Thun/Thompson pogone ovih dimenzija koje su izmjerene. Može se nabaviti pressfit pogon s square tapered spindle povoljno i vrlo lagano se ubaci (samo se nakuca uz podmazivanje i pazi na to da je realtivno ravno).


Ima i drugih trgovina i proizvođača ovakvih pogona.

Dakle po mjerama to bi bilo promjer 40 mm, taj sam ja stavio u svog Rog Senior (na avataru :) ) i pristaje.

Zanimljivo.

Na nemačkom amazonu sam našao Thun Jive 3.0 sa 40 mm promerom za ugradnju (affiliate link) - odatle mi je lakše to pribaviti.

Ono što me kod oba ta modela unapred brine (Moć Negativnog Mišljenja ™ :) ) je što su im umetci plastični, bez nečeg da ih drži fiksiranim. Probao bih sa nekim lepkom ugraditi (inače se plašim da bi vremenom te plastične šolje ispadale).
 

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

Advert
Back
Top Bottom