💡 Like BikeGremlin? Support us on Patreon
  • Cycling enthusiasts, bicycle mechanics, and anyone curious about bikes (or computers)? You're in the right place!

    Register for a free account and dive into the discussions.

Pomoć pri kupovini bicikla sa sedištem za dete

Advert

Cyber_NoN

New Rider
Hub Hero
Pozdrav Relja i ostali forumaši,

Kao što naslov kaže potreban mi je savet i mala pomoć oko kupovine novog bicikla. Pratim tvoje klipove i čitam forum pa sam rešio da otvorim i ja temu jer mi je svaka sugestija dobrodošla.
Kako već 20 god nemam svoj bicikl otkako kao klinac nisam silazio sa istog, te da rentiram na Adi kada god stignem rešio sam da kupim ženi i sebi nov bicikl. Posebno otkako je i klinac došao hoćemo više da se aktiviramo. Da ne davim puno, posle toliko god ispao sam totalno iz štosa i gledajući tvoje klipove sam tek shvatio koliko sada nemam pojma. :)

Za oko mi je zapao Capriolo Level 9.4 pa sam otuda i gledao tvoje klipove o njemu. Kada si ih ti obrađivao cena je bila nekih 65k.
Capriolo sam imao i kao klinac i najviše bi ga uzeo jer je domaći brend ako ne grešim i ne bi bilo problema da se zameni eventualno neki deo.

Bio sam spreman i da ga kupim dok nisam video da je pala cena i za 9.2 pa se otuda i dvoumim.

CAPRIOLO LC 9.4 tirkiz memento 924539-21​

CAPRIOLO LC 9.2 plavo-crni 924530-21​


Budući da je LC 9.2 15k jeftiniji i da se skoro sve komponenete razlikuju (u šta se ne razumem), zanima me da li je LC 9.4 toliko bolji da vredi tih 15k jer bi za tu razliku kupio i sedište za klinca, lance, osvetljenje i još nešto od opreme?
Da napomenem da imam 192cm i 95kg, te da bi sa klincem pozadi kilaža išla do 110kg.

Hvala unapred.
 
Pozdrav i dobrodošao na forum,

Ovde vidim više dobrih pitanja i stvari o kojima vredi pričati, pa ću napisati odgovor u nekoliko "sekcija" (podnaslova) da tako kažem.

Sadržaj:​

  1. Domaći brendovi
    1.1. Cene
    1.2. Dostupnost delova
  2. Bicikl za prevoz dece i prevoz po gradu
  3. Teret i teži biciklisti
  4. Capriolo LC 9.2 vs LC 9.4
    4.1. Dobro i loše kod oba modela
    4.2. Capriolo LC 9.2
    4.3. Capriolo LC 9.4
  5. Zaključak

1. Domaći brendovi​

1.1. Cene​

"Jači" (poznatiji) strani brendovi obično podignu cene na ime brenda (suština pravljenja brenda u savremenom kapitalizmu je u tome da se više naplati za isto). Carine donekle takođe igraju ulogu u višim cenama.

Domaći brendovi imaju prednost u tom smislu: niže cene zbog prvenstveno niže stope profita.

- Sadržaj -

1.2. Dostupnost delova​

Što se delova tiče, tu je situacija manje više ista, pošto svi ugrađuju delove određenog proizvođača delova:
Shimano, SRAM (ređe), kineski L-TWOO (kod "slabijih"/jeftinijih brendova sve češće) i ponekad (retko) Microshift.

Dostupnost delova zavisi od snabdevenosti tržišta. Naše tržište je malo, siromašno, pa se teže nalaze delovi koji nisu osnovni (da kažem niže klase, mada su neki takvi "osnovni" delovi često dugotrajniji, robusniji i pouzdaniji od nekih skupih delova visoke klase).

Ako se kupi bicikl (bilo nov, bilo polovan) koji ima puno skupih i komplikovanih delova, biće teže naći delove kod nas.

Tak da dostupnost delova više zavisi od vrste opreme/delova na biciklu, nego od toga da li je brend domaći, ili strani.

Naravno, pošteno je napomenuti da Capriolo (da navedem njih kao primer) uglavnom nudi i najviše prodaje jeftine bicikle sa najosnovnijom opremom - jer to je ono što kod nas ljudi mogu da priušte, tako da se može reći da su im delovi dostupniji, ali ne zbog toga što su domaći, već zbog toga što ne ugrađuju skupu egzotiku na veliku većinu bicikala koje prodaju.
- Sadržaj -

2. Bicikl za prevoz dece i prevoz po gradu​

Na sajtu sam pisao članke koji bi mogli biti korisni:
Samo brzim pregledom slika (fotografija) u ta dva članka može se zaključiti da planinski bicikl (MTB) nije prva preporuka za datu namenu. Može poslužiti, radiće posao, samo nije optimalan izbor. Mislim da je ovo pošteno napomenuti, barem da znaš, čak i ako odlučiš ipak uzeti MTB (sasvim legitimno, ima i to svojih prednosti).

- Sadržaj -

3. Teret i teži biciklisti​

Za prevoz tereta, važno je sledeće:
  • Ram treba da bude jak.
    Ovo isključuje skupe superlake ramove (nevezano za tip bicikla), dok će većina da kažem normalnih ramova (niža i srednja klasa/cenovni rang) verovatno biti dovoljno jaki. Poželjno je da ram bude "muški" (trouglasta struktura sa gornjom cevi daje snagu i krutost konstrukciji).
  • Točkovi moraju biti jaki.
    Kvalitetne jake nable (Shimano kasetne glave, ne sa račnom), 36 žbica (ne 32 ili manje), jake duplozidne aluminijumske felne, klasične žbice promera 2 mm, tanjene na 1.8 mm na sredini (eng. "double-butted spokes").
    Moj članak o tome šta čini kvalitetne, jake točkove
Fabrički bicikli, nevezano za brend, uglavnom dolaze sa slabijim točkovima. Opet, i takvi točkovi mogu poslužiti na neko vreme. Koliko dugo, to zavisi od terena po kakvom se vozi, načina vožnje i kvaliteta fabričkih točkova (neki su manje loši :) ).

- Sadržaj -

4. Capriolo LC 9.2 vs LC 9.4​

Da uporedim i prokomentarišem ova dva modela. Koristiću podatke sa fabričkog sajta, u nadi da su ispravni (uz ogradu da nisam te modele video, niti probao uživo). Dakle:
- Sadržaj -

4.1. Dobro i loše kod oba modela​

Dobro:
  • Jake duplozidne Krypton felne sa 36 žbica (solidno jaki fabrički točkovi).
  • Freehub sistem zadnje nable (jači od sistema sa račnom).
    Koje su razlike i zašto je freehub sistem jači
  • Spolja rutirane sajle i bužiri (lakše održavanje).
  • Prosta konstrukcija sa delovima koji se mogu naći relativno lako čak i kod nas.
Loše:
  • Kočnice "Zoom" - dosta loše. Ima boljih mehaničkih (a i hidrauličnih koje nisu preskupe).
  • Kineski pogon (niža klasa Shimano bi nabavnu cenu podigla za 20ak evra verovatno, ali bi dala kvalitet).
  • Fabričke gume su tipa da ih ne bih preporučio pri kupovini (radiće posao dok su nove, može se reći da je to potrošni deo, ali nisu sjajan izbor - za te novce bi CST bile bolje).
- Sadržaj -

4.2. Capriolo LC 9.2​

Dobro:
  • 3x8 prenos koji daje ogroman raspon brzina, uz jeftine delove i održavanje. Dosta robustan.
Loše:
  • Kineske nable (glavčine točkova).
  • Viljuška je budžet.
- Sadržaj -

4.3. Capriolo LC 9.4​

Dobro:
  • Shimano nable - niže klase, ali ipak Shimano.
Loše:
  • 9 lančanika ("brzina") pozadi. U ovom cenovnom rangu mislim da je trebalo ići na jefiniji, a robusniji sistem sa 8 lančanika, kao što je kod Capriolo LC 9.2, ali marketinški je verovatno pametno prodati ljudima više brzina... lepote kapitalizma. :)
- Sadržaj -

5. Zaključak​

Nadam se da sam odgovorio na sva pitanja - ali tu sam ako treba još nešto. :)

Pisanje ovog odgovora je tražilo dosta vremena, ali se nadam da će pomoći za naredne mesece (i godine) pošto su ovakva pitanja dosta učestala - pogotovo sad s proleća. :)

Relja SažetostMiNijeVrlina Novović

- Sadržaj -
 
Pozdrav i dobrodošao na forum,

Ovde vidim više dobrih pitanja i stvari o kojima vredi pričati, pa ću napisati odgovor u nekoliko "sekcija" (podnaslova) da tako kažem.

Sadržaj:​

  1. Domaći brendovi
    1.1. Cene
    1.2. Dostupnost delova
  2. Bicikl za prevoz dece i prevoz po gradu
  3. Teret i teži biciklisti
  4. Capriolo LC 9.2 vs LC 9.4
    4.1. Dobro i loše kod oba modela
    4.2. Capriolo LC 9.2
    4.3. Capriolo LC 9.4
  5. Zaključak

1. Domaći brendovi​

1.1. Cene​

"Jači" (poznatiji) strani brendovi obično podignu cene na ime brenda (suština pravljenja brenda u savremenom kapitalizmu je u tome da se više naplati za isto). Carine donekle takođe igraju ulogu u višim cenama.

Domaći brendovi imaju prednost u tom smislu: niže cene zbog prvenstveno niže stope profita.

- Sadržaj -

1.2. Dostupnost delova​

Što se delova tiče, tu je situacija manje više ista, pošto svi ugrađuju delove određenog proizvođača delova:
Shimano, SRAM (ređe), kineski L-TWOO (kod "slabijih"/jeftinijih brendova sve češće) i ponekad (retko) Microshift.

Dostupnost delova zavisi od snabdevenosti tržišta. Naše tržište je malo, siromašno, pa se teže nalaze delovi koji nisu osnovni (da kažem niže klase, mada su neki takvi "osnovni" delovi često dugotrajniji, robusniji i pouzdaniji od nekih skupih delova visoke klase).

Ako se kupi bicikl (bilo nov, bilo polovan) koji ima puno skupih i komplikovanih delova, biće teže naći delove kod nas.

Tak da dostupnost delova više zavisi od vrste opreme/delova na biciklu, nego od toga da li je brend domaći, ili strani.

Naravno, pošteno je napomenuti da Capriolo (da navedem njih kao primer) uglavnom nudi i najviše prodaje jeftine bicikle sa najosnovnijom opremom - jer to je ono što kod nas ljudi mogu da priušte, tako da se može reći da su im delovi dostupniji, ali ne zbog toga što su domaći, već zbog toga što ne ugrađuju skupu egzotiku na veliku većinu bicikala koje prodaju.
- Sadržaj -

2. Bicikl za prevoz dece i prevoz po gradu​

Na sajtu sam pisao članke koji bi mogli biti korisni:
Samo brzim pregledom slika (fotografija) u ta dva članka može se zaključiti da planinski bicikl (MTB) nije prva preporuka za datu namenu. Može poslužiti, radiće posao, samo nije optimalan izbor. Mislim da je ovo pošteno napomenuti, barem da znaš, čak i ako odlučiš ipak uzeti MTB (sasvim legitimno, ima i to svojih prednosti).

- Sadržaj -

3. Teret i teži biciklisti​

Za prevoz tereta, važno je sledeće:
  • Ram treba da bude jak.
    Ovo isključuje skupe superlake ramove (nevezano za tip bicikla), dok će većina da kažem normalnih ramova (niža i srednja klasa/cenovni rang) verovatno biti dovoljno jaki. Poželjno je da ram bude "muški" (trouglasta struktura sa gornjom cevi daje snagu i krutost konstrukciji).
  • Točkovi moraju biti jaki.
    Kvalitetne jake nable (Shimano kasetne glave, ne sa račnom), 36 žbica (ne 32 ili manje), jake duplozidne aluminijumske felne, klasične žbice promera 2 mm, tanjene na 1.8 mm na sredini (eng. "double-butted spokes").
    Moj članak o tome šta čini kvalitetne, jake točkove
Fabrički bicikli, nevezano za brend, uglavnom dolaze sa slabijim točkovima. Opet, i takvi točkovi mogu poslužiti na neko vreme. Koliko dugo, to zavisi od terena po kakvom se vozi, načina vožnje i kvaliteta fabričkih točkova (neki su manje loši :) ).

- Sadržaj -

4. Capriolo LC 9.2 vs LC 9.4​

Da uporedim i prokomentarišem ova dva modela. Koristiću podatke sa fabričkog sajta, u nadi da su ispravni (uz ogradu da nisam te modele video, niti probao uživo). Dakle:
- Sadržaj -

4.1. Dobro i loše kod oba modela​

Dobro:
  • Jake duplozidne Krypton felne sa 36 žbica (solidno jaki fabrički točkovi).
  • Freehub sistem zadnje nable (jači od sistema sa račnom).
    Koje su razlike i zašto je freehub sistem jači
  • Spolja rutirane sajle i bužiri (lakše održavanje).
  • Prosta konstrukcija sa delovima koji se mogu naći relativno lako čak i kod nas.
Loše:
  • Kočnice "Zoom" - dosta loše. Ima boljih mehaničkih (a i hidrauličnih koje nisu preskupe).
  • Kineski pogon (niža klasa Shimano bi nabavnu cenu podigla za 20ak evra verovatno, ali bi dala kvalitet).
  • Fabričke gume su tipa da ih ne bih preporučio pri kupovini (radiće posao dok su nove, može se reći da je to potrošni deo, ali nisu sjajan izbor - za te novce bi CST bile bolje).
- Sadržaj -

4.2. Capriolo LC 9.2​

Dobro:
  • 3x8 prenos koji daje ogroman raspon brzina, uz jeftine delove i održavanje. Dosta robustan.
Loše:
  • Kineske nable (glavčine točkova).
  • Viljuška je budžet.
- Sadržaj -

4.3. Capriolo LC 9.4​

Dobro:
  • Shimano nable - niže klase, ali ipak Shimano.
Loše:
  • 9 lančanika ("brzina") pozadi. U ovom cenovnom rangu mislim da je trebalo ići na jefiniji, a robusniji sistem sa 8 lančanika, kao što je kod Capriolo LC 9.2, ali marketinški je verovatno pametno prodati ljudima više brzina... lepote kapitalizma. :)
- Sadržaj -

5. Zaključak​

Nadam se da sam odgovorio na sva pitanja - ali tu sam ako treba još nešto. :)

Pisanje ovog odgovora je tražilo dosta vremena, ali se nadam da će pomoći za naredne mesece (i godine) pošto su ovakva pitanja dosta učestala - pogotovo sad s proleća. :)

Relja SažetostMiNijeVrlina Novović

- Sadržaj -
Pozdrav Relja,

Hvala puno na izdvojenom vremenu i opširnom odgovoru. Iako nisam kupio nijedan od navedena dva modela pomoglo mi je dosta da bolje razumem ceo koncept oko izbora.
Na kraju sam se ipak odlučio za Polar Mirage sport a i na preporuku prodavca. Probao sam i Capriolo LC ali mi je ovaj bolje "legao". Imam ga par dana i deluje mi da za sad nisam pogrešio.
Čekam da mi stigne sedište za dete pa da vidimo kako će i to da izgleda.

Pozdrav!
 

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

Advert
Back
Top Bottom