• Welcome to the Bike Gremlin Forum!

    We're glad to have you here! Whether you're a cycling enthusiast, a bicycle mechanic, or just curious about bikes (or computers), you've come to the right place. Here, you'll find discussions on everything from bike maintenance and cycling tips to computer-related topics and much more.

    As a guest, you can browse our threads and get a feel for the community. To fully participate, consider registering for a free account, which will allow you to:

    • Ask questions and share your knowledge
    • Join ongoing discussions
    • Access exclusive content
    • Receive updates on new topics

    We encourage you to introduce yourself in the New Members section. Our friendly community is here to help, so don’t hesitate to ask if you have any questions!

    Happy cycling and welcome to the Bike Gremlin family!

Problem sa zamenom ulja u kočnicama

hari49haler

Hub Hero
Pozdrav svima.
Ovako: Kupio sam ulje i onaj set za zamenu ulja u hidrauličnim kočnicama a kad sam krenuo da radim naišao sam na problem.
Naime, na čeljustima nema onaj deo za ispuštanje vazduha, kao što ima na Reljinim videoima ili kao što ima na zastavinim vozilima.
Posle pogledam da drugom bajsu kao ono i tamo nema ta "sisica" za ispuštanje vazduha.
Sta da radim, ima li rešenja?
 

Attachments

  • comica1702115799245.webp
    comica1702115799245.webp
    34.3 KB · Views: 14
  • comica1702117632044.webp
    comica1702117632044.webp
    48.6 KB · Views: 14
Solution
Pozdrav svima.
Ovako: Kupio sam ulje i onaj set za zamenu ulja u hidrauličnim kočnicama a kad sam krenuo da radim naišao sam na problem.
Naime, na čeljustima nema onaj deo za ispuštanje vazduha, kao što ima na Reljinim videoima ili kao što ima na zastavinim vozilima.
Posle pogledam da drugom bajsu kao ono i tamo nema ta "sisica" za ispuštanje vazduha.
Sta da radim, ima li rešenja?

Ćao,

Da, rekao bih da je kod automobila (ne samo Zastavinim) i motocikala nekako "standardnije" rešena zamena kočione tečnosti i odzračivanje sistema. Kod bicikala, stvar je dosta "šarena." Različiti proizvođači (nekad čak i različiti modeli istog proizvođača) imaju različite procedure zamene tečnosti (i odzračivanja).

Zbog toga je najbolje...
Pozdrav svima.
Ovako: Kupio sam ulje i onaj set za zamenu ulja u hidrauličnim kočnicama a kad sam krenuo da radim naišao sam na problem.
Naime, na čeljustima nema onaj deo za ispuštanje vazduha, kao što ima na Reljinim videoima ili kao što ima na zastavinim vozilima.
Posle pogledam da drugom bajsu kao ono i tamo nema ta "sisica" za ispuštanje vazduha.
Sta da radim, ima li rešenja?

Ćao,

Da, rekao bih da je kod automobila (ne samo Zastavinim) i motocikala nekako "standardnije" rešena zamena kočione tečnosti i odzračivanje sistema. Kod bicikala, stvar je dosta "šarena." Različiti proizvođači (nekad čak i različiti modeli istog proizvođača) imaju različite procedure zamene tečnosti (i odzračivanja).

Zbog toga je najbolje "guglati" po modelu kočnice i videti koja procedura je preporučena.

Ovako, generalno (i "na pamet" što se kaže), kod čeljusti koje imaju samo ravan (ili blago upušten) šraf, bez te "sisice" za odzračivanje (kao na pomenutom videu), obično treba odvrnuti taj štaf skroz, na njegovo mesto uvrnuti adapter sa špricem, pa sa te strane ubrizgavati kočionu tečnost, dok se sa kontra strane stara tečnost istiskuje u kanister (koji se isto ušrafi na poklopac kod kočionog klipa na ručici kočnice, na sličan način).

Kod takvih modela, sa donje strane treba ušrafiti špric pre nego što se gore bilo šta odvrne, kako bi vazdušni pritisak sprečavao da ulje iscuri. Kod zatvaranja sistema, procedura je obrnuta - prvo se zašrafi kod ručice kočnice, a tek onda dole kod čeljusti (ako je čeljust niže u odnosu na ručicu, što je obično slučaj).

Relja
 
Solution
Ćao,

Da, rekao bih da je kod automobila (ne samo Zastavinim) i motocikala nekako "standardnije" rešena zamena kočione tečnosti i odzračivanje sistema. Kod bicikala, stvar je dosta "šarena." Različiti proizvođači (nekad čak i različiti modeli istog proizvođača) imaju različite procedure zamene tečnosti (i odzračivanja).

Zbog toga je najbolje "guglati" po modelu kočnice i videti koja procedura je preporučena.

Ovako, generalno (i "na pamet" što se kaže), kod čeljusti koje imaju samo ravan (ili blago upušten) šraf, bez te "sisice" za odzračivanje (kao na pomenutom videu), obično treba odvrnuti taj štaf skroz, na njegovo mesto uvrnuti adapter sa špricem, pa sa te strane ubrizgavati kočionu tečnost, dok se sa kontra strane stara tečnost istiskuje u kanister (koji se isto ušrafi na poklopac kod kočionog klipa na ručici kočnice, na sličan način).

Kod takvih modela, sa donje strane treba ušrafiti špric pre nego što se gore bilo šta odvrne, kako bi vazdušni pritisak sprečavao da ulje iscuri. Kod zatvaranja sistema, procedura je obrnuta - prvo se zašrafi kod ručice kočnice, a tek onda dole kod čeljusti (ako je čeljust niže u odnosu na ručicu, što je obično slučaj).

Relja
ok.hvala.
probaću, zameniću ulje nekako al me brine kako na kraju ispustiti vazduh iz sistema?
 
ok.hvala.
probaću, zameniću ulje nekako al me brine kako na kraju ispustiti vazduh iz sistema?

Kod kočnica koje se pune tečnošću sa strane klipa, obično u kanister ušrafljen na ručici (na vrhu) izlazi stara tečnost i izlaze vazdušni mehurići (ručicu treba fiksirati tako da stoji vodoravno, naravno).

Kada se stara tečnost istera sva (i počne izlaziti čista tečnost), potrebno je kanister na ručici odšrafiti, prosuti staru tečnost, zavrnuti ga ponovo, pa napuniti čistom tečnošću.

Onda se špricem sa strane klipa povuče tečnost da počne prolaziti kroz sistem od kanistera, u špric. Kako se špric puni, i tu može poneki mehurić vazduha iz sistema ući u špric (zato ga treba držati vrhom ka dole, da mehurići odu ka delu šprica na kojem se gura.

Nakon toga, treba ponovo potisnuti tečnost od šprica, nazad ka kanisteru na ručici, otprilike do pola tečnosti iz šprica ovog puta.

Kada se to uradi, može se ručica nadrukati par puta, da potera mehuriće koji su eventualno ostali u kočionom klipu ručice.

Na kraju, treba poterati tečnost do kraja (da izađe skoro sva iz šprica, ali ne tako da se krene uterivati vazduh).

Povlačenje tečnosti špricem stvara neku vrstu vakuuma, koji pomaže da se oslobode i izvuku mehurići vazduha, ako ih ima u sistemu. Zato je važno tečnost "terati" u oba smera (kada se prvo istera sva stara tečnost).

Relja
 
Kod kočnica koje se pune tečnošću sa strane klipa, obično u kanister ušrafljen na ručici (na vrhu) izlazi stara tečnost i izlaze vazdušni mehurići (ručicu treba fiksirati tako da stoji vodoravno, naravno).

Kada se stara tečnost istera sva (i počne izlaziti čista tečnost), potrebno je kanister na ručici odšrafiti, prosuti staru tečnost, zavrnuti ga ponovo, pa napuniti čistom tečnošću.

Onda se špricem sa strane klipa povuče tečnost da počne prolaziti kroz sistem od kanistera, u špric. Kako se špric puni, i tu može poneki mehurić vazduha iz sistema ući u špric (zato ga treba držati vrhom ka dole, da mehurići odu ka delu šprica na kojem se gura.

Nakon toga, treba ponovo potisnuti tečnost od šprica, nazad ka kanisteru na ručici, otprilike do pola tečnosti iz šprica ovog puta.

Kada se to uradi, može se ručica nadrukati par puta, da potera mehuriće koji su eventualno ostali u kočionom klipu ručice.

Na kraju, treba poterati tečnost do kraja (da izađe skoro sva iz šprica, ali ne tako da se krene uterivati vazduh).

Povlačenje tečnosti špricem stvara neku vrstu vakuuma, koji pomaže da se oslobode i izvuku mehurići vazduha, ako ih ima u sistemu. Zato je važno tečnost "terati" u oba smera (kada se prvo istera sva stara tečnost).

Relja
ok, hvala, probaću pa javljam rezultate
 

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

Back
Top Bottom