Pozdrav! Schwable winter guma nova. Pri montiiranju unutrašnje gume stavljena je tanja guma nego što treba i spala je sa felne u toku vožnje. Kada sam postavljao novu video sam žice da vire.Pitanje je da li sam ja posle 100m vožnje uspeo da skršim gumu ili je ovo fabrički škart. PS. Nisam proverio unutrašnji deo spoljne gume pri prvom montiranju
Pozdrav,
Pošto nisam video ni stanje gume pre montiranja, ni kako je sela pri montiranju, sve što kažem treba uzeti sa rezervom.
Ukratko
Meni ovo deluje kao falična guma.
Opširnije
Počeću sa digresijom:
- Početak digresije -
Sa Schwalbe gumama kupljenim u Srbiji sam imao dovoljno često problema da sam to primetio i zapamtio. Takođe, dok sam radio u servisu bicikala, na njih je bilo čini mi se najviše reklamacija (ovo pogotovo uzeti sa rezervom pošto nisam zapisivao i vodio statistiku, nisam ja radio nabavku).
Uvoznik svaki put zameni pri reklamaciji, čak plati i poštarinu (barem je takvo bilo moje iskustvo), ali kad sam u roku od dva meseca morao drugi put menjati (reklamirati) gumu zbog defekta, digao sam ruke od Scwhalbe guma u Srbiji.
Sa Schwalbe gumama kupljenim u nemačkoj i austriji nisam nikad imao problema.
Pisao sam o ovome proizvođaču (i na engleskom, i na nemačkom), ali nisam dobio nikakav odgovor vezano za taj problem koji sam primetio.
- Kraj digresije -
U ovom slučaju, izgleda mi kao da su pukle žice koje sprečavaju gumu da se raširi, i da je guma zato spala sa felne.
U teoriji, kada se guma dobro montira i naduva, te žice su nepotrebne (osim možda kod felni koje su bez "kuke" - eng.
"hookles" felne). Služe samo da drže gumu da ne spadne dok se sve ne montira, naduva, pa je posle pritisak vazduha drži pribijenom uz felnu.
U praksi, pucanje tih žica može napraviti problem, pogotovo ako su već bile pokidane, pa su možda smetale gumi da lepo sedne i "zakači" se (tj. možda su proizvele efekat tanke
kašike za skidanje guma).
Širina unutrašnje gume može biti problem ako je unutrašnja guma prevelika u odnosu na spoljnu, pa da sprečava lepo naleganje spoljne gume. Preuska unutrašnja guma može dovesti do pucanja same unutrašnje ako se previše "rastegne" kada se naduva, ali ne bi trebalo da može oštetiti spoljašnju. Ovo sam detaljnije objasnio u članku "
Unutrašnje gume bicikla – veličine, i vrste ventila."
Širina spoljne gume može praviti probleme ako nije odgovarajuća spram širine felne. Uglavnom rezultuje lakšim oštećenjem felne, ili sletanjem gume, ali ne bi trebalo da dovodi do oštećenja gume (pogotovo ne da se pokidaju sajle unutar same gume).
U članku o standardima dimenzija guma za bicikl objasnio sam šta se i kako meri, te koje širine spoljnih guma pasuju na koje širine felni.
Sve u svemu, opet, uz gore-pomenutu "ogradu," meni ovo deluje kao falična guma. Probao bih reklamirati, i uzeti novu (u nadi da ću biti bolje sreće), ili tražiti novac nazad pa pokušati nabaviti gumu u Nemačkoj. To je malo više maltretiranje, i nezgodno je i u slučaju reklamacija, u praksi, ali obično "rizikujem" i do sad nisam imao problema (što ne znači da nikad neću, naravno).
Relja