• Cycling enthusiasts, bicycle mechanics, and anyone curious about bikes (or computers)? You're in the right place!

    Register for a free account and dive into the discussions.

    Our forum works with an AdBlocker, but if you’d like to support us, consider backing us on Patreon.

Servis viljuške RockShok XC32

Advert

FATBIKE

Frequent Pedaler
Hub Hero
pozdrav!
Sada bih pitao nešto o viljuški. Nedavno sam kupio viljušku 29eur.RockShok XC32 zračna polovna 120eura.Kada sam skinuo svoju staru koja je zaglavila santu rova, ugradio sam tu rockshok bilo je kada sam sve stegao ajme lufta. Ponovo sam ju skinu s nje sam izbio konus i također, s moje stare viljuške sam izbio konus. Te sam ga montirao na rockshok viljušku te sam sve vratio nazad na bicikli i opet sve pritegnuo, ali ona i dalje ima lufta . Da svaki dio sam očistio ponovo nanjeo novu mast i sve vratio na mjesto zavrnuo. Ali i dalje ima lufta kao da nešto fali. Sada ne znam, da li bih morao možda mijenjati nove šolje,ili je do vile..lp
 
Last edited by a moderator:
Solution
Sada bih pitao nešto o viljuški. Nedavno sam kupio viljušku 29eur.RockShok XC32 zračna polovna 120eura.Kada sam skinuo svoju staru koja je zaglavila santu rova, ugradio sam tu rockshok bilo je kada sam sve stegao ajme lufta. Ponovo sam ju skinu s nje sam izbio konus i također, s moje stare viljuške sam izbio konus. Te sam ga montirao na rockshok viljušku te sam sve vratio nazad na bicikli i opet sve pritegnuo, ali ona i dalje ima lufta . Da svaki dio sam očistio ponovo nanjeo novu mast i sve vratio na mjesto zavrnuo. Ali i dalje ima lufta kao da nešto fali. Sada ne znam, da li bih morao možda mijenjati nove šolje,ili je do vile..lp

Ćao,

Kopirao sam ovo pitanje u dve teme pošto su dve odvojene stvari. Na prvo pitanje sam...
Sada bih pitao nešto o viljuški. Nedavno sam kupio viljušku 29eur.RockShok XC32 zračna polovna 120eura.Kada sam skinuo svoju staru koja je zaglavila santu rova, ugradio sam tu rockshok bilo je kada sam sve stegao ajme lufta. Ponovo sam ju skinu s nje sam izbio konus i također, s moje stare viljuške sam izbio konus. Te sam ga montirao na rockshok viljušku te sam sve vratio nazad na bicikli i opet sve pritegnuo, ali ona i dalje ima lufta . Da svaki dio sam očistio ponovo nanjeo novu mast i sve vratio na mjesto zavrnuo. Ali i dalje ima lufta kao da nešto fali. Sada ne znam, da li bih morao možda mijenjati nove šolje,ili je do vile..lp

Ćao,

Kopirao sam ovo pitanje u dve teme pošto su dve odvojene stvari. Na prvo pitanje sam odgovorio u temi "Koja je optimalna dužina kurbli (170 ili 175 mm)?" Ideja je da odgovore lakše nađu ljudi sa sličnim pitanjem u budućnosti.

1. Uvod i "ograda"​

Počeću sa ogradom da nisam ekspert za servis hidrauličnih viljuški. U moderno vreme svi sve znaju, a ja sam ost'o glup & ograničen: dok ne naučim teoriju, i ne uradim nešto barem stotinak puta u praksi, sa barem desetak graničnih, problematičnih slučajeva, računam da ne znam i da nisam stručan.

Poslaću link ka ovom pitanju majstorima Draganu, i Borisu (vlasniku Ris Cycling servisa), jer su oni pravi eksperti, sa sve sertifikatima i višedecenijskim iskustvom u servisu hidraulične suspenzije bicikala. Nadam se da će izdvojiti vremena da se registruju na forum i odgovore, ili mi barem proslede odgovor mejlom pa da ga ovde objavim.

2. Odgovor​

OK, posle ograde na kojoj bi mi i advokati softverskih kompanija pozavideli, da pokušam odgovoriti na pitanje. :)

Mislim da dobro razmišljaš i da si na pravom putu. Prva stvar koju bih uradio je da utvrdim na kojem delu se javlja luft, da vidim šta tu zapravo pravi problem.

Otkrivanje lufta u ležaju viljuške ("šoljama"):
Kada se bicikl stavi na zemlju, na točkovima (kako drugačije? :) ), stisne se prednja kočnica, bicikl se gura napred nazad (ne toliko jako da se zaista pomeri, naravno), a prst se drži na spoju viljuške i rama. Slika to bolje objašnjava:

Provera lufta u šoljama viljuške


Više detalja o ovome je u članku: "Kako podesiti ugao i visinu kormana bicikla."

U gore-linkovanom članku objasnio sam i kako se eliminiše luft u šoljama (ako ležaj zapinje kada se luft eliminiše pravilno, onda je verovatno zreo za zamenu).

Otkrivanje lufta u štapovima viljuške:
Iz mog iskustva, često se desi da više od jedne stvari "zeza." Zato bih svakako proverio i rešio luft u šoljama, nezavisno od ovog "eksperimenta."

Sad, za otkrivanje lufta u štapovima, lakše je ako bicikl stoji na stalku, bez prednjeg točka. Jedan po jedan štap, jednom rukom se drži za donji deo, pri dnu, a drugom rukom za gornji deo (koji ne šeta), pri sredini, i cima napred-nazad, levo-desno. Da se vidi koliko štapovi šetaju i ima li tu nekog izraženog lufta.

Drugi eksperiment je sa biciklom na podu, sa sve točkovima. Stisnuti kočnicu, pa opteretiti korman bicikla - da se viljuška krene sabijati. Ako zapinje i ne klizi ravnomerno ka dole, ili ka gore kada se rastereti, onda tu nešto ne valja (nevezano za sam luft).

Ima viljuški koje su "ubijene" preko granice da se servis isplati, ili da zamena svih zamenskih delova može da kažem "trajno" (do sledećeg servisa na nekih 100 radnih sati) rešiti problem.

Gde nabaviti i koje delove, kao i koja je najbolja procedura za servis tog modela viljuške - ne znam, morao bih guglati. :) Nadam se da će Dragan i Boris moći više da pomognu.

Relja
 
Solution
Dopuna - od strane majstora Dragana (telefonom zvao čovek, da ne kucka, i da čuje umilan mi glas :) ):

Na šta Dragan sumnja:


"Proveravao bih redom kako si već napisao, uz par dopuna:"

1) (ako se utvrdi da je luft u šoljama)
Nova viljuška možda ima malo duži vrat, pa postojeći spejseri nisu dovoljno široki da omoguće dovoljno predopterećenje ležajeva šolja.

Potrebno je da, kada se poslažu svi spejseri, lula, i viljuška nabije do kraja da legne u ram, gornji deo (bilo lule, bilo spejsera, šta god da je poslednje stavljeno) bude za oko par milimetara iznad kraja vrata viljuške. Slika to bolje opisuje:

Potreban prostor da bi kapica mogla predopteretiti ležajeve upravljača


2) (ako se utvrdi da je luft u šoljama)
Moguće je da konus, ili neki drugi deo, nije dobro i do kraja seo. To isto vredi proveriti.

3) (ako se utvrdi da je luft u štapovima)
Moguće je da su štapovi oštećeni previše, ili da tefloni viljuške nisu nabijeni kako treba. Nabijanje teflona u kućnoj radinosti nije baš lako izvodljivo bez skupih specijalnih alata, a sređivanje toga u servisu može lako koštati koliko i ispravna polovna viljuška.

To je to od Dragana, što kažu: dve glave su pametnije od jedne. Ja bih se zahvalio dobrom čoveku i ovako, javno, a pivo kad se vidimo ("na Vencu"). :)
 
pozdrav! Relja i Dragane
Ne znam tko mi je odgovarao. ali bih se zahvalio društvu majstorima, Relji, Draganu i ostalima.
Da Iskreno nova vilica/viljuška ima duži vrat, baš isti kao i original, koju sam prethodno zamijenio, i sve je po slici isto tako urađeno ali ne znam zašto još uvijek ima lufta.
 
pozdrav! Relja i Dragane
Ne znam tko mi je odgovarao. ali bih se zahvalio društvu majstorima, Relji, Draganu i ostalima.
Da Iskreno nova vilica/viljuška ima duži vrat, baš isti kao i original, koju sam prethodno zamijenio, i sve je po slici isto tako urađeno ali ne znam zašto još uvijek ima lufta.

U prvom odgovoru objasnio sam proceduru kako se može utvrditi da li je luft u šoljama, ili u štapovima.

U zavisnosti od toga, vredi dalje gledati i razmišljati šta i kako. Ali prvo treba to utvrditi.

Relja
 

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

Advert
Back
Top Bottom