💡 Like BikeGremlin? Support us on Patreon
  • Cycling enthusiasts, bicycle mechanics, and anyone curious about bikes (or computers)? You're in the right place!

    Register for a free account and dive into the discussions.

Shimano Tiagra RD-4700-GS 10s i 36T kaseta

Advert

kicaBo

Pace Setter
Saddle Sage
Na bajsu je ovaj zadnji menjač u kombinaciji sa CS-HG500 11-32T kasetom. Napred je FC-4700 sa 50-34T kombinacijom i to nije baš najsjajnije rešenje za neke uspone. Nađoh CS-HG50-10s 11-36T kasetu, ali nisam baš siguran da će RD-4700-GS moći da radi sa 36T. Na netu nađoh podeljena mišljenja kao i neke tvrdnje da će biti OK.


Recenzija sa https://www.bike24.com/p2125086.html :
Excellent works with 11 speed road shifter. works with 11-36 cassette with plenty of space on the b- screw. very good deraileur for the money.


Ovde je opis menjača, k-ke:


Ako sam dobro shvatio kalkulaciju, razlika lančanika prednjih je 50-34=16T, zadnjih bi bila 36-11=15T, pa njihov zbor bi bio 41T. Shimano kaže - Total capacity 41T.

Bajs je ovaj https://www.stevensbikes.de/2022/en/de/city-trekking/urban/strada-600/

Hvala unapred na pomoći :)
 
Last edited:
Na bajsu je ovaj zadnji menjač u kombinaciji sa CS-HG500 11-32T kasetom. Napred je FC-4700 sa 50-34T kombinacijom i to nije baš najsjajnije rešenje za neke uspone. Nađoh CS-HG50-10s 11-36T kasetu, ali nisam baš siguran da će RD-4700-GS moći da radi sa 36T. Na netu nađoh podeljena mišljenja kao i neke tvrdnje da će biti OK.


Recenzija sa https://www.bike24.com/p2125086.html :



Ovde je opis menjača, k-ke:


Ako sam dobro shvatio kalkulaciju, razlika lančanika prednjih je 50-34=16T, zadnjih bi bila 36-11=15T, pa njihov zbor bi bio 41T. Shimano kaže - Total capacity 41T.

Bajs je ovaj https://www.stevensbikes.de/2022/en/de/city-trekking/urban/strada-600/

Hvala unapred na pomoći :)

Kapacitet zadnjeg menjača je bitan zbog "kupljenja" "viška" lanca (da ne bude labav i landara) kada se prebaci u prenos najmanji napred i najmanji pozadi (što rezultuje skroz ukošenim lancem i svakako treba izbegavati).

Šta raditi kada je kapacitet zadnjeg menjača nedovoljan (kako umeriti dužinu lanca - manje zlo)?

Ono što je veći problem je hoće li menjač moći da nabaci na najveći zadnji lančanik. To nema direktno veze sa kapacitetom menjača (pogledati prvi link za objašnjenje na šta pod ovim mislim), mada po pravilu menjači većeg kapaciteta imaju i mogućnost rada sa većim zadnjim lančanikom (mada to zavisi i od modela i dizajna).

Fabrika kaže da je maksimum 32 zuba. U zavisnosti od dužine kuke menjača (tj. samog rama), ovo se može premašiti u manjoj, ili većoj meri. 34 zuba vrlo često bude OK (kod Shimano menjača deklarisanih za do 32 zuba). 36 bi možda ipak bilo problem - jedini način da se to utvrdi je da se proba, na konkretnom biciklu, sa konkretnim lancem umerenim na optimalnu dužinu.

Za strme uspone, pored veće kasete, opcija je i tripl pogon. On ima svojih prednosti, ali bi tražio zamenu ručice prednjeg menjača (ako nije već stavljena neka koja može raditi i sa triplom) i prednjeg menjača (za tripl), pored zamene samog pogona.

Relja
 
Spec kažu pozadi 34T ako je prednji dvostruki?

1742225333170.webp
 
Namestio, radi odlično :)
Samo se javio novi problem, cilindar kočnice izgleda popustio, primetio malo ulja na ručici... O tome u novoj temi :)
 

Attachments

  • SGCAM_20250321_141444444.webp
    SGCAM_20250321_141444444.webp
    25.4 KB · Views: 11
  • SGCAM_20250321_141433608.webp
    SGCAM_20250321_141433608.webp
    22.6 KB · Views: 13
  • SGCAM_20250321_141427345.webp
    SGCAM_20250321_141427345.webp
    17 KB · Views: 12
Samo sam đaba kupio lanac. Ovaj koji je bio za 32T je i u ovom slučaju idealan. Mislio sam da će zatrebati jedan par karika više. No dobro, bio je jako povoljan, neka ga :).
 
Ap-dejt što bi rekli na Tinderu :)

Mnogo znači promena na 36T pozadi (11-36T). Planiram napred da nabacim 48T, trenutno je 50-34T. Kombinacija 50-11 je gotovo neupotrebljiva za mene i terene gde vozim, tako da ću sa 48T sve lepo da pokrijem.

SGCAM_20250408_170917965.webp
 

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

Advert
Back
Top Bottom