• Welcome to the Bike Gremlin Forum!

    We're glad to have you here! Whether you're a cycling enthusiast, a bicycle mechanic, or just curious about bikes (or computers), you've come to the right place. Here, you'll find discussions on everything from bike maintenance and cycling tips to computer-related topics and much more.

    As a guest, you can browse our threads and get a feel for the community. To fully participate, consider registering for a free account, which will allow you to:

    • Ask questions and share your knowledge
    • Join ongoing discussions
    • Access exclusive content
    • Receive updates on new topics

    We encourage you to introduce yourself in the New Members section. Our friendly community is here to help, so don’t hesitate to ask if you have any questions!

    Happy cycling and welcome to the Bike Gremlin family!

Singl freehub problem

goran

Hub Hero
Pozz, na slici se vidi moje vrhunsko znanje pa bi molio za ponoć, pitanje glasi kako da skinem ostali dio zupčanika sa tim da nemam baš neki izbor alata
 

Attachments

  • IMG_20231024_160522.webp
    IMG_20231024_160522.webp
    27.8 KB · Views: 34
Solution
Ćao Gorane,

Ovaj članak objašnjava razliku između "frivila" (račne) i "frihaba" (kasete).

Deluje mi kao da je ovde u pitanju račna (odnosno "frivil," na staroslovenskom 🙃 ).

Ako je račna, i ako se nema alat (ili je interfejs oštećen i svi lančanici su sišli sa osnove, što mi liči da se dogodilo), onda bih pokušao ići sa "destruktivnom metodom" (za ovakvu jezičku konstrukciju sam svojevremeno dobio grdnju od čitaoca kako nisam pravi majstor :) ).

EDIT:
Da, po naslovu teme je jasno da je u pitanju single-speed račna, a pretpostavljam da je pri pokušaju demontaže odvrnut spoljni deo (sa prihvatom lančanika), umesto da se odvrne ceo mehanizam sa nable - utori za rasklapanje mehanizma često budu jasno uočljivi i to...
Ćao Gorane,

Ovaj članak objašnjava razliku između "frivila" (račne) i "frihaba" (kasete).

Deluje mi kao da je ovde u pitanju račna (odnosno "frivil," na staroslovenskom 🙃 ).

Ako je račna, i ako se nema alat (ili je interfejs oštećen i svi lančanici su sišli sa osnove, što mi liči da se dogodilo), onda bih pokušao ići sa "destruktivnom metodom" (za ovakvu jezičku konstrukciju sam svojevremeno dobio grdnju od čitaoca kako nisam pravi majstor :) ).

EDIT:
Da, po naslovu teme je jasno da je u pitanju single-speed račna, a pretpostavljam da je pri pokušaju demontaže odvrnut spoljni deo (sa prihvatom lančanika), umesto da se odvrne ceo mehanizam sa nable - utori za rasklapanje mehanizma često budu jasno uočljivi i to može lako zbuniti. Mimo ove ispravke i sa tim u vidu, ostatak odgovora ostaje u suštini isti.

Knipex ili sličnim jakim podesivim kleštima bih probao odvrnuti mehanizam sa tela nable. Mislim da se opruga koja drži ta "perca" može skinuti ako se zavuče neki tanji šrafciger, ili zašiljena žbica i slično, pa da se ona mogu demontirati, i tako osloboditi useke u koje se može upreti.

Ako se nemaju dobra klešta, neki dobar izbijač (ili deblji i jači udarni ravan šrafciger), i čekić, pa udarcima pokušati pokrenuti račnu (točak fiksiran, šrafciger zabijen u utor, i udarac da ga potera ka smeru suprotnom od smera kretanja kazaljki na satu).

Grejanje vrelim vazduhom i prskanje penetrirajućeg ulja ("odvijač sprej" i slični) sigurno neće otežati posao, pogotovo ako se nakon toga sačeka da se nabla ohladi (dok je sve toplo, aluminijumska nabla će se brže i više širiti od račne, pa će biti još teže dok je toplo, ali će siklus grejanja-hlađenja možda malo razbiti rđu), i spolja sve odmasti (da ne klizi kad se odvrće).

Ovakav pristup će skroz oštetiti (uništiti) račnu, ali će omogućiti da se montira nova, ispravna.

Ako se želi sačuvati mehanizam (ukoliko je moguće vratiti ostale delove tj. ako nije ništa puklo), onda se nakon demontiranja peraca može izmeriti prečnik i napraviti improvizovan alat, koji će obuhvatiti telo, i imati dva ispupčena dela da upadnu u useke (u kojima su bila perca), pa onda polugom pokušati odvrnuti. Ako se takav adapter napravi da bude oko 1 cm debeo, i da su mu spoljne strane ravne, može se ubaciti u stegu, pa okretanjem celog točka odšrafiti račnu. A može se i navariti na kraju duže šipke, pa koristiti polugu na taj način.

Da dodam još, za svaki slučaj:
Kod sistema sa freehub-om, kada se skinu kontra matice sa osovine, odvrnu konusi, i osovina izvadi, obično sa unutrašnje strane postoji prihvat za imbus ključ (najčešće imbus 10, ređe 12, ali na novijim Shimano nablama je imbus 14 - teška egzotika).

Svakako bih preporučio korištenje montažne paste (dobra "bakarna mast" i slično) pre šrafljenja nove račne.

P.S.
Da, zanima me čuti kako je prošlo. :)

Relja BakarnaMast Novović
 
Solution
ides covjece, za mene je ovo naucna fantastika :) ali budem probao onako kako se rekli po redu pa bumo vidjeli kaj bu bilo od svega toga i javim sigurno, i poslje uslikam bicikl i takoder budem objavio,
 
Ćao Gorane,

Ovaj članak objašnjava razliku između "frivila" (račne) i "frihaba" (kasete).

Deluje mi kao da je ovde u pitanju račna (odnosno "frivil," na staroslovenskom 🙃 ).

Ako je račna, i ako se nema alat (ili je interfejs oštećen i svi lančanici su sišli sa osnove, što mi liči da se dogodilo), onda bih pokušao ići sa "destruktivnom metodom" (za ovakvu jezičku konstrukciju sam svojevremeno dobio grdnju od čitaoca kako nisam pravi majstor :) ).

EDIT:
Da, po naslovu teme je jasno da je u pitanju single-speed račna, a pretpostavljam da je pri pokušaju demontaže odvrnut spoljni deo (sa prihvatom lančanika), umesto da se odvrne ceo mehanizam sa nable - utori za rasklapanje mehanizma često budu jasno uočljivi i to može lako zbuniti. Mimo ove ispravke i sa tim u vidu, ostatak odgovora ostaje u suštini isti.

Knipex ili sličnim jakim podesivim kleštima bih probao odvrnuti mehanizam sa tela nable. Mislim da se opruga koja drži ta "perca" može skinuti ako se zavuče neki tanji šrafciger, ili zašiljena žbica i slično, pa da se ona mogu demontirati, i tako osloboditi useke u koje se može upreti.

Ako se nemaju dobra klešta, neki dobar izbijač (ili deblji i jači udarni ravan šrafciger), i čekić, pa udarcima pokušati pokrenuti račnu (točak fiksiran, šrafciger zabijen u utor, i udarac da ga potera ka smeru suprotnom od smera kretanja kazaljki na satu).

Grejanje vrelim vazduhom i prskanje penetrirajućeg ulja ("odvijač sprej" i slični) sigurno neće otežati posao, pogotovo ako se nakon toga sačeka da se nabla ohladi (dok je sve toplo, aluminijumska nabla će se brže i više širiti od račne, pa će biti još teže dok je toplo, ali će siklus grejanja-hlađenja možda malo razbiti rđu), i spolja sve odmasti (da ne klizi kad se odvrće).

Ovakav pristup će skroz oštetiti (uništiti) račnu, ali će omogućiti da se montira nova, ispravna.

Ako se želi sačuvati mehanizam (ukoliko je moguće vratiti ostale delove tj. ako nije ništa puklo), onda se nakon demontiranja peraca može izmeriti prečnik i napraviti improvizovan alat, koji će obuhvatiti telo, i imati dva ispupčena dela da upadnu u useke (u kojima su bila perca), pa onda polugom pokušati odvrnuti. Ako se takav adapter napravi da bude oko 1 cm debeo, i da su mu spoljne strane ravne, može se ubaciti u stegu, pa okretanjem celog točka odšrafiti račnu. A može se i navariti na kraju duže šipke, pa koristiti polugu na taj način.

Da dodam još, za svaki slučaj:
Kod sistema sa freehub-om, kada se skinu kontra matice sa osovine, odvrnu konusi, i osovina izvadi, obično sa unutrašnje strane postoji prihvat za imbus ključ (najčešće imbus 10, ređe 12, ali na novijim Shimano nablama je imbus 14 - teška egzotika).

Svakako bih preporučio korištenje montažne paste (dobra "bakarna mast" i slično) pre šrafljenja nove račne.

P.S.
Da, zanima me čuti kako je prošlo. :)

Relja BakarnaMast Novović
evo nasao jedan na youtu tubu, dali da i ja probam ovako
 

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

Back
Top Bottom