• Achtung, achtung!  :)

    During July 27th 2024 (or 28th, depending on your time zone), hosting server maintenance is planned and the forum will not work normally (we'll set it to read-only mode at best, though it will be completely offline for a while). Hopefully, it will all go well and we will be back on line within less than 8 hours.

    Thank you in advance for your patience.

    Note, this has nothing to do with the planned forum upgrade to version 2.3, which will most probably happen at a later date (probably in Autumn).

    Relja

Singl freehub problem

goran

Hub Hero
Pozz, na slici se vidi moje vrhunsko znanje pa bi molio za ponoć, pitanje glasi kako da skinem ostali dio zupčanika sa tim da nemam baš neki izbor alata
 

Attachments

  • IMG_20231024_160522.jpg
    IMG_20231024_160522.jpg
    38.1 KB · Views: 34
Solution
Ćao Gorane,

Ovaj članak objašnjava razliku između "frivila" (račne) i "frihaba" (kasete).

Deluje mi kao da je ovde u pitanju račna (odnosno "frivil," na staroslovenskom 🙃 ).

Ako je račna, i ako se nema alat (ili je interfejs oštećen i svi lančanici su sišli sa osnove, što mi liči da se dogodilo), onda bih pokušao ići sa "destruktivnom metodom" (za ovakvu jezičku konstrukciju sam svojevremeno dobio grdnju od čitaoca kako nisam pravi majstor :) ).

EDIT:
Da, po naslovu teme je jasno da je u pitanju single-speed račna, a pretpostavljam da je pri pokušaju demontaže odvrnut spoljni deo (sa prihvatom lančanika), umesto da se odvrne ceo mehanizam sa nable - utori za rasklapanje mehanizma često budu jasno uočljivi i to...
Ćao Gorane,

Ovaj članak objašnjava razliku između "frivila" (račne) i "frihaba" (kasete).

Deluje mi kao da je ovde u pitanju račna (odnosno "frivil," na staroslovenskom 🙃 ).

Ako je račna, i ako se nema alat (ili je interfejs oštećen i svi lančanici su sišli sa osnove, što mi liči da se dogodilo), onda bih pokušao ići sa "destruktivnom metodom" (za ovakvu jezičku konstrukciju sam svojevremeno dobio grdnju od čitaoca kako nisam pravi majstor :) ).

EDIT:
Da, po naslovu teme je jasno da je u pitanju single-speed račna, a pretpostavljam da je pri pokušaju demontaže odvrnut spoljni deo (sa prihvatom lančanika), umesto da se odvrne ceo mehanizam sa nable - utori za rasklapanje mehanizma često budu jasno uočljivi i to može lako zbuniti. Mimo ove ispravke i sa tim u vidu, ostatak odgovora ostaje u suštini isti.

Knipex ili sličnim jakim podesivim kleštima bih probao odvrnuti mehanizam sa tela nable. Mislim da se opruga koja drži ta "perca" može skinuti ako se zavuče neki tanji šrafciger, ili zašiljena žbica i slično, pa da se ona mogu demontirati, i tako osloboditi useke u koje se može upreti.

Ako se nemaju dobra klešta, neki dobar izbijač (ili deblji i jači udarni ravan šrafciger), i čekić, pa udarcima pokušati pokrenuti račnu (točak fiksiran, šrafciger zabijen u utor, i udarac da ga potera ka smeru suprotnom od smera kretanja kazaljki na satu).

Grejanje vrelim vazduhom i prskanje penetrirajućeg ulja ("odvijač sprej" i slični) sigurno neće otežati posao, pogotovo ako se nakon toga sačeka da se nabla ohladi (dok je sve toplo, aluminijumska nabla će se brže i više širiti od račne, pa će biti još teže dok je toplo, ali će siklus grejanja-hlađenja možda malo razbiti rđu), i spolja sve odmasti (da ne klizi kad se odvrće).

Ovakav pristup će skroz oštetiti (uništiti) račnu, ali će omogućiti da se montira nova, ispravna.

Ako se želi sačuvati mehanizam (ukoliko je moguće vratiti ostale delove tj. ako nije ništa puklo), onda se nakon demontiranja peraca može izmeriti prečnik i napraviti improvizovan alat, koji će obuhvatiti telo, i imati dva ispupčena dela da upadnu u useke (u kojima su bila perca), pa onda polugom pokušati odvrnuti. Ako se takav adapter napravi da bude oko 1 cm debeo, i da su mu spoljne strane ravne, može se ubaciti u stegu, pa okretanjem celog točka odšrafiti račnu. A može se i navariti na kraju duže šipke, pa koristiti polugu na taj način.

Da dodam još, za svaki slučaj:
Kod sistema sa freehub-om, kada se skinu kontra matice sa osovine, odvrnu konusi, i osovina izvadi, obično sa unutrašnje strane postoji prihvat za imbus ključ (najčešće imbus 10, ređe 12, ali na novijim Shimano nablama je imbus 14 - teška egzotika).

Svakako bih preporučio korištenje montažne paste (dobra "bakarna mast" i slično) pre šrafljenja nove račne.

P.S.
Da, zanima me čuti kako je prošlo. :)

Relja BakarnaMast Novović
 
Solution
ides covjece, za mene je ovo naucna fantastika :) ali budem probao onako kako se rekli po redu pa bumo vidjeli kaj bu bilo od svega toga i javim sigurno, i poslje uslikam bicikl i takoder budem objavio,
 
Ćao Gorane,

Ovaj članak objašnjava razliku između "frivila" (račne) i "frihaba" (kasete).

Deluje mi kao da je ovde u pitanju račna (odnosno "frivil," na staroslovenskom 🙃 ).

Ako je račna, i ako se nema alat (ili je interfejs oštećen i svi lančanici su sišli sa osnove, što mi liči da se dogodilo), onda bih pokušao ići sa "destruktivnom metodom" (za ovakvu jezičku konstrukciju sam svojevremeno dobio grdnju od čitaoca kako nisam pravi majstor :) ).

EDIT:
Da, po naslovu teme je jasno da je u pitanju single-speed račna, a pretpostavljam da je pri pokušaju demontaže odvrnut spoljni deo (sa prihvatom lančanika), umesto da se odvrne ceo mehanizam sa nable - utori za rasklapanje mehanizma često budu jasno uočljivi i to može lako zbuniti. Mimo ove ispravke i sa tim u vidu, ostatak odgovora ostaje u suštini isti.

Knipex ili sličnim jakim podesivim kleštima bih probao odvrnuti mehanizam sa tela nable. Mislim da se opruga koja drži ta "perca" može skinuti ako se zavuče neki tanji šrafciger, ili zašiljena žbica i slično, pa da se ona mogu demontirati, i tako osloboditi useke u koje se može upreti.

Ako se nemaju dobra klešta, neki dobar izbijač (ili deblji i jači udarni ravan šrafciger), i čekić, pa udarcima pokušati pokrenuti račnu (točak fiksiran, šrafciger zabijen u utor, i udarac da ga potera ka smeru suprotnom od smera kretanja kazaljki na satu).

Grejanje vrelim vazduhom i prskanje penetrirajućeg ulja ("odvijač sprej" i slični) sigurno neće otežati posao, pogotovo ako se nakon toga sačeka da se nabla ohladi (dok je sve toplo, aluminijumska nabla će se brže i više širiti od račne, pa će biti još teže dok je toplo, ali će siklus grejanja-hlađenja možda malo razbiti rđu), i spolja sve odmasti (da ne klizi kad se odvrće).

Ovakav pristup će skroz oštetiti (uništiti) račnu, ali će omogućiti da se montira nova, ispravna.

Ako se želi sačuvati mehanizam (ukoliko je moguće vratiti ostale delove tj. ako nije ništa puklo), onda se nakon demontiranja peraca može izmeriti prečnik i napraviti improvizovan alat, koji će obuhvatiti telo, i imati dva ispupčena dela da upadnu u useke (u kojima su bila perca), pa onda polugom pokušati odvrnuti. Ako se takav adapter napravi da bude oko 1 cm debeo, i da su mu spoljne strane ravne, može se ubaciti u stegu, pa okretanjem celog točka odšrafiti račnu. A može se i navariti na kraju duže šipke, pa koristiti polugu na taj način.

Da dodam još, za svaki slučaj:
Kod sistema sa freehub-om, kada se skinu kontra matice sa osovine, odvrnu konusi, i osovina izvadi, obično sa unutrašnje strane postoji prihvat za imbus ključ (najčešće imbus 10, ređe 12, ali na novijim Shimano nablama je imbus 14 - teška egzotika).

Svakako bih preporučio korištenje montažne paste (dobra "bakarna mast" i slično) pre šrafljenja nove račne.

P.S.
Da, zanima me čuti kako je prošlo. :)

Relja BakarnaMast Novović
evo nasao jedan na youtu tubu, dali da i ja probam ovako
 

Adverts

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

Back
Top Bottom