💡 Like BikeGremlin? Support us on Patreon
  • Cycling enthusiasts, bicycle mechanics, and anyone curious about bikes (or computers)? You're in the right place!

    Register for a free account and dive into the discussions.

Ulje iscurelo iz amortizera

Advert

Dzi

New Rider
Cadence Cadet
Zdravo svima,


Pre nekoliko dana sam menjao gumu na biciklu i tom prilikom je okrenuo naopako. Tokom ovog procesa, primetio sam da ulje curi iz amortizera. Nakon što sam postavio novu gumu i ponovo seo na bicikl, amortizer se čini da "ulegne" i nema povratne sile – ne vraća se u svoju prvobitnu poziciju.


Kako da pristupim rešavanju ovog problema? Da li je potrebno da dopunim amortizer sa uljem ?


Hvala unapred


(P.S. Amortizer je RockShox Tora 318)
 
Zdravo svima,


Pre nekoliko dana sam menjao gumu na biciklu i tom prilikom je okrenuo naopako. Tokom ovog procesa, primetio sam da ulje curi iz amortizera. Nakon što sam postavio novu gumu i ponovo seo na bicikl, amortizer se čini da "ulegne" i nema povratne sile – ne vraća se u svoju prvobitnu poziciju.


Kako da pristupim rešavanju ovog problema? Da li je potrebno da dopunim amortizer sa uljem ?


Hvala unapred


(P.S. Amortizer je RockShox Tora 318)

Pozdrav i dobrodošao, :)

Odgovoriću najbolje što mogu, uz ogradu da nisam ekspert za suspenziju, pa sve ovo treba uzeti sa rezervom i proveriti. Elem (u nadi da će me kolege ispraviti ako sam nešto pogrešio). :)

Kratak odgovor​

Ako je ulje baš iscurelo, velika je verovatnoća da su oštećeni semerinzi (zaptivke).

Da, ulje bi trebalo dopuniti - tačnije, zameniti. Ali pre toga je važno otkloniti uzrok curenja, kako se problem ne bi ponovio i ne bi nastala veća šteta.

Drugim rečima, na osnovu opisanog stanja, najverovatnije je potreban kompletan servis viljuške: rasklapanje, čišćenje, zamena ulja, podmazivanje (uljem i Slickoleum/SRAM Butter mašću), i najverovatnije zamena semeringa. Po potrebi i zamena drugih delova ako se utvrdi da su oštećeni ili istrošeni.

Taj model ima oko 20ak godina već ako se ne varam, a ne proizvodi se već preko 10 godina, tako je viljuška sigurno stara i razumljivo je da traži servis - ako nije već previše pohabana da bi i to pomoglo.

Servisno uputstvo za RockShox Tora 318 viljušku:
https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/service-manuals/rockshox/front-suspension/2010-rockshox-technical-manual.pdf

Opširnije​

Po opisu bih rekao da je viljuška izgubila i vazduh i ulje.

Simptomi gubitka ulja​

  • Nema prigušenja - viljuška ne "odgovara" pravilno na udarce.
  • Viljuška "propada" brzo i mekano, bez kontrole.
  • Masne mrlje ili vidljivo curenje oko semeringa (što je ovde svakako slučaj).

Simptomi gubitka vazduha (kod Solo Air sistema kakav ima Tora 318)​

  • Viljuška uopšte ne pruža otpor - lako se sabija čak i pod težinom bicikla (bez bicikliste).
  • Ne vraća se nakon sabijanja (nema "povratka").
  • Nije moguće podesiti pritisak (ili ga pumpa ne registruje jer je komora prazna).
Vrlo je moguće da su obe komponente otkazale - i damping (ulje), i opružni sistem (vazduh). To se dešava kod starijih viljuški koje nisu redovno servisirane.

Moguće dodatne tačke oštećenja​

  • O-prstenovi (O-rings) u Solo Air komori.
    Ako je viljuška stara i nije servisirana godinama, gumeni O-prstenovi mogu da se stvrdnu, ispucaju ili se istroše, pa ne zaptivaju dobro.To dovodi do curenja vazduha iz pozitivne ili negativne komore.
  • Damping sistem - Motion Control cartridge (uložak).
    Ako je došlo do curenja ulja unutar uloška, unutrašnje membrane i ventili mogu biti oštećeni. U nekim slučajevima je potrebna zamena celog damping uloška.
  • Klizne čaure (eng. bushings).
    Ako imaju luft ili su istrošene, mogu uzrokovati trenje i nepravilan hod, što dodatno opterećuje semeringe i ubrzava curenje. Ovo nije direktno povezano sa gubitkom vazduha, ali doprinosi opštem lošem stanju viljuške.
  • Unutrašnje cevi (eng. stanchions).
    Ako su ogrebane, nagnječene, ili imaju sitne pukotine, mogu da oštete semeringe i gumene zaptivke pri svakom hodu. Vizuelno ih treba pažljivo pregledati.

Kako proveriti​

  • Ako imaš servisni komplet (ili ako ga kupiš), možeš proveriti stanje O-prstenova i semeringa prilikom rasklapanja.
  • Damping uložak kod RockShox Tora 318 je delimično servisabilan, u zavisnosti od verzije. U priručniku su opisane mogućnosti.

Potrebno za servis​

  • Kompletan servis set (O-prstenovi, semerinzi).
  • Slickoleum mast + odgovarajuće ulje za viljuške/amortizere.
  • Pumpa za viljuške (da proveriš da li Solo Air drži pritisak posle sklapanja).

Završne napomene​

Servis stare pohabane viljuške se ne isplati uvek. Nekad su delovi toliko pohabani, ili skupi i teški za pronaći, da se kvar ne može otkloniti kvalitetno na duži rok. Zavisi od konkretnog modela.
 

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

Advert
Back
Top Bottom