Viljuška SR Suntour - vađenje opruge

kicaBo

Saddle Sage
Imam problem sa vađenjem opruge. Jednostavno neće da izađe. Grešim li negde ili je jednostavno zapeklo? Oseća se da ima prljavštine, pokušao da sperem što više sa uljanim i WD, ali i dalje ni makac. Kuckao odozdo, nalegao, neće. Strah me da primenim veću silu, da se ne desi nešto neplanirano...
 

Attachments

  • IMG_20240225_122906_8.1.011.webp
    IMG_20240225_122906_8.1.011.webp
    74.7 KB · Views: 8
  • IMG_20240225_122929_8.1.011.webp
    IMG_20240225_122929_8.1.011.webp
    32 KB · Views: 7
  • IMG_20240225_122954_8.1.011.webp
    IMG_20240225_122954_8.1.011.webp
    20.8 KB · Views: 8
Opruga je očajna:

View attachment 216

Izmerih (mm):

Spoljni - 23.5
Unutrašnji - 16.5
Opruga fi - 3.5
Dužina - ~205

Ima li šanse naći ovu oprugu?

Vredi guglati po modelu viljuške - ako nema kod nas, možda ima u inostranstvu (tu se postavlja pitanje isplativosti, s obzirom na to da poštarina do Srbije i za najmanji deo obično bude oko 20evra, a znaju uskočiti i nepredvidivi troškovi špedicije, carine i PDV-a).

Primer web prodavnice koja prodaje različite modele opruga:
https://www.ridewill.com/m3/en/cycling/1/suntour/112/forks-shocks/18/fork-spare-and-accessories/772/fork-springs/401/

Relja
 
Ipak, nije sve tako jednostavno :). Ova gore opruga je za cev od 30mm, a kod mene je 28mm.
Imaju ogroman broj viljuški, a nešto manji broj opruga. Najveći problem je što se određene opruge (veći broj njih), nikad nisu ni prodavale kao rezervni delovi.
Ovo je stariji model viljuške iz 2008 god ( https://www.srsuntour.com/fileadmin/user_upload/Downloads/Consumer/Bike/Exploded views/2007/Suspension Fork/SF7-NCX/SF7-NCX-D-RL-700-63.pdf ), pa tek tu oprugu nema šanse naći.
Kontaktirao sam ovlašćeni servis iz Nemačke u vezi pomoći. Momak sa druge strane ekrana je bio jako predusretljiv i zajedničkim snagama smo došli do gornjeg modela viljuške. Još je i napisao kako mu je drago da nismo odustali pre rešenja. Takođe reče da opruge gotovo i da ne prodaju u toku godine, možda komad ili dve. Ja nađoh neki Suntour servisni katalog, ovaj pregledao njegove papire i nađosmo oprugu sa njenim parametrima. Jedno rešenje - napraviti novu. Kontaktirao sam jednu firmu iz Srbije (ne znam smem li napisati ime iste) i rekoše da nema problema oko izrade, a cena je više no korektna (500 din). Drugo rešenje - kupiti drugu. Cena polovne Suntour NEX je 4000 din, i ta je jedina sa oglasa koja odgovara oblikom i dužinom vrata (22.5cm). Nove su duplo skuplje, pa i jače od toga.
Kako god, opruga je naručena. Nadam se da će biti odlična.
 
Jedno rešenje - napraviti novu. Kontaktirao sam jednu firmu iz Srbije (ne znam smem li napisati ime iste)

Svakako. Glavna ideja foruma je razmena informacija. Možda još nekom pomogne da zna (prvi ja ne znam koga bih pitao da mi pravi oprugu za amortizer :) ).
 
Skidanje plastifikacije sa viljuške je oduzelo baš dosta vremena. Muški su ga plastificirali. Preko plastifikacije je bio još jedan sloj zaštite, jako otporan. Opcija peskarenja je ostavljena kao backup solucija. Skid boja, ne znam ni sam koliko premaza, špakla, nožići, šila, četke čelične ne prevelike čvrstoće i nakon par sati sređeno. Gde god je trebalo, i na viljušci i na ramu, nanošen je body alu kit, sređivano vodenom šmirglom. Recimo da je priprema svih površina za farbanje završena :).

IMG_20240303_165932_8.1.011.webp


IMG_20240303_165917_8.1.011.webp
 
Primetio sam da kad je vila zaključana, ipak ima hod, propadne. Dosta teže, ali ipak ode na dole pod pritiskom. Recimo, upotrebim silu da propadne nekih 3cm (mislim da ne bi trebalo toliko da pusti, ali ipak bude približno), ali ne vrati nazad (kao kad je otključana), već ostane na tom položaju. Da li je to problem sa kertridžom koji je zadužen za zaključavanje ( ako se dobro sećam, u pitanju je gasni, ovaj mi deluje identično - https://www.xxcycle.com/31315-sr-suntour-lockout-cartrige-fun015-13.html )?
 
Primetio sam da kad je vila zaključana, ipak ima hod, propadne. Dosta teže, ali ipak ode na dole pod pritiskom. Recimo, upotrebim silu da propadne nekih 3cm (mislim da ne bi trebalo toliko da pusti, ali ipak bude približno), ali ne vrati nazad (kao kad je otključana), već ostane na tom položaju. Da li je to problem sa kertridžom koji je zadužen za zaključavanje ( ako se dobro sećam, u pitanju je gasni, ovaj mi deluje identično - https://www.xxcycle.com/31315-sr-suntour-lockout-cartrige-fun015-13.html )?

Može biti.

Generalno, jači udarac zaključanom vilom (tipa doskok biciklom sa visine od metar-dva) može probiti i oštetiti ventil koji zatvara hod viljuške (tj. zaključava je). Zaključavanje je bezbedno za vožnju po terenu koji nije previše neravan, po vodoravnom i po usponima, ali nije preporučeno na džombastom terenu, pogotovo ako se ide brže (bilo po ravnom, bilo nizbrdo).

Relja
 
Pitah juče lika koji mi je pomogao oko opruge za viljušku, za ponašanje ovog specifičnog kertridža zaključavanja. Videh da ih ima raznih i drugačije se ponašaju.

Odgovor:

Hi,
This type of cartridge has oil and nitrogen and will not close rigidly. This is why you can push it in even in locked condition. The function of this kind of LO cartridge is to avoid bobbing of the fork when you ride uphill standing on the pedals.

Po ovome, kertridž je sasvim OK. Kruta vila bi bila bolje rešenje, ali i ovako ne smeta, samo primetih ponašanje.
 
Pitah juče lika koji mi je pomogao oko opruge za viljušku, za ponašanje ovog specifičnog kertridža zaključavanja. Videh da ih ima raznih i drugačije se ponašaju.

Odgovor:



Po ovome, kertridž je sasvim OK. Kruta vila bi bila bolje rešenje, ali i ovako ne smeta, samo primetih ponašanje.

Ima smisla - to je zapravo odlično i pomaže u penjanju (ako se viljuška ne vraća kada potone, tj. ako ostaje u najnižem položaju do tada, ili propadne dublje, bez da se vraća).

Podizanje prednjeg točka je problem i kod bicikala sa krutom vilom ako imaju kratko međuosovinsko rastojanje - a moderni bicikli se prave sa dosta kratkim međuosovinskim rastojanjem kako bi se bolje prodavali (lakši, "agresivna geometrija" i ostale marketinške budalaštine).

Relja
 

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

Back
Top Bottom