• Welcome to the Bike Gremlin Forum!

    We're glad to have you here! Whether you're a cycling enthusiast, a bicycle mechanic, or just curious about bikes (or computers), you've come to the right place. Here, you'll find discussions on everything from bike maintenance and cycling tips to computer-related topics and much more.

    As a guest, you can browse our threads and get a feel for the community. To fully participate, consider registering for a free account, which will allow you to:

    • Ask questions and share your knowledge
    • Join ongoing discussions
    • Access exclusive content
    • Receive updates on new topics

    We encourage you to introduce yourself in the New Members section. Our friendly community is here to help, so don’t hesitate to ask if you have any questions!

    Happy cycling and welcome to the Bike Gremlin family!

Vodič za kupovinu treking bicikla

Članak je ovde: https://bicikl.bikegremlin.com/13820/treking-bicikl-kupovina/

Citati iz teksta članka, sa mojim laičkim reakcijama :

Mnogi pitaju ovih dana: “kakav je Polar Forester?" Ako nemate novaca za bolji, radiće. Izbor dobrih treking bicikala u Srbiji je očajan, a plate su takve kakve jesu. Koliko vidim, situacija nije puno bolja ni u komšiluku, pogotovo ove godine, u vreme pisanja ovog članka.

Kako stvari stoje sa perspektivama u budućnosti?
Ali, na to ste pitanje indirektno odgovorili:

Nadam se da ste već i sami uočili šemu: proizvođači po gotovo duplo višoj ceni, daju poboljšanja na kašičicu.
Za ovo nije kriv ni jedan pojedinačan proizvođač. Tržište i marketing diktiraju uslove....


Izgleda da je ovo stanje koje će potrajati, i da se verovatno ne trebamo nadati poboljšanju u sledećih nekoliko godina?
Oh, izvinjavam se, ali bojim se da sam postavio nemoguće pitanje: i najgenijalniji ljudi kroz istoriju, koji su umeli da tačno predskažu ovaj ili onaj budući tok događaja, su bili bespomoćni kad je reč kod predviđanja tajminga.
Stoga...

Moramo birati od onoga što se nudi, ili sami sebi sklapati, iz delova (što izađe skuplje – kad posebno kupujete svaki deo).

U tom kontekstu je ono što mene kopka i zbog čega sam počeo da pišem ovu poruku: obećanje zamene kritičnih nisko-kvaltetnih delova.
Meni, kao potpunom laiku koji je čitao vaše članke u toku od par dana, izgleda da ljude treba više ohrabrivati da menjaju amort-viljuške krutim, i da menjanju disk-kočnice V-kočnicama, jer bi se time kvalitet njihovih bicikala poboljšao dramatično, i to bi im se itekako isplatilo.
To je moj utisak.

Bilo kako bilo,

U mojem slučaju, koristim jedan stari MTB bicikl izrazito niskog kvaliteta: ovaj na slici: https://ibb.co/ZS6RVRt . On (možda) odgovara mojoj visini od 180cm, i mojoj potrebi svakodnevne vožnje kroz grad, ali je loš izbor štos e tiče mojih tura po autoputevima izvan grada. Što se tiče sume koje sam bio spreman dati ona se podiže iz dana u dan, ali je ispod 500 EUR. U razgledanjima za nabavku novog bicikla, za oko mi je zapao ovaj model https://old.kross.pl/en/2020/trekking/trans-1-0-1

1) ima V-kočnice (bar u opisu)

2) prednju amortizaciju viljuškom

Kako vi gledate na mogućnost da nakon nabavke odem serviseru i zatražim da tu amort-viljušku zameni krutom, i da ovu prvu zadrži za sebe?
Koliko bi to bilo dobro Koliko bi to bilo skupo? (Živim u istom regionu, nešto južnije od vas)
I da li, osim dužine od 45-50cm, postoji nešto kritično kod odabira staromodne viljuške?

3) Da li ovaj "Trans" bicikl ima lulu sa orahom ili ne? Ustanoviti to izgleda da nadilazi moje kapacitete.

Da se na kraju vratim na početak: Nadam se da ste već i sami uočili šemu: proizvođači po gotovo duplo višoj ceni, daju poboljšanja na kašičicu.

To sugeriše postojanje zone relativno više isplativosti ulaganja u regionu ponuda sa nižim cenama, što je zanimljivo.
Naravno, iz te je generalne konstatacije pogrešno izvlačiti čvrste sudove u konkretnim slučajevima. Detalji, detalji... oni su kralj.

Već ste mi puno pomogli vašim člancima, veliko vam hvala.
 
Pozdrav,

Lep post i dobra, logična pitanja. Pokušaću odgovoriti, a ako sam nešto ispustio, ili treba dodatno objasniti, recite. :)

Zamena amort vile krutom vilom je generalno problematična. Ovde sam objasnio zbog čega je to tako, odnosno zašto treba naći posebnu, dužu krutu vilu, i kako pogrešna dužina vile utiče na upravljanje i geometriju bicikla:
Krute viljuške sa kompenzacijom za dužinu amortizera

Taj Trans bicikl ima lulu sa orahom. Na oko mi deluje kao da je promer čeone cevi dovoljno velik da se može ugraditi viljuška tipa "a-head" (bez oraha), i montirati odgovarajuća lula na nju (to bi tražilo novu viljušku, novu lulu, i nov set šolja/ležajeva upravljača) - ali bih morao videti specifikacije, ili premeriti bicikl da bih to mogao sa sigurnošću potvrditi.


Nadam se da će ova digresija više pojasniti problem, nego što će zbuniti: :)

U suštini je očajno loša (praktično nepostojeća) ponuda da kažem "zdravorazumskih bicikala" (tj. bicikala napravljenih da služe biciklisti, a ne on njima).

Ramovi poput Surly Cross Check (za svakodnevnu vožnju i bržu vožnju po drumu) i Surly Long Haul Trucker (za nošenje veće količine tereta/prtljaga) su povučeni iz proizvodnje i prodaje. Drugi proizvođači danas isto ne nude ništa slično (barem ja ne uspevam na prvom mestu sebi naći takav ram/ramove). Ram je srce i kičma bicikla, i diktira vrstu opreme koja se može montirati.

Cene su posebna priča - sve što iole valja košta Boga oca - isto je i za alat, delove za računare, pa i bicikle.

Sa svim tim na umu - može se lepo voziti i uživati i sa biciklima koji su danas dostupni. Da, održavanje je osetno skuplje i komplikovanije (velika većina ljudi mora koristiti usluge profesionalnih servisa). Ali ne može se kupiti bicikli koji se ne pravi više - ostaje samo da se napravi kompromis (na radost proizvođača - a serviseri su u velikom problemu kao i kupci, zbog sve skupljih alata i komplikovanijih bicikala).

S obzirom na trenutne cene, za budžet do 500 evra trenutno ima najviše smisla gledati polovne bicikle od proverenih prodavaca (Goran Fahrrad sa 2bike.rs oglasa mi prvi pada na pamet).

Relja
 
Zdravo još jednom,

Dolazim sa pitanjem, Kako vam izgleda ovaj bicikl:





Radi se navodno o modelu iz 2018. :

... Koji je na gorenavedenoj onlajn ponudi tek ~ 40% cene istog modela iz 2020.:


Njihove navedene tehničke razlike:

2020. Shimano Deore BR-M6000

2018. Shimano BR-M315

2020. Shimano DH-UR700-3D

2018. Shimano DH-3D37

2020. Gates CDX Center Track, 46T, BB Gates

2018. Gates S150 CDN, 46T, 170mm, BB Thun Zumba

Kaseta 2020. Gates Rear Sprocket CDN, 22T

Kaseta 2018. Gates CDN, 22T

,Stup upravljača':
2020.: VP, 1 1/8, Semi-Integrated
2018.: FSA Orbit Z semi-integrated 1 1/8

(i različito sedlo i drške.)

Kako vam deluje ova ponuda bicikla iz 2018.?

Pozdrav
 
Zdravo još jednom,

Dolazim sa pitanjem, Kako vam izgleda ovaj bicikl:





Radi se navodno o modelu iz 2018. :

... Koji je na gorenavedenoj onlajn ponudi tek ~ 40% cene istog modela iz 2020.:


Njihove navedene tehničke razlike:

2020. Shimano Deore BR-M6000

2018. Shimano BR-M315

2020. Shimano DH-UR700-3D

2018. Shimano DH-3D37

2020. Gates CDX Center Track, 46T, BB Gates

2018. Gates S150 CDN, 46T, 170mm, BB Thun Zumba

Kaseta 2020. Gates Rear Sprocket CDN, 22T

Kaseta 2018. Gates CDN, 22T

,Stup upravljača':
2020.: VP, 1 1/8, Semi-Integrated
2018.: FSA Orbit Z semi-integrated 1 1/8

(i različito sedlo i drške.)

Kako vam deluje ova ponuda bicikla iz 2018.?

Pozdrav

Pozdrav,

Nisam ljubitelj brzina u glavi i pogona sa kaišem.
Super je dok sve radi, ali kad pukne guma, ili nešto pravi problem - dosta su komplikovaniji, a iz mog iskustva, retko koji majstor kod nas zna da radi sa tim.

Kod kaiša je bitno postići optimalnu tenziju, inače pukne, ili se pohaba prerano.
Za brzine u glavi je bitno da su ispravne, da se radi redovno servis, i da se podesi menjač kako treba. Video na tu temu:


Relja
 
U ovom Vodiču ste preporučili Trek FX 1 i FX 3 Disc. Kakav je bio razlog što ste ,preskočili' fx 2?
Pozdrav
 
U ovom Vodiču ste preporučili Trek FX 1 i FX 3 Disc. Kakav je bio razlog što ste ,preskočili' fx 2?
Pozdrav

Ako me sećanje ne vara (nisam zapisao razlog, pa ovo treba uzeti sa rezervom):
Trek FX 2 ima diskove, a ne baš sjajnu opremu. Dakle, niti jednostavnost FX 1, niti neki poseban kvalitet.

Relja
 

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

Back
Top Bottom