• Welcome to the Bike Gremlin Forum!

    We're glad to have you here! Whether you're a cycling enthusiast, a bicycle mechanic, or just curious about bikes (or computers), you've come to the right place. Here, you'll find discussions on everything from bike maintenance and cycling tips to computer-related topics and much more.

    As a guest, you can browse our threads and get a feel for the community. To fully participate, consider registering for a free account, which will allow you to:

    • Ask questions and share your knowledge
    • Join ongoing discussions
    • Access exclusive content
    • Receive updates on new topics

    We encourage you to introduce yourself in the New Members section. Our friendly community is here to help, so don’t hesitate to ask if you have any questions!

    Happy cycling and welcome to the Bike Gremlin family!

Da li su uske gume “brže” – otpor kotrljanju - komentari članka

Status
Not open for further replies.

BikeGremlin

Wheel Wizard
Staff member
Kako bih izbegao da stranice budu kilometrima dugačke, ali i sačuvao korisna pitanja i odgovore koje sam tokom vremena dobijao i davao, odlučio sam kopirati komentare sa sajta na forum - i "premestiti" dalje diskusije ovde.

Ovo su komentari vezani za članak:
Da li su uske gume “brže” – otpor kotrljanju


Ova tema je zaključana za nove komentare

Ako ovde niste našli odgovor na svoje pitanje, otvorite novu temu sa svojim pitanjem/problemom, u odgovarajućoj sekciji foruma (ovo je sekcija Točkovi, nable žbice, gume).

Relja
 
Last edited:
  1. Bogdan
    04/10/2018 u 15:37
    Питање којим се излажем опасности да испаднем глуп:” Може ли спољна гума бити крива”? Имам друмаша, гуме су 700х23, скоро сам осетио прилично снажно бацање лево – десно. Однео сам бицикл на центрирање, код мајстора који ми је до сад радио исто, међутим након центрирања и даље имам исти проблем. Чини ми се да је фелна ОК. Да ли проблем може бити дотрајала задња гума? Поздрав.
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      04/10/2018 u 18:05
      Kažu da nema glupih pitanja, samo glupih odgovora. 🙂
      Kratak odgovor: da, guma može biti kriva sama po sebi sa vidnim i primetnim “bacanjem”.
      Guma može biti kriva, deformisana. Bilo usled fabričke greške, ili dugog skladištenja na nepravilan način (izduvana na točku, ili neadekvatno skladištena).
      Takođe, loše montiranje može dovesti do toga da guma malo krivuda kada se točak zavrti (čak i ako je sama felna prava, tj. ako je točak dobro centriran). Kako pravilno montirati gumu.
      Na kraju, kod nekih felni se desi, čak i uz ujednačenu tenziju žbica, da pri montiranju i duvanju gume na viši pritisak, felna malo (tek primetno) dobije osmicu. Ovo sam zapazio kod nekih (ne svih) felni za disk kočnice, koje nisu previše duboke i pravljene su da budu što lakše. Ne znam je li uzrok neuniformnost materijala felne, pa se pod pritiskom felna na različitim delovima različito sabija, ali ume da se pojavi. Kažem – efekat je manje primetan – vidi se na stalku, a ne primeti se lako u vožnji.
      Jedino me buni ono “osetio prilično snažno bacanje levo-desno”. Nije mi jasno je li reč o vizuelnom efektu, ili se to bacanje odražava zanošenjem, tj. baš osetnim uticajem na upravljanje?
  2. f91d517bdd827582b00417bf5c154fab.jpg

    Bogdan
    04/10/2018 u 18:23
    Заноси, као ударац у нешто, буквално баци лево десно. Спољна гума није нова, мислио сам да је мењам на крају сезоне. Прилично је непријатно за возити, нарочито ако навикнете на добро утегнут бајс. Мајстор који ми увек ради центрирање ми је и сад центрирао задњи точак, али осећај је исти као и пре тог посла. Буквално, никаква промена. Човек не фолира, увек уради посао беспрекорно.
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      04/10/2018 u 18:46
      To se relativno lako može 100% utvrditi: zavrti se točak i gleda se naspram pakni kočnice, ili zip vezice pričvršćene na ram – da li sama felna šeta, ili je prava. Ako je felna prava, onda je do gume – bilo deformacija, ili nepravilno montiranje.
  3. f91d517bdd827582b00417bf5c154fab.jpg

    Bogdan
    04/10/2018 u 18:50
    Биће да је деформација гуме, обратио сам пажњу на фелну и пакну чим сам осетио бацање. Мислим да на гуми има испупчење, као да се “расула”. Хвала вам на одговору.
  4. b9ca15365d0728550c6ed639832aabea.jpg

    Cosmosis
    15/03/2019 u 14:52
    Veliki pozdrav! Citao sam bas dosta po vasim tekstovima i ako bi mogla mala pomoc oko odabira gume?
    Imam 26inc sa velikim kramponima gume na svom biciklu. Vozim iskljucivo po asfaltu,trotoarima i slicno mozda 10% offroad. Moja dilema je uglavnom oko debljine gume. Voleo bih da stavim 26×1,75 KENDA K1045 KOMMUTER jer mislim da bi izgledale najlepse na mom bajsu . Medjutim u opticaju su i deblje na preporuku drugih forumova kao sto su 26×1,95 KENDA K90 i 26×2,125 KENDA K1008A FLAME(ovu najcesce hvale) pa bih molio za vas komentar. Da li cu izgubiti na udobnosti ako uzmem te uze ili da po preporuci vaseg teksta trebam ici na malo sire gume?
    Hvala puno na pomoci!
  5. 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

    Relja
    16/03/2019 u 17:32
    Dobro i logično pitanje (što bi rekli političari dok smišljaju šta da slažu). 🙂
    Kratak odgovor: sve od 1,75 do 2,2 inča može biti i brzo i udobno, samo treba izabrati kvalitetnu gumu. Kenda i CST koštaju ispod 1.000 din. u Srbiji, a za manje od 2.000 din nema boljih guma. Za preko 2.000 ima, prvenstveno Continental modela koji su i lakši, i brži i udobniji. Mogu dati konkretne preporuke ako treba. Za do 1.000 din – bilo koja Kenda, ili CST čija Vam se šara svidi (što ćelavije, to bolje za asfalt).
    Opširniji odgovor:
    Posle nekih 100 godina vožnje bicikala, ljudi su zaključili da je prečnik felne od 622 mm (marketinški nazvan 28″ za drum i 29″, ili 29er ako se takvi točkovi stavljaju na MTB) optimalan: niti je točak premalog prečnika pa da vožnja bude neudobna, niti je prevelik, pa da manevrisanje biciklom bude nezgono, niti da točkovi budu previše slabi, ili previše teški ako se naprave jačim (deblja felna, flanže nable i žbice). Još opširnije:
    https://bicikl.bikegremlin.com/1131/mtb-tockovi-26-vs-275-vs-29-29er/
    U tom smislu (objašnjeno je detaljnije u linku iznad), 26″ je standard koji je napravljen u počecima MTB biciklizma, kako bi se, u vreme kada amortizeri na bajsevima nisu postojali, dobio točak koji je dovoljno jak, a i dovoljno udoban. Time se dobijala mogućnost da na ram stanu “ogromne” gume, zbog udobnosti i ublažavanja udaraca, a da točak bude dodatno ojačan time što je manjeg prečnika (lakše podnošenje lateralnih opterećenja zbog kraće poluge kojom bočne sile deluju).
    Ako se na 26″ montira uža guma (koja je i “niža” kad se montira i naduva), prečnik točka je manji (nego sa širom gumom). Dobija se manja udobnost i sporije kotrljanje (opet, objašnjeno u linku iznad).
    Zbog toga ne bih preporučio ništa uže od 1,75″ za takve točkove. Sa 1,75″ se već dobija sasvim OK konstrukcija u svakom pogledu, ali ne smeta ništa ni ako su gume malo šire. S tim što dobici u udobnosti eksponencijalno opadaju kako se ide preko te širine. Već preko 2,25″, pogotovo za asfalt, nema previše smisla – dobija se samo veća masa (težina), bez nekog osetnog dobitka u udobnosti.
    Nakon svega napisanog, vratio bih se na kvalitet gume. To je od presudnog značaja. Kvalitetna guma (tipa Schwalbe Marathon Racer, ako se nabavi van Srbije, na žalost) širine 1,75″ će biti udobnija od Kende širine 2,5″, a istovremeno i lakša i brže se kotrljati.
    Ne znam koliko odgovor pomaže (koliko je “upotrebljiv”), ako treba, mogu dati konkretne preporuke, ako znam koliki je budžet po jednoj gumi i da li postoji mogućnost nabavke iz inostranstva (Nemačke konkretno). S tim što za budžet do 20 evra po gumi mislim da ne treba tražiti dalje od Kende i CST – koje su dostupne u Srbiji.
 
  1. Cosmosis
    16/03/2019 u 18:54
    Super odgovor Reljo 😀 Najvise mi je drago sto sam procitao sve sto mi je rekao moj serviser pre par sati 😀 Bukvalno od reci do reci je rekao ovo sto si ti napisao ,stim sto je on imao neke svoje preporuke sem Shwalbe i Continentala.
    Moj budzet je u pocetku bio daleko veci od 1000 din po gumi, zeleo sam neku kvalitetnu gumu( konkretno Shwalbe) medjutim raspitujuci se ,nazalost se dosta dotrajalih i bajatih prodaju a i iskreno za neku moju rekreaciju od 35-50 km dnenvno shvatio sam da nema potrebe preterevati bas sa njima. Medjutim posto mi je serviser danas rekao isto sto i ovde citam, njegova topla preporuka je bila Michelin 26×1.75 country rock, ona je oko 2000 din i kune se u nju i smatra da treba malo da isprsim za njih ali da po kvalitetu ne moze da se meri sa pojedinim gore koje sam naveo.
    CItao sam o toj gumi, ima cak i dosta revizija da se nadje na nju i uglavnom sam nailazio na pozitivne komentare ,sto me je cudilo jer nekako Michelin je delio publiku jer nije bas uvek imao neke sjajne komentare. Izmedju ostalog sam serviser nije ljubitelj Michelin ali smatra da ova donosi sasvim solidne performanse.
    Def sam se odlucio za 1.75, jer na mojih 85 kg ( planiram da smrsam jos malo 😀 ) smatram da ce nesto te debljine sigurno terati bez problema. Tako da eto, ako moze misljenje o njima znacilo bi 🙂
    Hvala na odgovoru!
  2. 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

    Relja
    16/03/2019 u 19:02
    Michelin ina dobrih guma. Dok ni jedan prozvođač nema baš sve modele da su vrhunski. Preporuke onog ko je probao gumu su, barem meni, najbolje i obično ih poslušam.
  3. 5dd0a0f16d7f5fd1c8d8905aae303298.jpg

    Voja
    28/09/2021 u 11:54
    Odličan tekst, jedan koji konačno nije zasnovan na teorijskom balje*ganju.
    Konkretno pitanje – za 26″ MTB koji se vozi po gradu (dakle ne po super asfaltu nego po Futoškoj npr, koja više liči na ruralnu sredinu 🙂 ), koja je preporuka konkretno za “pocepan” asfalt i džombe? Akcenat udobnost zadnjice, tek posle brzina (sve preko 25 km/h u gradu je za ubistvo – svoje ili onih koji naleću na stazu, iz mog iskustva).
    2.25 ili šira, odnosno konkretno koja (brend i model dostupan u SRB), jer, kao što si i sam rekao, i ja sam ubeđen da i od šare i kvaliteta gume, zavisi “traction” odnosno i/ili brzina. Čak sam ubeđen da, ako su kramponi dovoljno novi i debeli, i ako je guma dovoljno naduvana, da je trenje malte ne samo po kramponima, što gumi daje fiktivni presek od možda 1/2 ukupnog 🙂
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      29/09/2021 u 14:45
      Ćao Vojo,
      Kramponi na asfaltu, makar i lošem, samo odmažu. Ozežavaju kotrljanje (čak i kada je guma tvrda, jer ivice uvek udaraju), i slabije prijanjaju – pogotovo na mokrom.
      O tome sam pisao u članku Ćelave gume za bicikl.
      Ako se insistira na kramponima, kvalitetne, udobne, a ne previše spore i teške, su Continental Race King (ima ih u Planet Bike – za komad se dobije kusur od 4.000 dinara).
      Za bez krampona, Schwalbe Big Apple, u dimenziji 50-559 će verovatno biti pristojno udobne. Koliko vidim, ima ih jankovic-comp.rs, koštaju isto manje od 4.000 komad.
      Uz napomenu da sa Schwalbe kupljenim u Srbiji sam imao loše iskustvo (puno reklamacija, koje ispoštuju, ali ko će svako meseca skidati gumu i slati kurirom na zamenu?).
      Mimo ovih, vredi otići u Vector bikes, pa tamo uzeti najdeblju CST gumu, što ćelavijeg profila (oko 1.000 dinara su). Te gume imaju relativno tvrde bočne zidove, te nisu toliko udobne, ali ponuda guma za 26″ je dosta loša i nemam boljih ideja od ovde navedenih.
      Relja
 
Status
Not open for further replies.

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

Back
Top Bottom