Kako podmazati lanac bicikla? - komentari članka

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

Status
Not open for further replies.

BikeGremlin

Administrator
Staff member
Kako bih izbegao da stranice budu kilometrima dugačke, ali i sačuvao korisna pitanja i odgovore koje sam tokom vremena dobijao i davao, odlučio sam kopirati komentare sa sajta na forum - i "premestiti" dalje diskusije ovde.

Ovo su komentari vezani za članak:
Kako podmazati lanac bicikla?

Ova tema je zaključana za nove komentare

Ako ovde niste našli odgovor na svoje pitanje, otvorite novu temu sa svojim pitanjem/problemom, u odgovarajućoj sekciji foruma (ovo je sekcija Ulja, masti, lubrikanti).

Relja
 
Last edited:
  1. razboy
    13/08/2016 u 08:23
    Nešto o sprejevima (teflonskim)?
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      13/08/2016 u 14:02
      Teflonski sprej je odličan za podmazivanje svih pivota: kočnica, menjača i slično.
      Za lanac je isto dobar, ali je dosta skup, a za podmazivanje celog lanca se troši dosta spreja. Manje lepljiv od ulja, malo manje prljavštine i prašine se lepi na lanac, ali i malo ranije lanac počne da se čuje, da bude bučniji, pa se mora naneti ponovo.
  2. 29a0296975545c4d79c57033c94e1581.jpg

    Pedja
    13/03/2017 u 18:07
    Koje tačno motorno ulje najbolje kupiti za podmazivanje lanca? Za suvo vreme i drum. Hvala unapred
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      14/03/2017 u 06:33
      Ako se kupuje, nema preostalog od zamene. Za zimu, duboki minus: full sintetičko 0W, ili 5W, a druga cifra da bude bilo šta (0W30, 5W30, 5W40…). Bolje za benzinske, ne dizel motore (manje deterdženata).
      Za ne-duboki minus – NIS Testerol. 🙂 Smešna cena, ispod 400 din. litar.
      I jedno i drugo razblažiti sa dizelom, ili, ako se nema, uljanim razređivačem da se dobije gustina po želji. Što gušće – duže ostaje, teže se ispira, ali lepi više prljavštine. I obrnuto – što ređe, to je čistije, ali treba češće do-podmazivati, a i manje je otporno na dejstvo kiše.
      Najbolje podmazati uveče, da se preko noći osuši, tj. da ispari malo razređivača, pa onda još jednom prebrisati spolja lanac, da spolja bude što suvlji. Mada nije problem ni ako se podmazuje i pre same vožnje.
      Inače, ovih dana radim neke testove i spremam članak baš o različitim lubrikantima za lanac. Očekujem da bude gotovo do kraja ovog meseca. 🙂
  3. 8214ed3de4c1f90a1dc3c6c50f76ebd6.jpg

    Gagi
    21/04/2017 u 18:03
    Ja nisam neka picajzla da svake nedelje briskam svoj lanac i da mu pridajem toliku paznju. Vozim stalno i tacno osetim kada mi lanac ostane bez masti onda uzmem motorno ulje nanesem na lanac i krpom obrisem visak,tako se skine i deo prljavstine. U zadnje vreme ga podmazujem sprejom wd40. Wd 40 mi ne prlja nogavice i utisa lanac prilicno dug period. Nisam od onih koji robuju biciklu i tljkaju ga svaki dan.
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      21/04/2017 u 18:20
      Slična filozofija – više volim jeftin lanac oko kojeg se neću puno mučiti. Izuzetno retko skidam lanac da bi ga oprao. Opet, gledam da koristim ulje koje ne lepi previše prašine, a (pošto vozim dosta i svaki dan) jednom nedeljno mi nije teško prebrisati i do-podmazati lanac.
      WD40 u sebi sadrži veoma malo lubrikanta – a nije jeftin. Činjenica je da ne prlja nogavice, ali ako je čistoća prioritet, mislim da je bolje rešenje parafinsko ulje (poznato i kao “medicinsko ulje”, “ulje za kozmetiku”). Čak i fino mašinsko ulje može biti dobro. Meni se super pokazalo ulje za lance motornih testera razblaženo sa naftom (1:1 obično) – nešto prljavije, ali duže ostaje na lancu i teže se spira na kiši.
      WD40 sadrži vrlo malo finog mašinskog ulja (oko 20%), ostalo su razni dodaci za zaštitu od korozije, (bolje) odbijanje vode, sprečavanje zamrzavanja na dubokom minusu i rastvarači koji najvećim delom ispare.
      Moje iskustvo sa WD40 je upravo takvo – ne zadržava se dovoljno dugo na lancu i ne drži ga tihim – potrebno je do-podmazivati svakih 30ak km. Sa druge strane, definitivno je među čistijim sredstvima, mada, bilo koje ulje razblaženo sa naftom tako da ga ostane svega 20% u rastvoru će lepiti vrlo malo prašine i prljavštine.
      Na kraju, slično kao i kod teflonskih (PTFE) sprejeva: cena WD40 spreja je meni lično previsoka da bih ga koristio kao lubrikant za lanac.
  4. 7df4409b7ea3a3376462ff811c891e70.jpg

    Pedjalo
    16/02/2019 u 15:29
    Interesuje me kakve i koje odmascivace treba da koristim da ne ostetim karbonski ram i druge stvari(gumu npr),ako je uopste moguce ostetiti odmascivacem?U Planetu 1l kosta 2500din sto mi deluje prilicno prenaduvano s obzirom da se masinski odmascivaci mogu kupiti za 300-400 din/l.Vozim drumski bicikl,lanac cistim prilicno cesto cetkom(ne skidam ga).Ovo pominjem zato sto mi lanac nikada nije nesto preterano zapljan.Hvala
  5. 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

    Relja
    16/02/2019 u 18:01
    Osim starog dobrog dizela, meni se odlično pokazao “Akra K2 odmašćivač motora” (ako se se “gugla” sa navedenom rečenicom, dobiće se ponuda u radnjama, inače ga krste kao “Akra K2 Engine cleaner”).
    Akra nisam primetio da ostavlja ikakve tragove na plastici i gumi. Mada ni dizel, koliko primećujem, nije agresivan, samo se nešto teže spira vodom (Akra se spira običnom hladnom vodom iznenađujuće dobro, zajedno sa prljavštinom).
 
  1. Arkadije
    07/03/2019 u 14:57
    Prvo da pohvalim sajt, pa da se uključim u diskusiju oko čišćenja lanca. Praktikujem čišćenje cele bicikle vodom pod pritiskom (auto praonica). Nakon tretmana sve se sjaji, uključujući i lanac, kasetu, lančanike. Zahteva malo vremena i nije skupo. To su dobre starne, a možda ima i loših. Čuo sam da se može desiti da se zrna prašine uvuku u ne pristupačne delove i da kasnije prave proble. Zanima me Vaše mišljenje o čišćenju bicikle na ovaj način.
    Hvala unapred i pozdrav.
  2. 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

    Relja
    07/03/2019 u 15:45
    Pranje vodom pod pritiskom nipošto ne bih savetovao. Pošto, kada je pod pritiskom, voda ulazi unutar ležajeva, istiskujući mast. Isto važi za praktično sve druge delove (ram, bužiri…).
    Jeste najlakše tako do čistog bicikla, ali je štetno. Automobil je drugo – on je spolja komplet zaštićen limom, koji se (uz stakla) obično i pere tim aparatima pod pritiskom.
    Ovde sam se dotakao toga, ali nisam još pisao članak o pranju bicikla, možda bi trebalo:
    https://bicikl.bikegremlin.com/2233/masti-za-lezajeve-bicikla/#Krit. 3. otpornost na ispiranje vodom
  3. be872e3f1b1485817a643fefa20824fc.jpg

    Marko
    01/06/2019 u 18:31
    Ovaj metod čišćenja razređivačem je odličan. Ostao mi je problem zaprljanog razređivača, ne znam gde da nabavim te filtere. Gde se mogu nabaviti i ima li neka alternativa?
  4. bd63c4d95dc0496bd10bb121af847580.jpg

    djokica54
    30/01/2020 u 15:18
    Relja,
    Šta kažeš za ovakvu “operaciju” pranja?
  5. 4450747d8a197b0c9bffa1ff7676083e.jpg

    Dany6
    17/04/2020 u 12:40
    Da li je preporuceno cistiti zadnji zupcanik i lancanik nitro razredjivacem ili benzinom i cetkom za farbanje?
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      17/04/2020 u 16:18
      U članku sam objasnio više načina čišćenja, uz navođenje prednosti i mana.
      Četka, sem što prska na sve strane, može sasvim OK očistiti lančanike. Za lanac nije baš najefikasnije rešenje – ali je bolja od samo krpe, a puno lošija od skidanja lanca i čišćenja istog u tegli.
      Nitrorazređivač bih probao prvo na delu farbe koji mi nije žao oštetiti. Mada mislim da nafta radi sasvim dobro. Benzin takođe, plus što ne zamašćuje ni malo, ali je izuzetno toksičan i zapaljiv, pa se ne bih usudio da ga preporučim (i ne koristim ga lično). Akra K2 sredstvo za “pranje motora automobila” je isto fenomenalno. Naprska se, ostavi 10ak minuta i spere vodom. Ali je i dosta skuplje od nafte.
 
  1. Nemanja
    15/05/2020 u 03:47
    Ćao.u kakav vosak ili mast potopiti lanac,hteo bih da probam
  2. 690679c43c39548951f3d025cf338fa2.jpg

    neo
    24/08/2020 u 13:31
    Sjajan i edukativan članak! Pohvale za ceo blog i entuzijazam.
    Jedno čisto tehničko pitanje🙂 Ja uvek imam na lageru ulja za motornu tesrteru, pa bi ih, osim za testeru, iskoristio za lanac mog drumaša. Koja je najoptimalnija razmera za razređivanje sa D2 leti, a koja za jesen-ranu zimu i vlažno vreme sa, temperaturama u blagom plusu?
    Unapred hvala na odgovoru 🙂
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      24/08/2020 u 13:42
      Što je ređe, to je lanac čistiji, ali je potrebno češće podmazivanje. Obrnuto važi za gušće, naravno.
      Tako da zavisi od toga šta ko više voli.
      Neka OK početna razmera je oko 1/4 dizela (po sadašnjim, letnjim temperaturama, zimi može ređe, osim kada ima puno kiše – tada se ređi brže spira… ali i dalje lepi manje prljavštine) – pa onda videti da li se želi ređe podmazivanje, ili čistiji lanac.
  3. 690679c43c39548951f3d025cf338fa2.jpg

    neo
    24/08/2020 u 13:51
    Iz nekog skromnog ličnog iskustva, meni je uvek bolja varijanta čistiji lanac, a češće podmazivanje.
  4. aa6354d8212632553479261673b906dc.jpg

    Milan
    29/10/2020 u 09:36
    Kako podmazati pokretne delove (pivote) zadnjeg menjaca? Imam Shimano XT (RD-T780 ). Ako stavim ulje ne vidim kako bi moglo da udje u pokretne osovine (zglobove). Ako koristim neki lubrikant u spreju (npr. teflonski) mogu samo spolja da isprskam menjac. I da li se i kako podmazuju shifteri menjaca? Unapred hvala na odgovoru Reljo.
 
Ova tema je zaključana za nove komentare

Ako ovde niste našli odgovor na svoje pitanje, otvorite novu temu sa svojim pitanjem/problemom, u odgovarajućoj sekciji foruma (ovo je sekcija Ulja, masti, lubrikanti).

Relja
 
Status
Not open for further replies.

Adverts

Back
Top Bottom