Kako bih izbegao da stranice budu kilometrima dugačke, ali i sačuvao korisna pitanja i odgovore koje sam tokom vremena dobijao i davao, odlučio sam kopirati komentare sa sajta na forum - i "premestiti" dalje diskusije ovde.
Ako ovde niste našli odgovor na svoje pitanje, otvorite novu temu sa svojim pitanjem/problemom, u odgovarajućoj sekciji foruma (ovo je sekcija Kupovina-saveti).
Mirko 23/03/2017 u 00:39
Pozdrav vama
Imao bih pitanje naime prijatelj planira kupovinu drumskog bicikla s obzirom da je malo limitiran s novcem (44 .000)
a planira nesto novo u tu sumu se uklapaju bicikli Capriolo Eclipse Limited & Polar Furia (Planet Bike)
Pitanje bih se odnosilo koji bicikil bi bilo dobro uzeti odnosno da li se isplati investicija u iste da li su pouzdane kondiguracije ili…? ili ici na neku polovnu varijantu .
Pozdrav vama unapred zahvalni .
Relja 23/03/2017 u 05:54
Trudiću se da dam što potpuniji odgovor.
Što se čovek više razume, to je veća šansa da bolje prođe sa polovnim. Tako da, ko je strpljiv, ne mrzi ga da gleda i prati oglase, ne žuri mu/joj se i zna proceniti polovan bicikl – može proći jeftino i dobro sa polovnim.
Capriolo u Srbiji daje po pravilu najviše za dati novac. Eclipse je nešto teži bicikl (čeličan je ram), menjači su na donjoj cevi, što je malo nezgodno za grad i brze i česte promene brzina. Prednost je cena kupovine i kasnijeg održavanja – svi delovi su budžet klase, a neće raditi loše.
Capriolo Firebird (stariji model), košta nekih 10 hiljada više od Eclipse: http://www.capriolo.com/capriolo-bicikli/2013-2014-2015-2016-2017/road/firebird-crno-crveno-belo
Ima nešto kvalitetniju opremu, s tim što nisam siguran u kvalitet nosača zadnjih zupčanika (freehub). Mada bi posle isteka garancije svakako vredelo gledati neke bolje točkove, i za Eclipse i za Firebird.
Koji god nov da se uzima, preporučujem dobar servis odmah po kupovini, a posle toga redovan godišnji servis, ali da se ne zaboravi na isti. Trajaće dugo. Daj Bože da se toliko vozi da treba stvarno uzeti bolji bajs i da se ti niže klase baš izakaju!
Zašto je važan prvi servis (ovo važi i za skuplje bicikle): https://bicikl.bikegremlin.com/2017/03/19/capriolo-sunrise-dugorocni-test/
Mirko 23/03/2017 u 11:34
Hvala vam na odgovoru i savetima u slucaju Capriola gledao je Eclipse Limited kombinacija menjac/kocnica takozvane samarakjke .
U svakom slucaju hvala na savetima
Pozdrav
Relja 10/07/2019 u 14:13
Moram se ograditi u startu, pošto više volim ne dati savet, nego dati pogrešan:
Ne znam kakve su tačno propozicije trijatlon, a kakve kros-triatlon takmičenja, ali sam siguran da postoje, pretpostavljam da se odnose i na vrstu i podešavanje bicikla koji se može koristiti (ali moguće i da grešim). Tako da bi to svakako trebalo proveriti pre bilo kakve odluke.
Sa čisto tehničke strane, ako se ne vozi u grupi, već na štopericu (bez korištenja zavetrine drugih vozača, taktiziranja u tom smislu, borbe za poziciju i sl.), onda je bicikl sa aerodinamičnim položajem najbolji, pogotovo ako nema dugih i strmih uspona – kada je to manje bitno. Tipa drumaš sa aero TT kormanom, ne klasičnim drumskim.
Za vožnju po blatu, ciklo-kros bicikli, na primer, kao hibrid drumaša i treking bicikla (recimo) su inferiorni u odnosu na planinske bicikle, možda čak i treking – koliko znam oni se prave da zadovolje propozicije ciklo-kros takmičarskog bicikla, a i da budu lakši za nošenje, pošto su deonice obično takve da zahtevaju i vešto trčanje sa biciklom na ramenu, silaženje-penjanje sa bicikla kod prepreka i sl.
Za vožnju po brdovitom terenu, ali po asfaltu, drumski bicikl je optimalan izbor.
Ciklo-kros bicikl je veoma blizu drumskom, sa kočnicama boljim za blato i prostorom za prihvat širih guma, sa sve kramponima.
TT bicikl ima drugačiju geometriju i montiranje TT kormana na drumski, ili ciklo-kros bicikl obično nije optimalan izbor za položaj, jer je u TT položaju vožnje sedlo potrebno pomeriti dosta ka napred, u odnosu na klasičniji drumaški položaj sedla (za drop korman).
Još jedna napomena:
Bilo koji bicikl traži da se telo privikne na njega. Drumaš, na primer, jeste optimalan za asfalt, ali u pognutijem (polegnutijem) položaju vožnje druge grupe mišića nose više “tereta”, pa dok se na to ne navikne organizam, može se desiti da rezultati ne budu puno bolji, nego sa biciklom ravnog kormana. Razgibanost, dobro podešen položaj na bajsu (“fitting”) i trening su bitni da se ovo prevaziđe.
U tom smislu mislim da je triatlon veoma težak sport, jer krv i mišići koji najviše vuku pri plivanju, nisu isti koji su potrebni za trčanje, a ni jedni ni drugi nisu presudni za bicikl – tri vrste “kondicije” i treninga, koji malte-ne jedno drugo isključuju (možda grešim, ali tako mi deluje). Još jedan razlog više da se za savet pitaju iskusnije kolege triatlonci, a ne biciklisti.
Tako, posle ograde koje se ni najveće softverske kompanije i advokati ne bi postideli, moje mišljenje:
Od navedenih bicikala, ovaj mi deluje “najzglavnije”: https://www.2bike.rs/cikloberza/mal...-trkacki-8/stevens-cyclocross-28#.XSXUseszaUl
Ciklokros je – neće biti šampion na TT drumskim deonicama, pogotovo po ravnom, dok će na blatu i džombama biti bolji od drumaša.
Shimanov stariji drumski 10faz nije baš šampion po pitanju preciznosti rada menjača, tražiće kvalitetne bužire i dobro rutiranje bužira i sajli.
Za duge i strme uspone, može se staviti MTB kaseta sa 10 brzina, umesto postojeće drumske – ako bude potrebno.
Za montiranje TT dodatka za korman, interupter ručice kočnica će verovatno morati da “lete”. S tim što tada kočnice neće biti pri ruci više, ne u aero položaju, pa o tome treba voditi računa.
Vrat vile deluje kao da nije prekratko odsečen, pa ostavlja prostora za podešavanje.
Miljan 10/07/2019 u 15:32
Hvala puno na ekspresnom I detaljnom odgovru.
Izvinjavam se ako nisam bio dovoljno detaljan ali nisam spominjao pravila tiratlona vezano za bicikle jer ih generalno nema (osim da mora da bude ispravan) i zato je moj fokus bio samo na pitanju izbora bicikla koji bi bio podoban uglavnom za drumsku i povremenu off road vožnju. Inače tokom takmičenja se vozi u grupi (osim ako imaš loš bajs pa si na začelju sam ) Na mnogim kraćim triatlonima TT bicikli su čak zabranjeni.
Što se privikavanja na bajs i rada mišića tu ste potpuno u pravu i zato ja pokušavam da nađem koji bi bio optimalan bicikl za mene.
Bez obzira na sve “ograde” vaši komentari su mi pomogli i nadam se da ću izabrati nešto kvalitetno. Sigurno će se tu promeniti dosta bicikla dok dođem do onaj “pravi”.
Još jednom puno hvala na iscrpnom odgovoru.
Marko 14/05/2020 u 12:14
Postovani,
Imam 27 god, visina 194 oko 100kg. Planiram kupiti biciklu za rekreaciju koju bi uglavnom vozio po ravnom i biciklistickim stazama, par puta mesecno (uglavnom vikendima zbog obaveza). Planirao sam maksimalno da platim do 30 000 RSD. Ono sto sam uspeo da pronadjem na netu je Capriolo Oxygen 29”: https://www.capriolo.com/capriolo-b...8-2019-2020/mtb-29/oxygen-29-crno-crveno-2020
Da li je to dobar izbor?
Hvala unapred i puno pozdrava!
Relja 14/05/2020 u 15:18
Ovo bi bio moj izbor za planiranu namenu: https://www.capriolo.com/capriolo-b...17-2018-2019/mtb-29/level-90-crno-zeleno-2019
Nema amorta, disk kočnica, tj. po meni nepotrebnog dodatnog tereta i troška (što pri kupovini, što pri kasnijem održavanju). Pogodnija platforma za eventualno kasnije dodavanje blatobrana, ili/i pak tregera.
Dobar odnos plaćeno dobijeno. Da, komponente su nižeg kvaliteta, ali ram je dobra osnova za kasniju zamenu komponenti kvalitetnijim, kako se šta kvari/menja.
Da ne bude zabune – i onaj drugi bajs koji je bio prvi izbor nije ništa boljeg kvaliteta.
Matej 09/06/2020 u 22:30
Pozdrav, imam zelju kupiti fully, scott genisu 960 ili scott spark 960. Uz normalnu svakodnevnu voznju do malo zahtjevnijih adrenalnskih avantura vikendom. Moze te mi pomoci oko izbora? Uzeti HT ili fully (ne mogu se odluciti sta je bolje za mene!).
Lijep pozdrav i hvala na odgovoru
Relja 10/06/2020 u 06:01
HT u odnosu na full suspension (ako se poredi sličan nivo kvaliteta rama i opreme):
– Jeftiniji za nabavku
– Jeftiniji za održavanje
– Lakši
– Brži na asfaltu i šimskim stazama koje nisu previše džombaste
– Brži na većini uspona
– Traži više veštine za istu brzinu na spustu, ako je teren zahtevan (neravan)
– Pri istoj brzini spusta daje više adrenalina
Svako mora sam za sebe odlučiti šta želi u odnosu na to. Lično preferiram jednostavnije, ali znam ljude koji i na asfaltu uživaju u full-sus biciklu.
Nesa 07/07/2020 u 14:29
Moje postovanje!
Zelim da nabavim tandem bajk. Imam ozbiljnijih problema sa vidom. Dakle, ideja je da supruga vozi/upravlja a ja da budem na sedistu iza ali da doprinosim pedalanjem.
Bitno je da pomenem, da smo prilicno visoki. Supruga 180cm a ja 195cm.
Probali smo par primeraka. Samo jedan je bio koliko toliko za voznju. Ali bio je potpuno neudoban. Misljenja sam da je imao pretanke gume pa se pod nasom tezinom osecao svaki kamen. Takodje kormani su bili suvise nisko i oni kao na trkackim bajkovima.
Nasa zelja je da ga vozimo izmedju mesta u Banatu, dakle po ravnom…
Imate l’ informacija da li neko ima slicnih iskustava? Da li se ovakvi bajkovi iskljucivo prave po meri/zelji? Ili se komercijalno proizvode?
Relja 07/07/2020 u 16:18
Stvarno ne znam – kod nas je to teška egzotika, na žalost.
Guglao bih po stranim sajtovima – šta ljudi kupuju i voze, kakva su iskustva.
Ne znam ni ko kod nas pravi ručno ramove danas, morao bih se raspitati, kao i da li zna napraviti tandem ram.
Tu ide i malo drugačiji pogon napred i pozadi (za vozača koji sedi iza).
Vredi pitati ovo na 2bike.rs forumu za početak, svakako.
Nesa 07/07/2020 u 17:49
Hvala na odgovoru
Ako saznate da neko pravi tandem ramove i da je tmoguce uklopiti pogon napred i pozadi? Pisite! Bas mi znaci svaka info/savet…
Pretrazio sam forum. Ima pitanja na temu ali bez “resenja”.
Zbog citave atmosfere sa virusom, prometa izmedju granica… nisan gledao po stranim forumima. Verovali smo da cemo pedalati ovog leta
Mladen 05/06/2021 u 13:53
Postovani, hteo bih da pitam za savet u vezi kupovine bajsa. Imam 195cm, bajs mi treba za neku gradsku voznju niti treba da je nesto nabudzen. Ne razumem se nesto pa se ne bih petljao sa polovnim biciklima. Gledao sam polar wizzard 3.0, cena mu je 22 000, koliko bih ja maksimalno i mogao da izdvojim. Sta mislite o tom bajsu i da li bi bio on pravi izbor za mene ili imate bolje resenje.
Relja 14/06/2021 u 16:49
Ćao Mladene,
Sa današnjim cenama, nov bajs ispod nekih barem 500 evra je uglavnom ispod nivoa Jugo automobila – da se poslužim takvom analogijom.
To ne znači da neće biti upotrebljiv, niti da se ne može održavati u voznom stanju, ali ne treba očekivati neki kvalitet.
S tim na umu, što manje “egzozike” (manje “brzina,” bez amortizera i hidraulike i sl.), to bolje – jer jeftiniji bicikl sa komplikovanijim delovima često radi puno lošije, dok oni “prostiji” delovi mogu dobro služiti i kad nisu baš vrhunskog kvaliteta.
Planiram napisati ceo članak na temu kupovine gradskog bicikla, samo da uhvatim malo vremena.
Relja
Ako ovde niste našli odgovor na svoje pitanje, otvorite novu temu sa svojim pitanjem/problemom, u odgovarajućoj sekciji foruma (ovo je sekcija Kupovina-saveti).