• Achtung, achtung!  :)

    During July 27th 2024 (or 28th, depending on your time zone), hosting server maintenance is planned and the forum will not work normally (we'll set it to read-only mode at best, though it will be completely offline for a while). Hopefully, it will all go well and we will be back on line within less than 8 hours.

    Thank you in advance for your patience.

    Note, this has nothing to do with the planned forum upgrade to version 2.3, which will most probably happen at a later date (probably in Autumn).

    Relja

Lepljenje (krpljenje) probušene gume bicikla - komentari članka

Status
Not open for further replies.

BikeGremlin

Wheel Wizard
Staff member
Kako bih izbegao da stranice budu kilometrima dugačke, ali i sačuvao korisna pitanja i odgovore koje sam tokom vremena dobijao i davao, odlučio sam kopirati komentare sa sajta na forum - i "premestiti" dalje diskusije ovde.

Ovo su komentari vezani za članak:
Lepljenje (krpljenje) probušene gume bicikla

Ova tema je zaključana za nove komentare

Ako ovde niste našli odgovor na svoje pitanje, otvorite novu temu sa svojim pitanjem/problemom, u odgovarajućoj sekciji foruma (ovo je sekcija Točkovi, nable žbice, gume).

Relja
 
Last edited:
  1. bbernar4
    24/09/2018 u 08:26
    Pozdrav Relja,
    Vaša stranica je argument plus da se Internet ipak ne treba ugasiti! 🙂
    Recite kako da nađem mjesto gdje pušta zračnica ako joj za to treba 7 dana, znači pušta minimalno ali pušta… ?
    Nije stara i malo je voženo, max 200 km.
    Uspješnu biciklističku jesen želim!
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      24/09/2018 u 10:40
      Hvala na pohvalama. 🙂
      Odlično pitanje. Sporo ispuštanje, a ipak brže od ispravne gume, ume biti dosta frustrirajuće. Procedura za rešavanje problema:
      – Naduvati gumu na neki niži pritisak, proveriti ventil, da li pravi mehuriće (pljuv… mislim, sapunica preko ventila i vidi se).
      – Naduvati gumu tako da se baš dosta raširi, ali da ne pukne (recimo da bude barem dva do tri puta većeg prečnika nego što je kad stoji spakovana na točku, unutar spoljne). Ponovo proveriti i ventil, ali i gumu – bilo slušanjem, bilo u lavoru, ako je rupa previše sitna. Kada se usled naduvavanja dobro rastegne unutrašnja, onda će i sitna rupa biti nešto šira, pa će se “odati” mehurićima u lavoru.
      – Obavezno pregledati spoljnu, vatom preći s unutrašnje strane, ili pažljivo prstima, da se nađe tanka žičica i slično ako je još uvek u spoljnoj.
      Napomena: ako je reč o užoj gumi (28 mm i uže), za 7 dana može ispustiti sa recimo 8-6 bara na 6-5 bara i bez rupe – pogotovo ako je unutrašnja nižeg kvaliteta (preko 10 godina stara, ili kineska novija). Ja sam hard-core poklonik Schwalbe unutrašnjih, upravo iz razloga što po mojim merenjima najduže drže pritisak kad se naduvaju (uz veoma kvalitetno urađeno telo ventila).
      P.S. Bio sam siguran da sam u videu ove cake sve naveo, ali nisu (dovoljno jasno) objašnjene.
  2. af50724fcc26d5498af6d4479b3745ce.jpg

    bbernar4
    24/09/2018 u 10:48
    Hvala, logično da treba restegnuti s više napuhavanja…
    To će uplaiti sigurno
    Pozdrav iz Zagreba…
  3. f102c14aed5c9d73d119e1a7b064cf15.jpg

    Marko Vojvodic
    20/07/2020 u 20:05
    Ja isto gotivim Schwalbe, ali deluje mi da im je kvalitet opao u odnosu na pre 6 do 8 godina. Mozda gresim, mozda je maler samo. Cinjenica da se i meni i sinu mnogo cesce buse gume, a jedna nova unutrasnja 20 inca, njegova, nije busna a ispusta u random momentima u potpunosti. Verovatno ventil, ali ipak racunas kupio si Schwalbe. Daj Boze da je samo maler u pitanju.
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      20/07/2020 u 21:02
      Potapanjem u vodu se vidi gde puštaju.
      Ventil na novoj gumi (ili staroj ako nije dotegnut od proizvodnje) nekad treba dotegnuti, nevezano za proizvođača.
      To koliko se često buše gume mislim da nema veze sa kvalitetom unutrašnje gume – više je vezano za baksuz. 🙂
      Zavisi i od spoljne, pogotovo kod užih guma na višem pritisku – kada se pohaba gazni sloj, onda se lakše i probuši skroz do unutrašnje na komadić stakla/ekser/trn.
      Relativno skoro sam pokupio staklo i ekser u razmaku od nekoliko dana, a pre toga bez bušenja… ne pamtim koliko dugo.
      Sa spoljnim Schwalbe gumama kupljenim u Srbiji je bilo dosta problema (toliko da ih već godinama ne kupujem), ali unutrašnje su i dalje odlične (barem ove s kojima sam ja dolazio u kontakt).
  4. f102c14aed5c9d73d119e1a7b064cf15.jpg

    Marko Vojvodic
    20/07/2020 u 23:35
    Slazem se. S druge strage i klinac i ja imamo Schwalbe Road Cruiser spoljasnje i nekako cesce zbusimo na stakla nego pre, verovatno maler 🙂 Cenis da Schwalbe drzi kvalitet kao pre?
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      21/07/2020 u 06:45
      Ne znam. Spoljne ne kupujem u Srbiji već godinama, jer su imali puno faličnih guma (zastupnik uredno, besplatno, zameni gumu, ali dešavalo mi se više puta da sam na 2-3 meseca vraćao novu gumu na reklamaciju). U inostranstvu (Austrija i Nemačka u mom slučaju) su, rekao bih, još uvek dobre.
      Sa unutrašnjim nisam imao problema. Da kucnem o drvo. Čak i kupljenim u Srbiji.
      Inače mi se čini da globalno, već decenijama u nazad, praktično svi proizvođači gledaju napraviti stvari da traju što kraće (i da popravka bude neisplativa), uz dodavanje nekih svojstava koja često ništa objektivno ne pomažu kupcu, ali služe u marketinške svrhe kako bi se pospešila prodaja i “opravdala” viša cena. Tako da vrhunske (i najskuplje) gume, koje dobro prijanjaju i udobne su u vožnji, retko prave neku veliku kilometražu.
  5. f102c14aed5c9d73d119e1a7b064cf15.jpg

    Marko Vojvodic
    23/07/2020 u 13:45
    Od klinca guma Road Cruiser 20 inca spoljasnja, znaci jedno 3 – 4 puta sam mu menjao unutrasnje do sada i svaki put kad sam montirao davala je jajastu oscilaciju. Felna je prava ko metak, nije jajasta, kod montiranja sam je i udarao od pod onako lagano da legne polunaduvano, ali uvek isto. Izgleda da su ove budzet varijante spoljasnjih od 10-15e postale krs, nazalost. Nekada su bile top!
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      23/07/2020 u 16:50
      Moje iskustvo sa Schwalbe spoljašnjim, kupljenim u Srbiji, je uvek bilo loše, čak i za modele više klase.
      Pisao sam i kompaniji o tome, i na nemačkom, i na engleskom – nisu ni odgovorili.
      Računam da im uopšte nismo bitni kao tržište (generalno se iole skuplje gume kod nas vrlo slabo prodaju).
 
Vladaaaa
02/08/2020 u 17:43
Pozdrav Relja,
Imam problem sa unutrasnjim gumama odnosno sa zadnjom gumom. Posle odredjenog vremena voznje meni zadnja guma ispusti najcesce postepeno jer primetim nakon par sati, kada ja skinem i kada trazim gde je probusena vidim da je na ventilu. Tako sam promenio desetak unutrasnjih guma od pocetka 2020. Da li mi je felna sece ili je unutrasnja guma prevelika ne znam, radi se o MTB. Unapred hvala na odgovoru.
  • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

    Relja
    02/08/2020 u 23:47
    Vredi videti članak: Trake za felnu bicikla
    Tu sam objasnio kako izgledaju kvalitetne trake za felnu, kakvi problemi se javljaju sa lošim, ili loše montiranim trakama i sl.
    Dalje: čak i ako je traka za felnu dobra, ukoliko se koristi unutrašnja guma sa presta ventilom, a felna ima rupu za širi, auto (schrader) ventil, povećava se verovatnoća da se guma iseče kod ventila, na tom otvoru.
    Članak o vrstama unutrašnjih guma i vrstama ventila.
    Može, naravno, biti problem i do montiranja. I tome sam posvetio detaljan, poseban članak, na čijem kraju je linkovana i video demonstracija:
    Montiranje unutrašnje i spoljne gume bicikla
    Na kraju – gume sa gumenim obodom ventila (kod nas su to najčešće) se mogu proseći na ventilu – bočno.
    Lično preferiram one sa metalnim telom ventila (sa navojem za maticu koja onemogućava ventilu da upadne u felnu kada je guma izduvana).
 
Status
Not open for further replies.

Adverts

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

Back
Top Bottom