• Welcome to the Bike Gremlin Forum!

    We're glad to have you here! Whether you're a cycling enthusiast, a bicycle mechanic, or just curious about bikes (or computers), you've come to the right place. Here, you'll find discussions on everything from bike maintenance and cycling tips to computer-related topics and much more.

    As a guest, you can browse our threads and get a feel for the community. To fully participate, consider registering for a free account, which will allow you to:

    • Ask questions and share your knowledge
    • Join ongoing discussions
    • Access exclusive content
    • Receive updates on new topics

    We encourage you to introduce yourself in the New Members section. Our friendly community is here to help, so don’t hesitate to ask if you have any questions!

    Happy cycling and welcome to the Bike Gremlin family!

Linija lanca bicikla (eng. chainline) - komentari članka

Status
Not open for further replies.

BikeGremlin

Wheel Wizard
Staff member
Kako bih izbegao da stranice budu kilometrima dugačke, ali i sačuvao korisna pitanja i odgovore koje sam tokom vremena dobijao i davao, odlučio sam kopirati komentare sa sajta na forum - i "premestiti" dalje diskusije ovde.

Ovo su komentari vezani za članak:
Linija lanca bicikla (eng. chainline)


Ova tema je zaključana za nove komentare

Ako ovde niste našli odgovor na svoje pitanje, otvorite novu temu sa svojim pitanjem/problemom, u odgovarajućoj sekciji foruma (ovo je sekcija Pogonski sklop (lanci, kasete, lančanici)).

Relja
 
Last edited:
  1. dragan
    05/02/2017 u 19:53
    zahvaljujem vam još jednom na trudu da nam pojasnite mnoge pojmove u biciklizmu nadam se da ćemo moći da pročitamo u nekoj budućnosti nešto i o servisiranju bicikla popout pletenja i centriranja točka ,pravilnog štelovanja menjača,servisiranja vile…ali onda bi i majstori mogli da pozatvaraju radnje željno očekujem kao i mnogi svaki vaš sledeći članak jednostavno nemam reči da izrazim svoje oduševljenje što mogu da pročitam zahvaljujući vama tačne biciklističke informacije jer majstori dosta izmišljaju i mnoge obmanjuju svako dobro vam želim uz veliki pozdrav
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      06/02/2017 u 10:21
      Iz nekog mog iskustva, pored nedostatka znanja, ostaje i to da se savesno uradi do kraja. Mnogi ljudi nemaju želju, iskustvo, alat, ili afiniteta da sami vrše svoje popravke – i to je sasvim OK, isto kao što ja nikada neću naučiti da sviram klavir. 🙂
      Ko hoće, trudim se da ovde na jednom mestu ima komplet sve potrebne informacije. U nekom planu su i video “tutoriali”, kao i detaljna uputstva za komplet servis bicikla.
      Točkovi su posebna priča. Ja sam pročitao nekoliko knjiga i dosta vežbao. Moram videti kako da u jedan članak stavim dovoljno informacija, a da neka osnova ne bude propuštena, pa da se ne može uraditi posao kako treba i do kraja.
  2. 6ba34d4e04a13f7a47cd7a9a3983f2b3.jpg

    Zoran
    03/04/2017 u 16:55
    Pozdrav, zelim da pređem sa 1×6 na 2×6 brzine. Pogon je na cetvrtku i duzina osovine je 14cm mozda malo krace. Kada sam stavio pogon sa dva zupcanika manji zupcanik zakacinje ram. Sta da radim, da li ima duza osovina da se stavi i koja tacno duzina ili je resenje nesto drugo. Hvala unapred
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      03/04/2017 u 19:31
      Rešenje je duža osovina pogona.
      Treba izmeriti prvo zadnju liniju lanca (3 b poglavlje objašnjava).
      Zatim staviti osovinu pogona takvu da se postigne ta linija lanca.
      Na slici 11, dimenzija a) je dužina osovine. Sumnjam da je postojeća osovina dugačka 14 cm, a još manje verovatno je da pri toj dužini osovine manji lančanik kači o ram – izmeriti ponovo, po slici.
      Tačna dužina osovine koja će odgovarati zavisi od vrste (tj. modela) pogona.
      Najverovatnije će osovina od 118 mm biti OK, ali sigurnije je videti po tipu pogona, ako postoji tabela proizvođača koja navodi koja dužina osovine ide za koju liniju lanca. Ukoliko toga nema, onda probati, pa izmeriti da li odgovara.
      Narednih par dana neću biti pri računaru, idem malo u divljinu, ali najkasnije do subote bi trebalo da mogu odgovoriti na druga pitanja.
  3. 6ba34d4e04a13f7a47cd7a9a3983f2b3.jpg

    Zoran
    03/04/2017 u 20:43
    Hvala na brzom odgovoru,premericu ponovo pa sve po redu
  4. 43bc583f0b4adca6828523880d371167.jpg

    Небојша
    08/09/2019 u 15:36
    Поштовање,
    молим за одговор, при куповини ланца имам проблем јер шимано нуди 116 карика (што је и изворни ланац са мог бицикла) али ја имам прилику веома повољно да купим КЦМ ланац са 114 карика и спојницом.
    Колико и шта мења тај број карика? и да ли да купим тај КЦМ ланац
  5. 43bc583f0b4adca6828523880d371167.jpg

    Небојша
    08/09/2019 u 15:44
    Заборавио сам рећи да је мој бицикл
    7X SX DISC TOUR
    задњи Shimano Deore XT Shadow RD-M781-SGS , 10 брзина
    предњи Shimano Deore LX T671-L3
    ланац био Shimano CN-HG54 са 116 карика
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      08/09/2019 u 15:51
      U ovom članku sam objasnio kako se meri optimalna dužina lanca za bicikle sa menjačima (brzinama):
      https://bicikl.bikegremlin.com/743/odredivanje-duzine-lanca-za-bicikl-sa-menjacem/
      114 karika je dovoljno za veliku većinu bicikala, ali najbolje je prvo izmeriti (sa postojećim lancem – izbrojati broj karika i čak i ako je 116, proveriti da li je urkojen tako da bude predugačak, prebacivanjem na kombinaciju veliki-veliki i proverom da li se može još skratiti, ili je zadnji menjač skroz istegnut ka napred).
 
Status
Not open for further replies.

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

Back
Top Bottom