Polovni (jeftini) “bicikli iz Nemačke” - komentari članka

BikeGremlin

Administrator
Staff member
Kako bih izbegao da stranice budu kilometrima dugačke, ali i sačuvao korisna pitanja i odgovore koje sam tokom vremena dobijao i davao, odlučio sam kopirati komentare sa sajta na forum - i "premestiti" dalje diskusije ovde.

Ovo su komentari vezani za članak:
Polovni (jeftini) “bicikli iz Nemačke”
 
  1. remedy
    24/02/2018 u 12:24
    Ovaj tekst bi trebalo da procitaju svi koji kupuju polovne bicikle. Imam prijatelja sa kojim povremeno vozim, tj on redje vozi, i vec 2 puta kupuje polovan bicikl “iz Nemacke”. Pri tome nije tip koji voli/ume da popravlja, tako da vecito nesto skripi, tandrce, zvecka, ne rade menjaci/ kocnice (mene nervira iako ga on vozi). Ta dva bicikla su kostala ukupno oko 150 evra (sa neophodnim popravkama), i on i dalje nema citav bicikl. Za to vreme moj Polar Mirage (reda velicine oko 300 evra nov) je kupljen pre njegovog prvog, ne cuje se, i za 7-8 godina sam promenio samo prednju i zadnju osovinu (trebalo je samo konuse, ali su osovine ispod 10 evra), paknove i rucice (isto nesto jeftino). Sad je na redu zamena uloska srednje glave, Shimano, on je oko 25 eura, mada moze jos, tek se jedva cuje kad legnem na pedalu ko sivonja. Pri tome ja mnogo vise vozim, ako je lepo vreme vozim skoro svaki dan 20-25 km, jesenas sam stavio cetvrti set guma otkad je kupljen. Tako da je i moj zakljucak, kupovina polovnog bicikla je samo za one koji stvarno znaju sta kupuju (ili imaju nekog ko zna i ko ce im ga dovesti u red nakon kupovine). Ovog mog drugara bi mnogo bolje sluzio jedan nov od 150 evra – evo sad sam pogledao ima za te pare. Jeste da je celicni ram (pa i ovi polovni su imali celicni), ali vec za 200 evra ima neka osnovna vrezija Polar Mirage-a koji ima alu ram. Obzirom koliko on vozi, verovatno ni gume ne bi menjao za sve to vreme. Sredjen polovan bicikl je jako tesko naci, eventualno je moguce naci neki skuplji model. Jeftiniji sredjeni bicikli se retko prodaju. Ja sad hocu da uzmem jedan drumski Scott, ali mi ne pada na pamet da prodajem ovaj Polar jer verovatno ni 100 evra ne bi dobio (sa sve zamenjenom srednjom glavom). Za te pare, bolje da mi ostane ako vozim van staze ili kad zavrsavam poslove po gradu.
    Nevezano za temu – logo na sajtu mi se bas dopada.
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      24/02/2018 u 21:52
      Hvala za logo – kolega Siniša Petrov je inicirao ideju, uz moju doradu.
      Što se bicikala tiče, ako čovek zna da pregleda, u cenovnom rangu od preko 300 evra se često može naći polovan bicikl koji nije previše pohaban, a takav nov je (bio) dva do tri puta skuplji. Tako da ima nešto više smisla. Ovaj tekst se prvenstveno odnosi na “budžet” varijantu – dakle oko 100 i manje evra. U tom cenovnom rangu teško je naći nešto kvalitetno.
      Od novih za 150 evra – mislim da Capriolo daje najviše za dati novac (mada je i Polar tu negde), ali ipak je u tom cenovnom rangu baš “budžetan”, uz najniži kvalitet komponenata. Od nekih 300 evra se već može uzeti pristojan nov. Ili srediti jeftin polovan, koji je bio u lošem stanju (uz ukupan trošak od oko 300 e), pa dobiti nešto malo bolje od novog Capriola (nešto bolja oprema, birana po izboru, ne kako je proizvođač “spakovao” i nešto bolji ram).
  2. bb94ad519b867a40861155d79c557403.jpg

    Markoris
    08/05/2019 u 16:16
    Pozz Relja,
    Trebam savjet vezan za kupovinu polovnog bicikla.
    Radi se o ovom modelu https://www.thebikelist.co.uk/cube/ams-120-race-29-2013
    kontaktirao sam vlasnika, poslao mi je slike bicikla, po slikama bicikl je ko nov.
    S obzirom da imas dugogodinje iskustvo u servisu dali si se susretao sa ovim modelom, i na sta da posebno obratim paznju prilikom pregleda bicikla?
    Hvala.
  3. 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

    Relja
    09/05/2019 u 07:24
    Model deluje sasvim dobro – po svim aspektima. S tim što nemam previše iskustva sa full-sus biciklima. Solidna oprema – sve komplet, od žbica, nabli, felni, preko kočnica i menjača, do sedla i kormana.
    Mislim (nisam siguran) da ta viljuška nema remote-lockout, što bi za mene bila mana.
    Ram je sa press-fit patronom, što lično baš ne volem (muke pri ugradnji, zameni i ako se rasklima, mora da se “budži”, više volim lepo da se ušrafi), ali praktično svi novi(ji) su takvi, pogotovo “više klase”.
    Interno rutirani bužiri – lepo izgleda, a muka živa za zamenu. Mehaničari “obožavaju” takve ramove. 🙂
    Ako platiš nekom drugom da to menja, kada dođe vreme, ne može izaći toliko skupo, koliko je to maltertiranje. Ako radiš sam – biće zabavno, a ne radi se svaki dan, tako da nije previše strašno.
  4. bb94ad519b867a40861155d79c557403.jpg

    Markoris
    14/05/2019 u 13:26
    Bicikl kupljen prosle sedmice, zadovoljan sam. Nakon probne voznje, agresivniji spust sa obliznje planine, javio se problem sa zadnjom suspenzijom,.
    Privremeno sam resio problem otvaranjem i mjenjanjem ulja.
  5. dba1b667535cbfc3889cd1ad01d3109d.jpg

    raspopovic
    05/09/2020 u 23:29
    Odličan tekst! Zao mi je sto nisam naisao na video i tekst pre par dana kad sam kupio drugi bicikl. Verovatno bih drugačiju odluku doneo. Kupio sam za 60e, nacisto izgreban sa dosta prljavstine i rđe na njemu(kao da je izvađen iz mulja ili je stajao uz kuću pa je jedna strana kisnula), farbom koja se ljušti, ali je povozan i ide bolje nego moj Capriolo Cobra star 10 godina. Čak je i lakši, prijatniji za vožnju i kočnice bolje rade. Kad sam počeo da ga sređujem i popravljam sitnice koje nisu radile tek tad su se otkrili pravi problemi. Npr, kad sam naštelovao kočnice da ne češu zadnji točak on je počeo da pravi poveću osmicu. Kad sam potpuno očistio lanac, tek onda se videlo koliko je labav i da mora odmah da se menja. Da li ću ga popravljati kako treba ili izraubovati do groba, videcemo. Ne usuđujem se kupiti potpuno ispravno i na oko lepo i privlačno biciklo, jer kako god da ga čuvaš to volšebno nestane.
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      06/09/2020 u 12:12
      Ako je oprema na biciklu jednostavnija (tj. bez amortizera, puno brzina, hidraulike…), većina stvari se može zameniti po relativno pristupačnoj ceni, čime se dobija praktično nov bajs, samo ružniji za oko (i manje privlačan lopovima).
      U tom smislu, ogrebotine na ramu nisu toliki problem, samo dok nema ulubljenja, pukotina, ili da je baš krenuo truliti, ne samo da ima površinske tragove rđe.
      Ako se vozi dosta zimi, nije loše zaštititi ogrebane delove farbom, kako ga so ne bi grizla tako lako.
      Što se starog bicikla tiče, relativno skoro sam servisirao baš jedan Caprilo Cobra. Komentar vlasnice je bio: “ide kao da je izašao iz radnje”. Suština priče je da dobro podešen bicikl, sa pristojno napumpanim gumama, može ići puno bolje, nego bicikl sa labavim/oštećenim ležajevima, potrošenim lancem i, verovatno najosetnija razlika – nedovoljno naduvanim gumama.
      To su neke relativno jednostavne stvari od kojih većinu mnogi mogu sami uraditi, a prave veliku razliku.
    • dba1b667535cbfc3889cd1ad01d3109d.jpg

      raspopovic
      06/09/2020 u 23:17
      Sjajno! Hvala na odgovoru. Mislim da ću ipak uložiti malo novca za delove, a sigurno više vremena pa će ići daleko bolje. Ram je aluminijumski i u solidnom je stanju osim ogrebotina. Menjač radi dobro, amortizer prednji ima, ali je potpuno zarđao i zapekao pa se ne miče ni milimetar ma šta mu radio. Računam ga kao krutu viljušku i ne diram u nekoj skorijij budućnosti.
      Imam pitanje vezano za lanac. Koliko je opravdana razlika u ceni za nov lanac? Ima li smisla uzeti nešto skuplje za gradsku vožnju?(Recimo 30e)
      Veliko hvala na odgovoru i srdačan pozdrav! Super su i tekstovi i yt kanal!
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      07/09/2020 u 07:59
      Nekad se plaća za izgled, nekad za manju težinu, a nekad za duži vek trajanja.
      Jedno ne isključuje ostale – zavisi od konkretnog modela.
      KMC lanci X serije (X8 za 8 brzina, X9 za 9 itd.) traju duže, iz mog iskustva, ali tu se isplate najjeftiniji iz X serije. Oni skuplji imaju niklovane spoljne karike, nekad i u zlatnoj boji, što utiče na lep izgled, ali ne i na vek trajanja.
      Ukratko: do nekesrednje klase je muzike koliko i para. Konkretna cena zavisi odbroja brzina. 30€ je visoka klasa 9faznog lanca, ali ne i za12fazni.
 
  1. Kumerle
    17/11/2020 u 12:55
    Pozdrav Relja pratim sve sto pises o biciklima. Citajuci nisam imao dilemu sta uraditi kupiti taj neki polovan bajs iz inostranstva ili srediti svoj bicikl. Imam capriolo adrenalin 2002.godiste onaj crno-crveno-zuti sila od bajsa i za nekih 7-8 hiljada dinara sam ga doveo u pristojno stanje. Vozim bicikl ono lokalno bez nekih duzih relacija 365 dana u godini. Par mojih poznanika je kupilo te polovne uvozne ranga la strada itd i uglavnom menjac nexus u zadnjoj glavi ne radi sem u jednoj brzini dosta rdje oko srednwg pogona pedala cak i na zbicama a koliko su dali za bajs plus srediti sve nema neko ekonomsko opravdanje. Zato jos jednom hvata Relja na svim savetima koje upucujes svima nama koji bicikliramo Pozdrav!
  2. e6e1b043757254d5f30096c2849a73e8.jpg

    Vinko
    23/07/2021 u 01:17
    Lebac mu poljubim.
    Covek objasni u nekoliko pasusa.
    Cudan smo mi narod.
    Od ovih sto prodaju, pa muljaju, naucili to im poso.
    Do ovih sto kupuju, pa ‘oce jeftino bez da razumeju.
    There is no such thing as a free launch.
    Jeftino a dobro mozes jedino da neko prodaje svoje, a pri tom hoce hitno i daje ispod cene…
    Svaka cast za post/blog/sajt.
    Kad budem hteo da mi neko sredi bajs vozim kod tebe 🙂
    Vidim ne prodajes maglu.
    Ziveli
  3. 94b4101cc9d068b15e624fd7bff3e86f.jpg

    Pedja
    08/07/2022 u 13:14
    Pozdrav Relja!Kupio bih polovan bicikl pa me zanima tvoje misljenje o stanju i ceni bicikla.U pitanju je kona rove gravel,odlucio sam se za njega jer je univerzalac i mislim da bi mi ovako nesto odgovaralo.Hvala na pomoci https://www.2bike.rs/cikloberza/mali-oglasi/bicikli-6/gravel-ciklokros-189/kona-rove-full-claris-2×9-disc#.YsgPPbe4QVF
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja Novović
      08/07/2022 u 14:24
      Ćao Peđa,
      Vezano za cenu:
      Po pitanju cene, moj odgovor je uvek isti:
      1) Videti pošto je (bio) takav nov.
      2) Pregledati šta sve od ulaganja traži bicikl (tj. u kakvom je stanju) – i koliko to otprilike košta.
      3) Na osnovu toga svako za sebe mora proceniti da li se isplati ili ne.
      Svačiji ukusi, prioriteti i budžeti su različiti, pa ne mogu za drugog odlučiti da li se isplati ili ne.
      Vezano za stanje:
      Ovako, po slikama, deluje lepo.
      Pisao sam članke i pravio video snimke o tome kako pregledati (polovan) bicikl pre kupovine.
  4. 94b4101cc9d068b15e624fd7bff3e86f.jpg

    Pedja
    08/07/2022 u 15:04
    Slazem se naravno sa svim sve sto si rekao,nego mi je trebao malo strucniji savet jer ja nisam bas tako iskusan a ne bih da se zaletim pri kupovini.Uglavnom cu probati da nadjem nekog ko se razume da podje sa mnom da pogleda bicikl uzivo pa cu doneti odluku na osnovu toga.Hvala na odgovoru
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja Novović
      08/07/2022 u 18:17
      Da.
      Milion puta mi se desilo da po slikama i priči prodavca sve deluje odlično, a da kad pogledam bicikl vidim da ima (većih) ulaganja.
      Retki su prodavci od kojih se usuđujem uzeti bajs bez gledanja.
  5. 94b4101cc9d068b15e624fd7bff3e86f.jpg

    Pedja
    09/07/2022 u 00:10
    Onda je ocigledno da ovaj preprodavac ne ukazuje poverenje.
 
Back
Top Bottom