Škripanje disk kočnice – rešenje - komentari članka

Status
Not open for further replies.

BikeGremlin

Administrator
Staff member
Kako bih izbegao da stranice budu kilometrima dugačke, ali i sačuvao korisna pitanja i odgovore koje sam tokom vremena dobijao i davao, odlučio sam kopirati komentare sa sajta na forum - i "premestiti" dalje diskusije ovde.

Ovo su komentari vezani za članak:
Škripanje disk kočnice – rešenje

Ova tema je zaključana za nove komentare

Ako ovde niste našli odgovor na svoje pitanje, otvorite novu temu sa svojim pitanjem/problemom, u odgovarajućoj sekciji foruma (ovo je sekcija Kočnice i ručice kočnica).

Relja
 
Last edited:
  1. Gojko Milanovic Crni
    07/03/2023 u 19:52
    Slucajno su disk i pakne dosle u kontakt sa sprejom WD40. Veoma slabo koci… Da li uopste pokusavati sa ciscenjen ovih diskova i pakni ili kupiti nove?
    • d693f26dcd2fedd28dfc1ad7a66e01a2.jpg

      BikeGremlin
      07/03/2023 u 21:46
      Ćao Gojko,
      Šanse za “oporavak” su male, ali ne i nula. Pakne se mogu dobro okupati 90+ postotnim alkoholom, izribati time i diskovi (to svakako mora pre stavljanja pakni kad se jednom zamasti), pa probati da li koče OK i da li puno škripe.
      Svakako treba imati spremne nove rezervne pakne pri ruci – samo je pitanje da li se želi potrošiti vreme na čišćenje i probu starih, ili se odmah montiraju nove. To je stvar ličnog izbora.
      Ako je WD40 prsnuo na disk, pa ga pakne samo “pokupile,” moguće je da će se moći “popraviti.” WD40 ima veoma malo lubrikanta u sebi, i ako je dovoljno tanak sloj bio na disku, možda pakne ni nisu imale Bog zna koliko da upiju ulja. Ako je prsnuto po paknama, ili ako je po disku bilo prosuto ulje, onda ne verujem da će vredeti ribanje.
      Relja
  2. 8e55c26ccb5e8dfd62d110507283658c.jpg

    Gojko
    07/03/2023 u 23:41
    Hvala puno na detaljnom odgovoru. Prsnuo sam gore kod kormana da osrafim nesto jer je pocelo da rdja, i one cestice su pale dole na disk… Kada sam probao da vozim posle toga, kocnica nije reagovala kao da je nema, to je samo proklizavalo. Stegnem kocnicu maksimalno i disk samo kliza ne hvata uopste. Ocistio sam sa sapunom obicnim disk i malo bolje hvata… ali ovaj WD40 treba zabraniti u blizini bicikla a i automobila… Mogu da zamislim ako bi ovo neko naprskao zlonamerno na disk automobila, auto ne bi mogao da se zaustavi…
    • d693f26dcd2fedd28dfc1ad7a66e01a2.jpg

      BikeGremlin
      08/03/2023 u 06:57
      WD40 ima veoma malo lubrikanta u sebi i dosta je redak (veoma niska viskoznost). Zato ga obično nosim kad radim na terenu, pošto menja i penetrirajuće ulje (“Odvijač sprej” i sl.), i ulje za podmazivanje (za nuždu, pošto nije idealan), a može poslužiti i za čišćenje (samo ne i za odmašćivanje, pogotovo stvari poput kočnica koje moraju biti 100% bez lubrikanta na dodirnoj površini). Pogotovo kad idem biciklom ili motorom – jer mi je tad ograničena i nosivost, i gabariti alata koji mogu vući sa sobom.
      U servisu često koristim MOTIP PTFE (“Teflonski” sprej) – isto u spreju.
      Kod oba ta proizvoda, uvek gledam držati krpicu da sprečim prskanje ka delovima koji se ne smeju namastiti (kočnice, gume i sl.).
      Prednost spreja je što pod pritiskom može lako i brzo prodreti u uske prolaze. To prskanje pod pritiskom je i mana. Zato recimo ne volim lubrikante za lanac u spreju – tu kapanjem mogu sasvim lepo naneti lubrikant na svaku kariku, a sprej samo povećava verovatnoću da greškom prsnem i tamo gde ne treba.
      Inače se volim šaliti kako sve živo popravljam pomoću WD40 i zip vezica:
      “Ako se ne mrda, a treba da se mrda – WD40.
      Ako se mrda, a ne treba da se mrda – zip vezice.”
      🙂
      Relja
  3. 8e55c26ccb5e8dfd62d110507283658c.jpg

    Gojko
    08/03/2023 u 21:26
    Hvala puno na odgovoru. Ipak sam rešio da ne rizikujem i da kupim nove diskove i pakne. Imam sada na bicikli resin pakne i disk 160mm sa 6 srafova. Gledaj ima posebnih diskova sa resin i metalne pakne. Razmišljam se da uzmem Rotor disk kočnice Shimano SM-RT56 S 160 mm 6-bolt type, nije navedeno da li mogu samo resin, pretpostavljam da mogu i metalne pakne ? Ali mi je potpuno nejasno kako da izaberem pakne da mogu da se stave u moje kocnice Radius, i da budu metalne jer nije naglaseno? Potpuno sam zbunjen. ????
    • d693f26dcd2fedd28dfc1ad7a66e01a2.jpg

      BikeGremlin
      08/03/2023 u 23:30
      Ćao Gojko,
      Kupovina novih diskova nije neophodna jer čelik diskova ne upija ulje i treba ih samo dobro izribati (što svakako preporučujem da se uradi i sa novim diskovima nakon montiranja, a pre montiranja kočionih čeljusti sa paknama).
      Što se vrsta pakni tiče, ako proizvođač diska u specifikacijama ne navodi da mogu i metalne pakne, ja bih išao na siguricu sa organskim paknama. To zavisi od modela diska, ne od kočionih čeljusti.
      Relja
  4. 8e55c26ccb5e8dfd62d110507283658c.jpg

    Gojko
    09/03/2023 u 11:43
    Hvala puno na odgovoru.
    Pa hajde probacu da diskove i pakne ocistim sa sprejom i malo ismirglam, pa cu videti kako ce biti.
    Gledao sam klip za U Lock od Abus-a. Kupio bih tu bravu od 30 cm duzine, ona je 10 cm sirine. Ali ne znam da li moze da se bicikl zakljuca za banderu, posto u Kragujevcu nema mesta za zakljucavanje bicikla, ima samo bandere koje su sirine oko 10 cm i sire… A ona folding brava od Abusa koja ima karike i nitne, vidim da je 80cm duzine, pitanje da li i to moze da se obavije oko bandere koja je 10 cm?
    • d693f26dcd2fedd28dfc1ad7a66e01a2.jpg

      BikeGremlin
      10/03/2023 u 05:59
      Ćao Gojko,
      Dobro pitanje na koje imam odgovor jer nas muči isti problem. 🙂
      Abus Bordo 6500 (bolji, skuplji model, jer je 6000 loša brava) dolazi u verziji od oko 80 cm, i jednoj dužoj (ne znam napamet koliko cm).
      Ta od 80 može da se veže oko bandere i kroz čeonu cev rama.
      Lanac, sa druge strane, mogu vezati oko bandere, kroz ram, i kroz prednji ili zadnji točak.
      Opet, lanac je puno kabastiji i nepraktičniji za nošenje.
      Potkovica, sa druge strane, ne može ništa kad su bandere u pitanju (uži stubovi saobraćajnih znakova su OK doduše).
      U praksi najčešće nosim samo Bordo, barem za sad, da kucnem o drvo, još nisu počeli masovno krasti delove s bicikala u Novom Sadu (ne mogu se prodati, ljudi hoće ceo bicikl za 10 evra kad znaju da je kraden).
      Relja
  5. 8e55c26ccb5e8dfd62d110507283658c.jpg

    Gojko
    10/03/2023 u 23:41
    Pa verovatno cu kupiti taj Abus, vidim da je oko 100 eur. Ali ne jos, mislim da ce potkovica za sada za zavrsi posao. Treba mi dok sam na bazenu da zakljucam bicikl.
    Danas sam skinuo diskove, sa Textar sprejom sam ocistio diskove i pakne, i posle pakne ismirglao.
    Vratio sve na mesto i opet ista prica, ne hvataju.
    Moram da kupim nove pakne sutra, vidim neke Shimano za 800 dinara po paru, izgledaju isto kao moje.
    Racunam da sam diskove ocistio.
    Bio sam u Novom Sadu u novembru 2022, i odusevio sam se koliko ima biciklistickih staza, svuda moze da se ide biciklom, i ljudi voze bicikl. Ovde u Kragujevcu ima samo jedna biciklisticka staza u Sumaricama, kod Spomen Parka, i to je to! Tesko ce kod nas i da se naprave staze za bicikliste jer su inace mali trotoari i ulice.
 
  1. Gojko
    17/03/2023 u 14:52
    Pozdrav Reljo!!!
    Kupio sam nove pakne Shimano. Prethodno sam ocistio diskove, skinuo i sa sprejom Textar naprskao i posle sa krpom ocistio.
    I evo namontirao sam nove pakne i isto ne moze da uhvati i zakoci odmah vec kliza… nije kao pre. Da li je moguce da moram i diskove da kupim nove, i da li sam dobro ocistio te diskove?
    Da li je moguce da je ovaj WD40 ovako efikasan… oo svasta !!!
    Hvala unapred na odgovoru.
    🙂
  2. 8e55c26ccb5e8dfd62d110507283658c.jpg

    Gojko
    17/03/2023 u 22:40
    Opet ja…
    Veceras sam kupio i nove diskove, znaci sada imam potpuno nove diskove i pakne, i namontirao sam, centrirao pakne i OPET nece da koci dobro… kliza, nije dobra kociona moc… ne znam zasto se ovo desava…
    Pre nego sto sam postavio nove diskove i pakne, diskove sam naprskao sa sprejom Textar i obrisao, a pakne sam mao osmirglao, pa ocistio, pa i njih sam sa sprejom naprsao i obrisao.
    Sve namontirao i opet nece da koci dobro…
    Jedini zajednicki faktor je ovaj sprej, da li je moguce da sprej za ciscenje diskova pravi problem?
    Ili mozda nije neka sajla dobro stegnuta pa nema moc kada stegnem kocnicu?
    Potpuno sam se nasao u cudu…
    • d693f26dcd2fedd28dfc1ad7a66e01a2.jpg

      BikeGremlin
      18/03/2023 u 06:36
      Ćao Gojko,
      Sprejevi za čišćenje kočnica čiste fenomenalno. Moja zamerka je prvenstveno na cenu, inače ne bih ni koristio alkohol (dobro, bih, ali ne za kočnice). 🙂 Ne verujem da je problem u spreju, čak i tom Texar (mada taj konkretno nisam probao).
      Ako je sve dobro podešeno, moguće je da treba samo malo vremena. Nisam još stigao snimiti video o “razrađivanju” disk kočnica, ali potrebno je neko vreme da pakne nanesu malo kočione površine na disk, i da se trenjem o disk 100% prilagode konturama diska. Tako da očekujem da će se zaustavna moć poboljšavati kako vreme prolazi.
      To je normalna stvar kad god se menjaju pakne.
      Naravno, moguće je i da čeljusti nisu preterano kvalitetne. Ali i najbolje čeljusti i diskovi rade slabije u startu, kad se stave nove pakne.
      Relja
  3. 8e55c26ccb5e8dfd62d110507283658c.jpg

    Gojko
    18/03/2023 u 09:10
    Hvala puno na odgoovru.
    U pitanju su SHIMANO DISC BRAKE PAD RESIN B05S-RX. Te sam uzeo.
    Znaci da alkohol i ne kupujem i da ne cistim sa tim? Danas sam bas planirao da kupim taj alkohol, ali posto kazes da je ova sprej bolja, onda mislim da necu.
    Deluje mi kao da su disk a i pakne previse glatke, da se presijavaju posle ovog spreja…
    Mozda povrsina treba d abude malo hrapava… da li sa smirglom da ih napravim da budu hrapave, ili da sto kazes probam da kocim malo da se pakne prilagode?
    Sta mislis o ovim paknama koje sam uzeo?
    • d693f26dcd2fedd28dfc1ad7a66e01a2.jpg

      BikeGremlin
      19/03/2023 u 07:00
      Ćao Gojko,
      Svakako vredi “razraditi” pakne, pa videti kako se ponaša.
      Ako su diskovi projektovani da trpe i sintered (metalne) pakne, sa njima se može dobiti jača sila kočenja, uz brže trošenje diska. Opet, ogranske (“resin”) pakne ne bi trebalo da koče baš loše. Nešto manje jako da, ali ne baš loše – pogotovo ka nisu pregrejane (tipa duga kočenja na dugim spustevima).
      Šmirglanje ganc novih pakni do sad još nisam pokušavao, pa ne mogu reći donosi li neki boljitak (očekujem da ne, ali ne dok ne probam, ne mogu tvrditi). Isto važi i za diskove. To mi ima više smisla na starijim, kada se očiste. Svakako sa novim treba proći vreme “razrade” – to provereno pomaže.
      Relja
  4. 8e55c26ccb5e8dfd62d110507283658c.jpg

    Gojko
    20/03/2023 u 14:40
    Hvala puno Reljo na pomoci!
    Namestio sam sve super, uz pomoc tvog sajta i youtube-a sam podesio dobro kocnice. Bila je problematika jer rucica kocnice je bila labava, i nije stezala pakne. Pa sam priblizio pakne, i vidim na dva mesta ima fino podesavanje kocnice, kod rucice i dole kod diska. Ali mislim da je prvo osnovno da kocnica dole kod diska treba da bude opustena, ne stalno pod tenzijom sajle. Logicno mi je da kocnica bude opustena a pakne da budu blize disku.
    I sad kad sam to podesio dosta bolje koce, juce sam vozio bajs, ali treba jos vremena da se lepo pakne prilagode. Nasao sam na youtube zove se “how to burn in brakes”.
 
Status
Not open for further replies.

Adverts

Back
Top Bottom