Stalak za servis bicikala "uradi sam"

kicaBo

Active member
Nikada ne možemo da ne uradimo ništa, a juče i danas smo se igrali pravljenja stalka za servis bicikla, i to od materijala koji stoji godinama na nekom tamo mestu. Nađosmo mu svrhu i lepo se poslagalo :)

Rešenje je klasično i nema tu šta mnogo da se kaže, slike su tu. "Ruka" stalka je nekih 50cm - može se smanjti za 10 i povećati za 10cm. Visina podesiva, ugao.

Ostaje još da ukrojim i zavarim postolje, tj. da se izabere bolja varijanta za isto. Molim predloge :)
Otprilike još dan posla i biće stalak gotov.

IMG_20231102_154544_8.1.011.jpg



IMG_20231102_154534_8.1.011.jpg


IMG_20231102_154527_8.1.011.jpg


SC_0281.png


SC_0280.png
 
Sjajno. Odlično izgleda. Sviđa mi se što ima podešavanje po visini.

Par sugestija, na osnovu iskustva sa mojim "uradi-sam" stalkom, sa idejom da pomognu:

Za postolje ne bih radio izmenjenu prvu varijantu (gore-levo). Probaću skicirati (užasno crtam :) ):

stalak-za-servis-bicikla.png


Tako se smanjuje verovatnoća da zapinješ kad ideš oko stalka (mislim, uvek te šipke mogu smetati, ali ovako najmanje smetaju). Ne bih stavljao ništa da baš štrči ka nazad, ali pomeranje te zadnje šipke za nekih 5+ cm u odnosu na sam stalak daje stabilnost da se ne prevrće bočno niti ka nazad, čak i kad bicikl nije na stalku (kad je bicikl na stalku, onda će teško da se prevrne ka nazad).

Dobra fora je i oslonac u svega tri tačke da tako kažem, sa blagim uglom:

unior-stalak-za-servis-bicikla.png


"Šapa" za prihvat bicikala je bolje da bude što "kraća" da tako kažem. Pošto moderni bicikli često nemaju puno prostora da se hvataju, a montiranje duže zamenske šticne nije uvek moguće. Mislim na dimenziju označenu pod "B" na slici ispod (valjda se Unior neće ljutiti što sam pozajmio sliku Unior šape za servis 🙃 ):

sapa-unor-stalka-za-servis-bicikala.png


To je kod mog stalka krenulo sa nekih desetak cm, ali je posle radila brusl'ca i srkaćeno je na nekih 7 cm - kao i Unior što je uradio (moram izmeriti tačno koliko je kad stignem u servis). Ćoškove (uglove) te šape sa gornje strane i bočnih strana sam malo obrusio da napravim blagu krivinu (da ne grebu i ne seku). I onda namontirao puno unutrašnjih guma preko njih - to sam pokazao u videu o stalku za servis bicikala iz Lidla (trebalo bi da video odmah krene od nekih 3:30, gde o tome pričam i pokazujem).

Relja NašViskiJeBoljiOdOriginala Novović

P.S.
Vidi ovaj patent za rad sa električnim biciklima (ja bih dodao neke klizajuće ležajeve i možda malo teži teg, uz neke stopere): :)

 
To da, mada sam mislio pre svega na raspored opterećenja i stabilnost.

Što se toga tiče, oslonac u tri tačke je inherentno stabilan.
Sa četiri tačke, uvek će ona jedna malo klackati, i morati nečim da se podboči.

Relja
 

Adverts

Back
Top Bottom