Vodič za kupovinu treking bicikla - komentari članka

Status
Not open for further replies.

BikeGremlin

Administrator
Staff member
Kako bih izbegao da stranice budu kilometrima dugačke, ali i sačuvao korisna pitanja i odgovore koje sam tokom vremena dobijao i davao, odlučio sam kopirati komentare sa sajta na forum - i "premestiti" dalje diskusije ovde.

Ovo su komentari vezani za članak:
Vodič za kupovinu treking bicikla

Ova tema je zaključana za nove komentare

Ako ovde niste našli odgovor na svoje pitanje, otvorite novu temu sa svojim pitanjem/problemom, u odgovarajućoj sekciji foruma (ovo je sekcija Kupovina-saveti).

Relja
 
Last edited:
  1. Lazar
    01/10/2021 u 20:11
    Upozorenje: Dugacak tekst 🙂
    Evo ovako, poceo sam proces nabavke bicikla za trekking, 168cm/72kg,pri tome na bicikl nisam seo mozda i vise od 10god 🙂 Iscitao sam gomilu tekstova i pogledao dosta na YT….
    Treba mi bicikl sa kojim mogu da odem do “juga Grcke i nazad” da je izdrzljivo i bezbedno.
    Znaci 2000km, pa u garazu do sledece sezone, naredne sezone par treninga —>put—>garaza
    Znaci godisnje 2500km.
    Neke osnove:
    -Celicni ram
    -Kruta vila
    -Pozadi pak tregeri(Da nosim do 15kg)
    -Jaka nogara(vidjao sam da ljudima pukne zbog velikog tereta)
    -Dinama za rasvetu
    -Grip rucica menjaca(Ranije mi je prijalo)
    -V kocnice
    -Tocak, pozeljno da to bude nesto jace jer pitaj Boga kakvim cu putem proci, ti stari putevi znaju da budu u ocajnom stanju.
    -Pozeljno da cev izmedju sedista i kormana ima blagi pad kao kod mtb, a ne kao kod drumasa da bude.
    -Korman da bude kao kod mtb, ne mogu da budem previse pognut napred(lomio sam kicmu)
    Do 500e, stim da mi je glupo da dam 500e za nov bajk i da pola moram da menjam. Znaci moze i stariji, moze samo ram pa da se budzi kvalitetnijom opremom postepeno….
    Mogu godisnje da izdvojim par stotina evra za bajs(Al nisam neki zaludjenik da bih jurio visu klasu)
    ***Ono sto me buni:Video sam dosta prepravki MTB-a za svrhu trekking bajsa za duze relacije(Recimo: specialized crosstrail).
    Tu se uglavnom umesto tocka 26 ili 27.5 ubudzi 28 i to kao naglasavaju da mora veci tocak :)))
    Ne znam kako ce da ide toliki tocak na moju visinu…vozio sam ranije 26
    Izbusi se ram na nekoliko mesta u svrhu dodavanja pak tregera, drzaca za flasice i slicno
    -Jel moze neki video o prepravci rama, sta i gde sme da se busi?Sta sme da se vari?
    -Video sam dosta uradi sam pak tregera, gde su ljudi sami to varili kako njima odgovara…
    Uz to, skoro svi imaju disk kocnice i prednji amortizer…pa opet ljudi preporucuju specialized, trek, scott a vecinom je to aluminijum….
    —>Koliko shvatam nema onog “idi i kupi to i to”, vec je od osobe do osobe, pa sad ono osnovno u kom smeru naci celicne ramove sa krutom vilom??? :)))
    Divlja pijaca vd40 i lagano u odvrtanje patrone :)))
    Istorija:
    Kao klinac sam vozio BMX po kamenju, pruzi, blatu, planini, spustao se niz stepenice i slicno.
    Samo da je sto vece opterecenje. Kao tinejdzer sve isto samo sa Deltinim MTB, sa prednjim amortizerom, 3×7, shimano, 250-300e je placen….
    Ceo zivot sam vozio pogresno bicikl 🙂 Posto sam nesto nizi, a vozio sam uvek po nestabilnim terenima, onda je sediste uvek postavljeno tako da mogu nogama da dohvatim zemlju.
    Uvek su bile nesto sire i deblje gume(nikad u zivotu nisam izbusio gumu, a nema sta nisam radio)
    Nisam vozio nikad do mora, pa ajd i to da probam 🙂
    Upalili me ljudi :)))
    Hvala na paznji, pozdrav
    • Relja
      01/10/2021 u 20:37
      Ćao Lazare,
      Dobra žbica, jedna, tanjena na sredini, sa krajevima od 2 mm (još bolje su one sa 2,3 mm na laktu) je oko 1 evro. Treba ih 72, uz krštene niple (oko 15 centi komad). Felne mogu i naše Krypton – jake su.
      Vredi naći polovan bajs tako da ram odgovara, nabaciti frikcione ručice menjača (polovne, metalne, Shimano).
      Staviti krštene V-brake kočnice sa dobrim paknama.
      Za pak treger – meni se Topeak pokazao odlično, iako nije jeftin (oko 50 evra za pak-treger).
      Od gotovih, sklopljenih rešenja, pogotovo za taj budžet, mislim da treba bežati. A i od većine novijih, barem po meni, jer idu sa dosta skupe i komplikovane opreme koja više smeta, nego što pomaže za takvu namenu (barem po mom mišljenju i iskustvu).
      Za visinu od 168 cm vredi gledati ramove za točkove od 26″. Pogotovo ako se planiraju iole šire gume i blatobrani.
      Nadam se da sam bar malo pomogao.
      Relja
  2. 93b49565d5238c096e2abad3aae0fc42.jpg

    Martin
    12/01/2022 u 17:47
    Visok sam 175cm,visina međunožja je 75cm.Koja veličina rama touring bicikla bi mi odgovarala,a da se sedi malo više uspravno.
    Hvala unapted.
    Martin
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      12/01/2022 u 18:02
      Ćao Martine,
      U 5. poglavlju ovog članka sam objasnio da izbor veličine zavisi od konkretnog modela (Veličina bicikla tj. rama). Kao što sam napisao u tom poglavlju, da parafraziram:
      “Ako vam neko kaže: “za tebe je ram veličine X inča,” znajte da ta osoba možda i ne zna šta govori.”
      Na to mogu dodati samo da, ako je granica preporuke proizvođača negde oko 175 cm za dve različite veličine rama (tipa “S za 165 do 175” i “M za 175 do 185”), ako se želi uspravniji položaj sedenja, ima smisla uzeti veći ram, pa montirati lulu podesivog ugla (ili veoma kratkog vrata).
      Lule sa podesivim uglom, kada se podignu ka gore, postave korman da stoji više, a i bliže biciklisti (gledano po horizontalnom rastojanu u odnosu na biciklistu). Time se može kompenzovati za to što je na većem ramu korman i nešto dalje, iako stoji više (jer, što je korman dalje, to se više naginjemo ka napred da ga dohvatimo). Slično se može uraditi i sa ramom koji nije “za pola broja veći,” s tim što će na takvom ramu, u odnosu na veći ram, korman stajati dodatno bliže biciklisti, ali biti nešto niži (jer manji ramovi obično imaju i niži vrh cevi upravljača na ramu).
      Kod ahead kormana, u zavisnosti od toga da li je i koliko skraćen vrat viljuške, visina kormana se može podešavati i pomeranjem lule vertikalno, duž vrata viljuške. U posebnom članku objasnio sam detalje vezane za podešavanje ugla i visine kormana.
  3. 93b49565d5238c096e2abad3aae0fc42.jpg

    Martin
    13/01/2022 u 12:06
    Upravo sam zato i pitao.
    U dosta tabela je 175 cm granična vrednost (gornja vrednost za M (53-54cm) veličinu i donja,odnosno početna vrednost za L (55-57cm) veličinu).
    Dali po ovome znači da bi mi možda odgovarale obe veličine,ili bi trebao 175 cm gledati kao krajnju,ili kao početnu granicu?
    Hvala
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      13/01/2022 u 14:47
      To sam pokušao objasniti u prethodnom odgovoru, najbolje što sam mogao. U suštini da, mogu odgovarati obe veličine – konkretan izbor zavisi od ličnih preferencija (neko voli veće, neko malo manje ramove) i onoga što se želi postići.
      Ako je sve ostalo proporcionalno, ili barem isto (prvenstveno mislim na dužinu vrata viljuške koji štrči iz rama, ako je ahead sistem u pitanju), uz korištenje podesive lule (ili korištenjem lule veoma kratkog vrata), sa većim ramom dobiće se korman koji stoji više, a ipak relativno blizu biciklisti, tj. nešto uspravniji položaj sedenja.
      Opet, uz manji ram, korman će biti u startu bliže, pa ako vrat viljuške dozvoljava podizanje kormana na željenu visinu, neće se morati koristiti lula sa (previše) kratkim vratom (kao što bi bio slučaj sa većim ramom). Prekratak i predugačak vrat viljuške utiču na upravljanje, ne nešto drastično ako ne pričamo o ekstremima, ali i to je stvar ličnih preferencija.
      To su sve dosta individualne stvari da bih mirne savesti mogao reći: treba uzeti manji, ili veći ram. Takođe, kada je preporučena veličina rama na granici, često je moguće udesiti udoban položaj i na većem i na manjem ramu, tako da se ne može puno ni pogrešiti. Lično za treking (ravne, tj. ne-drumske kormane generalno) preferiram za “pola broja” veće ramove, ali ne smeta mi ni kada je ram manji (i na takvima sam se sit navozao bez problema, osim malo agresivnijeg položaja sedenja).
  4. Martin
    13/01/2022 u 18:23
    Ovo me je interesovalo,jer bih po prvi put kupio bicikl preko neta.
    Hvala puno.
    Veliki pozdrav i puno sreće u daljen radu.
  5. 28d80fd52005417835115ce54dfce69e.jpg

    Aleksandar
    17/03/2022 u 14:04
    Kvalitetan članak, nema šta. Ja sam blogger i pišem kompetitivne članke na engleskom, i lepo je videti ovako dobar tekst i review koji je u granici sa nekim boljim člancima na engleskom. Nisam sve isčitao, ali polako ću.
    Što se tiče bicikala, treba da kupim svoj prvi bicikl, i vidim jedino ovaj Polar Forester kao najprihvatljiviji što se tiče kvaliteta i cene (da nije nešto preskupo). Jedino ću morati ovu pro verziju da kupim, jer mi deluje bolja. Moraću još da pogledam, tek sam počeo da čitam o biciklima. Nikad nisam imao ništa kvalitetno pa ne znam šta ću, a ne bih da sklapam sam jer nemam vremena.
    Šta vi mislite, da li je ova Pro verzija malo bolja?
    Evo obična verzija: https://planetbike.rs/bicikl-polar-forester-comp-black-blue.html
    Evo pro: https://fanatic.rs/bicikl-polar-forester-pro-xxl-black-blue.html
    Samo što je Pro XXL pa ne znam hoće li odgovarati… Proverio sam nekoliko onlajn prodavnica u Guglu, i tek treba malo više da pretražim region i ostale radnje.
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      17/03/2022 u 16:28
      Ćao Aleksandre,
      Pro verzija ima sve kvalitetnije komponente.
      Meni se ne dopada što je sa disk kočnicama, ali to nam danas ne gine, hteli – ne hteli. Imaju prednosti, imaju i mana (prednosti i mane disk kočnica).
      Za veličinu sam objasnio što znam u 5. u poglavlju ovog članka. Uglavnom (ako se ne nađe konkretna preporuka proizvođača), XXL veličine bicikala (tj. ramova) su obično za ljude oko 2 metra visine.
      Relja
 
  1. Lazar
    28/03/2022 u 09:50
    Sve preporuke za polar pro forester điram ga već 4 godine samo bilo je problem naci blatobrane za njega.
  2. dec0fb22ee405a4392b5aa25c1a884b5.jpg

    Bozidar
    31/03/2022 u 17:37
    Odlican clanak.
    Da li mozemo da ocekujemo savete za kupovinu single speed / fixie bicikle, preporuka novih i polovnih modela na nasem trzistu? Cini mi se da i ovde postoji nekoliko podgrupa, gradski holandski bicikl, single-speed drumski i single speed treking/mtb. Da li se isplati sklapati ove (jednostavnije) bicikle?
    Pozdrav.
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      31/03/2022 u 21:07
      Ćao Božidare,
      Među prvim sledećim biciklima koje planiram obraditi su gradski bicikli, kao i tema o biciklima za prevoz do posla/škole.
      Tu ima smisla koristiti bicikle sa jednom brzinom, barem u ravnici. I objasniti kakvi sve postoje.
      Baš fixie je više pomodarstvo, nego praktičan bicikl, barem po mom viđenju, i to bi tražilo posebnu temu, ali mogu se spomenuti kada pričam o gore-pomenutim.
      Da li se isplati sklapati? Po meni: što jednostavnije, to bolje, za ravnicu pogotovo.
  3. 9703935952f68539b5b20252796d4214.jpg

    Dusan
    06/04/2022 u 17:35
    Pozdrav Relja,
    Pre svega hvala ti za fantastican sadrzaj koji pravis.
    Zanimalo bi me da cujem tvoje misljenje o Polar Shadow varijanti treking/fitnes bajka, mislim da ima dobro specifikaciju.
    Pretpostavljam ako se pojavi ove sezone da ce biti preko 50,000 RSD. Da li vredi ako bude tako?
    Polar Shadow https://fanatic.rs/bicikl-polar-forester-pro-xxl-black-blue.html
    Hvala unapred
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      07/04/2022 u 08:15
      Ćao Dušane,
      Ponuda je dosta loša, malo bicikala (i modela) ima na stanju.
      Polar Shadow ima soldine kočnice i menjače, a budžet viljušku.
      Uz sve prednosti i mane disk kočnica i suspenzije (amortizera) – o čemu sam pisao na sajtu.
      Ne mogu da vidim po slikama ima li prihvat za pak-treger. To bi mi bila glavna zamerka za treking bajs ako nema.
      Za nable piše da su sa 32 žbice (36 je po meni bolje), a za felne da su sa 36 rupa – jedan od ta dva podatka je pogrešan, jer inače ne bi mogli isplesti točak. 🙂
      To na stranu – ne deluje loše, spram cene i trenutne ponude (ako izađe ispod 500 evra nov).
  4. f87620e0e1942dc7843eabee1374a2f0.jpg

    Dusan
    07/04/2022 u 19:21
    Pozdrav Relja,
    greskom sam linkovao pogresan model, nisam uspeo da editujem komentar, izvinjavam se.
    Ovo je Polar Shadow, vrlo slicna varijanta Foresteru Pro ali bez amortizera, vidim da imaju drugi model Shimano glavcina, kocnice su iste MT200 kao na Foresteru Pro,menjaci takodje deluju da su bolji kod Shadowa. Naravno ovo je specifikacija od prosle godine, videcemo da li ce nesto promeniti ili zakinuti na nekom delu.
    http://www.fanaticsport.rs/proizvodi/biciklizam/bicikl-polar-shadow/
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      07/04/2022 u 22:25
      Ćao Dušane,
      Bacio sam oko – ne deluje loše.
      Voleo bih da ima V-brake kočnice, jedan lančanik manje pozadi i po 4 žbice više na točkovima, ali nisu loše komponente na njemu.
      U svakom slučaju, više mi se sviđa nego Forester Pro. 🙂
  5. e78e735fa9b9e8c5fd7eccc35ea57b75.jpg

    Stefan
    26/05/2022 u 19:53
    Pozdrav, kakva je nova LTWOO oprema na Polar Shadow u odnosu na stari Shimano set i kakvo je generalno vase profesionalno misljenje o navedenom biciklu i alternativama za kupovinu ? Unapred hvala na odgovoru.
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      26/05/2022 u 22:07
      Ćao Stefane,
      Nemam šta dodati na Dušanove odgovore na isto pitanje na 2bike forumu.
      Pogotovo što nisam imao iskustva sa tom markom opreme. 🙁
      Za komentar o konkretnom modelu bi mi trebao link ka istom (nisam video Polare sa tom opremom).
      U ovom vodiču sam opisao generalno prednosti i mane disk kočnica i sl.
      Dodao bih još da od novih bicikala, Polar i Capriolo daju puno za dati novac (spram ponude “jačih” brendova).
 
  1. Stefan
    26/05/2022 u 23:49
    https://planetbike.rs/bicikl-polar-shadow-black-a282a28220-c.html sa trenutnom opremom.
    Sa starom opremom ih nema vise u prodaji, vecina sajtova nije
    azurirala specifikacije, kada se kontaktiraju onda potvrde da sada dolaze sa ovaj LTWOO umesto Shimano Altusa.
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      28/05/2022 u 18:34
      Pogledao sam. Nisam siguran kakav je kvalitet tih menjača, a i kočnica.
      Ovaj bicikl mi se puno više dopada:
      https://planetbike.rs/bicikl-scott-metrix-20-solution-white-grey.html
      S tim što bi za vožnju natovarenijeg bicikla, ili za slabiju formu na dužim, strmim usponima možda bilo dobro pozadi staviti neku kasetu koja ima tipa 12-34 zuba (umesto fabričke 11-30).
      Uz ostale prednosti i mane compact dubl pogona (50-34 zuba) u odnosu na tripl.
      Mada je generalno očajna ponuda i teško je naći išta da kažem “normalno.”
  2. 0a96df7e006f67eafeead4cd5b172a5b.jpg

    Avram
    31/05/2022 u 23:04
    Prvo sve pohvale za seriju veoma korisnih članaka uključujući ovaj posebno! Nekome ko razmišlja da po ‘stare’ dane uđe u svijet biciklizma, ovako nešto puno znači😀
    Ako mogu pitati za savjet, koji bi od ovih nekoliko modela za budžet 350-550 € preporučili?
    Namjena je skroz rekreativna vožnja po gradu Kotoru (ima uzbrdica i nizbrdica) nikakvo forsiranje, sve u skladu sa godinama😀. Eventualno vožnja uz zaliv, ali isključivo asfalt.
    http://tempo.co.me/prodavnica/bicikli/polar-forester-comp-man/
    http://tempo.co.me/prodavnica/bicikli/cross-spria-gent-urban-28-nex-3s/
    http://tempo.co.me/prodavnica/bicikli/polar-forester-pro-black-silver/
    http://tempo.co.me/prodavnica/bicikli/scott-sub-cross-50-men/
    Da li ova dva skuplja modela opravdavaju razliku u cijeni imajući u vidu navedenu namjenu?
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      03/06/2022 u 16:42
      Ćao Avrame,
      Od nabrojanih (a i od ponude u toj radnji), za navedenu namenu, kad se uzmu u obzir sve prednosti i mane različitih modela, izabrao bih taj poslednje-linkovani – Scott SUB CROSS 50.
  3. 3a518a1a5954a355eee715c1ef8e2f69.jpg

    Nebojsa
    28/06/2022 u 00:46
    https://www.2bike.rs/cikloberza/mal...ng-10/cube-sl-road-race-xxl-size#.YroyOKSxUzY
    Da li mogu da zamolim za mišljenje o ovom bajsu. Šta je potrošna roba i šta bi trebalo menjati. Molim i za komentar za veličinu Rama, imam 2m i 110kg.
    Hvala
  4. a65ecb555c7db4c0e8e40dbd2d8c23e5.jpg

    Jasmina
    09/07/2022 u 10:26
    Zdravo,
    Htela bih da pitam za savet oko izbora bicikla, u nastavku su linkovi favorita.
    (Visoka sam 180cm)
    https://www.kupujemprodajem.com/bicikli/gradski/specialized-sirrus-eq-black-top-ltd/oglas/135483644
    https://www.2bike.rs/cikloberza/mali-oglasi/bicikli-6/city-turing-10/scott-metrix-20-size-m-2×10-2022#.Ysk6H-zRZkx
    Za drugi takođe pitanje da li je moguće montiranje pak tregera i blatobrana?
    Hvala unapred!
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja Novović
      09/07/2022 u 13:23
      Ćao Jasmina,
      Nisam siguran za montiranje pak tregera i blatobrana.
      Ne vidim jasno sa slika ima li sve potrebne prihvate.
      Budženje šelnicama je uvek moguće, mada to radije izbegavam.
      Onaj Specialized mi deluje kao bolji izbor ako su blatobrani i pak treger bitni.
      Sviđa mi se i što ima svetla na dinamo i dinamo nablu već ugrađene.
  5. dbd2d2bb521d15459d71d6ca75872757.jpg

    Danijel
    27/07/2022 u 17:54
    Zdravo. Citajuci Vase tekstove, a kao neko ko je u razmatranju nabavke novog bica volio bih cuti Vase misljenje o treking Nakamura (Intersport). Konkretno, sta mislite o Platinum 3.2 i 6.2 varijantama? Sta po vama zasluzuje prednost, jedan od ova dva modela ili Forester Pro?
    Trenutno imam polovan treking u koji mi je dosadilo da ulazem, a bicikl mi prvenstveno sluzi za odlazak na posao, do vrtica i voznju po gradu uz rijetki izlet sa asfalta. Planiram staviti blatobrane i pak-treger. Ako smatrate da jos nesto trebam uzeti u obzir rado cu cuti savjet.:)
    Linkovi u nastavku:
    https://www.intersport.me/nakamura-platinum-3-2-treking-bicikl-682285
    https://www.intersport.me/nakamura-platinum-6-2-treking-bicikl-682283
    Unaprijed hvala za misljenje.
    Pozdrav…
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja Novović
      27/07/2022 u 19:01
      Ćao Danijele,
      Oba bicikla imaju jeftin amortizer napred. Po meni to više smeta nego što pomaže, a ko voli amortizer, s takvim se neće usrećiti preterano van asfalta, i uzbrdo čak i na asflatu.
      Skuplji ima disk kočnice, ali nisam siguran koliko su te dobre i kvalitetne. Radije bih uzeo kršten V-brake (jeftiniji ima OK V-brake kočnice).
      Lično preferiram bajseve bez amortizera i diskova, ali sa kvalitetnim komponentama.
      Na žalost, to sad niko živi ne sklapa i ne prodaje. Tako da nemam neku pametniju preporuku. 🙁
 
  1. Dragan Mirković
    04/08/2022 u 17:33
    Poštovani Relja,
    želim najpre da pohvalim sadržaj Vašeg sajta i trud i želju da podelite informacije sa svima nama. Molim Vas za mišljenje o ovom modelu bicikla. Posebno me zanima šta mislite o jednom prednjem lančaniku, jer takav bicikl do sada nisam vozio? Unapred Vam hvala i veliki pozdrav!
  2. 91b3e756668b37d36e4af37b0090c463.jpg

    Dragan Mirković
    04/08/2022 u 17:34
    Izvinjavam se, nisam postavio link u prethodnom pitanju:
    https://www.decathlon.rs/hibridni-i...r3or_PZu-pLJS8jNciMEQErQohtzo4qhoC2TUQAvD_BwE
    • d693f26dcd2fedd28dfc1ad7a66e01a2.jpg

      BikeGremlin
      04/08/2022 u 17:43
      Ćao Dragane,
      Spram aktuelnih cena na tržištu (spram kojih drugih i vredi gledati? 🙂 ), taj bicikl daje dobar odnos plaćeno-dobijeno – ali je ta cena relativno niska za kvalitetan bicikl.
      Tako da ne bih očekivao neke vrhunske performanse u smislu kočenja, ili upravljivosti na neravnom terenu (kočnice i amortizer su niže klase).
      Radiće, za neku “normalnu,” “opuštenu” vožnju.
      Ovde sam pisao o prednostima i manama 1x sistema (sa jednim prednjim lančanikom).
      Ukratko: nisam ljubitelj. Mislim da rešavaju problem koji ne postoji, uvođenjem dodatnih komplikacija i drugih problema. 🙂
      Naravno, imaju i prednosti (za tehnički zahtevne staze ako je potrebno upravljati dropper šticnom u toku vožnje, za baš veliku količinu lepljivog blata i slično, ili za ljude koji ne žele naučiti kako da pravilno koriste prednji menjač).
      To mora svako za sebe izvagati prilikom izbora.
  3. 91b3e756668b37d36e4af37b0090c463.jpg

    Dragan Mirković
    04/08/2022 u 18:23
    Hvala na rekordno brzom odgovoru! 🙂
    Koliko sam shvatio iz Vašeg članka o prednostima i manama 1x sistema, on nije za “obične” vozače i nije za duže staze. Koji biste mi treking bicikl na domaćem tržištu preporučili, a da mu je cena do ili oko 60.000 dinara?
    • d693f26dcd2fedd28dfc1ad7a66e01a2.jpg

      BikeGremlin
      04/08/2022 u 18:53
      To je tema ovog članka. 🙂
      Šta gledati, koje su prednosti i mane kojeg patenta i slično.
      Na žalost, od trenutno zaista dostupnih bicikala po radnjama – ne znam.
      Pogotovo što stanje na Internetu i stanje u magacinu često (najčešće, barem u poslednje dve godine) nije isto.
      Da stvari budu gore, poslednjih godina na jeftinije (60k su sad jeftiniji, na žalost) modele stavljaju krš diskove i amorte, umesto da za te novce ponude krutu vilu i dobar V-brejk.
      Tako da trenutno stvarno ne znam šta preporučiti i da znam da je dobro.
    • d693f26dcd2fedd28dfc1ad7a66e01a2.jpg

      BikeGremlin
      04/08/2022 u 18:58
      Hahah – nije me mrzelo guglati i evo, da se odmah ispravim:
      BICIKL SCOTT METRIX 10 u Planet Bike
      Planet je jedina on-line prodavnica kod nas za koju je stanje na sajtu u 90% slučajeva realno (tj. ako piše da ima na stanju, onda zaista i ima na stanju).
      Nije taj bajs idealan, ali od trenutne ponude, to bi mi bio prvi izbor.
  4. 91b3e756668b37d36e4af37b0090c463.jpg

    Dragan Mirković
    04/08/2022 u 19:10
    Hvala puno! 🙂
  5. 406ec6eadf26f0c8bfa6edbab0505d57.jpg

    Nikola
    25/08/2022 u 02:44
    Zdravo Relja,
    Veliko poštovanje imam prema tvom znanju i radu. Želim da kupim bicikl, pa sam shodno tome nekoliko dana unazad pretraživao po internetu, naišao na tvoj sajt, članke i yt video snimke, i oduševio se. Shvatio sam da mi je potreban treking bicikl (do posla, rekreativno u prirodi, a možda se odlučim i na vožnju do obližnjih gradova – oko 50 km u jednom pravcu). Pronašao sam tri bicikla na cikloberzi koji se nalaze u mom cenovnom rangu, malo sam neodlučan, pa bih te zamolio da mi pomogneš tako što ćeš mi reći koji bi ti izabrao.
    https://www.2bike.rs/cikloberza/mal...47-28-size-50-remen-nexus-8-kais#.YwbEvDC4RPx
    https://www.2bike.rs/cikloberza/mali-oglasi/bicikli-6/city-turing-10/diamant-elan-esprit-3×9-deore-m-size#.YwbE4zC4RPx
    https://www.2bike.rs/cikloberza/mal...er-pig-zulu-nexsus-8-m-size-novo#.YwbFGTC4RPx
    Hvala unapred,
    Srdačan pozdrav,
    Nikola Stojković
 
  1. Vera
    21/09/2022 u 01:09
    Dobar dan,
    danima gledam koji bicikl da kupim i sad sam sigurna da neću pogriješti.
    Prvo sam mislila da kupim Scott sub cross 10 e ride, zbog toga što nemam kondiciju za vožnju. Gledajući bicikle sam se možda i predomislila.Molim Vas koje bi mi bicikl preporučili, cijena oko 1.500 evra. Vjerovatno trebam treking bicikl jer bi vožnja bila po asvaltu i makadamu. Trebam isti model i muški bicikl. Hvala Vam puno.
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja Novović
      21/09/2022 u 08:05
      Ćao Vera,
      Trenutno je, barem kod nas, situacija takva da u velikom procentu slučajeva, bicikli koji stoje kao da se prodaju na sajtovima, ne budu zaista na stanju.
      Planet Bike je jedini izuzetak – imaju dobar softver za ažuriranje stanja inventara sa sajtom (tj. e-prodavnicom).
      U svakom slučaju, predlažem čitanje članka:
      Kupovina bicikla – kako tražiti savet?
      Tu sam naveo koje sve informacije su potrebne za iole smislen savet u vezi kupovine bicikla.
  2. d5768054c93257bd23af2089ec206ce9.jpg

    vera
    21/09/2022 u 09:59
    Sad tek ništa ne znam🙃.Bicikl kupujem u Sarajevu.Definitivno treking bicikl koji ću najlakše da vozim jer mi kondicija nije jača strana.
    Može li neki prijedlog, hvala puno.
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja Novović
      21/09/2022 u 12:34
      U ovom članku sam preporučio nekoliko modela, za različite budžete. Ima smisla naći nešto tako (ili najsličnije tome), u veličini koja odgovara.
      Ne znam kakva je ponuda po radnjama u Sarajevu. Ono što vidim po Internet sajtovima – slabo, ništa što bih se usudio preporučiti. 🙁
  3. 8d5f25191a1679868e7b2a00bfaf381a.jpg

    Vukota
    22/11/2022 u 15:54
    Postovani,
    Hvala na svemu sto radite za nas i na ovom iscrpnom vodicu za kupovinu treking bicikla.
    Vec izvestan period gledam odredjene modele i uvek ima nesto sto mi se ne svidja kod nekog modela, ili nije dostupan, ili nesto trece.
    Uglavnom, potreban mi je bajk koji ce da me sluzi dobro kao gradski bicikl, na kome cu moci da nosim stvari, mozda dete sutradan (zasto da ne), i da, sa druge strane, kada pozelim da odem iz grada, da me dobro sluzi i da mogu da stavim dosta stvari na njega i da dodjem do Srbije recimo (Posto zivim u Francuskoj).
    Gledao sam vase savete vezano za Cube bicikle i oni su mi najpribliznije onome sto meni treba. Prihvatljiva cena je do nekih 1000eura.
    Da li mozda imate neki model da mi preporucite koji se pokazao dobro i koji se mozda ne nalazi u vodicima za kupovinu bicikla na youtube? Ili mozda neki model nize klase koji bi mogao da se nadogradjuje?
    Hvala jos jednom. Krivo mi je sto vas nisam otkrio dok sam bio u Srbiji.
    P.S. Podrzite Relju na Patreonu.
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja Novović
      23/11/2022 u 14:09
      Ćao Vukota,
      Za tu namenu bih gledao bicikl bez amortizera i disk kočnica (mislim da više otežavaju bicikl i komplikuju održavanje, nego što daju prednosti za gradsku, pa čak i za turističku vožnju).
      Na žalost, ponuda takvih bicikala je blizu nuli – pogotovo ako se traže komponente barem pristojnog kvaliteta (tj. bicikli sa tako “bazičnom” opremom su obično sa najlošijim kineskim delovima i minimalnom cenom). I upitna je isplativost modifikacije takvog bicikla (kao osnove) sa boljim komponentama. Bolje je gledati polovan koji odgovara.
      Guglao sam za ponude iz francuskih prodavnica, ili iz nemačkih koje šalju bicikle za Francusku (tako bar kažu). Pogledao sam i ponudu francuskog Decathlon-a (to bez uspeha). Od onoga što postoji na tržištu, ove bih izdvojio (iako nisu idealni, mislim da su solidni) – tim redosledom bih i birao:
      VSF FAHRRADMANUFAKTUR T-100 TRAPEZ
      – Ima Magura hidraulične kočnice koje koriste felnu. Lično preferiram obične, sa sajlom, ali na ovaj ram se to može montirati ako bude želje i potrebe (i to nije previše skupo). Idealno bi bilo da ima 3×8 umesto 3×9 prenos (zbog lakšeg i jeftinijeg menjanja lanca i kasete), ali generalno mislim da je dobro rešenje za prevoz, i za putovanje.
      CUBE TRAVEL
      – Sasvim OK hidraulične kočnice (po specifikacijama) – sa svim prednostima i manama disk kočnica.
      vsf fahrradmanufaktur T-50 Sport Disc Alivio
      – Kočnice nisu baš sjajne i diskovi su.
      P.S. Hvala još jednom na podršci. Znači – i moralno, i materijalno. 🙂
  4. 8d5f25191a1679868e7b2a00bfaf381a.jpg

    Vukota
    23/11/2022 u 19:45
    Hvala puno na brzom odgovoru. Nikada nisam cuo za pomenutu marku i na prvu obecavaju. Bajk mi se vec dopada.
    Sportski pozdrav
  5. 8f95a66fcfed30291a7625ec7a789b90.jpg

    Darko
    12/02/2023 u 08:19
    Poštovani Relja,
    Tražim novi bicikl i od novih su mi dostupni samo Forester pro i Shadow. Trenutno su na sniženju 20% verzije sa kineskim menjačima twoo, dok su Shimano verzije oko 500e.
    Izbegao bih disk kočnice i amortizer, ali nema aluminijumskih modela bez toga. Ranije je postojao glider sa tourney menjačima, sada ni to ne prave, već počinju sa Zoom vilama odmah.
    Polovni bicikli su mi sumnjivi najviše zbog porekla jer su prejeftini za ono što na papiru daju, a ne želim da budem deo ilegalnih radnji.
    Capriolo ima Roadster koji je slične cene oko 400e, svidja mi se oprema kao što su pak treger i blatobran, ali i on ima neki jeftini amortizer.
    Namena bi bila vožnja po periferiji grada, ili međugradske rekreativno vožnje. Do 100km u jednom smeru. Brzina nije cilj ali bih želeo alu ram zbog težine, kao i pak tregere zbog dodatnih stvari koje se mogu poneti
 
  1. Vukota
    14/02/2023 u 10:44
    Postovani Relja,
    nedavno sam otkrio ovaj, cini mi se, zanimljiv model u dekatlonovoj ponudi, pa me interesuje vase kratko misljenje, za neku svakodnevnu voznju posao-kuca, uglavnom gradska voznja…
    Link: https://www.decathlon.rs/hibridni-i...e1f26c7ff9f6759b87853bb284d9&objectID=4017984
    Pozdrav,
    Vukota
    • d693f26dcd2fedd28dfc1ad7a66e01a2.jpg

      BikeGremlin
      15/02/2023 u 11:31
      Ćao Vukota,
      Ukratko: za gradsku vožnju bez strmih uspona će raditi posao.
      Sviđa mi se što ima ugrađena svetla na dinamo, blatobrane i pak-treger.
      Ahead viljuška, V-brake kočnice i kruta vila čine održavanje jeftinijim, jednostavnijim, a ne otežavaju bicikl nepotrebno (amortizeri i disk kočnice su teži, čak i u skupljoj, višoj klasi).
      Ne sviđa mi se što nema prednji menjač i barem dva lančanika napred, ali ako je cilj gradska vožnja bez velikih uspona, to može biti i prednost (lakše, jednostavnije).
      Bilo bi lepše da ima 8 lančanika pozadi umesto 9, kako bi kasete i lanci bili jeftiniji, a menjač imao više “prostora” da sa nesavršenim podešavanjem radi dovoljno precizno. U ovoj klasi je po meni 9 brzina bačen novac. Opet, u praksi to nije baš previše strašna razlika i trebalo bi da radi sasvim OK.
      Lancobran je isto super stvar – nisam video uživo koliko je jak i dugotrajan, ali dobro dođe. Deluje mi da stoji dovoljno visoko da se može montirati i pogon sa više zuba. 36 zuba na prednjem lančaniku je kompromis, kako bi se sa samo jednim prednjim lančanikom dobio dovoljno “lagan” prenos za uzbrdice, a da ne ide baš presporo na ravnom. Međutim, sa tako malim prednjim lančanikom, kada se zauka na ravnom, koristiće se najmanja dva zadnja lančanika, sa malo zuba (11 do 13), pa će se ti lančanici brže i habati, te tražiti zamenu kasete možda i pri svakoj drugoj zameni lanca (i to ako se lanac menja na 0,5% izduženosti, tj. na vreme).
      Uff, valjda sam više pomogao i objasnio nego što sam zbunio. 🙂 OK je bajs, za grad, za te novce od novih mislim da se danas teško može naći bolje, uprkos manjim zamerkama.
      Da – koliko vidim sajle su rutirane spolja (a ne kroz ram), što je super za održavanje i to pozdravljam. Decathlon ima “zdravorazumski” sklopljenih modela za grad i za drum, po razumnoj ceni (spram konkurencije). Dosta opreme imaju sa dobrim odnosom cena-kvalitet. Da su dovoljno blesavi da me sponzorišu, čak bih se usudio i da ih reklamiram. Dok Capriolo ide na dole sa kvalitetom poslednjih godinu dana, Decathlon pogađa pravi odnos da cena ne bude baš bubreg ipo, a da ni kvalitet ne bude baš đubre. 🙂
      Relja
  2. 8d5f25191a1679868e7b2a00bfaf381a.jpg

    Vukota
    17/02/2023 u 14:30
    Merci beaucoup!
    Bas sam citao da su za ovu i napredniju verziju ovog modela radjena istrazivanja u nekoliko zapadnoevropskih zemalja sa fidbekovima korisnika sta, kako i zasto im to nesto treba i onda su izbacili ove modele. Jeste to steta, ali ja recimo ovde vozim Velib (gradski bicikl) koji ima samo tri brzine i skroz je ok za neke izbrdice. Nije bas lagano, ali radio posao. Verujem da bi ova opcija sa 9 brzina bio pravi pogodak u odnosu na ovu sa 3 brzine.
    Hvala u svakom slucaju na misljenju.
 
Ova tema je zaključana za nove komentare

Ako ovde niste našli odgovor na svoje pitanje, otvorite novu temu sa svojim pitanjem/problemom, u odgovarajućoj sekciji foruma (ovo je sekcija Kupovina-saveti).

Relja
 
Status
Not open for further replies.

Adverts

Back
Top Bottom