Vrste i konstrukcije ležajeva bicikala - komentari članka

BikeGremlin

Administrator
Staff member
Kako bih izbegao da stranice budu kilometrima dugačke, ali i sačuvao korisna pitanja i odgovore koje sam tokom vremena dobijao i davao, odlučio sam kopirati komentare sa sajta na forum - i "premestiti" dalje diskusije ovde.

Ovo su komentari vezani za članak:
Vrste i konstrukcije ležajeva bicikala
 
  1. Marko
    24/06/2017 u 11:23
    Pozdrav, tek sam nedavno naisao na Vas sajt i moram reci da mi je dosta pomogao u razumevanju bicikli (i na sta da obratim paznju), ali nisam nasao deo gde su objasnjenje hidraulicne kocnice ili amortizeri. Posto planiram da sutra kupim polovan bicikl, hteo sam da Vas zamolim za par saveta kao sto su koju marku i kategoriju da gledam i na sta da obratim paznju.
    Hvala
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      24/06/2017 u 15:44
      Definitivno treba da uradim i par članaka o toj tematici.
      Ukratko: kod hidrauličnih kočnica – trebalo bi da ručica ima ograničen hod, da ne “propada” do kormana.
      Trebalo bi i da su podešene kako treba da diskovi ne češu o čeljusti.
      Diskovi bi trebalo da su pravi, bez zakrivljenosti. Ne smeju imati brazdi, niti da jedan deo (po kojem klize pakne) bude osetno, pod rukom, tanji od ostatka diska.
      Pakne pregledati da li su potrošene do metala.
      Trebalo bi da koče snažno, ali i ravnomerno – da se sila kočenja može lepo modulisati promenom pritiska na ručicu.
      Što se klase tiče, Shimano Deore i više klase su odlične.
      Kod SRAM-a je to SX5 sreija
      Kod Avida otprilike Juicy 5 klasa.
      Za amortizere:
      Trebalo bi da imaju mogućnost zaključavanja (eng. lockout).
      Da ravnomerno “tonu” kada se opterete (stisnuta prednja kočnica, pa naslanjanje težine na korman) i da se ravnomerno vrate. Kada se naglo opterete, propadanje mora ostati ravnomerno, kao i povrat kada se naglo rastereti amortizer – ne sme biti nikakvog osciliranja gore-dole.
      Štapovi (sjajni deo po kojem klize “čizme” amortizera) moraju biti sjajni, glatki, bez oštećenja. Ako je amort hidrauličan, ne sme nigde curiti ulje.
      Bolji imaju mogućnost podešavanja koliko lako i brzo će se sabijati i vraćati.
      Klasa i tipova ima mali milion – sa dužim, kraćim hodom. Zavisi od vrste bicikla i namene (vožnje).
  2. 03f6896dc6c6b5c9594295c228951f1d.jpg

    Marko
    24/06/2017 u 21:48
    Hvala puno i sve najbolje!
  3. dee5ff50c6c7de251deaa11d84092047.jpg

    merida023
    13/03/2018 u 23:54
    Kao mane sistema “konus -kuglice ” ne navedoste to da je često teško naći pohabane šimano konuse.Evo na primer moje zadnje LX nable FH M585.Jedva sam pronašao levi i desni konus i to bez odgovarajućih prašinara,pa se morao skidati stari..Cena nimao niža od nekog ind. ležaja .A srećom konusi prednje LX glavčine HB M585 su bili neoštećeni, jer njih nema za kupiti.Nisam siguran, ali mislim da se lakše izlazi na kraj sa nabavkom industrijskih ležajeva za nable koje su za njih pravljene, jer njih prave u velikim serijama za različite namene.Osim, možda, ako neki ne stavljaju u svoje nable neke egzotične koje samo oni prave 🙂
  4. dee5ff50c6c7de251deaa11d84092047.jpg

    merida023
    15/03/2018 u 13:40
    Oprosti, prevideo sam …Ali eto bio sam neprijatno iznenađen koliko je teško naći odgovarajuće konuse,još teže originalne….Tako da ukoliko kupujete polovne točkove sa ovim sistemom, treba dobro razmisliti, gde ćete nabaviti konuse ako zatreba.
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      15/03/2018 u 14:55
      Ako nije ništa oštećeno, trajaće sto godina uz redovan servis. Problem kod tog sistema nastane kada se ne održava (tipa jednom godišnje očistiti i podmazati).
  5. dab51f43467cc9ca464d86e8034fc4f6.jpg

    Duje
    29/10/2019 u 02:00
    Daj molim vas jeli zna iko koji su lezajevi na prednjen kolu na norco lt3 bicikli…moran narucit a ako rastavin a ne buden moga sastavit bez prevoza san dok ne nabavin lezajeve.. Ima specifikacije od bajka na netu pa vas molim ako se neko razumi da mi pogleda. Hvala
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      30/10/2019 u 00:14
      Ne znam odgovor, ali da bi se do njega došlo, bilo bi dobro videti sledeće:
      – Koji je model nable na točku.
      Dodatne informacije koje bi mogle pomoći (ili ako se ne može utvrditi model):
      – Da li je nabla sa quick-release, ili ima punu osovinu.
      – Ako ima punu osovinu, kojeg je prečnika (12, 15, 20 mm…).
      – Može li se videti gledanjem sa strane ima li konuse – pretpostavljam da koristi “industrijske” (tj. ketridž) ležajeve, ali ne mogu tvrditi.
 
  1. Miša
    14/11/2019 u 20:06
    Poštovani,
    Na zadnjem točku ima malo lufta kada ga drmam levo desno ili gore dole, stezanje osovine ne pomaže. Inače, osovina je thru axle Focusov RAT tip a u pitanju je ciklokros bicikl. Šta mislite, da li je u pitanju ležaj ii sama osovina?
    Hvala i pozdrav,
    Miša
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      14/11/2019 u 21:49
      Najbolje je rastaviti pa videti. Tj. izvući osovinu – videće se odmah je li napukla, kriva, ili ispravna.
  2. c26cd84a3ddba91318e3e152c74573cc.jpg

    Jovan
    29/10/2022 u 20:41
    Pozdrav,
    mene isto jako muci gde se mogu naci kvalitetni konusi M10x1 za Shimano FH-RM60 i Shimano FH-RM40 nablu prednju(m9x1) i zadnju osovinu.Prednja nabla nema oznaka ali je veoma cesta navrtke M9x1 duzina izmedju matica 100mm.Dimenzije zadnjeg konusa su sledece:fi15mmx17mm duzine.Urez za kljuc je 14,ako se ne varam.Duzina osovine izmedju matica je 135mm.U pitanju je MTB bicikla.Uspeo sam da kupim tri seta kuglica klase G10 fi4.76mm i 6.35mm,a za navedenu prednju i zadnju osovinu koje se inace koriste za skupe klase bicikala.Posedujem tockove sa Shimano Deore XT nablama Made in Japan.Ostaje mi samo da nadjem brendirane konuse za ovakve nable,kada sam ovo ostalo nasao.
    Pominjem Shimano FH-RM60 i Shimano FH-RM40 zato sto su konusi isti kao kod ove nable Shimano Deore XT(ne znam tacnu dopunsku oznaku nije mi trenutno dostupna).Ne zelim da kupim nista sto je komercijalnog kvaliteta Made in Malaysia sa G25 shimano kuglicama.Kad vec posedujem posle duze pretrage sve original made in Japan.
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja Novović
      30/10/2022 u 07:21
      Ćao Jovane,
      Na žalost, Shimanova podrška za rezervne konuse je očajno loša – čak i u inostranstvu. Uz to, cene su takve da se često isplati uzeti novu nablu (pogotovo ako se plaćaju roba + poštarina, pa carina, pa PDV na sve to zajedno).
      Shimano na sajtu daje fabrički broj konusa za velik broj svojih nabli.
      Ako pronalazak novog konusa po fabričkom broju ne pomaže, ostaje jedino da se po servisima i radnjama traži neki istog koraka navoja, sa što sličnijom “krivinom” površine po kojoj idu kuglice.
      Drugim rečima: i meni je muka kad treba naći zamenske konuse pristojnog kvaliteta. Ne pođe mi uvek za rukom. 🙁
  3. c26cd84a3ddba91318e3e152c74573cc.jpg

    Jovan
    29/10/2022 u 20:50
    Cilj ovakvih potraga je sklapanje jednoga para tockova 26″ na kojima bi bile road gume za po gradu.Uspeo sam prethodno da nadjem 26″ odlicne tockove za V brake sa odlicnim lezajevima.Njih trenutno koristim.A cilj ovoga projekta je da sacuvam MTB gume kramponke na njima a da koristim road gume po gradu.Da promenim tockove jednim lakim skidanjem quick release nabli i da dovedem biciklu u stanje koje odgovara situaciji voznje po gradu.Ako mi bude trebala voznja po offroad terenima onda cu imati ove kramponke MTB schwalbe mtb marathon plus.Radim na tome da osposobim drugi par road tockova za voznju po gradu.
  4. 63e7b54f87b94f17217d58e2ad43a42c.jpg

    Radovan
    19/04/2023 u 22:57
    Kako se prepoznaju slučajevi kada su kuglice za zamenu, kada je konus za zamenu i kada je šolja uništena?
    Jednom godišnje samo zamenim mast i ocistim. Nisam još ništa menjao, nema lufta kada se lepo podesi.
    • d693f26dcd2fedd28dfc1ad7a66e01a2.jpg

      BikeGremlin
      20/04/2023 u 09:51
      Ćao Radovane,
      Obično se oseti pod rukom kada ležaj teško i grubo ide – tada je najčešće već došlo do oštećenja.
      Ako je oštećenje malo, i predopterećenje ležaja dobro podešeno, desi se da pod rukom sve deluje OK.
      Siguran način da se utvrdi pravo stanje je da se ležaj otvori i sve pregleda. Detalje (sa fotkama) sam stavio u članku o servisu nable bicikla.
      Kod kuglica se oštećenje manifestuje tako što postanu više mat, a manje sjajne. Kod šolja i konusa se vidi golim okom, a može se i vrhom hemijske sa kuglicom (one “roller olovke”) nežno preći, pa će se osetiti ako ide grubo na nekom delu (vidi se traka po kojoj idu kuglice, pa duž nje treba ići).
      Relja
 
Back
Top Bottom