Kompatibilnost [04] Zadnji menjači - komentari članka

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

Status
Not open for further replies.

BikeGremlin

Administrator
Staff member
Kako bih izbegao da stranice budu kilometrima dugačke, ali i sačuvao korisna pitanja i odgovore koje sam tokom vremena dobijao i davao, odlučio sam kopirati komentare sa sajta na forum - i "premestiti" dalje diskusije ovde.

Ovo su komentari vezani za članak:
Kompatibilnost [04] Zadnji menjači

Ova tema je zaključana za nove komentare

Ako ovde niste našli odgovor na svoje pitanje, otvorite novu temu sa svojim pitanjem/problemom, u odgovarajućoj sekciji foruma (ovo je sekcija Kompatibilnost - frikombinovanje delova).

Relja
 
Last edited:
  1. Carli
    30/05/2016 u 21:22
    Zdravo.Moze li zadnji zupčanik SHIMANO CS-HG400-9 kombinacija: 11-34T MTB
    11-13-15-17-20-23-26-30-34T zameniti sa zupčanikom Drumski zadnji lančanik SHIMANO Tiagra CS-HG50-9 kombinacija:
    12-13-14-15-17-19-21-24-27T ?.Pozdrav
  2. 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

    Relja
    31/05/2016 u 16:53
    Može bez problema. S tim što:
    Šraf za zabravljivanje kasete (lockring) je prečnika spram najmanjeg zupčanika. Kaseta 12-27 dolazi sa svojim lockringom koji je nešto većeg prečnika od onog sa kaseta koje počinju najmanjim zupčanikom sa 11 zuba (kao 11-34). Nove kasete uvek stižu sa sve lockringom, dok u slučaju polovne, treba obratiti pažnju da li stari lockring dobro naleže na zupčanik. Ukoliko to nije slučaj, može se sa stare kasete iskoristiti najmanji zupčanik sa 11 zuba, ili naći odgovarajući lockring.
    Druga stvar: b-šraf za štelovanje menjača će verovatno morati dosta da se popusti, kako bi menjač prišao bliže kaseti koja više nema 34, već 27 zuba na najvećem zupčaniku. Ukoliko se to ne uradi, menjanje brzina će ići nešto sporije verovatno.
  3. b57de836f5d31f943374ab09b1d9ce22.jpg

    Kewre
    29/08/2016 u 01:37
    Pozdrav
    Da li ovo znaci da sram zadnji mjenjac 1:1 actuation familije , moze da radi sa 11 brzina sifterom shimano i obratno (sifter sramov sa 11 brzina mjenjacem shimano mtb), jer njegov mjenjac odgovara stepenu pomjeranja sramovog mjenjaca te (1:1) familije?
    I jos jedno pitanje mjenjac Sram ( 1:1actuation) familije brzina nije kompaktibilan sa sramovim sifterom (ne pise na njemu koje je familije) koji je dosao sa mjenjacem exat actuation familije?
    Hvala
    P.S. super blog, mnogo korisnih stvari
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      29/08/2016 u 08:35
      Kao što sam napisao: isti je stepen pomeranja sajle, s tim što nisam bio u prilici to proveriti u praksi. Dakle SRAM 1:1 i Shimano MTB 11 brzina bi trebalo da rade. I menjači i šifteri.
      Šifter koji je došao sa Exact Actuation menjačem je najverovatnije Exact Actuation. 🙂
      Exact Actuation nije kompatibilan sa 1:1 Actuation, kao ni sa X-Actuation standardom. Ni menjači, ni šifteri, naravno.
      Hvala za pohvale. 🙂
    • dee5ff50c6c7de251deaa11d84092047.jpg

      merida023
      13/02/2018 u 20:38
      Ja sam ljubitelj Mtb sistema 3×8 .I zanima me ova kompatibilnost 11-faznog menjača Shimano sa Sram šiterom ili twist 8-faz.,ali u praksi,teorija kaže da može…Ovo me zanima pošto videh 8-faz kasete 11-40T da se mogu poručiti na internetu,pa je potreban i zadnji menjač koji to može da podnese.Sadašnji prednji menjač mi je Sram x9 a pogon 22-32-44.Može li predni menjač podneti toliku kasetu!?.Znam da postoje i kasete u 8.fazu od 11-34 ali ne videh nigde 11-36!(jel neko video tako nešto?).Sve ovo pružilo bi dodatne mogućnosti sistemu 3×8 koji niko ne želi da isporučuje “u klasi”, i da ga razvija, jer moda čini svoje …
  4. f0d674ecbbfcbf289b4177b0cacc0343.jpg

    despa1986
    12/11/2017 u 18:18
    kuoio sam biciklu misleci da mi je kuka zadnjeg menjaca kriva ali kada sam je zamenio zadnji menjac je i dalje malo ukrivljen ka unutra. ram sam proveravao i prav je. Mene zanim kali moze da se ispravi menjac i da dalje dobro da radi ili da kupum nov. U pitanju je shimano deore xt m772?
  5. 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

    Relja
    12/11/2017 u 20:04
    Za slučaj da još nekom koristi odgovor:
    Ako menjač radi, bolje ne dirati, a ako ne radi – nema se šta izgubiti. Grubom silom može se pokušati ispravljanje kaveza menjača, ili dela kojim se kači na kuku. Naravno, kada je menjač demontiran, kako ne bi došlo do krivljenja kuke, ili, u gorem slučaju, rama.
 
  1. Relja
    13/02/2018 u 21:43
    @merida023
    Nisam još imao priliku probati to u praksi, na žalost. Trebalo bi da radi.
    Što se prednjeg menjača tiče, njemu ne bi trebalo da smeta. Mada ne znam koji je smisao 22-40 prenosa – osim ako se tegli teret & prikolica uz blatnjavu uzbrdicu i sl.
    • dee5ff50c6c7de251deaa11d84092047.jpg

      merida023
      13/02/2018 u 21:58
      Uz prenos 22-40 se lakše penje uz banderu 🙂 .Šalim se, nikada ovako nešto nisam probao,Ali jesam se pentrao sa 22-32 prenosom i često fali još koji zub 🙂 .Verujem da bi to ispeglali sa 22-34 a verovatno sa 22-36,ali tih kaseta 8-faza nema(bar za sada).
  2. 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

    Relja
    14/02/2018 u 08:32
    11-34 sam našao u osmofazu. 36 ne. Kada sam poslednji put proveravao, bilo je u Novom Sadu u Vector prodavnici i u Planet Bike-u.
  3. 02c267cc7ca54c99728cb62e8a208057.jpg

    ske
    10/08/2021 u 21:18
    Zdravo, imam zadnji menjac ultegra 6700, mislim da je kratak ili eventualno srednji kavez, i kasetu 10 brzina, 11-28 zuba, pa sam mislio da po potrebi promenim kasetu kad krenem u neka jaca brda na 12-32 ali ne znam dal to moj menjac moze da prihvati. Kako mogu to da utvrdim? Ako moze pomoc?!
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      10/08/2021 u 21:54
      Ćao Ske,
      Najsigurniji način je da se proba na biciklu. Postoji verovatnoća da će taj menjač, pogotovo ako je srednje dužine kaveza (GS), moći obuhvatiti lančanik od 32 zuba.
      Ako to ne bude radilo, može se koristiti MTB menjač sa dugačkim kavezom (SGS) za 9, ili manje brzina, ili drumski menjač koji po specifikacijama radi sa 32 zuba (videti na Shimanovom sajtu) za 10 ili manje brzina (sa izuzetkom najnovijeg Shimano drumskog 10-faznog Tiagra 4700 menjača).
      Treba obratiti pažnju i na dužinu lanca.
      Relja
  4. 02c267cc7ca54c99728cb62e8a208057.jpg

    ske
    10/08/2021 u 22:00
    ok, hvala
  5. 4ae789054a7c1bc5f14fb6654acd79f2.jpg

    Djole
    09/08/2022 u 16:59
    Da li samaraljke 105 5700 3×10 imaju isto povlacenje sajle kao recimo sifteri Deore XT 3×10?
 
  1. Djole
    09/08/2022 u 20:44
    Hvala!
    A u slucaju isto samaraljke 105 5700 3×10, a deore xt 3×9?
    Cini mi se da deore 3×10 i 3×9 nemaju isto povlacenje sajle.
    Unapred zahvalan.
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja Novović
      10/08/2022 u 07:13
      Ćao Đole,
      Za detalje najbolje videti članke o kompatibilnosti šiftera i menjača.
      Ukratko:
      Zadnji menjač bi trebalo da radi OK, ali prednji neće biti baš idealan.
  2. 0a96df7e006f67eafeead4cd5b172a5b.jpg

    Avram Vukasovic
    20/08/2023 u 21:16
    Pozdrav Relja.
    Prvo, sve pohvale za posao koji radis sa ovim sajtom! Ne znam da li na netu postoji ovako sveobuhvatno stivo o tehnici bicikala. Svaka cast!
    Imam jedno pitanje na koje se nadam da mi mozes dati korisne odgovore. Vozim Polar Shadow kao sa ovog linka (i kupljen na ovom mjestu) http://tempo.co.me/prodavnica/bicikli/polar-shadow-black-a/
    Pomalo sam nezadovoljan komforom i preciznoscu saltovanja, sto sam i pisao na forumu 2bike. Ukoliko bi se odlucio da vremenom ulazem u unapredjenje bicikla u ovom smislu, sta mislis da li bi bio pametan slijed radnji :
    za prvi korak bi se odlucio na promjenu prednjeg i zadnjeg mjenjaca, uz zadrzavanje svega ostalog. Stavljam linkove koji bi po meni, laicki gledano, bili dobro poboljsanje:
    zadnji mjenjac http://tempo.co.me/prodavnica/djelo...-shimano-alivio-rd-m3100-sgs-9-brzina-shadow/
    prednji mjenjac http://tempo.co.me/prodavnica/djelovi-za-bicikle/prednji-mjenjac-shimano-altus-fd-m371/
    za prednji mjenjac ne bi se dvoumio da idem isto na alivio model, ali za njega stoji u spec.da podrzava maksimalno lancanik sa 40 zuba, pa sam stavio altus.
    Avram
    • d693f26dcd2fedd28dfc1ad7a66e01a2.jpg

      BikeGremlin
      21/08/2023 u 09:30
      Ćao Avrame,
      Na tom biciklu su, koliko vidim, sajle i bužiri rutirani kroz ram.
      Pošto sistem sa 9 brzina traži relativno mali pomak menjača za svaku promenu brzine, i u isto vreme se to pomeranje obavlja pomoću dosta kratkog povlačenja/otpuštanja sajle, nisam siguran koliko bi zamena samo menjača pomogla.
      Sistemi sa 10 brzina imaju još gušće poslagane lančanike, ali traže puno više povlačenja sajle pri promeni brzine, tako da je barem deo problema eliminisan (menjač se puno manje pomera za svaki mm povlačenja/puštanja sajle).
      Sistemi sa 8 i manje brzina (ako pričamo o Šimanu) imaju isti odnos pomeraja menjača za 1mm povlačenja sajle kao sistemi sa 9 brzina, ali su lančanici tu manje gusto poslagani.
      Time se postiže da sistem bude manje osetljiv na svaku nesavršenost.
      Pošto komponente pogonskog sklopa utiču jedne na druge, za precizno i dobro menjanje brzina (pogotovo kod indeksnih šiftera, onih na “klik”), potrebno je da se sve potrefi:
      – Kvalitetne sajle i bužiri koji su dobro rutirani (provlačenje kroz ram tu definitivno ne pomaže kada je rutiranje u pitanju).
      – Dobri menjači.
      – Prava kuka menjača (ako je i malo kriva, biće problema, pogotovo za 9 i više brzina pozadi).
      – Dobre ručice menjača.
      – Dobar lanac i lančanici.
      – Dobra linija lanca.
      Pisao sam članke i snimao videe na praktično sve pomenute teme (šta je dobro, kako se održava, montira i šteluje). Pretraga sajta i YouTube kanala po datim pojmovima bi trebalo da daju rezultate.
      Zašto sve ovo pišem? Zato što nisam siguran unapred da će zamena menjača pomoći. OK su ti menjači (pogotovo Alivio). Ali ne mora značiti da je do menjača problem, ili da je samo do njih problem.
      Frikcione ručice menjača (uglavnom se mogu naći kao polovne) rešavaju većinu ovih problema i ja sam se vratio na njih, puno je opuštenije tako. 🙂
      Ako se ostaje sa indeksnim menjanjem brzina, onda bih gledao zameniti šiftere, lanac i kasetu nekim 8-faznim. Uz nove, kvalitetne sajle i bužire. Problem je što se teško mogu naći 8-fazni šifteri u kvalitetu. Sa 10faznim šifterima (i kasetom i lancem) je problem što je taj sistem osetljiv na nesavršenost kuke menjača (dok je povlačenje sajle tu dobro rešeno).
      Naravno, moguće je i samo montirati te menjače pa videti. Možda pomogne. Samo nisam unapred siguran i bio bih spreman na dalja ulaganja ako to ne pomogne. Inače, ti menjači će raditi sasvim lepo i sa 8-faznim šifterima, kasetom i lancem, ali neće raditi za 10faz.
      Relja
  3. 0a96df7e006f67eafeead4cd5b172a5b.jpg

    Avram
    21/08/2023 u 10:28
    Relja,
    Hvala puno na iscrpnom odgovoru, svakako cu prvo probati sa stelovanjem postojecih mjenjaca, i nadam se da ce to popraviti situaciju. Ne bi onda ulazio u ovu pricu pogotovo sto mislis da nije izvjesno da bi dalo rezultate. Nego mi je problem sto kod nas u Kotoru, a boga mi i u CG uopste nije lako naci dobrog servisera koji je voljan da se zauzme i odradi posao kako treba.
    Jos jednom hvala i svako dobro!
    Nastavljam da iscitavam sajt, i svaki dan saznajem nesto novo. Mozda se jednog dana i sam odlucim da krenem u stelovanje mjenjaca, ali mi sa sad djeluje komplikovano da bi se upustio u to (gledao sam tvoje uputstvo na Youtube)
 
Status
Not open for further replies.

Adverts

Back
Top Bottom