Kompatibilnost [09] Pogoni (prednji lančanici) - komentari članka

Support BikeGremlin

Help BikeGremlin stay online with a Patreon donation:

Status
Not open for further replies.

BikeGremlin

Administrator
Staff member
Kako bih izbegao da stranice budu kilometrima dugačke, ali i sačuvao korisna pitanja i odgovore koje sam tokom vremena dobijao i davao, odlučio sam kopirati komentare sa sajta na forum - i "premestiti" dalje diskusije ovde.

Ovo su komentari vezani za članak:
Kompatibilnost [09] Pogoni (prednji lančanici)

Ova tema je zaključana za nove komentare

Ako ovde niste našli odgovor na svoje pitanje, otvorite novu temu sa svojim pitanjem/problemom, u odgovarajućoj sekciji foruma (ovo je sekcija Kompatibilnost - frikombinovanje delova).

Relja
 
Last edited:
  1. Nemanja
    16/10/2016 u 20:53
    Imam jedno pitanje,
    Moj 7-fazni pogon je dosta propao i želim da ga zamenim 9-faznim pogonom, lanac i kaseta su 7-fazi. Da li će biti problema dok vozim na sednjoj ili maloj šajbni da lanac ,,struže” o veći lančanik?
    Hvala
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      17/10/2016 u 07:10
      Ne bi trebalo, barem ne zbog samog pogona (ako je sve namešteno kako treba na biciklu).
  2. fbf0c83230e7dde904197f2a92bbe7b2.jpg

    aco1612
    24/08/2017 u 13:20
    Postovani,da li pogon 9 brzina 44x32x22T odgovara na prednji menjac 10 brzina maksimalnih lancanika po specifikaciji 42T?Da li je moguce da za ta dva zuba vise na pogonu moram da menjam i pogon,jer nesto nece raditi kako treba? Veliki pozdrav!
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      24/08/2017 u 23:44
      Dva zuba bi trebalo da su dovoljno mala razlika da ne pravi probleme u praksi.
      Kao i činjenica da je pogon deklarisan “za 9 brzina”.
  3. fbf0c83230e7dde904197f2a92bbe7b2.jpg

    aco1612
    26/08/2017 u 23:59
    Hvala puno! Veliki pozdrav!
  4. dee5ff50c6c7de251deaa11d84092047.jpg

    merida023
    25/02/2018 u 23:37
    A kakva je razlika među lančanicima pogona za npr. 9 brzina: Sram-Firex Gxp I nekog Šimano XT pogona .Kad nam treba lančanik za zamenu ,na šta valja obratiti pažnju !?.Kako naći kompatibilanan lančanik ako nema originalnog ili je skup?Kakvi su tu standardi(geometrija) ?
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      26/02/2018 u 08:00
      Odlično pitanje – planiram napraviti poseban članak upravo o tome. Ukratko – broj i razmak šrafova za montiranje (tj. prečnik kruga na kojem su bušene rupe) lančanika je bitan da bi uopšte stao lančanik. Profil zuba i “rampi” je bitan da bi bolje radilo menjanje brzina. Naravno, broj zuba lančanika je isto važan – treba voditi računa da ne bude prevelika razlika u odnosu na original (prosto rečeno).
  5. dee5ff50c6c7de251deaa11d84092047.jpg

    merida023
    26/02/2018 u 09:15
    Željno iščekujem članak o tome 🙂 .Posebno, osvrt na danas rasprostranjene pogonske lančanike za 1×10,11,12 sisteme tzv.narrow-wide zupčanike.Koliko se oni mogu koristiti kao zamenski za Sram i Šimano pogone (22-32-44).Ima ih na nekim kineskim sajtovima u ALU ili čeličnoj verziji,po cenama koje su i više nego duplo manje nego po našim radnjama.Raznak šrafova i rupa su manja nedoumica od profila zuba i “rampi”.
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      26/02/2018 u 10:00
      Zanimljiva ideja. 🙂 Na to nemam još odgovor, čak i kada napišem članak, jer nisam nikada probao. Ali probaću da saznam ko jeste, možda da “uzajmim” na test jedan, pa da podelim isustva. Trebalo bi da lošije radi, jer su 1x lančanici projektovani tako da zadrže lanac na sebi “po svaku cenu”, ne da dozvole lako “spadanje” lanca, tj. promenu brzine. Samo ostaje pitanje da li je i to “lošije” dovoljno dobro za neku ne-takmičarsku vožnju.
 
  1. merida023
    26/02/2018 u 11:22
    To neka ostane za radoznalce, a pre svega nas interesuje reparacija lančanika pogona od 22-32-42/42 T(3X9) ,tj. kako naći odgovarajući lančanik za najčešće MTB pogone ,Šimano Ili Truvativ/Sram.Vidim da ima i nekih ovalnih lančanika, da pometnja bude još veća 🙂
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      26/02/2018 u 13:00
      Nebitno – rupe su na istom promeru i kod ovalnih. Tj. postoji nekoliko standarda promera. Uglavnom. 🙂
      Uglavnom na dve nedelje objavljujem nove tekstove. Planiram ove zime obuhvatiti standarde, pa tako i standarde lančanika. Sad su na redu članci o dimenzijama kaseta, pa lula upravljača, pa samih kormana, dok ću posle toga gledati da objavim i članak o lančanicima.
  2. dee5ff50c6c7de251deaa11d84092047.jpg

    merida023
    26/02/2018 u 13:45
    Odlično ! Svaka pohvala za uloženi trud i strpljenje!
  3. daee6ee58956c3cbb9b9f1474558082c.jpg

    LeMondeEstNotre
    04/08/2018 u 13:13
    Реља, пошто сам шољу нашао и обрадио сад ми остаје да нађем средњи погон. Нашао сам један пристојан за моје потребе (Shimano Tourney FC-A070 50-34 170mm) а задња касета ми је са шест зупчаника. Пошто у спецификацији пише да је овај погон за 7-8 брзина, интересује ме, да ли је он компатибилан са мојом задњом касетом?
  4. da97baa6d733346769f75395e99ebc03.jpg

    Peđa
    10/08/2019 u 22:40
    Zdravo,
    Hteo bih da pogon 42/52 na starom Rogu zamenim nekim sa sporijim brzinama. Za kompakt 34/50 mislim da bi bio potreban novi FD jer je dosta veća razlika u zubcima, a ne želim da ga menjam. Pa sad gledam neki 36/46 pogon starije generacije. Očekujem da će FD koji je na šelnu morati da se spusti za oko 10mm i da neće imati odgovarajuću krivinu jer je za 52, ali da će moći da radi jer treba i dalje da savlada 10 zubaca. Molim te za komentar (34/50 i 36/46). 🙂
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      12/08/2019 u 07:01
      46/36 je puno bolja kombinacija za svakodnevnu vožnju što se samog prenosa tiče. 46 nije ni premalo, ni previše zuba za vožnju po ravnom. Dok je 50 već dosta veliko, a 34 dosta malo, pa po ravnom često bude vožnje sa veoma ukošenim lancem – koji god od prednja dva lančanika da se izabere.
      Što se FD tiče – ako je pravljen za 52/42 i za dubl (ne tripl), trebalo bi da OK radi sa 50/34.
      Dok će uz 46/36 imati manju razliku u broju zuba da savlađuje, ali ipak manje odgovarajuće zakrivljenje da prati konture lančanika.
      Tako da me ne bi čudilo da radi slično u obe kombinacije, možda čak i bolje sa 50/34.
      S tim da nisam testirao 50/34 sa starim prednjim menjačima – nije kao da su tu pravili neke revolucionarne izmene u dizajnu kaveza, ali računam da je korektno da napomenem.
      Koji god kombo da se izabere na kraju, bilo bi lepo ovde napisati povratne informacije koliko dobro radi – možda još nekom pomogne.
  5. e43392cc8d041b03d9f4e2afc950ad8a.jpg

    Marko
    02/01/2021 u 13:38
    Pozdrav,
    Hteo bih da tripl ULTEGRA sa oktalink patronom, zamenim nekim pogonom koji je za tri puta deset, a kaseta mi je devetofaz, sa lancem koji odgovara tom broju brzina.Da li ce biti problema ako isti lanac koristim za pogon koji je predvidjen( tako je navedeno u oglasu), za tri puta deset.
    Hvala unapred na odgovoru
 
  1. Martin
    02/03/2022 u 14:59
    Pozdrav.
    Vozim gradski bicikl sa 6 brzina (46 zubaca napred,12/28 zubaca nazad).Najviše je koristim za odlazak do posla,međutim na tom putu postoji i jedna uzbrdica otprilike 7-9%,pa je teže za vožnju.
    Da li bi bilo bolje da stavim manji prednji zupčanik npr.36 zuba,ili neki drugi?Mada i po ravnom zbog pešačkih prelaza sa sadašnjim odnosom koristim samo prve tri brzine.
    Hvala
    • 3fd0d771d754ced79ca6b702635900b5.jpg

      Relja
      02/03/2022 u 16:03
      Ćao Martine,
      Ako se duži (“brži,” “teži”) prenosi uglavnom ne koriste, mislim da je najlakše rešenje zamena prednjeg lančanika (ili pogona) nekim manjim.
      Bicycle Gear Calculator je odličan, intuitivan alat za računanje šta je za koga dobar izbor, spram postojećeg na biciklu.
  2. ea3f44a401117af8981a4eab211271de.jpg

    Iggys
    25/07/2023 u 11:30
    Pozdrav,
    Posedujem bicikl Polar Medison Trekking (2014. godina) i na njemu imam fabrički ugrađen pogon 48x38x28. Pošto sam već u godinama i prija mi sporija vožnja kao i to da imam na putu do posla uzbrdicu od oko 8% , da li bi bilo preporučljivo postojeći pogon zameniti pogonom sa manje zuba, odnosno 42x34x24. Ovo pitam iz razloga, kako bi se takva zamena odrazila na funkcionisanje prednjeg i zadnjeg menjača i da li bi to dovelo do ukošenja lanca.
    • d693f26dcd2fedd28dfc1ad7a66e01a2.jpg

      BikeGremlin
      25/07/2023 u 12:02
      Zavisi od bicikla.
      Da li se postojeći menjač može spustiti za nekih 3 cm niže bez da udara o neki deo na ramu (prvenstveno mislim na cev koja ide od pogona, ka zadnjem točku, sa desne strane, naravno)?
      To mislim da je glavna briga. Naravno, u zavisnosti od oblika kaveza prednjeg menjača, pošto će manji prednji lančanik biti i manjeg obima, za idealno menjanje brzina napred, može se desiti da bude potrebno i zameniti prednji menjač nekim modelom čiji kavez je oblikovan da prati konturu takvih, manjih lančanika (obično piše u specifikacijama menjača za koji raspon broja zuba najvećeg lančanika su projektovani).
      Ovaj kalkulator prenosa je dosta intuitivan, i tu se može videti šta se dobija sa kojim prenosom (dozvoljava i da se uporedo unesu dva prenosa, pa da se vide jedan naspram drugog odnosi):
      https://gear-calculator.com/
      Zadnjem menjaču bi trebalo da je sve jedno – osim što bi se verovatno lanac morao skratiti kad se stavi pogon sa manje zuba (kako umeriti lanac za bicikl sa brzinama).
      Što se ukošenosti lanca tiče, gore-pomenuti kalkulator pokazuje brzinu u datom prenosnom odnosu, pa se može videti da li će se koristiti “ukrštenije” kombinacije.
      Kod mene, na primer, sa pogonom 42-32-22, lančanik od 32 zuba mi je premali za ravnicu i vožnju po gradu, a kad prebacim napred na 42, često moram više ukositi lanac da mi prenosni odnos ne bi bio predugačak.
      Sa druge strane, kod pogona 48-38-28, srednji lančanik je sasvim OK za laganiju vožnju po ravnom.
      Međutim, ako vučem prikolicu uzbrdo, onda mi je prenos sa 28 zuba na najmanjem prednjem lačaniku “pretežak” i u tim situacijama mi više odgovara podon 42-32-22.
      Tako da sve zavisi od načina vožnje i upotrebe. Na osnovu postojećeg prenosa i načina vožnje, pomoću kalkulatora, može se videti kako bi to najverovatnije izgledalo u praksi sa drugačijim prenosom.
      P.S.
      Primer već konfigurisana dva primera, za gumu dimenzije 35-622, sa 8-faznom kasetom i pogonom 42-34-24 naspram 48-38-28 (klik na taster “Compare” otvara opcije da se unese drugi pogon i drugačija kaseta):
      LINK
      Relja
  3. ea3f44a401117af8981a4eab211271de.jpg

    Iggys
    25/07/2023 u 12:10
    Hvala Relja. Srdačan pozdrav,
 
Status
Not open for further replies.

Adverts

Back
Top Bottom